Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

De K1 van viencent & Allison!

Vragen over de mogelijkheden van emigratie naar de Verenigde Staten horen thuis in dit forum.
Sunny2007
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 3

Re: De K1 van viencent & Allison!

Bericht door Sunny2007 »

Hallo,

Bedankt voor je info. Wat leuk dat je daar gewoond hebt. Ja ik had het inderdaad al begrepen dat de plechtigheid voor de wet heel anders verloopt als bij ons.

Ik heb een keer in een zomer op een summercamp in elk river minneapolis gewerkt (die zomer ook mijn partner ontmoet) en inderdaad wat een hitte. Nu snap ik ook waarom iedereen daar airco heeft. Ik hou er persoonlijk wel van.

Afgelopen december voor het eerst daar in de winter geweest. Het was met kerst min 21. Ik heb het super naar mijn zin gehad, inderdaad de juiste kleding en schoenen kopen en we zijn zelfs gaan winterhiken, winterfestivals, winterkerstshow etc geweest. Het was super. Ik heb al over sneeuwstormen etc gehoord. Daar verheug ik me absoluut niet op nee haha. Mijn partner is al voor een goede veilige auto voor mij aan het kijken.

@mario bedankt voor je bericht. Dus in principe ze stellen vragen die eigenlijk heel logisch zijn en als je een echte relatie hebt weet je die vragen uiteraard te beantwoorden. Zeer fijn. Hou ons op de hoogte als je heg visum binnen hebt en vertrekt. Leuk!
r1mario
Amerikafan

Bericht door r1mario »

Inderdaad, als je relatie echt is dan moet je degelijke antwoorden kunnen geven. Heel erg basic vragen die je over je partner hoort te weten :thumbup:
Sunny2007
Amerika-ontdekker

Bericht door Sunny2007 »

Hallo,

Onze noa 2 is goedgekeurd. Gisteren heeft mijn vriend naar de NVC gebeld, die hebben de papieren ontvangen. Ze gaven aan dat het nu weer wachten is op bericht van hun.

Als ik op visa journey bij flow chart kijk dan staat er bij het kopje noa 2 het volgende:
Start gathering documents needed by beneficiary (Fiance(e)) - See K-1 Guide.
*Beneficiary can research and prepare forms required by embassy.

maar niet welke papieren dat dan zijn. Of zijn dit alle papieren die mijn vriend mij op moet sturen en kan ik nog geen formulieren invullen?

Zie de links hieronder;

http://www.visajourney.com/content/k1flow

http://www.visajourney.com/content/k1guide
r1mario
Amerikafan

Bericht door r1mario »

Dit zijn de formulieren die je voor het interview nodig gaat hebben. Je krijgt straks een lijst in je package 3. Het gaat om de volgende documenten, hoe eerder je begint met verzamelen hoe sneller alles gaat straks:

Appointment registration page ( Na het boeken van het interview)
DS-160 confirmation page (na invullen DS-160)
Paspoort moet je meenemen uiteraard
Internationaal geboortecertificaat ( Incl. een kopie)
Divorce / death certificate(s) indien van toepassing ( Incl. een kopie)
I-134 + W2
VOG (incl. een kopie)
Police certificates van landen waar je meer als 6 maanden hebt gewoond na je 16e (incl. kopie)
Military records (indien van toepassing) incl. kopie
2 pasfoto's ( amerikaanse stijl) 5x5cm
Proof of relationship

Vooral de doorlooptijd van de VOG is op het moment wat langer dus vraag die alvast aan. Plan ook je medical exam op tijd in, er moet minimaal 10 dagen tussen medical en interview zitten, anders zijn de resultaten er wellicht nog niet.
Sunny2007
Amerika-ontdekker

Bericht door Sunny2007 »

Top bedankt voor je reactie,dat maakt een hoop duidelijk.

Nog wat vragen;

de ds 160 kan ik hier online invullen? https://ceac.state.gov/genniv/
Maar ik neem aan dat ik daar nog even op moet wachten totdat ik iets officieels hoor.

de 1134 en w2 moet mijn Amerikaanse vriend toch invullen?
pasfotos ga ik meteen mee aan de slag, https://www.fotorembrandt.nl/Diensten/Pasfoto-service/
voor wie ook in limburg woont, deze heb ik zojuist gevonden.
en fijne tip om mijn verklaring omtrent gedrag al te gaan regelen.
Sunny2007
Amerika-ontdekker

Bericht door Sunny2007 »

@mario, heb je, je visum al ontvangen?

wat bedoel je trouwens met package 3? ik krijg dan een officiële brief thuis gestuurd?
Sunny2007
Amerika-ontdekker

Bericht door Sunny2007 »

Daar ben ik weer;

Nog even over de verklaring omtrent gedrag, zojuist het aanvraagformulier uitgeprint en nu wil ik deze gaan invullen.
bij punt 2 staat invullen door organisatie/instelling die de vog verlangt. Dit laat ik gewoon open? Of moet ik deze nu al invullen en naar het consulaat opsturen zodat ze deze verder aanvullen? of ben ik nu weer te vlug met alles en stuurt het consulaat me een op met de sectie's die ze in moeten vullen al ingevuld?

Ik heb dit wel al in een oudere post gevonden dat ik deze moet meesturen? geld dit nog?
https://photos.state.gov/libraries/neth ... PPSUPP.pdf
r1mario
Amerikafan

Bericht door r1mario »

Sunny2007 schreef:@mario, heb je, je visum al ontvangen?

wat bedoel je trouwens met package 3? ik krijg dan een officiële brief thuis gestuurd?
Ja ik woon ondertussen al een week in de states☺
Package 3 is inderdaad een brief met daarin de documenten beschreven die je moet verzamelen. zodra je je casenummer hebt van het NVC kan je de DS-160 invullen.

de I134 moet door jouw amerikaanse partner ondertekend worden en ingevuld gezien het om informatie gaat betreffende zijn financiele situatie.
r1mario
Amerikafan

Bericht door r1mario »

Sunny2007 schreef:Daar ben ik weer;

Nog even over de verklaring omtrent gedrag, zojuist het aanvraagformulier uitgeprint en nu wil ik deze gaan invullen.
bij punt 2 staat invullen door organisatie/instelling die de vog verlangt. Dit laat ik gewoon open? Of moet ik deze nu al invullen en naar het consulaat opsturen zodat ze deze verder aanvullen? of ben ik nu weer te vlug met alles en stuurt het consulaat me een op met de sectie's die ze in moeten vullen al ingevuld?

Ik heb dit wel al in een oudere post gevonden dat ik deze moet meesturen? geld dit nog?
https://photos.state.gov/libraries/neth ... PPSUPP.pdf
Geef op het aanvraagformulier aan dat het voor een visum is en neem voeg inderdaad dat formulier bij. Bijhet gemeentehuis heb ik het allemaal nog uitgelegd tijdens het aanvragen en het liep allemaal gesmeerd.
Sunny2007
Amerika-ontdekker

Bericht door Sunny2007 »

hallo,

Ahhh super je bent er al! Wat heerlijk voor jullie! Heel veel liefde geluk en gezondheid en succes met alle andere stappen en bovenal geniet!

ps; ik zal even een nieuw topic openen, is realiseer me dat deze de k1 van viencent en allison is haha!

Superbedankt alweer een keer voor je hulp! Dan kan ik weer even voorruit!
r1mario
Amerikafan

Bericht door r1mario »

Thanx, jullie ook veel succes en geluk.
Dutchess
Amerika-expert

Bericht door Dutchess »

Sunny2007 schreef: ps; ik zal even een nieuw topic openen, is realiseer me dat deze de k1 van viencent en allison is haha!
Goed idee! Telkens als ik nieuwe berichten zie in dit topic, denk ik weer wat nieuws te lezen over Viencent en Allison, maar niet dus. Hoog tijd voor je eigen topic!
Emigratietraject doorlopen via K-1. Naturalisatie na 20 jaar groene kaart. Dubbele nationaliteit.
Sunny2007
Amerika-ontdekker

Bericht door Sunny2007 »

Haha dat is nu gebeurd! :thumbup:
Plaats reactie
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer