Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Reis Tessahen: advies over route West-Amerika.
-
Tessahen
- Amerika-ontdekker
- Aantal x V.S. bezocht: 2
Reis Tessahen: advies over route West-Amerika.
Beste forumleden,
In mei 2019 willen mijn vriend en ik een rondreis maken door West Amerika. Na heel wat leeswerk en routes vergelijken heb ik op basis van de voorbeeldroute van deze website een route opgesteld. Wij willen op 1 mei vliegen en op 25 mei weer in Nederland aankomen. De voorbeeldroute is 21 dagen, wij hebben dus wat meer ruimte. Daarom heb ik South Lake Tahoe ingevoegd. Ook omdat ik verwacht dat de Tioga Pass nog dicht is als wij er zijn. Hieronder mijn route:
1 Amsterdam - Los Angeles
2 Los Angeles
3 Los Angeles
4 Los Angeles - Kingman
5 Kingman - Grand Canyon
6 Grand Canyon - Page
7 Page - Bryce Canyon
8 Bryce Canyon - Zion
9 Zion
10 Zion - Las Vegas
11 Las Vegas
12 Las Vegas - Death valley
13 Death Valley - Mammoth lakes
14 Mammoth Lakes - South Lake Tahoe
15 South Lake Tahoe - Yosemite national park (via Sonora pass)
16 Yosemite national park
17 Yosemite national park - San Francisco
18 San Francisco
19 San Francisco - Montery
20 Montery - Pismo beach
21 Pismo beach - Los Angeles
22
23
24 Los Angeles - Amsterdam
25 Amsterdam
Nu heb ik een paar vragen waar jullie mij hopelijk mee kunnen helpen:
1. Is het een logische keus om vanuit de Death Valley naar Mammoth Lakes, naar South Lake Tahoe, via Sonora pass naar Sonora te gaan? We slapen dan twee nachten in Sonora (nacht 15 en 16) om vanuit daar het Yosemite park in te gaan.
2. In het begin zijn we 3 nachten in LA. Dat is omdat ik graag naar Universal studio's of Disney wil. Maar hoe meer ik aan het plannen ben, hoe meer ik daarover twijfel. Hebben jullie een goede suggestie waar ik die extra dag aan kan besteden?
3. Daarnaast heb ik nog twee dagen over. Zouden jullie die over deze reis verspreiden? Of misschien Moab of Sequoia National Park toevoegen?
Alvast bedankt voor jullie reactie!
Groeten, Tessa.
In mei 2019 willen mijn vriend en ik een rondreis maken door West Amerika. Na heel wat leeswerk en routes vergelijken heb ik op basis van de voorbeeldroute van deze website een route opgesteld. Wij willen op 1 mei vliegen en op 25 mei weer in Nederland aankomen. De voorbeeldroute is 21 dagen, wij hebben dus wat meer ruimte. Daarom heb ik South Lake Tahoe ingevoegd. Ook omdat ik verwacht dat de Tioga Pass nog dicht is als wij er zijn. Hieronder mijn route:
2 Los Angeles
3 Los Angeles
4 Los Angeles - Kingman
5 Kingman - Grand Canyon
6 Grand Canyon - Page
7 Page - Bryce Canyon
8 Bryce Canyon - Zion
9 Zion
10 Zion - Las Vegas
11 Las Vegas
13 Death Valley - Mammoth lakes
14 Mammoth Lakes - South Lake Tahoe
15 South Lake Tahoe - Yosemite national park (via Sonora pass)
18 San Francisco
19 San Francisco - Montery
20 Montery - Pismo beach
21 Pismo beach - Los Angeles
22
23
25 Amsterdam
Nu heb ik een paar vragen waar jullie mij hopelijk mee kunnen helpen:
1. Is het een logische keus om vanuit de Death Valley naar Mammoth Lakes, naar South Lake Tahoe, via Sonora pass naar Sonora te gaan? We slapen dan twee nachten in Sonora (nacht 15 en 16) om vanuit daar het Yosemite park in te gaan.
2. In het begin zijn we 3 nachten in LA. Dat is omdat ik graag naar Universal studio's of Disney wil. Maar hoe meer ik aan het plannen ben, hoe meer ik daarover twijfel. Hebben jullie een goede suggestie waar ik die extra dag aan kan besteden?
3. Daarnaast heb ik nog twee dagen over. Zouden jullie die over deze reis verspreiden? Of misschien Moab of Sequoia National Park toevoegen?
Alvast bedankt voor jullie reactie!
Groeten, Tessa.
- PSVwally
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 5
- Contacteer:
Re: Advies over route West Amerika
Vergeet Moab, daar heb je absoluut geen tijd voor. Je zou Sequoia en Kings Canyon NP kunnen toevoegen, maar dan zou ik Lake Tahoe skippen. Dat zou ik zelf overigens sowieso doen of er zeker een dag extra bijzetten. Nu is je tijd veel te kort daar.
Sonora Pass is net als de Tioga pass altijd afwachten of deze open is, maar je kan dan altijd nog de Carson pass pakken.
Ik ben zelf de eerste dagen van het rustig aan doen. Maar velen zouden de dagen LA achteraan de reis zetten. Dan kan je op dag 1 al naar de oostkant van LA rijden. Je zou dan met de 2 dagen over bv Joshua Tree NP mee kunnen pakken. Nogmaals, als je Seki mee wilt pakken zou ik Death Valley - Sequoia doen en dan daar 2 volle dagen, dus 3 nachten besteden en dan daarna 2 of 3 nachten Yosemite. Dit omdat je bijna de volle dag kwijt kan zijn met de rit naar Sequoia vanuit death valley. Dan skip je dus Mammoth Lakes en Lake Tahoe.
Ik begrijp je vraag over LA niet helemaal? Ook als je geen pretpark aandoet zou ik die dagen houden. LA is enorm groot en er is heel veel te zien. Maar omdat het allemaal steden aan elkaar zijn is de afstand tussen de bezienswaardigheden ook groot en er is over het algemeen enorm veel verkeer. Mocht je disney aandoen, dan zou ik daar wel in de buurt overnachten en bv niet in Hollywood of Santa Monica gaan zitten. Universal kan vanuit daar wel prima
Sonora Pass is net als de Tioga pass altijd afwachten of deze open is, maar je kan dan altijd nog de Carson pass pakken.
Ik ben zelf de eerste dagen van het rustig aan doen. Maar velen zouden de dagen LA achteraan de reis zetten. Dan kan je op dag 1 al naar de oostkant van LA rijden. Je zou dan met de 2 dagen over bv Joshua Tree NP mee kunnen pakken. Nogmaals, als je Seki mee wilt pakken zou ik Death Valley - Sequoia doen en dan daar 2 volle dagen, dus 3 nachten besteden en dan daarna 2 of 3 nachten Yosemite. Dit omdat je bijna de volle dag kwijt kan zijn met de rit naar Sequoia vanuit death valley. Dan skip je dus Mammoth Lakes en Lake Tahoe.
Ik begrijp je vraag over LA niet helemaal? Ook als je geen pretpark aandoet zou ik die dagen houden. LA is enorm groot en er is heel veel te zien. Maar omdat het allemaal steden aan elkaar zijn is de afstand tussen de bezienswaardigheden ook groot en er is over het algemeen enorm veel verkeer. Mocht je disney aandoen, dan zou ik daar wel in de buurt overnachten en bv niet in Hollywood of Santa Monica gaan zitten. Universal kan vanuit daar wel prima
-
ingrid1955
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 14
Re: Advies over route West Amerika
hallo,
ik zou zeker bij San Francisco een extra dag zetten.
Als je van Page-Bryce een rustige rijdag maakt met hier en daar een kort bezoekje ( kanab) en/of wandeling (bv toadstool, kort en echt de moeite waard) en pas in de late namiddag of vooravond in Bryce aankomt zou ik ook daar een extra dag nemen.
Voor mij zijn Universal en Disney absolute toppers. Overnachten in of rond Anaheim is voor Disney sterk aan te raden, moet je na een fantastische avond met een unieke lasershow aan de vijver onmiddellijk gevolgd door het vuurwerk niet meer te ver rijden. Met eventueel wandelen in Griffith Park, Hollywood, mogelijk een studio-tour ( Warner Bros?), fietsen van Santa Monica naar Venice, enz... heeft Los Angeles echt wel een aantal dagen nodig. Voor Universal, Griffith Park, Hollywood kan je bv logeren in het behoorlijke rustige Glendale waarna je langs Griffith Park vlot naar de attracties kan rijden.
Jacques
ik zou zeker bij San Francisco een extra dag zetten.
Als je van Page-Bryce een rustige rijdag maakt met hier en daar een kort bezoekje ( kanab) en/of wandeling (bv toadstool, kort en echt de moeite waard) en pas in de late namiddag of vooravond in Bryce aankomt zou ik ook daar een extra dag nemen.
Voor mij zijn Universal en Disney absolute toppers. Overnachten in of rond Anaheim is voor Disney sterk aan te raden, moet je na een fantastische avond met een unieke lasershow aan de vijver onmiddellijk gevolgd door het vuurwerk niet meer te ver rijden. Met eventueel wandelen in Griffith Park, Hollywood, mogelijk een studio-tour ( Warner Bros?), fietsen van Santa Monica naar Venice, enz... heeft Los Angeles echt wel een aantal dagen nodig. Voor Universal, Griffith Park, Hollywood kan je bv logeren in het behoorlijke rustige Glendale waarna je langs Griffith Park vlot naar de attracties kan rijden.
Jacques
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Re: Reis Tessahen: advies over route West-Amerika.
Eerst naar South Lake Tahoe rijden en dan terug om de Sonora Pass te nemen is niet zo zinvol. En Yosemite vanuit Sonora bezoeken is niet handig. Heb je gekeken naar de reistijd naar Yosemite Village?
Ik zou kijken naar iets in het park. Voor Yosemite zou een extra dag mooi zijn, zeker als je daar ook naar de Mariposa Grove wilt. Kijk eens in ons 2013 verslag voor de Sonora Pass en voor Yosemite.
Je kunt ook overwegen om naar SF te vliegen. Dan ben je nog wat later in Yosemite dus meer kans op open wegen.
Marianne
Ik zou kijken naar iets in het park. Voor Yosemite zou een extra dag mooi zijn, zeker als je daar ook naar de Mariposa Grove wilt. Kijk eens in ons 2013 verslag voor de Sonora Pass en voor Yosemite.
Je kunt ook overwegen om naar SF te vliegen. Dan ben je nog wat later in Yosemite dus meer kans op open wegen.
Marianne
-
Marcopstal
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 28
De Sonora Pass is vanuit South Lake Tahoe niet de meest voor de hand liggende route. Misschien laat je je misleiden door de benaming ?
Houd er rekening mee dat als het een strenge winter wordt (veel sneeuwval) er nog wel meerdere bergpassen zullen gesloten zijn, ook richting South Lake Tahoe.
South Lake Tahoe ligt ook hoog. Dat wil zeggen dat in mei de temperaturen er nog laag liggen (overdag gemiddeld een 15 graden en 's nachts kan het nog net vriezen).
Houd er rekening mee dat als het een strenge winter wordt (veel sneeuwval) er nog wel meerdere bergpassen zullen gesloten zijn, ook richting South Lake Tahoe.
South Lake Tahoe ligt ook hoog. Dat wil zeggen dat in mei de temperaturen er nog laag liggen (overdag gemiddeld een 15 graden en 's nachts kan het nog net vriezen).
Zuidwesten: 95/96/96/97/98/99/05/06/10/14/15/16/19/20/22/23
Texas: 97/08
Florida: 98/24
Noordoosten: 01/03/04/09/12/13/15/17/18/20
Midwesten: 02
South: 07/11
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Misschien niet gek om twee routes uit te werken en ook voor beide dan iets vast te leggen. Als zowel de Tioga Pass als de Sonora Pass gesloten zijn (die kans is niet zo groot, maar je weet het maar nooit) is de route van Paul mooi, zeker als je naar Sequoia wilt.
Je weet dat je nu al accommodatie kunt boeken im Yosemite (via www.travelyosemite.com) en dat dat best snel gaat? Er zijn altijd wel annuleringen maar je zou alvast eens kunnen kijken.
Meer tijd voor Page is in die periode niet gek, ook omdat je maar 1 nacht voor de GC hebt, of doe een nacht Valley of Fire tussen Zion en Las Vegas. Dat geeft je meteen meer tijd voor Zion. Maar Sequoia toevoegen is ook mooi:
1 Amsterdam - San Francisco
2 San Francisco
3 San Francisco
4 San Francisco - Monterey
5 Monterey - Pismo Beach
6 Pismo Beach - Los Angeles
7 Los Angeles
8 Los Angeles
9 Los Angeles - Kingman
10 Kingman - Grand Canyon
11 Grand Canyon - Page
12 Page - Bryce
13 Bryce - Zion
14 Zion
15 Zion - Las Vegas
16 Las Vegas
17 Las Vegas - Death Valley
18 Death Valley - Mammoth Lakes
19 Mammoth Lakes - Yosemite
20 Yosemite
21 Yosemite
22 Yosemite - Sequoia
23 Sequoia
24 Sequoia - San Francisco
25 San Francisco -
Marianne
Je weet dat je nu al accommodatie kunt boeken im Yosemite (via www.travelyosemite.com) en dat dat best snel gaat? Er zijn altijd wel annuleringen maar je zou alvast eens kunnen kijken.
Meer tijd voor Page is in die periode niet gek, ook omdat je maar 1 nacht voor de GC hebt, of doe een nacht Valley of Fire tussen Zion en Las Vegas. Dat geeft je meteen meer tijd voor Zion. Maar Sequoia toevoegen is ook mooi:
1 Amsterdam - San Francisco
2 San Francisco
3 San Francisco
4 San Francisco - Monterey
5 Monterey - Pismo Beach
6 Pismo Beach - Los Angeles
7 Los Angeles
8 Los Angeles
9 Los Angeles - Kingman
10 Kingman - Grand Canyon
11 Grand Canyon - Page
12 Page - Bryce
13 Bryce - Zion
14 Zion
15 Zion - Las Vegas
16 Las Vegas
17 Las Vegas - Death Valley
18 Death Valley - Mammoth Lakes
19 Mammoth Lakes - Yosemite
20 Yosemite
21 Yosemite
22 Yosemite - Sequoia
23 Sequoia
24 Sequoia - San Francisco
25 San Francisco -
Marianne
Een extra dag Bryce en omgeving kan echt geen kwaad. Persoonlijk zou ik het accent van je reis dus iets meer richting Utah verschuiven.
-
Tessahen
- Amerika-ontdekker
Super bedankt voor jullie snelle reacties!!
Met behulp van jullie tips heb ik South Lake Tahoe inderdaad laten vallen, extra dan SF en LA ingepland.
Gezien de openingstijden het afgelopen jaar van de Tiago pass, durf ik die gok niet te nemen. De Sonora pass zou misschien wel kunnen. Maar, als we van Death Valley onder langs gaan en dan Seqoia meenemen, komen we er ook. Dan kunnen we helaas niet Yosemite park doorsteken, maar vanaf de andere kant kan je er toch ook ver het park in gaan neem ik aan? Wel vind ik het jammer dat we op deze manier Mono lake missen, maar je moet keuzes maken!
En is Seqoia de moeite waard? Ik weet dat dat ook een kwestie van smaak is, maar ik lees dat de bomen die je daar zit ook in Yosimite park te zien zijn.
Ik wil wel graag in Los Angeles beginnen zodat we de laatste dagen mooi afsluiten langs de kust.
Mijn route is nu:
1 Amsterdam Los Angeles
2 Los Angeles
3 Los Angeles
4 Los Angeles - Kingman
5 Kingman - Grand Canyon
6 Grand Canyon - Page
7 Page - Bryce Canyon
8 Bryce Canyon - Zion
9 Zion
10 Zion - Las Vegas
11 Las Vegas
13 Death Valley - Sequoia
14 Sequoia - Yosemite national park
15 Yosemite national park
16 Yosemite national park - San Francisco
17
18 San Francisco
19 San Francisco
20 San Francisco - Montery
21 Montery - Pismo beach
22 Pismo beach - Los Angeles
23 Los Angeles
24 Los Angeles Amsterdam
25 Amsterdam
Ik heb dus nog een dag over. Opties zijn:
- dag extra bij Bryce
- dag extra bij Page
- dag extra bij Sequoia
- of toch nog Joshua tree invoegen?
Alvast bedankt voor het meedenken!
Met behulp van jullie tips heb ik South Lake Tahoe inderdaad laten vallen, extra dan SF en LA ingepland.
Gezien de openingstijden het afgelopen jaar van de Tiago pass, durf ik die gok niet te nemen. De Sonora pass zou misschien wel kunnen. Maar, als we van Death Valley onder langs gaan en dan Seqoia meenemen, komen we er ook. Dan kunnen we helaas niet Yosemite park doorsteken, maar vanaf de andere kant kan je er toch ook ver het park in gaan neem ik aan? Wel vind ik het jammer dat we op deze manier Mono lake missen, maar je moet keuzes maken!
En is Seqoia de moeite waard? Ik weet dat dat ook een kwestie van smaak is, maar ik lees dat de bomen die je daar zit ook in Yosimite park te zien zijn.
Ik wil wel graag in Los Angeles beginnen zodat we de laatste dagen mooi afsluiten langs de kust.
Mijn route is nu:
1 Amsterdam Los Angeles
2 Los Angeles
3 Los Angeles
4 Los Angeles - Kingman
5 Kingman - Grand Canyon
6 Grand Canyon - Page
7 Page - Bryce Canyon
8 Bryce Canyon - Zion
9 Zion
10 Zion - Las Vegas
11 Las Vegas
13 Death Valley - Sequoia
14 Sequoia - Yosemite national park
15 Yosemite national park
16 Yosemite national park - San Francisco
17
18 San Francisco
19 San Francisco
21 Montery - Pismo beach
23 Los Angeles
24 Los Angeles Amsterdam
25 Amsterdam
Ik heb dus nog een dag over. Opties zijn:
- dag extra bij Bryce
- dag extra bij Page
- dag extra bij Sequoia
- of toch nog Joshua tree invoegen?
Alvast bedankt voor het meedenken!
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Zo heeft Sequoia geen enkele zin. Paul gaf al aan dat het een lange rijdag is vanaf DV, dus je zult er minimaal 2 nachten moeten doen, maar 3 (ook 1 voor Kings Canyon) is mooier. Kijk eens waar je zou willen overnachten. Is dat Three rivers dan heb je een lange rijdag door het park naar Yosemite. en ook daar geldt: waar wil je overnachten? Het maakt nogal wat uit of je in het park zit of 1 of 1,5 uur er vandaan.
Niet alleen Mono Lake is de moeite waard, maar ook Bodie en andere bezienswaardigheden langs de CA395, dus mijn voorkeur zou wel sterk uitgaan naar die route. Ik zou wel durven gokken op de Sonroa Pass, en anders heb je ook nog de CA88.
Kijk eens in ons 2013-verlag voor zowel Yosemite als Sequoia begin juni. Sequoia, en met name Kings Canyon is wel meer dan alleen sequoia-bomen. Maar met weinig tijd kun je ook Sequoia overslaan en de sequoia's in de Mariposa Grove in Yosemite bekijken.
Marianne
Niet alleen Mono Lake is de moeite waard, maar ook Bodie en andere bezienswaardigheden langs de CA395, dus mijn voorkeur zou wel sterk uitgaan naar die route. Ik zou wel durven gokken op de Sonroa Pass, en anders heb je ook nog de CA88.
Kijk eens in ons 2013-verlag voor zowel Yosemite als Sequoia begin juni. Sequoia, en met name Kings Canyon is wel meer dan alleen sequoia-bomen. Maar met weinig tijd kun je ook Sequoia overslaan en de sequoia's in de Mariposa Grove in Yosemite bekijken.
Marianne
-
Tessahen
- Amerika-ontdekker
Dankjewel Marianne. Jullie maken mooie reizen zeg!
Dan gaan we toch naar Mammoth lakes en daar Yosemite park doorkruizen. Goed dat je highway 88 nog aangaf als optie.
Ik heb de route nu zo:
2 Los Angeles
3 Los Angeles
4 Los Angeles Kingman
5 Kingman - Grand Canyon
6 Grand Canyon - Monument valley
7 Monument valley - Page
8 Page - Bryce Canyon
9 Bryce Canyon - Zion
10 Zion
11 Zion Las Vegas
12 Las Vegas
13 Las Vegas - Death valley
14 Death Valley - Mammoth lakes
15 Mammoth Lakes - Yosemite national park
18 San Francisco
19 San Francisco
21 Montery - Pismo beach
23 Los Angeles
25 Amsterdam
Monument valley is ook toegevoegd. Lijkt me heel mooi!
Is dit realistisch?
Dan gaan we toch naar Mammoth lakes en daar Yosemite park doorkruizen. Goed dat je highway 88 nog aangaf als optie.
Ik heb de route nu zo:
2 Los Angeles
3 Los Angeles
4 Los Angeles Kingman
5 Kingman - Grand Canyon
6 Grand Canyon - Monument valley
7 Monument valley - Page
8 Page - Bryce Canyon
9 Bryce Canyon - Zion
10 Zion
11 Zion Las Vegas
12 Las Vegas
13 Las Vegas - Death valley
14 Death Valley - Mammoth lakes
15 Mammoth Lakes - Yosemite national park
18 San Francisco
19 San Francisco
21 Montery - Pismo beach
23 Los Angeles
25 Amsterdam
Monument valley is ook toegevoegd. Lijkt me heel mooi!
Is dit realistisch?
-
Marcopstal
- Amerika-expert
Waarom die eerste twee volle dagen in LA ? Behoudens wanneer je er het weekend in bvb Vegas mee voorkomt zou ik deze achteraan plaatsen. Door het tijdsverschil ben je vroeg wakker en dan kan je ook vroeg richting Kingman vertrekken.
-
ingrid1955
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 14
hallo,
een absolute aanrader van marcopstal. je bent om 05u00 wakker, en kan nauwelijks iets doen want de stad slaapt nog. en voordat die stad wakker wordt en voor files zorgt kan je al een flink stuk in de woestijn richting Kingman zitten...
Jacques
een absolute aanrader van marcopstal. je bent om 05u00 wakker, en kan nauwelijks iets doen want de stad slaapt nog. en voordat die stad wakker wordt en voor files zorgt kan je al een flink stuk in de woestijn richting Kingman zitten...
Jacques
-
Tessahen
- Amerika-ontdekker
Goedemiddag,
Zojuist de tickets geboekt! Vanwege het weer (en grotere kans op opening van Tiago/Sonora pass) hebben we besloten om op 8 mei weg te gaan. We vliegen op 31 mei dan weer terug. En inderdaad een hele goede tip om gelijk te vertrekken naar Kingsman, in plaats van eerst LA te doen. LA heb ik dus achteraan gezet.
Bedankt voor alle tips. Ik heb al heel veel zin in de reis, maar moet helaas nog wat maanden wachten haha.
Groeten,
Tessa
Zojuist de tickets geboekt! Vanwege het weer (en grotere kans op opening van Tiago/Sonora pass) hebben we besloten om op 8 mei weg te gaan. We vliegen op 31 mei dan weer terug. En inderdaad een hele goede tip om gelijk te vertrekken naar Kingsman, in plaats van eerst LA te doen. LA heb ik dus achteraan gezet.
Bedankt voor alle tips. Ik heb al heel veel zin in de reis, maar moet helaas nog wat maanden wachten haha.
Groeten,
Tessa
-
Marcopstal
- Amerika-expert
Kingman, niet Kingsman.
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
En Tioga Pass.
Ik zou de dagen LA af laten hangen van ho de weekenden vallen.
Je bent nu nog redelijk vroeg in Yosemite; starten in SF was handiger geweest om het zo laat mogelijk te doen. Was dat duurder dan vliegen op LA?
Marianne
Als je niet de Tioga Pass neemt kom je niet door Yosemite, maar rij je erboven langs. Niet erg, maar even voor de duidelijkheid.Tessahen schreef:Dan gaan we toch naar Mammoth lakes en daar Yosemite park doorkruizen. Goed dat je highway 88 nog aangaf als optie.
Ik zou de dagen LA af laten hangen van ho de weekenden vallen.
Je bent nu nog redelijk vroeg in Yosemite; starten in SF was handiger geweest om het zo laat mogelijk te doen. Was dat duurder dan vliegen op LA?
Marianne
-
Tessahen
- Amerika-ontdekker
Ik moet nog even oefenen met de namen zie ik
De reden voor starten in LA heeft niets met de vliegtickets te maken(die waren volgens mij ongeveer een duur). Meer een persoonlijke voorkeur om af te sluiten met de rit langs de zee en daar wat meer rustige dagen. Lijkt me wel lekker na veel drukke park-/wandel dagen!
De reden voor starten in LA heeft niets met de vliegtickets te maken(die waren volgens mij ongeveer een duur). Meer een persoonlijke voorkeur om af te sluiten met de rit langs de zee en daar wat meer rustige dagen. Lijkt me wel lekker na veel drukke park-/wandel dagen!
-
Tessahen
- Amerika-ontdekker
Hoi allemaal,
Ik twijfel ergens over in mijn route en dat leg ik graag aan jullie voor!
Ik heb nu 3 volle dagen LA op het eind van onze 25 daagde reis. We komen maandag 27 mei aan vanuit Pismo Beach en vliegen op vrijdag 31 mei in de middag terug naar Amsterdam. In LA willen we graag naar de bekende dingen:
Eerste dag: venice Beach + Santa Monica (hier fietsen huren).
Tweede dag: Warner Bros studio tour en Hollywood, rondje Beverly Hills, in de avond Griffith Observatory.
De derde dag weet ik nog niet. Misschien nog een keer naar het strand. Eerst wilde ik graag naar een Disney park, daarom had ik 3 volle dagen LA, maar daar heb ik steeds minder behoefte aan.
Ik heb nog geen hotel, maar wil graag in de buurt van Santa Monica of Hollywood.
Mijn vriend zou heel graag een sportwedstrijd bezoeken, dat zal in de avond zijn.
Daarnaast hebben we eerder in de reis de volgende planning:
Grand canyon - Monument Valley
Monument Valley - Page
Page - Bryce
In de ochtend wil ik bij Grand Canyon een helikoptertour doen vervolgens een sunset tour op paarden in MV. De volgende dag vroeg naar Page zodat we kunnen kayalken op Lake Powell (ik denk geen tour, maar paar uurtjes zelf). De volgende dag de tour in upper Antelope Canyon om 12.30, Horseshoo bend en dan naar Bryce voor een mooie wandeling.
Dit stuk voelt heel erg vol. Daarom is het nu mijn idee om een dag minder LA te doen en een dag extra Page. Is dat een logische keus? Of is er zoveel te doen in LA dat 3 dagen wel handig zijn en is MV-Page-Bryce zo prima te doen?
Als we een dag Page extra doen is het nadeel dat we dan in het weekend in Las Vegas zitten. Je betaalt dan echt een stuk meer voor hotels..
Wat denken jullie daarover?
Alvast bedankt voor de reacties!
Ik twijfel ergens over in mijn route en dat leg ik graag aan jullie voor!
Ik heb nu 3 volle dagen LA op het eind van onze 25 daagde reis. We komen maandag 27 mei aan vanuit Pismo Beach en vliegen op vrijdag 31 mei in de middag terug naar Amsterdam. In LA willen we graag naar de bekende dingen:
Eerste dag: venice Beach + Santa Monica (hier fietsen huren).
Tweede dag: Warner Bros studio tour en Hollywood, rondje Beverly Hills, in de avond Griffith Observatory.
De derde dag weet ik nog niet. Misschien nog een keer naar het strand. Eerst wilde ik graag naar een Disney park, daarom had ik 3 volle dagen LA, maar daar heb ik steeds minder behoefte aan.
Ik heb nog geen hotel, maar wil graag in de buurt van Santa Monica of Hollywood.
Mijn vriend zou heel graag een sportwedstrijd bezoeken, dat zal in de avond zijn.
Daarnaast hebben we eerder in de reis de volgende planning:
Grand canyon - Monument Valley
Monument Valley - Page
Page - Bryce
In de ochtend wil ik bij Grand Canyon een helikoptertour doen vervolgens een sunset tour op paarden in MV. De volgende dag vroeg naar Page zodat we kunnen kayalken op Lake Powell (ik denk geen tour, maar paar uurtjes zelf). De volgende dag de tour in upper Antelope Canyon om 12.30, Horseshoo bend en dan naar Bryce voor een mooie wandeling.
Dit stuk voelt heel erg vol. Daarom is het nu mijn idee om een dag minder LA te doen en een dag extra Page. Is dat een logische keus? Of is er zoveel te doen in LA dat 3 dagen wel handig zijn en is MV-Page-Bryce zo prima te doen?
Als we een dag Page extra doen is het nadeel dat we dan in het weekend in Las Vegas zitten. Je betaalt dan echt een stuk meer voor hotels..
Wat denken jullie daarover?
Alvast bedankt voor de reacties!
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Ik zou een extra dag Yosemite doen. Dat is prachtig in die tijd van het jaar. En als alles open is wat wegen en trails betreft heb je die tijd wel nodig.
Wacht niet te lang met het vastleggen van accommodatie. Zeker als je in de parken wilt overnachten.
Marianne
Wacht niet te lang met het vastleggen van accommodatie. Zeker als je in de parken wilt overnachten.
Marianne
- Mr. Patrick
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 5
Als je niet naar Disney wilt kun je makkelijk een dag LA minderen. En dan heb je nog tijd over wat je nu gepland hebt staan.
Plaats je die extra dag bij Page, krijg je die makkelijk vol, er is daar genoeg te doen aan Lake Powell. Maar voor je huidige planning is het niet nodig. Het voelt heel vol omdat je veel dingen in de planning hebt bij Page. Maar Antelope Canyon en de Horseshoe Bend heb je beiden in twee uur gezien.
Ik zou de dag ook bij Yosemite zetten, want daar is veel meer te doen (en het kost daar meer tijd omdat het uitgestrekter en bergachtiger is).
Er zijn hier op het forum overigens topics vol geschreven over welke Antelope Canyon dat je wel of niet moet zien. Lees die eens door en beoordeel dan of je nog steeds Upper wilt doen. Ik vond de Lower persoonlijk mooier, die kost minder tijd en was destijds in ieder geval goedkoper.
Plaats je die extra dag bij Page, krijg je die makkelijk vol, er is daar genoeg te doen aan Lake Powell. Maar voor je huidige planning is het niet nodig. Het voelt heel vol omdat je veel dingen in de planning hebt bij Page. Maar Antelope Canyon en de Horseshoe Bend heb je beiden in twee uur gezien.
Ik zou de dag ook bij Yosemite zetten, want daar is veel meer te doen (en het kost daar meer tijd omdat het uitgestrekter en bergachtiger is).
Er zijn hier op het forum overigens topics vol geschreven over welke Antelope Canyon dat je wel of niet moet zien. Lees die eens door en beoordeel dan of je nog steeds Upper wilt doen. Ik vond de Lower persoonlijk mooier, die kost minder tijd en was destijds in ieder geval goedkoper.
West-Canada (2023)
Deep South (2022)
Colorado-South Dakota-Wyoming-Utah (2019)
Zuid-Westen (2017)
New York (2009)
Deep South (2022)
Colorado-South Dakota-Wyoming-Utah (2019)
Zuid-Westen (2017)
New York (2009)
-
IngridZw
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 4
Wil je wat meer rust inbouwen in het stuk Grand Canyon naar Monument Valley en verder dan kan je de helikoptervlucht ook doen als je van Kingman vertrekt naar Grand Canyon Village. Je komt er toch langs. Wij hadden de vlucht om 14.30 uur en hadden diezelfde dag nog tijd genoeg om alvast wat uitzichtpunten te bekijken. Bovendien zijn er aan de oostelijke uitgang, waar je de volgende ochtend langs rijdt, ook een paar schitterende plekjes die je niet moet missen, zoals Desert View Watchtower etc.
De afstand van Bryce naar Zion is relatief kort. Je kunt eventueel 's morgens in het park nog een mooie wandeling maken alvorens je vertrekt naar Zion. Dat geeft meer rust voor Page. De meesten gaan voor de Queens Garden Trail eventueel in combinatie met de Navajo Loop. De wandeling neemt ongeveer een kleine 2 uurtjes in beslag.
De afstand van Bryce naar Zion is relatief kort. Je kunt eventueel 's morgens in het park nog een mooie wandeling maken alvorens je vertrekt naar Zion. Dat geeft meer rust voor Page. De meesten gaan voor de Queens Garden Trail eventueel in combinatie met de Navajo Loop. De wandeling neemt ongeveer een kleine 2 uurtjes in beslag.
2011: Zuidwesten
2015: Rondje Denver
2017: Zuidwesten
2018: Zuidelijke staten en Florida
2015: Rondje Denver
2017: Zuidwesten
2018: Zuidelijke staten en Florida
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht