Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
American Express card KLM
- sanook
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 6
Re: American Express card KLM
Hoe goed is de reis/annuleringsverzekering op de Amex Flying Blue Gold Card ? Kan ik mijn huidige (standaard) reisverzekering dan opzeggen ?
Ik heb onlangs gebeld met AMEX, ik was ook nieuwsgierig wat er precies wanneer verzekerd was. Ook omdat wij onze reis zelf boeken wilde ik graag weten hoe dat in z'n werk ging. Kort gezegd komt het erop neer dat je verzekerd bent in de periode dat je ticket geldig is. En alles wat daar tussen valt (autohuur, hotels etc) is ook verzekerd. Lees wel even de voorwaarden, er zijn wat uitzonderingen maar die zijn niet anders dan bij een normale reisverzekering.
Voor mij reden om straks de Gold Card te verlengen, een reisverzekering voor 4 personen komt qua kosten aardig in de buurt van het jaarbedrag van de kaart.
Voor mij reden om straks de Gold Card te verlengen, een reisverzekering voor 4 personen komt qua kosten aardig in de buurt van het jaarbedrag van de kaart.
Raymond
2018: Rondje LV: https://www.pindat.com/reis/dagboek/rlm ... t-usa-2018
2019: Rondje Denver: https://www.pindat.com/reis/dagboek/rlm ... -west-2019
2024: LA-Yellowstone-LA
2018: Rondje LV: https://www.pindat.com/reis/dagboek/rlm ... t-usa-2018
2019: Rondje Denver: https://www.pindat.com/reis/dagboek/rlm ... -west-2019
2024: LA-Yellowstone-LA
-
- Amerikafan
- Aantal x V.S. bezocht: 7
Voorwaarden lijken redelijk ok, maar het is inderdaad een vereiste om je tickets te betalen met AMEX wat ik een behoorlijke beperking / gevaar vind icm met het opzeggen van je gewone reisverzekering.
In Europa zou het dan al misgaan als je met de auto reist en je hotel geen AMEX accepteert. Tot op heden heb ik daar vrij weinig duidelijkheid van AMEX over kunnen krijgen.
In Europa zou het dan al misgaan als je met de auto reist en je hotel geen AMEX accepteert. Tot op heden heb ik daar vrij weinig duidelijkheid van AMEX over kunnen krijgen.
Reisgeschiedenis:
https://my.flightradar24.com/peterd87
Op zoek naar een Amex referral link voor reguliere of FB kaart? PB mij.
https://my.flightradar24.com/peterd87
Op zoek naar een Amex referral link voor reguliere of FB kaart? PB mij.
- sanook
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 6
Dat had ik ondertussen ook gelezen en dat lijkt me inderdaad een beperking.
-
- Amerika-ontdekker
- Aantal x V.S. bezocht: 4
Heb er ook een en heb altijd gedacht dat dat ding niet in de VS zou werken, maar als ik het goed begrijp is het gewoon een echte CC en gaat het er werken?
-
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 10
ow ja zeker! American (!!) Express is juist een cc die meer geaccepteerd wordt in de VS dan in Europa.
In Nl kan ik er vaak niet mee betalen, maar in de VS rookt deze kaart flink!
In Nl kan ik er vaak niet mee betalen, maar in de VS rookt deze kaart flink!
Die reisverzekering is top. Dekking is veel beter vergeleken met een reguliere reisverzekering en afhandeling van claims is veel soepeler. Ze denken met je mee ipv dat ze je als een kostenpost zien. We hadden een keer aansluitende vlucht gemist en Amex vergoedde 150 euro per persoon, per dag voor hotel & eten. Reguliere reisverzekering verwees ons naar de vliegmaatschappij.sanook schreef:Hoe goed is de reis/annuleringsverzekering op de Amex Flying Blue Gold Card ? Kan ik mijn huidige (standaard) reisverzekering dan opzeggen ?
Laatst gewijzigd door Hinko op 04 dec 2017, 16:29, 2 keer totaal gewijzigd.
Reden: persoonlijke link verwijderd
Reden: persoonlijke link verwijderd
-
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 10
Het topic gaat over de american express KLM card, dus de flying blue card. Hier zitten wel wat andere voorwaarden aan dan waarnaar gerefereerd wordt hier(reguliere american express card).
Laatst gewijzigd door Hinko op 04 dec 2017, 13:37, 1 keer totaal gewijzigd.
Amex Flying Blue Gold heeft dezelfde reis- en annuleringsverzekering als de reguliere Gold Card. Het verschil zit in andere dingen, zoals toegang tot lounges en manier hoe de punten geteld worden.
-
- Amerikafan
- Aantal x V.S. bezocht: 13
Heft er Iemand nog een referal link voor de amex flying blue gold gratis te proberen?
Heb in juli de actie met veel Miles helaas gemist.
Heb in juli de actie met veel Miles helaas gemist.
- bedeve
- Amerika-expert
Ik stuur je een PB
the proof of the pudding is in the eating
Wil je meer info over jouw voordelen van een Amex Flying Blue creditcards....
Wil je een referral om bij een anvraag meer Flying Blue Miles te ontvangen ...
Stuur mij een PB !
Stuur mij een PB !
vandaag werd ik door amex gebeld; maar een belangrijke vraag vergeten:
kan je met de miles die je spaart , bijv. wanneer je tanken hiermee betaald, uiteindelijk gebruiken om een vliegticket via klm te kopen?
Ik heb nu een kaart van ICS en krijg daarmee bijenkorf tegoed, ik twijfel nu om deze op te zeggen en te kiezen voor Amex...
kan je met de miles die je spaart , bijv. wanneer je tanken hiermee betaald, uiteindelijk gebruiken om een vliegticket via klm te kopen?
Ik heb nu een kaart van ICS en krijg daarmee bijenkorf tegoed, ik twijfel nu om deze op te zeggen en te kiezen voor Amex...
09 - NYC
10 - NYC, Washington, Miami
11 - Miami
12 - Roadtrip Californië, Utah, Nevada, Arizona
15 - Denver - Seattle
17 - Kauai - Big Island - NYC
18 - Florida
20 - Roadtrip New England
11 - Miami
15 - Denver - Seattle
18 - Florida
Dit topic gaat over de "Flying blue" kaarten.
Daarop spaar je /geen/ Amex punten, maar Flying Blue miles. Die kun je gebruiken conform de voorwaarden van het Flying Blue programma, daar staat Amex verder buiten. Het enige dat zij voor je doen is 1 mile aankopen op jouw Flying blue account per uitgegeven euro op de kaart.
Met Flying Blue miles kun je inderdaad award tickets (of upgrades) kopen. Daarbij is geen duidelijke waarde per mijl, dat is echt heel erg afhankelijk van de route en de dag. Zo vlieg je soms voor 60k mijlen in business class naar Curacao, maar een dag later kost dat misschien het dubbele. Ik zag laatst een mooie deal in economy, voor ca 60k mijlen retour Honolulu. Elke maand zijn er promo awards, die zijn soms interessant, maar het is vaak maar voor een maand of twee vooruit. Kijk eens op de KLM website. Log in met je Flying Blue account en klik rechtsboven op je naam het menu open. Daar vind je de optie "Reward tickets kopen".
Upgrades (van economy naar business) varieren afhankelijk van de route en het aanbod. Soms kun je voor 30k mijlen al upgraden op een intercontinentale vlucht, soms kost het 100k of meer. Er zijn drie verschillende manieren om te upgraden en ze hebben alle drie een andere prijsstelling. Zo kan het vanaf het moment van boeken tot dat de checkin open gaat online, via "Mijn reis" op klm.com. Je komt dan op de Air France site en krijgt daar te zien wat de upgrade kost. Optie 2 is beschikbaar zodra de checkin open gaat (30 of 24 uur voor vertrek). Indien beschikbaar krijg je dan de mogelijkheid om een stoel in business te selecteren voor een bedrag in Euro's of in mijlen. Dat is vaak de duurste. Optie (3) is vaak het meest voordelig, en dat is de day-of-departure upgrade bij de checkin balie, in de lounge of bij de gate. Daar krijg je een aanbod in mijlen, of een combinatie van mijlen met euro's. Maar goed, dus alleen als er op dat moment nog stoelen vrij zijn.
Wil je meer flexibiliteit in wat je met je gespaarde punten kunt doen, kies dan voor een reguliere Amex kaart. Je spaart dan niet binnen Flying Blue, maar direct bij Amex: membership rewards punten. Die kun je op allerlei manieren uitgeven. Je kunt ze 1-op-1 gebruiken voor uitgaven op de kaart tegen 0.4 cent per punt. Maar je kunt ze ook overboeken naar Flying Blue (5 MR punten = 4 FB punten), of naar diverse hotelketens (Marriott/SPG 1 MR = 1 marriott punt, Hilton is ook 1:1, etc). Daarnaast heeft Amex nog een webshop voor membership rewards, waarbij je ook die Bijenkort kaarten kunt kopen en je punten dan net iets meer waard zijn dan die 0.4 cent.
Bij een reguliere gold kaart spaar je 1.2 MR punten per euro tegenover 1 FB mijl per euro bij de flying blue gold kaart. Die 1.2 MR punten kun je overboeken naar KLM, en dan krijg je er 0.96 FB mijl voor terug. Je spaart dus met beide soorten kaarten ongeveer even veel. Maar met de reguliere kaart heb je nog wat meer extra's, zoals lounge toegang (bij de gold card beperkt, platinum onbeperkt) en jaarlijks een keer 75 euro (gold) of 150 euro (platinum) korting bij een boeking van 500 euro of meer via Amex travel.
De enige situatie waarin een Flying blue kaart echt interessanter is dan de reguliere kaart is als je de XP punten nodig hebt. Dat zijn de punten binnen Flying blue waarmee je status behaald. Als je net wat XP's te kort komt in een jaar om te kwalificeren voor silver, gold of platinum dan is die creditcard natuurlijk een makkelijke en snelle methode om extra XP's te krijgen.
Daarop spaar je /geen/ Amex punten, maar Flying Blue miles. Die kun je gebruiken conform de voorwaarden van het Flying Blue programma, daar staat Amex verder buiten. Het enige dat zij voor je doen is 1 mile aankopen op jouw Flying blue account per uitgegeven euro op de kaart.
Met Flying Blue miles kun je inderdaad award tickets (of upgrades) kopen. Daarbij is geen duidelijke waarde per mijl, dat is echt heel erg afhankelijk van de route en de dag. Zo vlieg je soms voor 60k mijlen in business class naar Curacao, maar een dag later kost dat misschien het dubbele. Ik zag laatst een mooie deal in economy, voor ca 60k mijlen retour Honolulu. Elke maand zijn er promo awards, die zijn soms interessant, maar het is vaak maar voor een maand of twee vooruit. Kijk eens op de KLM website. Log in met je Flying Blue account en klik rechtsboven op je naam het menu open. Daar vind je de optie "Reward tickets kopen".
Upgrades (van economy naar business) varieren afhankelijk van de route en het aanbod. Soms kun je voor 30k mijlen al upgraden op een intercontinentale vlucht, soms kost het 100k of meer. Er zijn drie verschillende manieren om te upgraden en ze hebben alle drie een andere prijsstelling. Zo kan het vanaf het moment van boeken tot dat de checkin open gaat online, via "Mijn reis" op klm.com. Je komt dan op de Air France site en krijgt daar te zien wat de upgrade kost. Optie 2 is beschikbaar zodra de checkin open gaat (30 of 24 uur voor vertrek). Indien beschikbaar krijg je dan de mogelijkheid om een stoel in business te selecteren voor een bedrag in Euro's of in mijlen. Dat is vaak de duurste. Optie (3) is vaak het meest voordelig, en dat is de day-of-departure upgrade bij de checkin balie, in de lounge of bij de gate. Daar krijg je een aanbod in mijlen, of een combinatie van mijlen met euro's. Maar goed, dus alleen als er op dat moment nog stoelen vrij zijn.
Wil je meer flexibiliteit in wat je met je gespaarde punten kunt doen, kies dan voor een reguliere Amex kaart. Je spaart dan niet binnen Flying Blue, maar direct bij Amex: membership rewards punten. Die kun je op allerlei manieren uitgeven. Je kunt ze 1-op-1 gebruiken voor uitgaven op de kaart tegen 0.4 cent per punt. Maar je kunt ze ook overboeken naar Flying Blue (5 MR punten = 4 FB punten), of naar diverse hotelketens (Marriott/SPG 1 MR = 1 marriott punt, Hilton is ook 1:1, etc). Daarnaast heeft Amex nog een webshop voor membership rewards, waarbij je ook die Bijenkort kaarten kunt kopen en je punten dan net iets meer waard zijn dan die 0.4 cent.
Bij een reguliere gold kaart spaar je 1.2 MR punten per euro tegenover 1 FB mijl per euro bij de flying blue gold kaart. Die 1.2 MR punten kun je overboeken naar KLM, en dan krijg je er 0.96 FB mijl voor terug. Je spaart dus met beide soorten kaarten ongeveer even veel. Maar met de reguliere kaart heb je nog wat meer extra's, zoals lounge toegang (bij de gold card beperkt, platinum onbeperkt) en jaarlijks een keer 75 euro (gold) of 150 euro (platinum) korting bij een boeking van 500 euro of meer via Amex travel.
De enige situatie waarin een Flying blue kaart echt interessanter is dan de reguliere kaart is als je de XP punten nodig hebt. Dat zijn de punten binnen Flying blue waarmee je status behaald. Als je net wat XP's te kort komt in een jaar om te kwalificeren voor silver, gold of platinum dan is die creditcard natuurlijk een makkelijke en snelle methode om extra XP's te krijgen.
- bedeve
- Amerika-expert
Bedankt RoelB voor dit epos.
Ook te gebruiken als een soort checklist om te kijken of je met je huidige kaart nog goed zit.
Voor mijzelf sprekend zit ik dan met de Flying Blue Gold goed.
De Hertz CDP is OK
De extra miles op basis van je huuractiviteiten bij Hertz zijn OK
De reis /annuleringsverzekering is top.
Maar die zaken zijn bij de reguliere Gold Card op dezelfde wijze geregeld.
Ik heb geen behoefte aan omwisselmogelijkheden met andere programmaś
De hotelprogrammaś waar ik aan meedoe gebruik ik voor gratis overnachtingen.
Flying Blue Miles is verder het enige waar het mij om te doen is.
Zelfs in de besteding daarvan heb ik beperkte wensen; niets anders dan vluchten naar SFO en naar LAX vv
SFO vanaf 26000 miles, LAX vanaf 27000 miles.
Van die 24000 miles referral bonus in juli heb ik dan ook genoten .
Ook te gebruiken als een soort checklist om te kijken of je met je huidige kaart nog goed zit.
Voor mijzelf sprekend zit ik dan met de Flying Blue Gold goed.
De Hertz CDP is OK
De extra miles op basis van je huuractiviteiten bij Hertz zijn OK
De reis /annuleringsverzekering is top.
Maar die zaken zijn bij de reguliere Gold Card op dezelfde wijze geregeld.
Ik heb geen behoefte aan omwisselmogelijkheden met andere programmaś
De hotelprogrammaś waar ik aan meedoe gebruik ik voor gratis overnachtingen.
Flying Blue Miles is verder het enige waar het mij om te doen is.
Zelfs in de besteding daarvan heb ik beperkte wensen; niets anders dan vluchten naar SFO en naar LAX vv
SFO vanaf 26000 miles, LAX vanaf 27000 miles.
Van die 24000 miles referral bonus in juli heb ik dan ook genoten .
Stuur mij een PB !
Stuur mij een PB !
- bedeve
- Amerika-expert
PS RoelB zullen we het ook eens een keer hebben over Avios.Emootje schreef:Ik heb de FB Amex Gold card, een jaar gratis. Ook ik werd gebeld en vond het wel een mooie manier om (snel) aan extra Award-miles te komen. Er zijn diverse sites waar je gebruik van kunt maken zodat het wat sneller gaat (Pointshound bijvoorbeeld). Wij zijn zeker geen frequente vliegers, vorig jaar 1x naar Berlijn en dit jaar weer, maar met de juiste promoties kun je dan toch leuk sparen.
Verder weet ik niet of ik hem ga verlengen. We gaan in 2018 voor 3 weken (voor het eerst) naar ZW Amerika en ik weet niet of het de 170 euro waard is. Wellicht krijg ik mooie punten wanneer ik ze bel dat ik hem misschien op wil zeggen, eind van het jaar. Ik heb eens ergens gelezen dat ze zomaar 20.000 punten geven als je wil blijven, en dat dat toch een waarde van 200 euro heeft.
Want je leest hier regelmatig van mensen die in gezinsvorm met BA of AA vliegen
En ik vraag me dan wel eens af of die wel een executive account aanmaken om Avios te sparen.
Dat ook ook aardig op. Daar heb je ook zo maar 100 eur korting op een ticket.
En BA heeft regelmatig hele leuke flashsales.
En je executive card kun je onderweg gewoon als creditcard gebruiken.
Tax free aankopen, eten en drinken op Europese vluchten etc.
Dat moeten we met een Flying Blue Card dan meer missen
Stuur mij een PB !
Stuur mij een PB !
Ja, zeker. Altijd mijlen sparen, met wie je ook vliegt.
Met een reguliere Amex kun je memvership rewards punten ook weer overboeken naar andere airlines, niet alleen naar FB. En als je verhuist naar de USA of elders neem je de punten gewoon mee. Het geeft simpelweg veel meer flexibiliteit en wat extra voordelen tov zo'n airline kaart. Maar het grote voordeel daarvan is dan weer de jaarlijkse XP bonus. Als je die niet nodig hebt, overweeg dan echt eens de reguliere kaart. Zeker als er een mooie welkomstbonus is.
Met een reguliere Amex kun je memvership rewards punten ook weer overboeken naar andere airlines, niet alleen naar FB. En als je verhuist naar de USA of elders neem je de punten gewoon mee. Het geeft simpelweg veel meer flexibiliteit en wat extra voordelen tov zo'n airline kaart. Maar het grote voordeel daarvan is dan weer de jaarlijkse XP bonus. Als je die niet nodig hebt, overweeg dan echt eens de reguliere kaart. Zeker als er een mooie welkomstbonus is.
even ter mijn eigen verduidelijking;
als ik dus 'gratis' naar SFO wi vliegen heb ik volgens de flying blue calculator 27000 miles nodig;
Als ik onderstaande goed begrijp moet ik dus eerst 27.000€ hebben uitgegeven om daar aan te komen?
als ik dus 'gratis' naar SFO wi vliegen heb ik volgens de flying blue calculator 27000 miles nodig;
Als ik onderstaande goed begrijp moet ik dus eerst 27.000€ hebben uitgegeven om daar aan te komen?
09 - NYC
11 - Miami
15 - Denver - Seattle
18 - Florida
11 - Miami
15 - Denver - Seattle
18 - Florida
Ja, als je al die punten spaart met uitgaven op een Amex creditcard, al dan niet FB branded, zul je ongeveer dat bedrag moeten uitgeven voor dat aantal mijlen. De welkomstbonussen van Amex kunnen interessant zijn (helaas heb je de recente actie met 24.000 punten als welkomstbonus gemist, maar er zal vast wel weer een keer een nieuw gunstig aanbod komen).
De primaire bron van mijlen sparen is natuurlijk gewoon vliegen.
Overigens vlieg je met een award ticket nog steeds niet "gratis", je moet de belastingen en surcharges (YQ) wel nog betalen. Dat maakt het voordeel van award tickets in economy vaak minimaal ten opzichte van goedkope economy fares, waar de base fare vaak heel laag is en de volledige ticketprijs eigenlijk bestaat uit taxes en surcharges. En hou er ook rekening mee dat je op een award ticket geen mijlen of XP voor status spaart.
Award tickets in business zijn vaak interessanter. Je betaalt nog steeds een paar honderd euro aan taxes en surcharges, maar de uiteindelijke waarde per mijl is vaak veel hoger. Als je echter anders gewoon in economy had gevlogen en geen waarde hecht aan business is het natuurlijk niet interessant. Dan is het wellicht slimmer om die mijlen een keer aan een upgrade te besteden.
Award miles zijn geen magische methode om snel gratis te vliegen. Het is een spaarsysteem dat een klein percentage vertegenwoordigd van het geld dat je uitgeeft bij een airline, of in dit geval bij een branded of unbranded creditcard. Als je veel vliegt en nog wat aanvult met punten van een creditcard dan kan dat best een keer een goedkoop tripje opleveren, maar het blijft een extratje waar je best wel wat voor moet sparen.
Het FB programma is m.i. ook niet heel interessant voor de gemiddelde passagier. Het aantal mijlen dat je krijgt in discounted fares (die de meeste toeristen over het algemeen zullen boeken) is erg laag. Alleen als je vaak full-fare economy of business vliegt gaat het snel met de mijlen. Het nieuwe XP systeem maakt het ook veel lastiger om status te bereiken, maar weer makkelijker om het vast te houden. Als je nog niet echt hebt gekozen voor een FF programma, vergelijk eens FB met Skymiles voor je verwachtte vlieggedrag. Grote kans dat je met Skymiles sneller status bereikt en meer mijlen spaart. Zeker als je met name op het amerikaanse continent gericht bent qua vliegen is DL Skymiles vaak een betere keuze om binnen Skyteam te sparen.
De primaire bron van mijlen sparen is natuurlijk gewoon vliegen.
Overigens vlieg je met een award ticket nog steeds niet "gratis", je moet de belastingen en surcharges (YQ) wel nog betalen. Dat maakt het voordeel van award tickets in economy vaak minimaal ten opzichte van goedkope economy fares, waar de base fare vaak heel laag is en de volledige ticketprijs eigenlijk bestaat uit taxes en surcharges. En hou er ook rekening mee dat je op een award ticket geen mijlen of XP voor status spaart.
Award tickets in business zijn vaak interessanter. Je betaalt nog steeds een paar honderd euro aan taxes en surcharges, maar de uiteindelijke waarde per mijl is vaak veel hoger. Als je echter anders gewoon in economy had gevlogen en geen waarde hecht aan business is het natuurlijk niet interessant. Dan is het wellicht slimmer om die mijlen een keer aan een upgrade te besteden.
Award miles zijn geen magische methode om snel gratis te vliegen. Het is een spaarsysteem dat een klein percentage vertegenwoordigd van het geld dat je uitgeeft bij een airline, of in dit geval bij een branded of unbranded creditcard. Als je veel vliegt en nog wat aanvult met punten van een creditcard dan kan dat best een keer een goedkoop tripje opleveren, maar het blijft een extratje waar je best wel wat voor moet sparen.
Het FB programma is m.i. ook niet heel interessant voor de gemiddelde passagier. Het aantal mijlen dat je krijgt in discounted fares (die de meeste toeristen over het algemeen zullen boeken) is erg laag. Alleen als je vaak full-fare economy of business vliegt gaat het snel met de mijlen. Het nieuwe XP systeem maakt het ook veel lastiger om status te bereiken, maar weer makkelijker om het vast te houden. Als je nog niet echt hebt gekozen voor een FF programma, vergelijk eens FB met Skymiles voor je verwachtte vlieggedrag. Grote kans dat je met Skymiles sneller status bereikt en meer mijlen spaart. Zeker als je met name op het amerikaanse continent gericht bent qua vliegen is DL Skymiles vaak een betere keuze om binnen Skyteam te sparen.
Als je eerst een gewone "groene" amex card neemt kun je na minimaal 6 maanden gebruik overstappen naar bv een Flying Blue Gold. Dat levert je gelijk 24.000 bonus miles op.
Euh? Er zijn volgens mij normaal geen overstapaanbiedingen tussen de reguliere kaarten en FB kaarten. Die produkten staan los van elkaar. En de reguliere 24k welkomstbonus is inmiddels weer verleden tijd, we zitten nu op 6k voor gold.
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht