Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 7

Hier kun je alles bedicussiëren over vervoer in en naar Amerika: vliegtickets, auto- en camperhuur, en openbaar vervoer.
Mr. Patrick
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 5

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 7

Bericht door Mr. Patrick »

Heleen72 schreef:Ik vind eigenlijk dat als KLM een reis aanbiedt van een partner, je daar ook alles zou moeten kunnen afnemen, dus stoel (met extra beenruimte) en bagage. Ben ik de enige die er zo over denkt? Of zie ik iets over het hoofd?
Helemaal mee eens! Wij liepen tegen dezelfde problemen aan. Hetzelfde gold voor Lufthansa en United.
Andersom kon ik bij United wel normale economy boeken (dus incl. bagage) op vluchten die door Lufthansa werden uitgevoerd. Dus dat hebben we gedaan (al vallen we zo niet binnen de schadevergoedingsregels van de EU).
West-Canada (2023)
Deep South (2022)
Colorado-South Dakota-Wyoming-Utah (2019)
Zuid-Westen (2017)
New York (2009)
roelb
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 25

Bericht door roelb »

Die laatste uitlating is niet correct. Waar je boekt doet er niet toe, alleen wie de operating carrier is. Voor uitgaande vluchten vanuit de EU geldt EU261 altijd. Voor inkomende vluchten alleen als de _operating carrier_ een Europese airline is.
moon29
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Bericht door moon29 »

winterpark schreef:Ik zou echt even wachten, in juni kun je prima voor 400-500 euro vliegen en dan gewoon geboekt bij maatschappij.

Trouwens, United is niet meer standaard (als in: het laagste tarief) met bagage helaas. Ik dacht dat dit ook voor BA en AA gold. Laatst wel tickets naar Austin geboekt bij BA waarbij het laagste tarief mét koffer was vreemd genoeg (334 euro dacht ik).
Is 28 juni - 19 juli niet gewoon hoogseizoen dan?
En wat ik tot nu toe zie (ook voor andere periodes) zijn tickets naar Salt Lake City vaak niet opgenomen in flash sales etc.
Dus is het echt zo reëel om te verwachten dat ik tussen de 400 en 500 ga slagen?
katrienenluc
Amerikakenner
Partner van: Luke21
Aantal x V.S. bezocht: 11

Bericht door katrienenluc »

Ik denk niet dat je 400-500 gaat scoren. Jouw periode is inderdaad hoogseizoen. Dit jaar vallen de laatste dagen in juni immers al in de zomervakantie.
Wij zitten met hetzelfde probleem. :shock:
Stan.Gobien
Techmod
Aantal x V.S. bezocht: 10
Contacteer:

Bericht door Stan.Gobien »

Voor 12/06 t.e.m. 2/07 heb ik wel tickets gezien van 400€ enkele dagen geleden.
winterpark
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 50

Bericht door winterpark »

Sorry, ik had alleen juni gezien en niet al 28. Nou ja, het is meer dat ik veel mensen al heel druk zie zoeken en teleurgesteld hoor reageren bij prijzen voor komende zomer, terwijl het nog niet eens september is en er nog genoeg langs gaat komen. Maar misschien zit ik verkeerd hoor! Sowieso: als jij het een mooie prijs vindt, moet je gewoon boeken.
Heleen72
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 7

Bericht door Heleen72 »

roelb schreef:Dat is dus een goede reden om direct bij airline te boeken, daar kun je in het boekingsproces ook altijd het "normale" economy tarief selecteren, inclusief bagage en zonder eventuele overige restricties. Normaal gesproken is het reguliere economy tarief goedkoper dan het unbundled tarief kopen en daarna los bagage bijkopen.
Maar als ik direct via klm.com wil boeken, krijg ik een optie waarbij de heenvluchten door Delta worden uitgevoerd en dan kan ik dus niet los de bagage bij boeken. Dat moet ik dan later bij Delta regelen. Bovendien vermelden ze er ook de prijzen van Delta niet bij. Of kijk ik gewoon fout?
Jamiesenden
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 0

Bericht door Jamiesenden »

Ik vraag me af of je bij tix.be( of .nl) extra kosten (het verschil) komt te betalen als je nu een vlucht boekt die bij de airline zelf nog niet te boeken is (7 aug). Dus zodra deze wel te boeken is en de prijs duurder uitvalt dan wat jij hebt betaald, je het verschil dient te betalen? Wellicht verstandig om daadwerkelijk te wachten totdat alles beschikbaar is?
Frasi
Amerika-expert
Partner van: mezelf
Aantal x V.S. bezocht: 18
Contacteer:

Bericht door Frasi »

Nee zo werkt het niet. Gekocht is gekocht. Tix verkoopt geen tickets op de gok: zij hebben de -definitieve- prijzen van alle tickets die ze verkopen.
Maar wellicht is het nog erg vroeg om tickets voor aug/sept 2019 te kopen. Er komen vast nog aanbiedingen/sales/wereld-deal-weken. flash-sales voorbij.
Afbeelding
https://my.flightradar24.com/Frasi
Zuid-Westen ('07,'10,'12,'22); California ('12,'15,'16,'18,'21); Florida ('08,'13,'15,'19); Santa Fe/Yellowstone/Black Hills ('14); NY/Wash.('16); LA ('16); Deep South ('17). NY ('16,'19); Colorado e.o. ('24)
dejong89
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 13

Bericht door dejong89 »

@Heleen72

Als je via klm.com boekt maar met Delta vliegt kijk dan ook eens even op delta.com. Vaak dezelfde tarieven en een veel duidelijker systeem dan bij KLM. Volgens mij betaal je zelfs geen boekingskosten.
https://jiltkrista89.wordpress.com/
https://www.polarsteps.com/Jdejong89

Bericht door Heleen72 »

Dat dacht ik ook, maar de ticketprijs bij Delta voor dezelfde vlucht was toch een paar tientjes hoger.
roelb
Amerika-expert

Bericht door roelb »

Heleen72 schreef: Maar als ik direct via klm.com wil boeken, krijg ik een optie waarbij de heenvluchten door Delta worden uitgevoerd en dan kan ik dus niet los de bagage bij boeken. Dat moet ik dan later bij Delta regelen. Bovendien vermelden ze er ook de prijzen van Delta niet bij. Of kijk ik gewoon fout?
Je krijgt na het selecteeren avm de vluchten de mogelijkheid om het tarief te kiezen. Light is het tarief zonder bagage (unbundled),, standaard het tarief met. Dat is meestal 80 euro duurder (in totaal). Krijg je die optie niet, bel dan even naar KLM en laat ze het ticket telefonisch samenstellen.
Heleen72
Amerikakenner

Bericht door Heleen72 »

Ik krijg die optie niet. Ik kom na de selectie van de vluchten meteen in het scherm waar ik bagage kan bijboeken.
Ik heb via social media al contact gehad met KLM, maar daar word ik niet blij van. Misschien zijn ze telefonisch beter. Maar goed, het is voor mij een uiterst onduidelijke website. Misschien toch beter om bij Delta te boeken, maar dan kan ik weer geen stoelen reserveren op de KLM vlucht. :roll:

De prijzen zijn overigens nu nog te hoog, dus ik wacht even op de werelddealweken en kijk of daar een mooiere prijs uitkomt.
Tantelotje
Amerikakenner

Bericht door Tantelotje »

Goedemorgen,

Mijn vriend en ik lopen momenteel tegen een 'klein' probleempje aan.
Het plan was namelijk dat wij volgende week zondag 2 september voor 26 dagen naar Hawaii zouden vliegen.
Het 'gedoe' met de vulkaan was in die plannen nog te overzien, maar nu is daar dan ook nog orkaan Lane... voor de mensen ter plaatse natuurlijk het allerergst, maar voor ons ook jammer want we hebben besloten de plannen om te gooien. Het is tenslotte geen goedkope reis en om dan niet te weten wat er voor schade onder al het water vandaan komt, vonden wij niet zo'n goed plan.
Dus... omschakelen. En snel ook want er moet nu in een week een nieuwe vakantie in elkaar gedraaid worden. Reisverzekering betaalt niet uit want er is geen negatief reisadvies. Dat is uiteraard een dingetje m.b.t. de tickets, maar dat is blijkbaar niet anders. Jammer maar weer door. Gelukkig kan dat. De tickets zijn in november 2017 geboekt bij Vliegtickets.nl; we zouden vliegen met United. Momenteel loopt er nog een (zeer slecht) communicatielijntje met United (via VT) of er aan de 'non-changeble' tickets misschien toch iets veranderd kan worden. Dat horen we op z'n vroegst morgen. Daar wordt ik zenuwachtig van, omdat ik nu nog tickets voorbij zie komen die ik zo zou willen boeken. Maar stel dat United nog mee zou willen werken is dat misschien zonde van het geld.

Goed, dat was de intro, nu de vraag.
Als United iets wil doen waardoor wij ons oorspronkelijke ticket (AMS-NEW-SF-HON en KON-DEN-WAS-AMS) kunnen wijzigen: kan iemand in een glazen bol kijken en vertellen wat kosten zijn voor aanpassing? Dat is een hele ruime vraag, maar ik heb werkelijk geen idee.
Daarnaast kijken we nu naar een 'Rondje Las Vegas', maar dat zou net zo goed van SF naar LV kunnen gaan. Is er uberhaupt een mogelijkheid om de oorspronkelijke vlucht te nemen tot aan SF (hoe doen we dat dan met de koffers?) en een enkeltje LV terug te boeken? Of is dat een heel dom idee :D

Wat ik nu aan vluchten heb gevonden, is het volgende: (ook weer via Vliegtickets.nl, maar da's toeval)
02-09 12.00 AMS 14.35 Washington
17.25 Washington - 19.24 Las Vegas

26-09 12.45 LAS - 19.53 Toronto
21.00 Toronto - 10.15 AMS

Voor 453,98 pp ex koffers. Voor zover ik heb kunnen terugvinden kosten koffers 60 USD per persoon per reis (United), maar fares met koffers zie ik op de sites niet eens.

Maar ik ben het zoeken nu een beetje moe. Hebben jullie lumineuze ideen? Toch wachten tot morgen of gewoon boeken? Enkeltje of retour? En is de tussenstop in Toronto lang genoeg (Then again: da's de terugweg dus thuis komen doen we toch wel). 'Alle' Vluchten die wij zo snel tegenkwamen vliegen over Toronto terug, dus de eTA is alvast aangevraagd en approved... je weet maar nooit :D
mtl
Amerika-expert

Bericht door mtl »

Als jullie oorspronkelijke tickets inderdaad "non-changeble" zijn dan krijg je bij annulering niks terug. Een verandering door UA zal er vaak op neerkomen dat ze de tickets cancelen en vervolgens nieuwe tickets aanbieden tegen de prijs die momenteel geldt. Wellicht dat ze coulant zijn maar ik zou er in principe niet op rekenen.
Tantelotje
Amerikakenner

Bericht door Tantelotje »

Ik was er al bang voor en daarom wil ik eigenlijk niet wachten...
Nu heb ik wel eens gelezen dat je van een gecanceld ticket altijd de luchthavenbelasting terugkrijgt.
Geen idee of dit nu eigenlijk ook zo is, iemand een idee? In dit geval is elke euro terug meegenomen :wink:
sanook
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 6

Bericht door sanook »

Even goed in de ticket voorwaarden kijken wat de cancellation fee is, dat zijn de kosten die je kwijt bent bij annuleren. non changeable hoeft niet per definitie te betekenen dat je ze niet kunt annuleren. (ja je kunt ze natuurlijk altijd annuleren maar tegen welke kosten...)
In principe zou je je huidige tickets kunnen gebruiken om naar SFO te gaan, maar de vraag is inderdaad wat er met je koffers gaat gebeuren, denk niet dat dat hem gaat worden dus. En sowieso ben je al je segmenten daarna ook kwijt als je 1 deel niet gebruikt.
roelb
Amerika-expert

Bericht door roelb »

Heleen72 schreef:Ik krijg die optie niet. Ik kom na de selectie van de vluchten meteen in het scherm waar ik bagage kan bijboeken.
Ik heb via social media al contact gehad met KLM, maar daar word ik niet blij van. Misschien zijn ze telefonisch beter. Maar goed, het is voor mij een uiterst onduidelijke website. Misschien toch beter om bij Delta te boeken, maar dan kan ik weer geen stoelen reserveren op de KLM vlucht. :roll:
Welke data en route gaat het om? Sowieso: KLM via Whatsapp/Twitter/Facebook heb je niet zo veel aan. Vaak frustrerend slecht. Even bellen is een stuk sneller en je krijgt - in mijn ervaring - personeel aan de lijn die veel meer mag, kan en snapt dan de mensen die de social media zaken afwikkelen. Nadeel is wel dat KLM bij een telefonische boeking 15 euro op de prijs zet en ze die niet zo makkelijk waiven, zelfs niet als je het ticket online niet kunt samenstellen.

Maar goed, ik kan me niet voorstellen dat je dit itinerary niet gewoon op delta.com kunt boeken. Dus daarom nogmaals de vraag: welke route en data? Dan wil ik wel even voor je kijken.
winterpark
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 50

Bericht door winterpark »

Tantelotje schreef:Ik was er al bang voor en daarom wil ik eigenlijk niet wachten...
Nu heb ik wel eens gelezen dat je van een gecanceld ticket altijd de luchthavenbelasting terugkrijgt.
Geen idee of dit nu eigenlijk ook zo is, iemand een idee? In dit geval is elke euro terug meegenomen :wink:
Wij zouden in 2017 in april met united naar Seattle vliegen, maar toen bleek ons nieuwe huis opgeleverd te worden in die periode. Toen ticket verzet naar mei en Atlanta voor rondje zuiden. Kostte 150 euro pp. Kan dat misschien met deze tickets?
Vanessa007
Amerikafan
Contacteer:

Bericht door Vanessa007 »

roelb schreef:Die laatste uitlating is niet correct. Waar je boekt doet er niet toe, alleen wie de operating carrier is. Voor uitgaande vluchten vanuit de EU geldt EU261 altijd. Voor inkomende vluchten alleen als de _operating carrier_ een Europese airline is.
Ah, dat wist ik niet! Dus als ik bv bij AA een retourticket boek en de heenvlucht wordt uitgevoerd door AA en de terugvlucht door bv BA, dan zitten we save?
Gesloten
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer