Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Huizen huren en prijsverschil 2500€.

Hier kun je berichten plaatsen over de staat Florida.
Plaats reactie
Richard033
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 5

Huizen huren en prijsverschil 2500€.

Bericht door Richard033 »

Ik ben begonnen om onze Floridavakantie in 2019 uit te zoeken, 10 dagen Orlando en 10 dagen Anna Maria Island. Nu vallen mij de enorme prijsverschillen tussen de verschillende aanbieders/tussenpersonen op.

Voor hetzelfde huis op Anna Maria betaal je bij:
Homeaway.com 3300$
airbnb.nl 5500€

Ik vind het nogal een groot verschil, hebben meer mensen deze ervaring? En wat zijn leuke sites om huizen te boeken?
asv60
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 40

Re: huizen huren en prijsverschil 2500€

Bericht door asv60 »

Dat is idd een enorm verschil.
Je zou kunnen proberen om uit te zoeken of je ook rechtstreeks bij de eigenaar kunt huren.
Sommige eigenaren hebben ook een eigen website voor de verhuur.
Al mijn blogs op: https://www.daneleens.blogspot.com
Als je mee wilt lezen stuur me dan een pb met je emailadres.
marrich77
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: huizen huren en prijsverschil 2500€

Bericht door marrich77 »

Geen ervaring met de huur ed op deze manier.
Maar kan het zo zijn dat bij aanbieder alle taxes, extra kosten per nacht, elektra en dergelijk zit?

(Dan nog is een verschil van 2000 nog steeds veel.)
MattRob
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 65
Contacteer:

Re: Huizen huren en prijsverschil 2500€.

Bericht door MattRob »

Wij hebben om ons huurhuis aan te bieden ook naar alle opties gekeken. Voor ons komt het er op neer dat de extra kosten van de verhuur website, in dit geval dus vrbo/homeaway, op de prijs komen. Datzelfde geldt bij AirBnB en die kosten zijn heel erg vergelijkbaar. Dus ik vind het raar dat er zo'n groot verschil tussen zit. Wat wel zo is, is dat AirBnB automatisch een optie heeft die voor jou de prijzen vaststelt, op basis van wat zij in de omgeving zien gebeuren; dus is er veel vraag, en zijn de betaalde prijzen hoog voor vergelijkbare villa's, dan verhogen zij ook de prijs voor jou. Dat hoef je niet aan te zetten, maar staat standaard wel aan. Dat zou dit verschil kunnen verklaren, maar dan nog ... Ik vind het erg hoog.

Ik geef ook altijd dezelfde tip als ASV60, probeer ook even te zoeken op de eigen website van de verhuurder, die is er vaak ook. En dan kan het zomaar een stuk goedkoper zijn. Dat is bij ons ook, want dan berekenen we de kosten van vrbo/homeaway niet door, en die zijn ongeveer 20%.
Blog over aankoop villa Florida nov 2017: http://www.mattrob.nl/CaRo/VillaOrlandoNov2017
Al onze USA reizen: http://www.mattrob.nl
Richard033
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 5

Re: Huizen huren en prijsverschil 2500€.

Bericht door Richard033 »

Bedankt voor de reacties!

Direct bij de eigenaar boeken kan inderdaad wat voordeel opleveren, en heeft ook mijn voorkeur. Voor de 10 dagen Orlando huren we wel direct van de eigenaar. Op Anna Maria heb ik contact opgenomen met het bedrijf wat daar het management van veel huurhuizen verzorgd. En laten die nou ook leuke huizen in de verhuur hebben voor redelijke prijzen :D

Nu nog even wachten tot er wat meer vliegprijzen richting Orlando bekend worden. Miami is eigenlijk al afgevallen omdat we dan de eerste nacht ook 3 hotel kamers moeten zoeken. En Miami hebben we al bezocht.

Bij iedere reis die ik uitzoekt, word ik steeds wat slimmer!
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer