Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Air France serviceniveau

Hier kun je alles bedicussiëren over vervoer in en naar Amerika: vliegtickets, auto- en camperhuur, en openbaar vervoer.
jill1234
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 2

Air France serviceniveau

Bericht door jill1234 »

Komende zomer vliegen we met Air France naar LA (in de A380)
Iemand ervaring met het serviceniveau aan boord? Vorig jaar met Britisch Airways naar Singapore bijvoorbeeld nog nooit zo'n slecht eten gehad aan boord.
Benieuwd hoe dat bij Air France is en of er speciale dingetjes voor kinderen zijn.
2019: camperreis rondje Los Angeles
2022: camperreis Denver-Las Vegas
2023: camperreis Charlotte-New York
2025: camperreis Las Vegas-San Diego
Trails
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 19
Contacteer:

Re: Air France serviceniveau

Bericht door Trails »

Wij wonen in Frankrijk en vliegen daarom meestal met Air France of een combinatie van AF-KLM-Delta. Hun service aan boord is, vinden wij, heel goed. Er worden altijd meerdere talen door het personeel gesproken.
Helaas zijn ze nogal eens aan het staken en vaak net als wij vliegen... dat is wat minder :x
Gast

Bericht door Gast »

Een paar jaar geleden hadden we een transatlantische vlucht met AF (Delta geboekt). Nog nooit zo lekker gegeten in een vliegtuig.
lcyerbanga3
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 1

Bericht door lcyerbanga3 »

Ik heb regelmatig met Air France gevlogen. De service hangt sterk af van het personeel dat je krijgt. Sommigen doen het uiterst minimum, anderen maken het zo aangenaam mogelijk.
Ik zou niet te veel verwachten van het eten aan boord.
roelb
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 25

Bericht door roelb »

AF heeft een voordeel, ze schenken als een van de weinige airlines (nog) champagne in de economy cabin. Laatste keer dat ik AF in Y vloog was het Canard Duchene. Zeker niet de mooiste, maar het is wel champagne.

Maak je verder niet te veel zorgen, het is maar een hapje eten.
Frasi
Amerika-expert
Partner van: mezelf
Aantal x V.S. bezocht: 18
Contacteer:

Bericht door Frasi »

lcyerbanga3 schreef:Ik heb regelmatig met Air France gevlogen. De service hangt sterk af van het personeel dat je krijgt. Sommigen doen het uiterst minimum, anderen maken het zo aangenaam mogelijk.
Ook mijn ervaring. Personeel komt mij vaak wat hautain over. Naast dat je met AF doorgaans via Parijs CdG vliegt (ook geen aanrader), geeft dat ik liever voor Delta of KLM kies dan voor een vlucht met AF.
Afbeelding
https://my.flightradar24.com/Frasi
Zuid-Westen ('07,'10,'12,'22); California ('12,'15,'16,'18,'21); Florida ('08,'13,'15,'19); Santa Fe/Yellowstone/Black Hills ('14); NY/Wash.('16); LA ('16); Deep South ('17). NY ('16,'19); Colorado e.o. ('24)
Gast

Bericht door Gast »

AF is in Europa drama. Het zijn en blijven Fransen. De service is belabberd en de staf is rude en niet in je geïnteresseerd. Je wordt bovenal niet geholpen aan goede informatie over de overstap op Parijs CDG. Ze gooien er mer de pet na, krijgen royale salarissen maar staken volgens mij 5 procent van hun werktijd ofzo. Niet dat KLM zo goed is, eigenlijk vind ik behalve SATA en Austrian geen enkele airline waarmee ik heb gevolgen (en dat zijn er al een aantal zeg) goed.
jill1234
Amerika-expert

Bericht door jill1234 »

We gaan het zien, slechter dan Britisch kan bijna niet. Vorig jaar zat cabine personeel echt onbeschoft te doen tegen passagiers en hoorde je ze steeds keihard lachen in de pantry, midden in de nacht! Beetje onprofessioneel.
2019: camperreis rondje Los Angeles
2022: camperreis Denver-Las Vegas
2023: camperreis Charlotte-New York
2025: camperreis Las Vegas-San Diego
roelb
Amerika-expert

Bericht door roelb »

Eten kan altijd een keer tegenvallen. Ik vloog gisteren met KL in business van DXB naar AMS toe. Dan zou je denken: je wordt in de watten gelegd en het eten is top. Dat is over het algemeen ook zo. Maar helaas, dit keer was het eten erg slecht. KLM heeft op veel intercontinentale vluchten "lokaal" getinte gerechten in business, zo ook op de vlucht van Dubai naar Amsterdam. Maar KLM's interpretatie van de "arabische" keuken valt daarbij toch wel erg tegen.

En zo is het soms ook in economy slecht, maar meestal prima te eten. Ik heb bij KL/DL/AF in ieder geval nog nooit echt slecht gegeten. Het is de standaard "chicken or pasta" selectie. Maar bij AF dus wel vergezeld van een glaasje champagne. Die Franse trots kan ik dan wel waarderen :-) Verder is het personeel inderdaad wat afstandelijk tegenover niet franse passagiers. Ik denk dat dat voor een deel ook wel te maken heeft met een taalbarriere, het engels van Franse cabin crew is over het algemeen toch niet op het niveau dat je ziet bij bijvoorbeeld KLM.
SanFran
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 6

Bericht door SanFran »

Ik sla tegenwoordig alle maaltijden af aan boord. Ik vind het gewoon echt niet te eten. Business niet, economy niet. Maar het eten is voor mij niet iets dat een vlucht maakt of breekt. De vriendelijkheid van het personeel vind ik veel belangrijker.
2011: Zuidwesten
2012: Zuidwesten
2016: Zuidwesten
2017: Oost Canada en Amerika + New York
2018: Zuidwesten/Midwesten
2019: New York
2025: Zuidwesten
marrich77
Amerikafan

Bericht door marrich77 »

Persoonlijk wil ik nooit weten hoe de service is vooraf bij een maatschappij.
Lijkt me dat je dan met weerzin in het vliegtuig stap.

Ben het ermee eens dat service een belangrijk iets iets. Vooral op lange vluchten.
Maar je moet het begin van je vakantie (of het eind) er niet door laten verpesten.
covri
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 8

Bericht door covri »

Wij zijn dit jaar naar usa gevlogen met BA. Zeker niet slecht, maar ook niet beter of slechter dan andere maatschappijen. Het eten is bij elke maatschappij ongeveer hetzelfde. Niet geweldig dus.
Maar kan me niet zoveel schelen, het gaat mij erom dat ik vervoerd word naar m'n vakantiebestemming. Daar kies ik m'n eten zelf wel weer.
Vliegen zie ik als noodzakelijk.
roelb
Amerika-expert

Bericht door roelb »

Het eten is ook sterk afhankelijk van de cateraar die het laad. En dus in veel gevallen van de luchthaven van vertrek.
lyan
Amerikakenner
Partner van: laguna62
Aantal x V.S. bezocht: 28
Contacteer:

Bericht door lyan »

Wij hebben ook al met veel verschillende maatschappijen gevlogen, de enige die ik echt slecht vond (en dan over de hele linie, eten, service, ruimte) was Tui. Voor de rest zijn ze allemaal een beetje hetzelfde. Ook kan zelf vriendelijk zijn veel helpen (iets met actie-reactie?). AF vonden wij zeker niet slecht, misschien nog wel iets beter dan de rest.
Trails
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door Trails »

Ondanks de stakingen vinden wij AF toch wel bij de betere horen wat service en maaltijden betreft.
Vriendelijk zijn naar het personeel aan boord helpt altijd.
Wij vlogen afgelopen jaar met KLM naar New York en hebben toen een tijdje gekletst met een flight attendant. Die vond het vreselijk hoe ze door (bijna) iedereen tegenwoordig worden genegeerd. Mensen hebben vaak een groot deel van de vlucht hun koptelefoon op en kijken nog niet op als ze iets geserveerd krijgen. Laat staan dat er eens een bedankje van af kan. Kleine moeite, toch...
hemmie
Amerika-expert

Bericht door hemmie »

Wij zijn niet zo lastig, vinden het eten meestal wel ok, al vind ik de hoeveelheid wel steeds meer een issue. Als ik na een lange vlucht van 10-12 uur waarbij ik alleen vlak na vertrek een maaltijd heb gehad als ontbijt 4 brokjes fruit en een croissantje krijg, vind ik dat toch wel heel mager. Maar dat lijkt wel aardig algemeen te zijn in Europa en Amerika (ik denk met weemoed terug aan onze jaren in Azie). Maar, ik moet eerlijk zeggen dat onze meest memorabele maaltijd toch echt bij Air France was, een koud (rechtstreeks uit de koelkast), oud croissantje als ontbijt, vond ik voor een franse maatschappij toch wel heel erg. We lachen er nog vaak om :D . Maar goed, komende winter hebben we toch gewoon weer een Air France vlucht, voor een goede prijs maakt het mij allemaal niet zo veel uit.
Terug in Texas!
HennyCox
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 16

Bericht door HennyCox »

Dit jaar met AF gevlogen naar LA, eten vind ik nog niet zo belangrijk, maar dat het personeel gewoon WEIGERT om ook maar zijn best te doen om zich verstaanbaar te meken in een andere taal dan frans, gewoon onbeschoft. Wat een chauvinistisch rotvolk !
Trails
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door Trails »

Dat ligt ook echt vaak aan je eigen instelling.
Op AF vluchten wordt altijd vermeld welke talen er aan boord gesproken worden en dat is nooit alleen Frans.
Nu wonen wij in een erg vriendelijk deel van Frankrijk en hebben hier in onze 14 jaar dat we hier wonen nog nooit iets negatiefs meegemaakt en ze horen aan ons echt wel dat wij buitenlanders zijn.
We merken het wel gelijk als we weer eens terug moeten naar NL: hoe kortaf en onbeschoft men daar vaak is.
Zeg aan boord van een AF vlucht eens merci als je iets krijgt of s'il vous plaît als je iets vraagt.
Op een Delta of United vlucht probeer je toch ook niet alles in het Nederlands te krijgen. Daar vindt men het dan wel normaal om Engels te spreken terwijl het personeel aan boord van die vluchten ook ALLEEN maar Engels spreekt...
Dus een Frans persoon zou alle mogelijk talen moeten spreken en een Engels of Amerikaans persoon niet. Vreemd hoor.
En, wij vinden het gewoon leuk om andere talen te (proberen) te spreken, met alle fouten die we maken...
@HennyCox: en we spreken zelfs Limburgs.
roelb
Amerika-expert

Bericht door roelb »

Nou, ze hoeven niet elke taal te spreken, alleen Engels. Dat is de wereldwijde voertaal.

Overigens gaat je Delta voorbeeld mank. Op vluchten van en naar Nederland is er vaak Nederlands-sprekend personeel. Op vluchten van en naar Duitsland vaak Duits sprekend personeel. En op vluchten van en naar Frankrijk frans sprekend personeel. To bridge the gap, so to say.

Op KLM vluchten zijn de aankondigingen vaak ook in de taal van de bestemming, of dat nu Chinees, Fins or Arabisch is. Maar de (volledige) crew spreekt altijd Engels, zoals eigenlijk bij vrijwel elke airline ter wereld. En voor sommige bestemmingen zorgt men ook voor crew die de taal van bestemming spreekt. Vlieg je met KLM naar China, dan zal een deel van het cabinepersoneel een Chinese achtergrond hebben en Chinees spreken. Doet Air France dat ook?
HennyCox
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 16

Bericht door HennyCox »

Zoals Roelb aangeeft....Engels is wereldtaal en die weigerde ze gewoon te spreken of te verstaan. Op bijna alle bestemmingen ter wereld waar ik ben geweest red je je prima met engels, maar in een land op 235km afstand lukt het (meestal) niet.....aan wie zal dat liggen ?
Gesloten
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer