Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Vlucht British Airways gecanceld, reden onduidelijk
-
Anne-Marie
- Amerikafan
Vlucht British Airways gecanceld, reden onduidelijk
Op 10 augustus vlogen wij na een geweldige rondreis met British Airways van San Francisco via Londen naar Amsterdam. Toen we op 11 augustus in Londen geland waren kregen we een mailtje en een sms dat onze aansluitende vlucht gecanceld was en dat we op een andere vlucht de volgende dag om 18.00 uur waren gezet. Het was een chaos op Heathrow aan de balie van BA. Na anderhalf uur wachten kregen we een briefje in onze handen geduwd dat het kwam door weersomstandigheden. Het was echter prachtig weer en ook in Amsterdam was er niets aan de hand. Gelukkig kwamen we, ondanks de zeer onvriendelijke baliemedewerkster, toch nog op een vlucht dezelfde dag terecht die ook weer vertraging had. Ruim 4 1/2 uur na de oorspronkelijke vluchttijd vertrokken we. Er kon van British Airways tijdens het wachten net een flesje water af. We weten dat we recht hebben op wat te eten en te drinken en dit gaan we dan ook claimen. Nu zagen we echter dat er de hele dag om het uur een vlucht uitgehaald was en alleen van BA. Ander vluchten gingen gewoon, ook die van BA en zelfs op dezelfde tijd en ook gewoon naar Amsterdam. We vermoeden dat dit komt door het uitvallen van vluchten door de storm van een dag eerder. Volgens ons was dit voor ons dan geen geldige reden meer voor het cancelen van onze vlucht een dag later. Ook bij de gate gaven ze toe dat het kwam door Rolling Weather Delay. Wie heeft dit ook al eens meegemaakt? We zagen ook in een ander reisverslag een paar dagen later dat ook daar de aansluitende vlucht ineens gecanceld was. Hebben we toch recht op een vergoeding en hoe kunnen we dit het beste aanpakken? Alvast bedankt voor het meedenken.
-
Gast
Re: Vlucht British Airways gecanceld, reden onduidelijk
Als er eerder vertragingen waren, kan het inderdaad zijn dat jullie vliegtuig nog ergens anders was. Dat komt wel vaker voor en daar kun je weinig aan doen. BA kan natuurlijk niet zomaar een vliegtuig uit de hoge hoed toveren.
Heb ook eens bijna 8 uur op Heathrow gezeten omdat het vliegtuig ergens in Zwitserland vast zat wegens sneeuw.
-
georgesken
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 15
In principe heb je recht op 600€ pp tenzij ba er in slaagt om overmacht aan te tonen in jullie geval.
1992: Florida, 2004: LA-LA, 2007:10d Vegas, 2008: DEN-LAS, 2010: 10d LA-LAS, 2011: florida+cruise, 2012: florida+cruise ,2013: florida + cruise, 2015: 6d Vegas + 5d NY, 2016+2017+2018+2019:7d Vegas, 2022 6d Vegas+3D Boston, 2024: 9d Vegas, 2024: WAS+NY
- pumi1000
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 16
Als je er zelf niet uitkomt kun je altijd informeren bij euclaim. Als het op dat moment mooi weer was kan er niet zomaar een vlucht gecancelled worden. Kost wel wat, maar ik zou het zeker proberen. Vergoeding is dan 600 pp.
1998-2010-2011-2019-2023 Florida
2012 west usa / 2013 oost usa / 2014 noordwest usa / 2015 rondje NY / 2016 west usa / 2017 Florida / 2018 west usa / 2019 west usa / 2022 noordwest usa / 2023 oost + zuid usa / 2024 west usa / 2025 midwest / 2026 Texas en midwest
2012 west usa / 2013 oost usa / 2014 noordwest usa / 2015 rondje NY / 2016 west usa / 2017 Florida / 2018 west usa / 2019 west usa / 2022 noordwest usa / 2023 oost + zuid usa / 2024 west usa / 2025 midwest / 2026 Texas en midwest
Meeste van die claimpartijen werken op no-cure, no-pay basis dus niet geschoten is altijd mis.
Meestal kunnen ze je ook vrij snel vertellen of je een kans maakt met je claim, omdat zij blijkbaar inzage hebben in bepaalde rapporten of zoiets.
In ieder geval proberen, en altijd klagen. Ook mail sturen naar BA.
'Vroegah' was ik redelijk coulant en dacht 'ach, het was voor die mensen vast ook niet fijn', maar tegenwoordig weet ik dat ze soms zomaar wat doen.
Besparen ze op onderhoud en gooien het dan later op overmacht.
Of iemand zit niet op te letten en daardoor gaat het fout.
Ooit 4 uur vertraging gehad omdat - geen grap - niemand de piloot had opgehaald in zijn hotel in Amsterdam.
Iemand mag dus wel een vliegtuig besturen, maar is niet in staat om zelf een taxi te regelen.
De maatschappij wilde dit ook op overmacht gooien.
Daarom claim ik nu, bestook ik ze met mails en gooi het desnoods online.
Behalve als er natuurlijk een tornado over het vliegveld raasde.
Uit 'coulance' in de loop der jaren al aardig wat geld of miles gekregen, en steeds meer dan terecht.
Ik ga echt niet zeiken als we een uur te laat aankomen, of als de koffie lauw, koud of op is.
Meestal kunnen ze je ook vrij snel vertellen of je een kans maakt met je claim, omdat zij blijkbaar inzage hebben in bepaalde rapporten of zoiets.
In ieder geval proberen, en altijd klagen. Ook mail sturen naar BA.
'Vroegah' was ik redelijk coulant en dacht 'ach, het was voor die mensen vast ook niet fijn', maar tegenwoordig weet ik dat ze soms zomaar wat doen.
Besparen ze op onderhoud en gooien het dan later op overmacht.
Of iemand zit niet op te letten en daardoor gaat het fout.
Ooit 4 uur vertraging gehad omdat - geen grap - niemand de piloot had opgehaald in zijn hotel in Amsterdam.
Iemand mag dus wel een vliegtuig besturen, maar is niet in staat om zelf een taxi te regelen.
De maatschappij wilde dit ook op overmacht gooien.
Daarom claim ik nu, bestook ik ze met mails en gooi het desnoods online.
Behalve als er natuurlijk een tornado over het vliegveld raasde.
Uit 'coulance' in de loop der jaren al aardig wat geld of miles gekregen, en steeds meer dan terecht.
Ik ga echt niet zeiken als we een uur te laat aankomen, of als de koffie lauw, koud of op is.
-
Anne-Marie
- Amerikafan
Dank je wel allemaal. Reden dat ik het vroeg is omdat mijn dochter een paar maanden geleden iets soortgelijks heeft meegemaakt. Zij zou vanaf Eindhoven vliegen met Ryanair, maar vliegtuig was avond ervoor uit moeten wijken vanwege het weer naar Dusseldorf en niet op tijd in Eindhoven. Zij kreeg toen meteen een formulier in haar handen geduwd voor een claim en deze werd ook binnen een paar weken toegekend. Overmacht schijnt alleen te gelden als de weersomstandigheden op het moment van jouw vlucht zo zijn dat er helemaal niet gevlogen kan worden en niet als gevolg van het weer de dag ervoor. We gaan gewoon een claim neerleggen bij BA en zien wel wat er gebeurd.
Ik zou inderdaad denken dat je recht hebt op vergoeding, zeker als het niet is veroorzaakt door slecht weer op 'jullie' vlucht ('knock-on vertraging'): https://www.bottonline.co.uk/flight-del ... ad-weather
Ik vind het wel een interessante vraag hoe hoog het compensatiebedrag dan zou moeten zijn: € 600 omdat het gaat om een vlucht van - in totaal - meer dan 3500 km, of € 250 omdat de vlucht waarop je de vertraging had, korter is dan 1500 km?
In elk geval zou ik het eerst zelf eens gaan proberen bij BA en niet meteen via EUClaim of een soortgelijke organisatie - dat kun je altijd nog doen als last resort, als je zelf tegen een muur oploopt. Zelf vorige maand vertraging opgelopen met Transavia en ik heb ze zelf benaderd met mijn compensatieverzoek. Ik was helemaal voorbereid op een langdurige mailwisseling, maar kreeg al binnen een paar weken te horen dat mijn verzoek gehonoreerd zou worden. Als ik het via een claimclub had gedaan, had ons dat ruim € 250 gekost, nu steken we de volledige € 800 zelf in onze zak. Voorbeeldbrieven genoeg op internet, paar minuten werk.
Ik vind het wel een interessante vraag hoe hoog het compensatiebedrag dan zou moeten zijn: € 600 omdat het gaat om een vlucht van - in totaal - meer dan 3500 km, of € 250 omdat de vlucht waarop je de vertraging had, korter is dan 1500 km?
In elk geval zou ik het eerst zelf eens gaan proberen bij BA en niet meteen via EUClaim of een soortgelijke organisatie - dat kun je altijd nog doen als last resort, als je zelf tegen een muur oploopt. Zelf vorige maand vertraging opgelopen met Transavia en ik heb ze zelf benaderd met mijn compensatieverzoek. Ik was helemaal voorbereid op een langdurige mailwisseling, maar kreeg al binnen een paar weken te horen dat mijn verzoek gehonoreerd zou worden. Als ik het via een claimclub had gedaan, had ons dat ruim € 250 gekost, nu steken we de volledige € 800 zelf in onze zak. Voorbeeldbrieven genoeg op internet, paar minuten werk.
-
Gast
Mooi bedrag voor 4.5 uur vertraging 
je kunt ook je rechtsbijstandverzekering inschakelen om je vluchtvertraging te claimen, zij houden geen kosten in.
Laatst gewijzigd door leonl op 16 aug 2018, 19:12, 2 keer totaal gewijzigd.
2000: 3 weken West USA (Los Angeles)
2013: 16 dagen West USA (Los Angeles)
2014: 26 dagen West USA (Las Vegas)
2016: 17 dagen Florida (Miami)
2017: 16 dagen West USA (Los Angeles)
2018: 25 dagen Noord West USA/Canada (San Francisco)
2013: 16 dagen West USA (Los Angeles)
2014: 26 dagen West USA (Las Vegas)
2016: 17 dagen Florida (Miami)
2017: 16 dagen West USA (Los Angeles)
2018: 25 dagen Noord West USA/Canada (San Francisco)
600€ zul je niet krijgen. Binnen europa is de maximale vergoeding €250 indien meer dan 3 uur vertraagd. Kun je gewoon claimen via de site van BA. Zou pas bureau inschakelen als BA niet thuisgeeft
- Harry
- Amerika-expert
- Partner van: jaha
- Aantal x V.S. bezocht: 26
- Contacteer:
Waar heb je gratis een rechtsbijstand verzekering afgesloten?leonl schreef:Vluchtvertraging kun je ook GRATIS claimen via je rechtsbijstandverzekering.
- Ruud2004
- Amerika-expert
Klopt niet wat je schrijft, de gehele vlucht/route (SFO <LHR> AMS in één ticket) telt. Vorig jaar ons ook overkomen met BA. Ik kwam er zelf met BA niet uit, EU-Claim wel. Uiteindelijk 600 minus kosten EU-Claim (26% en dat is best veelaapjea schreef:600€ zul je niet krijgen. Binnen europa is de maximale vergoeding €250 indien meer dan 3 uur vertraagd. Kun je gewoon claimen via de site van BA. Zou pas bureau inschakelen als BA niet thuisgeeft
@Ruudzaam: EU-Claim haalde veel meer info naar boven dan ik voor mogelijk hield. Zo kon ik ook zien dat BA het spel vuil speelde. We hadden, ondanks de vertraging, onze aansluitende vlucht naar AMS makkelijk kunnen halen.
2004 Chicago/Great Lakes
2005 Chicago/Florida
2007 Chicago/ LV-LA
2009 Chicago-NYC
2011/14/16/22 Florida
2012 ZW USA/Hawaii
2013 Canada/NO USA
2015 ZW/USA
2017 en 2019 ZW Canada/USA
2018 NO Canada/USA
Onze reisverslagen via http://ruud2004.com
2005 Chicago/Florida
2007 Chicago/ LV-LA
2009 Chicago-NYC
2011/14/16/22 Florida
2012 ZW USA/Hawaii
2013 Canada/NO USA
2015 ZW/USA
2017 en 2019 ZW Canada/USA
2018 NO Canada/USA
Onze reisverslagen via http://ruud2004.com
-
Anne-Marie
- Amerikafan
We hebben een claim neergelegd bij BA voor het traject San Francisco Amsterdam. Nu afwachten maar
Dat is dan wel netjes Ruud dat had ik niet verwacht aangezien alleen stukje lhr-ams geannuleerd is. Rest van de vlucht gewoon op tijd gegaan dus dan zouden ze ook terug kunnen grijpen op dit segment alleen. Ben benieuwd of BA over de brug komt want weersomstandigheden blijken het niet te zijn meer operationele problemen de dag na een dag met verstoringen door weer
-
Jozs
- Amerikafan
Wat Ruud schrijft klopt normaal gezien: ze bekijken het volledige traject. Doordat je langer dan 4u na geplande aankomst bent aangekomen op je eindbestemming heb je recht op 600 euro schadevergoeding per persoon voor dat traject.
Ik heb het vorig jaar ook meegemaakt,ook met BA.
Traject: amsterdam - londen - phoenix
Toen hadden we op de dag van vertrek meer dan 4u vertraging op schiphol wegens een ‘defect’ maar daardoor miste we onze aansluiting in londen. We hebben toen overnachting gekregen in londen en zijn de volgende dag pas aan onze vakantie kunnen beginnen. Aangezien er de 2e dag al 300km met de wagen op de planning stond heb ik die toen na aankomst nog gereden. Dit was een zeer frustrerende en vermoeiende ervaring maar bij thuiskomst onmiddellijk (zelf) een brief geschreven aan BA (met hulp van het flyertalk forum). De volle 2*600 euro stond een maand later op mn rekening. Hoewel die vertraging op dat moment een frustrerende ervaring was, zijn mn vriendin en ik achteraf gezien toch redelijk blij aangezien de vliegtickets 2x 500 euro hadden gekost. Dus in principe gratis gevlogen + nog wat zakgeld teruggekregen
Ik heb het vorig jaar ook meegemaakt,ook met BA.
Traject: amsterdam - londen - phoenix
Toen hadden we op de dag van vertrek meer dan 4u vertraging op schiphol wegens een ‘defect’ maar daardoor miste we onze aansluiting in londen. We hebben toen overnachting gekregen in londen en zijn de volgende dag pas aan onze vakantie kunnen beginnen. Aangezien er de 2e dag al 300km met de wagen op de planning stond heb ik die toen na aankomst nog gereden. Dit was een zeer frustrerende en vermoeiende ervaring maar bij thuiskomst onmiddellijk (zelf) een brief geschreven aan BA (met hulp van het flyertalk forum). De volle 2*600 euro stond een maand later op mn rekening. Hoewel die vertraging op dat moment een frustrerende ervaring was, zijn mn vriendin en ik achteraf gezien toch redelijk blij aangezien de vliegtickets 2x 500 euro hadden gekost. Dus in principe gratis gevlogen + nog wat zakgeld teruggekregen
- pumi1000
- Amerika-expert
Ik dacht ook dat het 250 euro zou zijn, maar het gehele traject geldt schijnbaar. Wij hebben dit recent ook gehad LAX-DUS en onze laatste vlucht FRA-DUS werd geannuleerd. Euclaim heeft daar 600 euro per persoon is van gemaakt. Claim is nog in behandeling, het kost inderdaad veel, maar als de luchtvaartmaatschappij moeilijk doet dan gaan zij wel voor je naar de rechter in het uiterste geval.
1998-2010-2011-2019-2023 Florida
- Njit
- Amerika-expert
- Partner van: SpaceAce
- Aantal x V.S. bezocht: 11
- Contacteer:
staat ook zo uitgelegd op EUClaim: https://www.euclaim.nl/aansluitende-vlucht-gemist
Kan wel anders worden als de Brexit een feit is..
Kan wel anders worden als de Brexit een feit is..
Homepage met al onze reis- en fotoverslagen bij elkaar: https://kloenies.nl/
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 3 Reacties
- 1281 Weergaves
-
Laatste bericht door Martin & Marianne
-