Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Reis Samanthaa: eerste reis Amerika.

Vragen over specifieke reizen naar de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Samanthaa
Amerikafan

Re: Reis Samanthaa: eerste reis Amerika.

Bericht door Samanthaa »

MarjoleinB schreef:Voor een leuke diner: Mr D's Route 66 diner in Kingman.
Je bent dan ook meteen bij een heel leuk stuk van de route 66 tussen Needles en Kingman!
Ah top! Dankjewel die gaat op de "must do" lijst :thumbup:
Mr. Patrick
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 5

Bericht door Mr. Patrick »

Het topic gaat alle kanten op, omdat TS wat andere dan de normale keuzes gaat maken. Dat maakt het niet makkelijk te lezen.

Desondanks heb ik het idee dat de wensen van TS best in de standaard-route kunnen worden ingepast. Overigens is de tijd te krap, zeker met de uitgebreide verblijftijd in Vegas, om de hele route te kunnen doen.
Wat ik bedoel:
* Wensen voor een stukje Route 66. De hele Route 66 loopt van Chicago naar LA, maar het leukste deel ligt tussen Seligman en Kingman en bij Oatman. Van GC naar LA kom je er gewoon langs.
* Outlet shoppen. Er zijn in het hele Zuidwesten vele Outlet malls van wisselende kwaliteit. En volgens eerder bericht van lyan zijn die bij Vegas het best, dus daar is TS toch al.
* Verlaten stukken. Er zijn veel spookstadjes. Bodie is het bekendst en dus ook druk, maar even zoeken en er zijn er meer. En er zijn ook zat natuurgebieden waar het rustig is. Helaas moet je dan wel gaan wandelen. Als je een wandeling maakt van > 1 uur laat je de meeste toeristen al achter je.

Maar wat ik Samanthaa het meest wil meegeven is het volgende: Amerika ligt niet naast de deur, je komt er dus niet zo vaak en dit moet een reis worden om nooit te vergeten. Je gaat hier nog veel met collega's/medestudenten/vrienden/familie of wie dan ook over praten, want iedereen gaat naar het zuidwesten of is er al geweest! En al die mensen hebben prachtige verhalen over hoe mooi Zion, Yosemite, Bryce en al die andere parken wel niet zijn. Hoewel we soms denken dat we enorm van elkaar verschillen, zijn alle mensen toch best hetzelfde. Dus zouden zij het zo bij het verkeerde eind hebben? Ik zou serieus overwegen toch meer parken in je route mee te nemen.

Doe je dat niet, even goede vrienden medeforummers. Helaas kan ik je dan geen advies geven over de invulling van je reis, want voor mij waren de parken de hoogtepunten!
West-Canada (2023)
Deep South (2022)
Colorado-South Dakota-Wyoming-Utah (2019)
Zuid-Westen (2017)
New York (2009)
Pete.Z
Amerika-expert
Contacteer:

Re: Eerste reis Amerika

Bericht door Pete.Z »

roelb schreef:
Samanthaa schreef: Zoals jullie zien nog open datums, We willen op voorhand niet te veel vast boeken omdat we ook wel een soort "we zien wel waar het schip strand" gevoel willen houden en er ook wel een ontspannen vakantie van willen maken niet 1 die helemaal vol staat en dat je tegen deadlines aanhikt of gehaast alles moet doen.
Gewetensvraag: wat is ontspannender?

(a) Weten dat je een kamer hebt, waar je tot diep in de nacht kunt aankomen en niets anders hoeft te doen dan in je bed te ploffen? Waarbij je vooraf thuis rustig even de reviews hebt kunnen lezen en zeker weet dat je goed terecht komt. En waardoor je de hele dag kunt gebruiken voor alle plannen die je hebt gemaakt, zonder zorgen.

of

(b) 's ochtends nog geen bed hebben voor de nacht. Onderweg op een parkeerplaats bij een supermarkt met je telefoon een hotel moeten boeken, vloekend op het trage internet omdat je ergens in the middle of nowhere bent. "Even" de reviews lezen is er daardoor niet bij.

of

(c) 's avonds laat motel na motel afrijden om er achter te komen dat ze geen kamers, of alleen maar kamers met 2 queens over hebben, terwijl je toch liever samen in een king kruipt.
Dat is toch voor iedereen verschillend? Wij genieten juist van het lukraak de route rijden, stoppen waar we willen en pas later op de dag besluiten waar we gaan overnachten. McDonalds, Starbucks en vele andere hebben prima internet, en via Hotels.com hebben we altijd wel ergens een plek. Soms betekend dat dat je wat meer betaald dan je zou willen, soms zit je ergens waar het niet echt superluxe is, maar altijd zitten er verrassende plekken en mensen in de reis die je nooit had gezien of ontmoet als je alles al een jaar van te voren vast hebt gelegd.

Maar nog maals, voor iedereen verschillend, en ik zal nooit zeuren over mensen die met een roadbook van minuut tot minuut op reis gaan, ieder zijn eiegne manier, en een foute is er niet.
Samanthaa
Amerikafan

Bericht door Samanthaa »

Oké ik heb een iets andere opzet gemaakt voor dag 6 en dag 7 aangezien daar een knelpunt zat begreep ik uit de reacties..

Ik heb nu maandag uitchecken bij de Golden Nugget dan kunnen we eventueel nog even in Vegas iets bekijken of doen, Vegas uitrijden Primm - Door Mojave park (richting Kelso) - omhoog bij Baker.
Volgens Maps doe ik vanaf het hotel naar Baker door het park er 2u 13 over dus daar heb ik dan voor het gemak 3 uur van gemaakt.
Er vanuit gaande dat we rond 13.00 weg gaan uit Vegas..

Is het dan te doen om nog even te stoppen in Baker rondje te lopen daar , Zzyxz road te doen en het "resort" te bekijken en dan te slapen in Barstow of word dat te krap? Zitten we dan al met het vroege donker worden?

Hoe vroeg word het eigenlijk donker? Vergelijkbaar met de wintertijd hier?

Zoveel vragen :oops:

Ah correctie, hij stond op snelwegen..
Als ik de snelweg vermijd en een stuk route66 pak duurt het ruim 7 uur van Vegas naar Barstow..
Vroeg weg dus als we het in 1 dag willen doen...
pumi1000
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 16

Bericht door pumi1000 »

Samanthaa schreef:
pumi1000 schreef: Barstow en Victorville liggen dichtbij elkaar dus ik zou daar ook een nacht skippen.
Oké dus Victorville overslaan is jou idee?
Als ik bij Barstow vroeg op sta, misschien nog even een rondje doe kijken in Barstow en dan door rijden naar bijvoorbeeld Long beach is dat een beter alternatief?
Of vanuit Barstow gewoon gelijk door naar Downtown LA en daar dan slapen?
Volgende zomer hebben we een nacht Big Bear Lake, dat ligt ook niet ver van Victorville n Barstow af. Wij doen Long Beach, Big Bear en dan Las Vegas.

Long Beach is een leuke locatie. shoreline Village is daar een aanrader voor de avond. Wij slapen altijd in Long Beach. Vanuit daar kun je alle kanten op, Huntington Beach, Citadel outlet, evt Disney, Santa Monica en Hollywood.
1998-2010-2011-2019-2023 Florida
2012 west usa / 2013 oost usa / 2014 noordwest usa / 2015 rondje NY / 2016 west usa / 2017 Florida / 2018 west usa / 2019 west usa / 2022 noordwest usa / 2023 oost + zuid usa / 2024 west usa / 2025 midwest / 2026 Texas en midwest
Franciscus
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 6

Bericht door Franciscus »

Hoe vroeg word het eigenlijk donker? Vergelijkbaar met de wintertijd hier?
Half oktober is de zon om 18.30 onder.

Ik snap inmiddels niet meer wat je wilt. Je zegt Las Vegas, Primm, omlaag naar Kelso, omhoog naar Baker en dan naar Barstow. Maar vervolgens zeg je dat je snelwegen wilt vermijden en een stuk route 66 wil doen. Bedoel je dan -een deel van- het stuk tussen Needles en Barstow? Als je dat hier ergens in wilt passen krijg je wederom een niet logische route. Ik raad aan te kiezen tussen een route via Primm, Baker en Zzyxz naar Barstow of dat stuk helemaal niet doen en vanuit LV naar Kingman rijden en daar Route 66 naar Barstow. Ik moet wel zeggen dat ik niet weet of dat een mooi stuk is. Ik heb zelf het stuk vanuit Kingman de andere kant in gedaan, naar Flagstaff. Dat is wel mooi maar niet jullie richting.
2025 juli/aug. 3,5 weken Seattle - Zuidwest Canada
2017 juli/aug. 6 weken ronde vanuit Portland
2014 april/mei 3 weken ronde vanuit LA
2000 mei/juni 4 weken Seattle - LA
1998 mei/juni 3,5 week ronde vanuit Las Vegas
1997 mei 2,5 week LA - SF en 1 week Miami/Florida Keys
Marieke01
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 3

Bericht door Marieke01 »

De meeste outlets hebben min of meer hetzelfde aanbod en zo goedkoop zijn ze ook weer niet. In de uitverkoop in NL is het goedkoper. Viel ons in ieder geval tegen (eerder in Orlando geweest, daar is het veel goedkoper en veel meer aanbod). Ik zou niet bepaalde plaatsen aandoen alleen voor het bezoeken van een outlet, er is zoveel meer te doen, zonde van de tijd! Als je in Vegas Premium Outlet North en South bezoekt heb je volgens mij alles wel gezien en worden de outlets niet beter - Citadel in LA iig zeker niet (en ja, wij houden ook van shoppen en onze tieners ook).
MarjoleinB
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 3

Bericht door MarjoleinB »

Ik vond in Vegas de North Outlet en in de buurt van LA de Camarillo Outlet aanraders.
Samanthaa
Amerikafan

Bericht door Samanthaa »

Aangepaste route, nog maar 27 dagen :clap:

Woensdag 10-10: Amsterdam - Vegas (hotel geboekt The Venetian)
Woensdag 10-10: Aankomst Vegas eind van de middag
Donderdag 11-10: Vegas
Vrijdag 12-10: Vegas
Zaterdag 13-10: Vegas
Zondag 14-10: Vegas gehele dag slapen in ander hotel.(hotel geboekt Golden nugget)
Maandag 15-10: Vegas, vertrekken richting Primm naar baker/zzyxz road/kelso/amboy/Joshua tree.
(Slapen bij Joshua tree, hotel geboekt)
Dinsdag 16-10: Weg uit Joshua tree door park naar amboy (chambless misschien) van amboy lutlow naar Barstow (hotel geboekt motel 66)
Woensdag 17-10: Weg uit Barstow, richting LA
Donderdag 18-10:
Vrijdag 19-10:
Zaterdag 20-10:
Zondag 21-10:
Maandag 22-10:
Dinsdag 23-10:
Woensdag 24-10: San Francisco
Donderdag 25-10: San Francisco (Alcatraz)
(Hotel geboekt, Holiday Inn Express San Francisco Airport South)
Vrijdag 26-10: Auto inleveren & terug vliegen San Francisco naar Amsterdam.

Vanaf LA naar San Francisco rijden we via de kust route..

Nog mensen tips voor deze route, must see?
(We zijn geen mensen die 3 uur door een park gaan wandelen)
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne »

Je wilt 6 dagen uittrekken voor de kustroute?
Lijkt me aardig veel maar er is natuurlijk genoeg te doen. Op de AA site staat een verhaal over de kustroute, begin daar eens. Wij vonden Heerst Castle leuk. En het aquarium in Monterey. En wandelen bij Big Sur.

Ik denk dat voor jullie een Lonely Planet wel handig is. Bijvoorbeeld die van Californië. Koop of leen die eens. Zijn aan wel in de bibliotheek aanwezig.

Marianne
Samanthaa
Amerikafan

Bericht door Samanthaa »

Half..
Die 6 dagen is ook tijd in LA dus Hollywood sign en zulke dingen en inderdaad de kust route en eventueel een dag eerder San Fran..
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne »

Oké, ik las te snel, ik dacht dat de open dagen voor de kust waren. Hoeveel dagen wil je voor LA uittrekken? Dus hoeveel dagen blijven er over voor de kustroute?
Hier nog de link naar het artikel op de AA-site: http://www.allesamerika.com/california-highway-1.html

Waar overnacht je bij Joshua Tree? Probeer zo mogelijk de vroege en late uren mee te maken in het park, dat is prachtig. Forumlid sunshine state is er net geweest, zie hier hun verslag.
En wij waren er in december 2011, zie hier ons verslag, misschien ook voor andere dingen in de omgeving van LA wel handig. En in 2002 reden we van LV naar Joshua Tree, via onder andere Amboy, zie hier voor die dag.

Misschien vind je dit topic over zandduinen die geluid maken ook wel interessant.

Marianne
Samanthaa
Amerikafan

Bericht door Samanthaa »

Dat zou ik even moeten nakijken bij mn partner, Volgens mij hadden we een hotel bij Yucca valley.

Als het goed is komen we daar eind van de middag aan dus dat is gunstig met voor jou de beste tijd dan, en de volgende dag willen we optijd even door joshua Valley en dan langs het salt lake naar amboy misschien als de tijd het toelaat stoppen bij chambless, Ik lees daar best veel over maar is het de moeite waard om voor om te rijden?

LA vind ik lastig moet ik eerlijk zeggen, hoor veel wisselende verhalen.. dat je aan 1 dag eigenlijk genoeg heb..
We willen sowieso de toeristische dingen doen daar , Hollywood sign, wellicht een tour langs de huizen/rodeo drive/beverly hills.
Zelf denk ik 1 dag voor zulke dingen nachtje daar slapen en de volgende dag Venice beach / santa monica en ik denk daar overnachten.

Bedankt voor je linken!
Zal ze even door nemen :thumbup:

Edit: Bij Joshua slapen we bij de Safari motor inn langs 29palm highway.

Edit2: heb je verslagen gelezen, erg leuk en handig!
Ik begrijp dat jullie amboy niet zo leuk vonden, wij zagen filmpjes op YouTube dat er veel lege verlaten en vervallen huisjes waren nu lijkt ons dit juist heel leuk om te zien, waarom viel het jullie zo tegen? Is het gewoon niet jullie ding of vielen de verlagen gebouwtjes gewoon tegen?
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer