Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Reis IlsevT: meivakantie rondreis Las Vegas.
-
- Amerika-ontdekker
- Aantal x V.S. bezocht: 4
- Contacteer:
Reis IlsevT: meivakantie rondreis Las Vegas.
Yeah, we mogen weer nadenken over een reis naar het zuid-westen. Mijn man is docent waardoor we gebonden zijn aan de schoolvakanties. De meivakantie is dit keer weer twee weken. Voor ons een goede reden om een bezoek te brengen aan de gebieden die in de zomer te heet zijn om te bezoeken. Het idee is om Las Vegas als begin en/of eindpunt aan te houden. Er is nog niks geboekt. Mocht een ander begin en/of eindpunt handiger zijn dan is dat ook te overwegen.
Ik heb een aantal wensen, maar het lukt mij nog niet om een geschikt rondje ermee te vormen. We kunnen vertrekken op 19 (heel misschien 18 april) en willen op 3 mei weer terug vliegen. Naast de bekende nationale parken bezoeken wij ook graag state parks. We willen op elke plek (minimaal) 2 nachten verblijven. We houden de afstanden liever iets korter zodat we onderweg de mogelijkheid hebben om via scenic drives te gaan en enkele stops te maken bij bijvoorbeeld state parks.
Wat op ons verlanglijstje staat:
- Valley of Fire (eerder bezocht, maar zouden we graag ook wandelen)
- Arches NP (hebben we al eerder bezoekt maar amper gewandeld vanwege de warmte)
- Capitol Reef (nieuw park voor ons)
- Zion NP (alleen doorheen gereden)
- Canyon Lands NP (nieuw voor ons)
Wat we niet nog een keer willen bezoeken:
- Grand Canyon
- Bryce Canyon
- Monument Valley
- Page (Lake Powell/Antelope Canyon)
Wie kan met ons meedenken om een leuke (rustige) route te bedenken?
Ilse
Ik heb een aantal wensen, maar het lukt mij nog niet om een geschikt rondje ermee te vormen. We kunnen vertrekken op 19 (heel misschien 18 april) en willen op 3 mei weer terug vliegen. Naast de bekende nationale parken bezoeken wij ook graag state parks. We willen op elke plek (minimaal) 2 nachten verblijven. We houden de afstanden liever iets korter zodat we onderweg de mogelijkheid hebben om via scenic drives te gaan en enkele stops te maken bij bijvoorbeeld state parks.
Wat op ons verlanglijstje staat:
- Valley of Fire (eerder bezocht, maar zouden we graag ook wandelen)
- Arches NP (hebben we al eerder bezoekt maar amper gewandeld vanwege de warmte)
- Capitol Reef (nieuw park voor ons)
- Zion NP (alleen doorheen gereden)
- Canyon Lands NP (nieuw voor ons)
Wat we niet nog een keer willen bezoeken:
- Grand Canyon
- Bryce Canyon
- Monument Valley
- Page (Lake Powell/Antelope Canyon)
Wie kan met ons meedenken om een leuke (rustige) route te bedenken?
Ilse
-
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 28
Re: Meivakantie: rondreis Las Vegas
Het probleem met jullie wenslijstje is dat alles nogal een beetje op één lijn ligt met aan de ene kant Las Vegas en aan de andere kant Moab.
Dat houdt in dat wanneer jullie van het lijstje "niet nog een keer" echt niets willen aandoen, je bijna heen en terug moet rijden over dezelfde route en dat is dan ook weer enigzins zonde.
Dat houdt in dat wanneer jullie van het lijstje "niet nog een keer" echt niets willen aandoen, je bijna heen en terug moet rijden over dezelfde route en dat is dan ook weer enigzins zonde.
Zuidwesten: 95/96/96/97/98/99/05/06/10/14/15/16/19/20/22/23
Texas: 97/08
Florida: 98/24
Noordoosten: 01/03/04/09/12/13/15/17/18/20
Midwesten: 02
South: 07/11
Texas: 97/08
Florida: 98/24
Noordoosten: 01/03/04/09/12/13/15/17/18/20
Midwesten: 02
South: 07/11
-
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 14
hallo,
- van LV via valley of fire naar Zion
- lange rijdag van Zion via ut 12 naar Torrey, Capitol Reef of
- van Zion naar Kanab, omgeving Kanab , eventueel zelfs bezoek north Rim grand canyon ( toroweap point) met gids, wegens staat van weg
- van kanab of Zion naar Torrey
- van Torrey naar Moab voor 2 of 3 of 4 nachten
- vanaf Moab rustig naar Las Vegas. Er zijn nogal wat mogelijkheden, weet niet wat jullie al gezien hebben : Mesa Verde, Canyon de Chelly, Petrified Forest NP, Meteor Crater, Sedona, Route 66, en zo terug naar Las Vegas.
Jacques
- van LV via valley of fire naar Zion
- lange rijdag van Zion via ut 12 naar Torrey, Capitol Reef of
- van Zion naar Kanab, omgeving Kanab , eventueel zelfs bezoek north Rim grand canyon ( toroweap point) met gids, wegens staat van weg
- van kanab of Zion naar Torrey
- van Torrey naar Moab voor 2 of 3 of 4 nachten
- vanaf Moab rustig naar Las Vegas. Er zijn nogal wat mogelijkheden, weet niet wat jullie al gezien hebben : Mesa Verde, Canyon de Chelly, Petrified Forest NP, Meteor Crater, Sedona, Route 66, en zo terug naar Las Vegas.
Jacques
- Nordschleife
- Amerikafan
- Aantal x V.S. bezocht: 6
Ams - LV
Las - zion
Zion
Zion - escalante
Escalante - Capitol reef
Capitol - moab
moab
Moab
Moab - kanab
Kanab
Kanab - vegas
Vegas - ams
Ff snel op de telefoon in elkaar geflanst. Zo heb je nog 2 dagen over om ergens bij te zetten.
Las - zion
Zion
Zion - escalante
Escalante - Capitol reef
Capitol - moab
moab
Moab
Moab - kanab
Kanab
Kanab - vegas
Vegas - ams
Ff snel op de telefoon in elkaar geflanst. Zo heb je nog 2 dagen over om ergens bij te zetten.
Groeten Michael
Reisverslag ZW-USA 2014
Reisverslag ZW-USA 2014
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Als je naar Zion en naar Capitol Reef wilt ligt bryce wel op de route. Ik zou zeker de UT 12 nemen. En kijken of je de UT95 ook mee kunt nemen.
Misschien zoiets: Las Vegas - VoF - Zion - Capitol Reef - Monticello (via de UT95) - Moab - Salt Lake City. Of eindigen in Denver, dan kun je ook Colorado NM meenemen. Kijk eens in ons 2013-verslag voor delen van die route. Terug naar Las Vegas via Kanab zoals hierboven is gezegd is ook niet gek.
Als LV geen must is, is een rondje SLC ook een mogelijkheid, dan heb je geen drop off kosten.
@Jacques: De North Rim is nog niet open voor half mei.
Marianne
Misschien zoiets: Las Vegas - VoF - Zion - Capitol Reef - Monticello (via de UT95) - Moab - Salt Lake City. Of eindigen in Denver, dan kun je ook Colorado NM meenemen. Kijk eens in ons 2013-verslag voor delen van die route. Terug naar Las Vegas via Kanab zoals hierboven is gezegd is ook niet gek.
Als LV geen must is, is een rondje SLC ook een mogelijkheid, dan heb je geen drop off kosten.
@Jacques: De North Rim is nog niet open voor half mei.
Marianne
-
- Amerika-ontdekker
- Contacteer:
Re: Reis IlsevT: meivakantie rondreis Las Vegas.
Na heel wat rondspeuren op internet en ontdek-amerika heb ik twee routes bedacht. Ondanks dat ik graag Capitol Reef en Moab wil bezoeken heb ik er toch voor gekozen deze plaatsen over te slaan. Ik wil daar graag veel tijd doorbrengen. Als ik het nu in een rondje wil stoppen wordt het te veel gehaast voor mijn gevoel.
Optie 1:
19-4 AMS - Phoenix
20-4 Phoenix - Tonto National Monument
21-4 Tonto - Sedona
22-4 Sedona
23-4 Sedona - Tusayan
24-4 Tusayan - Page
25-4Page
26-4 Page - Springdale (Zion)
27-4 Zion
28-4 Zion
29-4 Zion - St. George
30-4 St. George
1-5 St. George - Las Vegas
2-5 Las Vegas
3-5 Las Vegas - AMS
4-5 AMS
Optie 2:
19-4 AMS - Las Vegas
20-4 Las Vegas - St. George
21-4 St. George
22-4 St. George - Zion
23-4 Zion
24-4 Zion
25-4 Zion - Page
26-4 Page
27-4 Page - Flagstaff
28-4 Flagstaff
29-4 Flagstaff
30-4 Flagstaff - Kingman
1-5 Kingman - Las Vegas
2-5 Las Vegas
3-5 Las Vegas - AMS
4-5 AMS
Optie 1 lijkt mij meer afwisseling te bieden. De route gaat wel langs de Grand Canyon, maar kan eventueel ook rechstreeks van Sedona naar Page of met een overnachting in Flagstaff. We kiezen bewust voor een wat rustig(er) reistempo. Optie 2 is een rondtrip wat wellicht gunstiger is vanwege tickets en autohuur. Het lijkt mij leuk om een deel van route 66 mee te pakken. Graag zou ik voor meer afwisseling/natuur nog één bestemming toe voegen. Iemand ideeën? Het aantal overnachtingen in Flagstaff lijkt mij iets te veel. Alle tips zijn welkom.
Kan iemand mij nog iets meer vertellen over het weer dat ik op deze bestemmingen kan verwachten?
Optie 1:
19-4 AMS - Phoenix
20-4 Phoenix - Tonto National Monument
21-4 Tonto - Sedona
22-4 Sedona
23-4 Sedona - Tusayan
24-4 Tusayan - Page
25-4Page
26-4 Page - Springdale (Zion)
27-4 Zion
28-4 Zion
29-4 Zion - St. George
30-4 St. George
1-5 St. George - Las Vegas
2-5 Las Vegas
3-5 Las Vegas - AMS
4-5 AMS
Optie 2:
19-4 AMS - Las Vegas
20-4 Las Vegas - St. George
21-4 St. George
22-4 St. George - Zion
23-4 Zion
24-4 Zion
25-4 Zion - Page
26-4 Page
27-4 Page - Flagstaff
28-4 Flagstaff
29-4 Flagstaff
30-4 Flagstaff - Kingman
1-5 Kingman - Las Vegas
2-5 Las Vegas
3-5 Las Vegas - AMS
4-5 AMS
Optie 1 lijkt mij meer afwisseling te bieden. De route gaat wel langs de Grand Canyon, maar kan eventueel ook rechstreeks van Sedona naar Page of met een overnachting in Flagstaff. We kiezen bewust voor een wat rustig(er) reistempo. Optie 2 is een rondtrip wat wellicht gunstiger is vanwege tickets en autohuur. Het lijkt mij leuk om een deel van route 66 mee te pakken. Graag zou ik voor meer afwisseling/natuur nog één bestemming toe voegen. Iemand ideeën? Het aantal overnachtingen in Flagstaff lijkt mij iets te veel. Alle tips zijn welkom.
Kan iemand mij nog iets meer vertellen over het weer dat ik op deze bestemmingen kan verwachten?
-
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 6
Wat is het doel van St. George in je schema's? Als stad stelt het niets voor en als uitvalsbasis zijn er ook betere alternatieven.
De dagen in Flagstaff kun je gemakkelijk kunnen vullen. Een ochtend in het prachtige Sunset crater NM combineren met een middag in Flagstaff (leuk centrum om een paar uur door te brengen) en een dagje Sedona en het is alweer voorbij.....
De dagen in Flagstaff kun je gemakkelijk kunnen vullen. Een ochtend in het prachtige Sunset crater NM combineren met een middag in Flagstaff (leuk centrum om een paar uur door te brengen) en een dagje Sedona en het is alweer voorbij.....
2025 juli/aug. 3,5 weken Seattle - Zuidwest Canada
2017 juli/aug. 6 weken ronde vanuit Portland
2014 april/mei 3 weken ronde vanuit LA
2000 mei/juni 4 weken Seattle - LA
1998 mei/juni 3,5 week ronde vanuit Las Vegas
1997 mei 2,5 week LA - SF en 1 week Miami/Florida Keys
2017 juli/aug. 6 weken ronde vanuit Portland
2014 april/mei 3 weken ronde vanuit LA
2000 mei/juni 4 weken Seattle - LA
1998 mei/juni 3,5 week ronde vanuit Las Vegas
1997 mei 2,5 week LA - SF en 1 week Miami/Florida Keys
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
In optie 1 zou ik proberen om in het park te overnachten in plaats van in Tusayan.
Rondom St George is genoeg te doen denk ik hoewel ik er zelf geen ervaring mee heb. Als je naar VoF gaat is het misschien ook mooi om daar in de buurt te overnachten?
Kijk eens in de verslagen van Kalaman om een idee te krijgen van het weer in die periode.
Marianne
Rondom St George is genoeg te doen denk ik hoewel ik er zelf geen ervaring mee heb. Als je naar VoF gaat is het misschien ook mooi om daar in de buurt te overnachten?
Kijk eens in de verslagen van Kalaman om een idee te krijgen van het weer in die periode.
Marianne
-
- Amerika-expert
Na St. George zou ik Springdale kiezen als uitvalbasis voor Zion. Zoek je een relatief goedkope accommodatie in Springdale dan kan ik Zion park motel aanbevelen. Wij zijn daar 2 keer geweest en het is een prima hotel. Reserveren kan alleen via de eigen website.
Flagstaff ligt qua reistijd niet gunstig t.o.v. Grand Canyon. Een overnachting in het park hoeft niet duur te zijn t.o.v. bv Tusayan.
Als je iets wilt toevoegen dan zou ik kiezen voor Bryce NP. Dat is toch wel een prachtig park en uniek in zijn schoonheid.
Van Grand Canyon naar Kingman kun je een gedeelte van route 66 meepakken. Een typisch route 66 stadje is Williams en ook Seligman is leuk.
Verder kun je vanaf Kingman de mooie route 66 nemen via het westernstadje Oatman.
Flagstaff ligt qua reistijd niet gunstig t.o.v. Grand Canyon. Een overnachting in het park hoeft niet duur te zijn t.o.v. bv Tusayan.
Als je iets wilt toevoegen dan zou ik kiezen voor Bryce NP. Dat is toch wel een prachtig park en uniek in zijn schoonheid.
Van Grand Canyon naar Kingman kun je een gedeelte van route 66 meepakken. Een typisch route 66 stadje is Williams en ook Seligman is leuk.
Verder kun je vanaf Kingman de mooie route 66 nemen via het westernstadje Oatman.
2011: Zuidwesten
2015: Rondje Denver
2017: Zuidwesten
2018: Zuidelijke staten en Florida
2015: Rondje Denver
2017: Zuidwesten
2018: Zuidelijke staten en Florida
-
- Amerika-ontdekker
- Contacteer:
De vliegtickets zijn inmiddels geboekt! Mijn man heeft op zijn werk een dag extra vrij gekregen. Dat was erg gunstig voor de vliegtickets en een dag extra op vakantie is ook niet verkeerd. We vliegen op 18 april vanaf Amsterdam naar Phoenix en op 3 mei vliegen we vanaf Las Vegas terug naar Amsterdam.
Nu kan ik de route verder gaan uitwerken. In eerder berichten had ik al een route uitgeschreven, maar daar ben ik bij nader inzien toch nog niet helemaal tevreden over. De grand canyon mag er wat mij betreft wel uit en 1 overnachting in St. George lijkt mij toch wel voldoende. Het eerste weekend is het pasen. Is dit een erg druk weekend waarbij ik bepaalde plekken beter kan vermijden?
Nu kan ik de route verder gaan uitwerken. In eerder berichten had ik al een route uitgeschreven, maar daar ben ik bij nader inzien toch nog niet helemaal tevreden over. De grand canyon mag er wat mij betreft wel uit en 1 overnachting in St. George lijkt mij toch wel voldoende. Het eerste weekend is het pasen. Is dit een erg druk weekend waarbij ik bepaalde plekken beter kan vermijden?
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 29 Reacties
- 7240 Weergaves
-
Laatste bericht door Martin & Marianne
-
- 7 Reacties