Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Ferry Anacortes - Orcas Island (San Juan Islands)

Over de staten Washington, Oregon, Idaho, Montana, Wyoming en Alaska.
Plaats reactie
Karinita
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 11
Contacteer:

Ferry Anacortes - Orcas Island (San Juan Islands)

Bericht door Karinita »

Is er wel eens iemand met de ferry van Anacortes naar Orcas Island gegaan? Als ik de site van Washington State Ferries bekijk, wordt het mij niet duidelijk of je hier nu wel of niet voor kunt reserveren. Ze hebben het over Wave2Go Online Tickets Purchase, maar dit kan maar 7 dagen van te voren (?) en vervolgens zeggen ze: Wave2Go is not a reservation system and does not guarantee boarding on any particular sailing.
Wij willen op een zaterdag naar Orcas Island en ik vraag me af of er wel plaats is op de ferry in het weekend zonder reservering.

Hetzelfde geldt voor de Keystone - Port Townsend ferry. Ook hier lijkt het dat dit niet te reserveren is.

Groet,
Karin
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne »

Hoi Karin,

Wij hebben het niet gedaan, maar hadden ons er vorig jaar wel uitgebreid in verdiept. Uiteindelijk hadden we te weinig tijd om te gaan. Iets voor een volgende keer!

Ik heb nooit iets gelezen over reserveringen, en ik heb net even al mijn Pacific Nortwest boeken er op nageslagen, maar kom daar inderdaad niets tegen. Voor autos's wordt aangeraden om ruim twee uur van te voren aanwezig te zijn, en ik vermoed dat je dat op een zaterdag ook echt odig zult hebebn. Als je zonder auto gaat zal het wel meevallen (er zijn vlak bij de haven fietsen te huur).

Misschien dat je nog iets op het forum kunt vinden, wij hebben toen nog wel wat vragen over de eilanden gesteld.

Marianne
Karinita
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door Karinita »

Het was even zoeken, maar ik heb de vragen die jij indertijd stelde gevonden. Plus tips van Ron wat je op Orcas Island kunt doen, dus dat was mooi meegenomen :D
Zo te lezen kan er inderdaad niet gereserveerd worden, dus moeten we maar bijtijds vertrekken die dag. We blijven wel 2 nachten op Orcas Island, we hebben echt een volle dag daar.
We komen dan uit Vancouver, hopelijk duren de grensformaliteiten niet zo lang. Ben als eens eerder van Vancouver naar Seattle gereden, maar kan me eigenlijk niet herinneren of dat lang duurde aan de grens. Dat is al weer zo lang geleden.
Bedankt voor je antwoord en het zoeken in de boeken!

Karin
Karinita
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door Karinita »

Ik had toch ook nog een e-mail gestuurd en kreeg dit antwoord:

Dear Karin,
The only reservations we take are for International travel, i.e. Anacortes to Sidney B.C.(Vancouver Island). The San Juan Islands are located in the contingent U.S., thus no reservations are available and you will approach a first come, first serve experience. The Wave2Go program is in reference to the newly implemented electronic fare collection system. The Summer Sailing Schedule should become available on the website in May 2007. Thank you for your interest in the Washington State Ferries. We hope you enjoy your visit to the beautiful San Juan Islands this coming July.

Tracy Hagbo-Shepherd
WSF Information-Web Agent

Groet,
Karin
Tink
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door Tink »

Karinita schreef: We komen dan uit Vancouver, hopelijk duren de grensformaliteiten niet zo lang. Ben als eens eerder van Vancouver naar Seattle gereden, maar kan me eigenlijk niet herinneren of dat lang duurde aan de grens. Dat is al weer zo lang geleden.

Karin
Wij zijn afgelopen jaar een paar keer geweest en afhankelijk van de periode waarin je gaat moet je rekening houden met vertraging bij de grens. Controle in groot momenteel. De keren dat wij gingen( niet op een feestdag) hebben we 1 tot 2 uur aan de grens moeten wachten.

Er zijn websites die de traffic in de gaten houden en je up to date informatie sturen over hoe lang de wacht tijden zijn. Ik heb ze zou gauw niet bij de hand maar kan het voor je op zoeken als je wilt.

Bij ons werd vrijwel iedere auto doorzocht en mensen met een buitenlands paspoort moesten so wie so uit de rij en zich binnen melden en door security.

Maar ik heb gehoord dat ze bezig zijn de procedures te verbeteren.

Hier zijn alvast wat links:
http://www.gonorthwest.com/Visitor/plan ... border.htm
http://www.cbsa-asfc.gc.ca/general/times/menu-e.html
http://www.wsdot.wa.gov/traffic/border/
--
Tink
zeearend
Amerika-ontdekker

Bericht door zeearend »

Wij zijn het afgelopen jaar met 2 campers van Port Townsend naar Keystone gegaan zonder te reserveren. Reserveren was niet nodig. Je moet gewoon de dienstregeling raadplegen op hun site. Als je op tijd bent is er niks aan de hand. We waren daar in juli.

gr. Klaas
3e camperreis naar USA van 29-6-2008 / 1-8-2008 naar het Mid westen.
Karinita
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door Karinita »

Tink schreef:
Karinita schreef: We komen dan uit Vancouver, hopelijk duren de grensformaliteiten niet zo lang. Ben als eens eerder van Vancouver naar Seattle gereden, maar kan me eigenlijk niet herinneren of dat lang duurde aan de grens. Dat is al weer zo lang geleden.

Karin
Wij zijn afgelopen jaar een paar keer geweest en afhankelijk van de periode waarin je gaat moet je rekening houden met vertraging bij de grens. Controle in groot momenteel. De keren dat wij gingen( niet op een feestdag) hebben we 1 tot 2 uur aan de grens moeten wachten.

Er zijn websites die de traffic in de gaten houden en je up to date informatie sturen over hoe lang de wacht tijden zijn. Ik heb ze zou gauw niet bij de hand maar kan het voor je op zoeken als je wilt.

Bij ons werd vrijwel iedere auto doorzocht en mensen met een buitenlands paspoort moesten so wie so uit de rij en zich binnen melden en door security.

Maar ik heb gehoord dat ze bezig zijn de procedures te verbeteren.

Hier zijn alvast wat links:
http://www.gonorthwest.com/Visitor/plan ... border.htm
http://www.cbsa-asfc.gc.ca/general/times/menu-e.html
http://www.wsdot.wa.gov/traffic/border/
Bedankt voor de links. Daar is al veel informatie op te vinden.
We gaan eigenlijk alleen een paar dagen naar Vancouver (van 5 tot 7 juli) dus ik hoop maar dat het niet te veel gedoe is voor dat korte bezoek.

Karin
Tink
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door Tink »

Toen wij een paar dagen naar de cabin op Galliano Island gingen met onze honden was ik in mijn stupiditeit vergeten dat we geen hondenvoer of dierlijke produkten mochten invoeren. Dus bij controle ging hun hele zak met speciale brokjes (ze eten speciaal voer zonder granen) eruit bij de douane plus ook al hun knabbels en kauwbotjes.

Normaal gesproken geen probleem maar op de weg van de grens naar de Ferry voor Galliano kwamen we geen enkele winkel tegen en we hadden gereserveerd dus moesten ruim een uur van te voren boarden en hadden geen tijd meer om verder te zoeken.

Heb gedurende die dagen dat we daar waren maar eten gekookt voor ze, wat zij geen probleem vonden ;-)

Maar iedereen zegt altijd dat ze toch nooit controleren, wij zijn altijd de pineut. Op de terugweg moest ik wel m'n medicijnen aangeven. Er is veel verkeer US - CA ivm met de goedkopere medicijnen in Canada en de mogelijkheid om pijnstillers te kopen die codeine bevatten wat in de US verboden is. Als je dus iets koopt in Canada, zoals ik allergie medicijnen, dan zullen ze daar naar vragen. Ik mocht ze gewoon meenemen maar grote hoeveelheden vinden ze niet fijn.

Houdt er wel rekening mee dat veel mensen op weg zullen zijn omdat je net na de 4th of July reist en veel Amerikanen die die twee extra dagen gebruiken om vrij te nemen.
--
Tink
dutch_in_seattle
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door dutch_in_seattle »

Houd er rekening mee dat de wachttijden voor de veerdienst van Anacortes naar de San Juan Islands erg lang kunnen zijn, zeker tijdens zomerweekenden. Ik zou minstens twee à drie uur van tevoren aanwezig zijn. Aangezien de veerboot er zo'n anderhalf over doet om van Anacortes naar Orcas Island te komen, is er maar een vrij beperkt aantal afvaarten. Als je d'r een mist, moet je gelijk minstens een uur of anderhalf wachten, en dat maakt je dag op Orcas Island een stuk korter. Idem dito op de terugweg. Wanneer je op Orcas Island de veerboot van bijv. 19u naar Anacortes wilt nemen, zou ik, zeker in het weekend, om een uur of vijf al in de rij gaan staan.

Houd er ook rekening mee dat de wachttijden bij de Canadese grensovergang (met name naar de V.S.) ook behoorlijk lang kunnen zijn. Afhankelijk van de dag en het tijdstip kan dat al gauw oplopen tot één à twee uur.

Met andere woorden, als je vanuit Vancouver naar Anacortes wilt rijden om daar de veerboot naar Orcas Island te nemen, moet je daar echt de nodige tijd voor nemen!

Ron (in Seattle, WA)
http://www.dutchoutpost.us
Karinita
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door Karinita »

Jee, dat gaat inderdaad veel wachten worden dan. Ik begin nu te twijfelen of het dan wel slim is om naar Vancouver te gaan, we zouden daar op 5 juli heengaan vanuit Seattle en op 7 juli vanuit Vancouver naar Orcas Island. 8 juli zijn we heel de dag op Orcas Island en op 9 juli weer met de veerboot terug.
Een alternatief zou zijn om vanuit Seattle naar North Cascades NP te gaan. Zou dat de moeite zijn? We zouden dan op 5 juli meteen 's morgens er naartoe kunnen rijden, 6 juli heel de dag daar zijn en op 7 juli daarvandaan naar Anacortes kunnen rijden en de oversteek naar Orcas Island maken. Dan zouden we in ieder geval geen oponthoud bij een grensovergang hebben.
Of is 1,5 dag te kort voor North Cascades?
Zo valt Canada dan wel helemaal af. Eerst al een verblijf op Vancouver Island laten vervallen en nu dan evt. ook nog Vancouver :wink:

Karin
hekkie
Amerika-expert
Partner van: Jhek
Aantal x V.S. bezocht: 20
Contacteer:

Bericht door hekkie »

Karinita schreef: Zo valt Canada dan wel helemaal af. Eerst al een verblijf op Vancouver Island laten vervallen en nu dan evt. ook nog Vancouver :wink:
Niet laten vallen Karin. Vancouver is een fantastische stad. Volgens mij heb je tijd genoeg om daar even rond te snuffelen. Wij zijn er een aantal dagen geweest, maar vrienden van ons zijn al twee keer gewoon vanuit Amerika (omgeving Seattle) een dag op en neer geweest.

Met de controle moet je gewoon een beetje geluk hebben en dat is op voorhand niet te zeggen. In ons geval kostte het een klein uurtje bijvoorbeeld, maar het kan net zo goed langer duren natuurlijk.

Groetjes Marjan
Gr. Marjan

20 USA-reizen:
Tink
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door Tink »

hekkie schreef:
Karinita schreef: Zo valt Canada dan wel helemaal af. Eerst al een verblijf op Vancouver Island laten vervallen en nu dan evt. ook nog Vancouver :wink:
Met de controle moet je gewoon een beetje geluk hebben en dat is op voorhand niet te zeggen. In ons geval kostte het een klein uurtje bijvoorbeeld, maar het kan net zo goed langer duren natuurlijk.

Groetjes Marjan
Marjan,

Heb je deze route gereden gedurende een van de drukste feestdagen van het jaar? The 4th of July? Ik denk het niet. Tijdens deze dagen is 2 uur wachtijd bij de grens heel gewoon hoor.

Karinita wil tijdens deze dagen gaan, ze vraagt om advies van mensen die daar wonen en mensen die het al eens gereden hebben tijdens deze hoogtij dagen, als dat niet geloofd wordt dan weet ik eigenlijk niet waarom ik uberhaupt nog reageer.

Vancouver is een mooie stad, als je niet opkijkt tegen uren wachtijd aan de grens, enorme drukte op de weg dan moet je dat zeker doen.

Karinita:
Is er een reden waarom je per se Orcas Island wilt bezoeken? De San Juan Islands en de Gulf Islands verschillen niet zo heel veel vind ik. Je zou vanuit Tsawwassen(vlakbij Vancouver) een Island hop kunnen doen of er 1 dag blijven, de Ferry vanaf een van de eilanden naar Sydney(Schwartz Bay) op Vancouver Island nemen, een fantastische cruise, doet verschillende eilanden aan en de volgende dag de ferry Sydney Anacortes nemen. Het voordeel van het gebruik van de BC Ferries vind ik dat je kan reserveren en dus verzekerd bent van een plaatsje.

BC Ferries Tsawwassen - Gulf Islands and Schwartz Bay http://www.bcferries.com/schedules/southern/

De cruise Schwartz Bay(Sydney) naar Anacortes is fantastisch.

Je hebt dan te maken met douane en security voor het inschepen in Sydney en kan in Anacortes zo doorrijden.

Een andere route is afzakken naar Victoria en de oversteek maken naar Port Angeles met CoHoFerry Port Angeles - Vicotoria http://www.cohoferry.com/

Ik heb wat photo's online van een trip vanaf Galliano Island naar Schwartz Bay - Anancortes in Augustus vorig jaar.
http://picasaweb.google.com/tink.belle/Galiano
--
Tink
hekkie
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door hekkie »

Tink schreef:Marjan,
Heb je deze route gereden gedurende een van de drukste feestdagen van het jaar? The 4th of July? Ik denk het niet. Tijdens deze dagen is 2 uur wachtijd bij de grens heel gewoon hoor.

Ik geloof je onmiddellijk, maar Karin heeft het over 5 juli en volgens mij zijn dan de meeste mensen toch weer aan het werk? Tenminste dat is mijn ervaring, maar jij weet het ongetwijfeld beter.

Gr. Marjan
Gr. Marjan

20 USA-reizen:
Tink
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door Tink »

hekkie schreef:
Tink schreef:Marjan,

Ik geloof je onmiddellijk, maar Karin heeft het over 5 juli en volgens mij zijn dan de meeste mensen toch weer aan het werk? Tenminste dat is mijn ervaring, maar jij weet het ongetwijfeld beter.

Gr. Marjan
Meeste mensen nemen de dagen na the 4th vrij of proberen vrij te krijgen. Dit jaar valt the 4th op een Woensdag dus het is aantrekkelijk om Donderdag en Vrijdag vrij te nemen plus het weekend en wellicht ook maandag en dinsdag en dus de hele week te hebben.

De werkgever van mijn man plant 2 brug dagen die verplicht zijn. Dus so wie so Donderdag en Vrijdag vrij zijn. Meer bedrijven hebben van die brug dagen.
--
Tink
hekkie
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door hekkie »

Helemaal duidelijk Tink. Bedankt.

Groetjes Marjan
Gr. Marjan

20 USA-reizen:
Karinita
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door Karinita »

Het zou inderdaad wel zonde zijn om Vancouver over te slaan. Ik ben er een jaar of 10 geleden geweest en vond het ook een prachtige stad. Ik zag alleen én de wachttijden bij de grens én bij de ferry niet meer zo zitten.

Tink, ik heb geen speciale reden om naar Orcas Island te gaan. We willen graag naar een eiland én graag varen met de ferry :D Jij geeft ons een heel goed alternatief! Ik kende de Gulf Islands helemaal niet. Het ziet er prachtig uit op je foto's.
En als we dan ook nog kunnen reserveren voor de ferry zou het helemaal perfect zijn.

We hebben wel genoeg tijd om een nacht op bijv. Galiano Island te blijven. Zelfs wel 2 nachten. Of één nacht op Galiano Island en één nacht op Vancouver Island.

We zouden het volgende kunnen doen:

5 juli op tijd van Seattle naar Vancouver (we hebben dan al 3 dagen in Seattle gezeten)
6 juli in Vancouver
7 juli vroeg van Tsawwassen naar Galiano Island
8 juli Galiano Island
9 juli vroeg van Galiano Island naar Swartz Bay, naar Victoria rijden en daar rondkijken en vervolgens met de ferry naar Port Angeles.

Planning was om op 9 juli in Port Angeles te zijn, dus is Victoria - Port Angeles logischer dan Swartz Bay - Anacortes. Of is de laatste route met de ferry echt veel mooier?

Als 9 juli een krappe dag is, zouden we ook evt. nog een nacht op Vancouver Island door kunnen brengen.

Bedankt voor de tip en links!

Karin
Tink
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door Tink »

Het ligt er een beetje aan hoe laat je de ferry van Galliano naar Schwartz Bay kan krijgen.
Als het vroeg is is het wel te doen om naar Victoria te rijden. Je zult even moeten checken hoe laat de ferry in Victoria - Port Angeles vetrekt.
Als je tijd te krap is kan je altijd een nachtje Victoria doen.

Galliano is best mooi, als je geluk heb zie je de Orcas ;-)
Als je wat wildlife wilt zien en het eiland vanaf het water dan kan ik je de guided kayak tocht aan raden. Echt fantastisch en voor iedereen geschikt.
http://www.seakayak.ca/galiano-sea-kayaking.html
--
Tink
Karinita
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door Karinita »

Een kayak tour lijkt ons ook wel wat. En als het ook voor beginners is... (het enige dat ik ooit gedaan heb, is een kanotocht over de Dommel).

Ik denk dat het dit wel gaat worden! We gaan een leuke B&B uitzoeken op Galiano Island en blijven ook nog maar een nachtje in Victoria. Qua planning kan het wel en anders wordt het erg krap aan de vertrektijden van de ferry te zien.

De enige overtocht die volgens mij niet gereserveerd kan worden is Galiano Island - Swartz Bay. Ik zie tenminste geen reserveringsmogelijkheid op de website.

Nu maar hopen dat het weer een beetje meezit :D

Karin
Tink
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door Tink »

Karin,

Als je op Galliano Island direct aan het water wil zitten dan kan ik je http://www.morningbeach.com/ aanraden. Morning Beach is een van de weinige plaatsen waar je kan zwemmen en direct toegang hebt tot een soort strandje aan de Zuid kant van het eiland. De westkant bestaat voornamelijk uit rostachtig plateaus. Aan de Zuid kant heb je ook meer kans Orca's of Zeeleeuwen en Zeehonden te zien of bevers te zien ravotten.

Hier is nog eentje, die ken ik niet persoonlijk maar zit op hetzelfde stuk http://www.cedarplace.com/morningbeach/

Op het kaartje van http://www.galianoisland.com/maps.php kun je beide B&B's zien liggen de eertse die ik noemde is nr 52, de tweede is 51

Niet vergeten koffie en iets lekkers te halen bij de Tricomali Bakery & Deli. De Caramel Cream cake is divine. *zucht* ;-)
--
Tink
Karinita
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door Karinita »

Tink schreef:Karin,

Als je op Galliano Island direct aan het water wil zitten dan kan ik je http://www.morningbeach.com/ aanraden. Morning Beach is een van de weinige plaatsen waar je kan zwemmen en direct toegang hebt tot een soort strandje aan de Zuid kant van het eiland. De westkant bestaat voornamelijk uit rostachtig plateaus. Aan de Zuid kant heb je ook meer kans Orca's of Zeeleeuwen en Zeehonden te zien of bevers te zien ravotten.

Hier is nog eentje, die ken ik niet persoonlijk maar zit op hetzelfde stuk http://www.cedarplace.com/morningbeach/

Op het kaartje van http://www.galianoisland.com/maps.php kun je beide B&B's zien liggen de eertse die ik noemde is nr 52, de tweede is 51

Niet vergeten koffie en iets lekkers te halen bij de Tricomali Bakery & Deli. De Caramel Cream cake is divine. *zucht* ;-)
Jammer! Ik ben dinsdagavond meteen gaan zoeken en heb al een andere B&B geboekt: Serenity by the seaSerenity by the sea.

Groet,
Karin
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer