In de zomer van 2019 (juli/augustus) gaan mijn vriend en ik voor het eerst een rondreis maken door Amerika. We hebben hier op het forum al ongelooflijk veel tips kunnen vinden en hebben gretig gebruik gemaakt van de voorbeeldroute op AllesAmerika.
Mijn vriend heeft standaard collectieve vakantie van 15 juli tot en met 11 augustus. We zouden hier nog een week voor (8 juli t.e.m. 14juli) of een week na (12 t.e.m. 19 augustus) kunnen aan toevoegen. Dus binnen deze tijdspanne zitten we.
Ik ben heel graag bezig met alles uit zoeken en over te lezen dus daarom gaan we de reis ook zelf samen stellen. Ik ben nog ruim op voorhand maar ik las dat het toch aangewezen is om bepaalde verblijven zo lang op voorhand vast te leggen, daarom had ik graag al eens enkele tips vernomen van jullie als "kenners"
Dit is mijn eerste route:
Dag 1: vlucht + aankomst San Francisco
Dag 2: San Francisco
Dag 3: San Francisco
Dag 4: San Francisco – Monterey
Dag 5: Monterey – Pismo Beach
Dag 6: Pismo Beach – Los Angeles
Dag 7: Los Angeles
Dag 8: Los Angeles
Dag 9: Los Angeles
Dag 10: Los Angeles – Kingsman
Dag 11: Kingsman – Grand Canyon
Dag 12: Grand Canyon - Page
Dag 13: Page – Bryce Canyon
Dag 14: Bryce Canyon – 2ion
Dag 15: Zion
Dag 16: Zion – Las Vegas
Dag 17: Las Vegas
Dag 18: Las Vegas – Death Valley
Dag 19: Death Valley – Mammoth Lakes
Dag 20: Mammoth Lakes – Yosemite NP
Dag 21: Yosemite NP
Dag 22: Yosemite NP – Kings Canyon
Dag 23: Kings Canyon – San Francisco
Dag 24: Vlucht naar huis
Ik twijfel nog over heel wat zaken zoals:
- Wanneer Kings Canyon/Sequoia?
- Een dag LA (Disneyland) laten vallen voor Monument Valley?
- Ergens meer of minder dagen verblijven?
Steden kunnen bezoeken vinden we erg belangrijk. Daarom is er bij SF en LA zoveel tijd voorzien.
Bij LA zouden we graag ook een pretpark (Universal Studios of Disneyland of beide) en een Warner Bros Studio Tour doen naast alle bekende bezienswaardigheden.
We zoeken ook nog naar tips voor budgetvriendelijk te verblijven. We vragen niet veel van onze verblijfplaatsen (een bed en de mogelijkheid om ons te wassen dit mag ook in een gedeelde badkamer zijn), een AirBnB hebben we al zeer positieve ervaringen mee vanuit New York en dit vind ik ook geweldig!
Bv. is het te overwegen om in Oakland te verblijven als uitvalsbasis voor SF en zo met het openbaar vervoer te gaan? Onze auto halen was pas op vanaf dag 4.
Op deze manier kunnen we ook wat meer uitgeven om dicht in de natuurparken te verblijven of een extra tour maken/activiteit doen.
Graag hoor ik jullie tips en ben ik benieuwd naar jullie ervaringen!
Alvast bedankt!!