Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Reis roy22100: rondreis West-Amerika, tips, wel/niet Yellowstone.

Vragen over specifieke reizen naar de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Plaats reactie
roy22100
Amerika-newbie
Aantal x V.S. bezocht: 0

Reis roy22100: rondreis West-Amerika, tips, wel/niet Yellowstone.

Bericht door roy22100 »

Hallo,

In september gaan wij met 2 personen een rondreis maken in West-Amerika. Ik heb al veel tips op dit forum kunnen vinden, maar zou toch graag nog wat tips krijgen op ons huidige reisschema. O.a. of we wel of niet naar Yellowstone moeten gaan, of we voldoende dagen hebben staat voor de parken in ons schema en of we nog belangrijke plekken missen.

Wij starten in LA en hebben hier een auto gehuurd.

dag 1 Vliegen AMS-LA
dag 2 LA
dag 3 LA - Sante Maria
dag 4 Sante Maria - Monterey
dag 5 Monterey - SF
dag 6 SF
dag 7 SF - Yosemite
dag 8 Yosemite
dag 9 Yosemite - las vegas
dag 10 las vegas
dag 11 las vegas - Zion
dag 12 zion
dag 13 zion
dag 14 zion/Bryce - salt lake city
dag 15 salt lake - yellow stone
dag 16 yellow stone
dag 17 yellow stone
dag 18 yellow stone - moab
dag 19 moab
dag 20 moab
dag 21 moab - page
dag 22 page - grand canyon
dag 23 grand canyon
dag 24 grand canyon - phoenix
dag 25 phoenix (bezoek kennis)
dag 26 reservedag
dag 27 reservedag
dag 28 reservedag
dag 29 reisdag naar LA
dag 30 vliegen LA - ams

Alvast bedankt!
Groet, Roy.
tomhster
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 14

Re: Rondreis west amerika, tips, wel/niet yellowstone

Bericht door tomhster »

Yellowstone vind ik één van de mooiste gebieden op aarde, dus ik zou dat zeker niet overslaan. Op zich heb je genoeg dagen. Een dag Zion minder kan best. Ook jij hebt relatief grote verplaatsingen terwijl er onderweg ook zoveel moois te zien is. Van Yellowstone naar Moab op één dag moet je bijvoorbeeld volgens mij niet willen.

Je kunt verder best een dag Moab en een dag Grand Canyon schrappen. Ik zou die bijvoorbeeld voor Bryce en omgeving gebruiken, want op één dag van Zion naar Bryce en dan nog door naar Salt Lake is een beetje gekkenwerk en zonde van al het moois waar je dan geen tijd voor hebt.
SanFran
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 6

Re: Reis roy22100: rondreis West-Amerika, tips, wel/niet Yellowstone.

Bericht door SanFran »

Je hebt in elk geval ruim de tijd! Dat is mooi. Wat Tomhster ook al aangeeft is dat je soms wel grote afstanden moet afleggen van a naar b. Ik zou dat iets beter proberen te verdelen. Yosemite - Las Vegas is bijvoorbeeld te ver op 1 dag. Het is beter daar 1 extra overnachting te plannen. Bryce verdient ook 1 overnachting. Het is de vraag of Yellowstone haalbaar is, er sluiten diverse accommodaties al halverwege september en je kunt al winterse omstandigheden treffen. Hou daar rekening mee als je wel wilt gaan. En ik zou kijken of er uberhaupt nog iets (betaalbaars) vrij is.
Salt Lake City - Yellowstone is wel een grote verplaatsing, en je slaat Grand Teton over. Daar zou ik ook 1 overnachting plannen. En 1 extra dag in Yellowstone zou ook mooi zijn, gezien het park erg groot is. Ook op Yellowstone - Moab zou ik 1 extra overnachting plannen. De tijd in Moab zou ik verder wel zo laten. Grand Canyon en Zion zou een dag minder kunnen.
Ik zou dus even terug naar de tekentafel en gaan kijken of je het een beetje op een haalbare manier kunt inpassen.
2011: Zuidwesten
2012: Zuidwesten
2016: Zuidwesten
2017: Oost Canada en Amerika + New York
2018: Zuidwesten/Midwesten
2019: New York
2025: Zuidwesten
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne »

Het is goed om even aan te geven wat er wel en niet vastligt.
Je hebt nog nergens accommodatie geboekt? Voor Yosemite en Yellowstone is het aan te raden om daar zo snel mogelijk naar te kijken. Dat geldt ook voor de GC als je in het park wilt overnachten.
Ligt het bezoek in Phoenix vast of kun je daar schuiven? Met andere woorden: kun je je reservedagen overal inzetten?

Ik heb eens gekeken hoe het er uit zou zien als alles nog volledig open ligt en als je ook nog voldoende tijd uit zou trekken voor de parken en voor onderweg. En dus ook voor Grand Teton; omdat je daar langs komt, en voor Capitol Reef, omdat je daar eigenlijk ook langs komt, en dan wordt het toch wat krap:

Dag 1 naar LA
Dag 2 LA - Pismo beach
Dag 3 Pismo beach - Monterey
Dag 4 Monterey - SF
Dag 5 SF
Dag 6 SF - Yosemite
Dag 7 Yosemite
Dag 8 Yosemite - Lone Pine
Dag 9 Lone Pine - Las Vegas
Dag 10 Las Vegas
Dag 11 Las Vegas - Zion
Dag 12 Zion
Dag 13 Zion - Bryce
Dag 14 Bryce - SLC
Dag 15 SLC - Yellowstone
Dag 16 Yellowstone
Dag 17 Yellowstone
Dag 18 Yellowstone
Dag 19 Yellowstone - Grand Teton
Dag 20 Grand Teton - Capitol Reef
Dag 21 Capitol Reef - Moab
Dag 22 Moab
Dag 23 Moab
Dag 24 Moab - Page
Dag 25 Page - Grand Canyon
Dag 26 Grand Canyon
Dag 27 Grand Canyon - Phoenix
Dag 28 Phoenix
Dag 29 Phoenix - LA
Dag 30 LA

Je zou een dag minder Yellowstone kunnen doen, en je zou Capitol Reef over kunnen slaan, en je kunt een dag minder GC doen, maar je laat dan veel mooie dingen liggen. En aan de andere kant heb je nu al weinig tijd voor de rit van Yosemite naar Las Vegas; twee stops daar zouden mooi zijn, je hebt nu geen overnachting in Monument Valley wat eigenlijk toch wel een aanrader is, e voor LA blijft er nu ook geen tijd over.
Dus het is kiezen tussen een volle reis met lange afstanden (en hou er rekening mee dat het in september al vroeg donker is dus de dagen zijn kort) of een rustige reis zonder Yellowstone. Dat zou er bijvoorbeeld zo uit kunnen zien:

Dag 1 naar LA
Dag 2 LA - Pismo beach
Dag 3 Pismo beach - Monterey
Dag 4 Monterey - SF
Dag 5 SF
Dag 6 SF - Yosemite
Dag 7 Yosemite
Dag 8 Yosemite - Mammoth Lakes
Dag 9 Mammoth Lakes - Death Valley
Dag 10 Death Valley - Las Vegas
Dag 11 Las Vegas
Dag 12 Las Vegas - Zion
Dag 13 Zion
Dag 14 Zion - Bryce
Dag 15 Bryce - Capitol Reef
Dag 16 Capitol Reef - Moab
Dag 17 Moab
Dag 18 Moab
Dag 19 Moab - Monument Valley
Dag 20 Monument Valley - Page
Dag 21 Page
Dag 22 Page - Grand Canyon
Dag 23 Grand Canyon
Dag 24 Grand Canyon - Phoenix
Dag 25 Phoenix
Dag 26 Phoenix - LA
Dag 27 LA
Dag 28 LA
Dag 29 LA
Dag 30 LA

Marianne
tomhster
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 14

Bericht door tomhster »

Of een reis met Yellowstone, zonder iets anders in Californië :wink:

Als je Yosimite zou schrappen kun je van San Francisco bovenlangs naar Twin Falls en dan via Craters of the Moon richting Yellowstone/Grand Teton. Dan ben je daar nog in het begin van je reis, wat weertechnisch wel handig is. Daarna zak je af richting Utah en Arizona en doe je Las Vegas bijna aan het einde. Plan niet te veel dagen in Los Angeles in, de dagen kun je elders beter gebruiken.
IngridZw
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 4

Bericht door IngridZw »

Vlieg je ook terug vanaf Los Angeles?. Dat zou wel jammer zijn, want een terugvlucht vanaf Phoenix was in jouw geval wel handiger geweest omdat je er toch naar toe wilt. Je hebt eventueel 5 dagen over om de reis anders in te delen: 3 reservedagen, de extra dag Zion en eventueel de extra dag Grand Canyon. Daarvoor sowieso een overnachting tussen Yosemity en Las Vegas, Bryce, Grand Teton en misschien Capitol Reef. Dan kom je dus ongeveer uit op het rondje van Marianne.
Met zoveel dagen is Yellowstone wel heel aantrekkelijk om toe te voegen. Drie volle dagen is mooi maar met één dag minder kun je ook best heel veel zien is onze ervaring.
Een andere optie is die van de vorige schrijver nl. zo vroeg mogelijk richting Yellowstone.
2011: Zuidwesten
2015: Rondje Denver
2017: Zuidwesten
2018: Zuidelijke staten en Florida
Old Faithful
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 9

Bericht door Old Faithful »

Welkom op het forum. :hello2:

Voor de beslissing wel of niet Yellowstone, zou je mee kunnen laten wegen wat je eventueel in de toekomst nog wilt doen. Als je van plan bent ooit nog eens een tweede reis naar Amerika te maken, zou je die reis rond Yellowstone kunnen plannen en die regio nu overslaan. Bij een eenmalige trip naar Amerika zou ik proberen Yellowstone mee te nemen. Het is een uniek park, het eerste nationaal park ter wereld en de winnaar van de Nationale Parken Poll op dit forum.

Succes en veel plezier bij de voorbereiding.
Groet,

Old Faithful
K@tleen
Amerika-newbie
Aantal x V.S. bezocht: 3

Bericht door K@tleen »

Ik zou niet twijfelen en WEL Yellowstone doen.
Wij zijn net terug van drie weken roadtrippen in het Zuidwesten van de VS. in totaal hebben we 3600 miles gereden met huurauto,
Ik heb zelf heel mijn reis tot in de kleinste details uitgestippeld al was ik wel al aan de zuidkant geweest vroeger.

Ik heb bewust LA en Zion overgeslagen om genoeg tijd te kunnen besteden in Yellowstone. We hebben hiervan geen seconde spijt gehad.
Weet wel dat Yellowstone groot is en dat je daar gemiddeld een half uur tot drie kwartier van junction tot juinction rijdt en niet heel het park kan zien in 1 dag, maar de prachtige natuur is de moeite om zien.
Dit was mijn route:
1 Ams-Dublin -SFrancisco
2 nachten SF ( auto opgehaald)
3 nachten Yosemite / Oakhurst / Mariposa Grove
Yosemite Glacier pont
Yosemite The vAlley
Tioga Pass /Mono Lakes
1 nacht Bishop
Death Valley
2 nachten Las Vegas
2 nachten Williams ' route 66
Grand Canyon
1 nacht Monument Valley (Goulding)
2 nachten Page : Glen Dam, Lower Antelope , Horsebend shoe/ trials
1 nacht Tropic, Bryce Canyon / Red Canyon
1 nacht West Wendover ( salt flat speed flat lakes)
4 nachten West Yellowstone
terugrit tot Salt Lake City, afgift auto : binnenlandse vlucht SLC naar Las Vegas
1 nacht Vegas
Terugvlucht LV naar London Heathrow- Amsterdam

De afstand van Bryce naar Wendover via SLC naar West Yellowstone is een serieus lang stuk maar als je van natuur en roadtrippen houdt, is dit wel aangenaam. Je komt het minder toeristische Amerika tegen.
In West Yellowstone is het dan weer wel super toeristisch en vooral op momenten heel geliefd door de Aziaten.
Wij verbleven een stukje verwijderd van al die drukte in een condo.
Succes en maak er een mooie reis van.
Dorito
Amerikafan

Bericht door Dorito »

Ik kan me voorstellen dat je Capitol Reef overslaat. We vonden het daar wel mooi, maar Yellowstone vele malen mooier.
Succes met puzellen. Heerlijk vooruitzicht de reis.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer