Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Autohuur voor Amerika vragentopic deel 8 (info in 1e bericht)
- sanook
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 6
Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 8 (info in 1e bericht)
Je hebt echt moeite met de zoekfunctie op dit forum geloof ik...
Maar goed, over het algemeen heeft Alamo iets nieuwere auto's in hun vloot. Dollar heeft als nadeel dat ze vrij agressieve verkoop trucjes uit willen halen aan de balie. Bij beiden kun je skip the counter doen zodat je niet langs de balie hoeft (bij dollar moet je dan wel express member worden).
Kortom als de prijs niet te veel verschilt zou ik voor Alamo kiezen, als het een groot prijsverschil is zou ik voor Dollar kiezen.
Maar goed, over het algemeen heeft Alamo iets nieuwere auto's in hun vloot. Dollar heeft als nadeel dat ze vrij agressieve verkoop trucjes uit willen halen aan de balie. Bij beiden kun je skip the counter doen zodat je niet langs de balie hoeft (bij dollar moet je dan wel express member worden).
Kortom als de prijs niet te veel verschilt zou ik voor Alamo kiezen, als het een groot prijsverschil is zou ik voor Dollar kiezen.
Oké bedankt voor u antwoord, sorry maar vindt het lastig om alle 35 bladzijde door te lezen en te Zoeken
Iemand die mij kan vertellen wat t verschil is tussen de Toyota RAV4, Hyundai Santa Fe en Ford Expedition 7 pax?
Het zal vast Midsize, Standard en Fullsize zijn?
Waar ik me over verbaas is dat voor 3 weken autohuur het verschil in prijs nihil is: +15 en +50 euro (per stap, voor hele verhuurperiode).
Je zou bijna gek zijn om voor de kleinste te gaan dan , toch? (ondanks maar met zn 2e)
Het zal vast Midsize, Standard en Fullsize zijn?
Waar ik me over verbaas is dat voor 3 weken autohuur het verschil in prijs nihil is: +15 en +50 euro (per stap, voor hele verhuurperiode).
Je zou bijna gek zijn om voor de kleinste te gaan dan , toch? (ondanks maar met zn 2e)
De categorie indeling lijkt voor de genoemde auto's inderdaad IFAR, SFAR en FFAR te zijn. Dat minimale prijsverschil is inderdaad niet wat je normaal ziet bij de meeste verhuurders. Ik vermoed ook dat dit niet direct bij een verhuurder is, maar een tussenpersoon? Anders zou je de categorie wel zien, in plaats van een voorbeeld auto.
Groter is niet per definitie beter. Een grotere auto verbruikt ook (veel) meer brandstof. Als je de ruimte niet nodig hebt, en ook niet naar plekken gaat waar bijvoorbeeld de clearance en 4WD functionaliteiten van de Expedition nodig zijn dan kan het interessant zijn om een kleinere auto te huren, zodat je minder geld aan de pomp kwijt bent.
Reken er op dat een Expedition (of andere full size SUV/truck) zo'n 18 miles/gallon zal rijden, gemiddeld, bij grotendeels highway/interstate.
Een standard SUV, zoals een Sante Fe, zal meer richting de 25miles/gallon gaan.
Een midsize SUV, zoals een RAV4, zal nog (iets) zuiniger zijn, maar 30miles/gallon zul je denk ik niet halen.
Ga je 3000 miles rijden, dan ben je met een standard SUV zo'n 150 dollar goedkoper uit aan brandstof, dan met een fullsize SUV.
Groter is niet per definitie beter. Een grotere auto verbruikt ook (veel) meer brandstof. Als je de ruimte niet nodig hebt, en ook niet naar plekken gaat waar bijvoorbeeld de clearance en 4WD functionaliteiten van de Expedition nodig zijn dan kan het interessant zijn om een kleinere auto te huren, zodat je minder geld aan de pomp kwijt bent.
Reken er op dat een Expedition (of andere full size SUV/truck) zo'n 18 miles/gallon zal rijden, gemiddeld, bij grotendeels highway/interstate.
Een standard SUV, zoals een Sante Fe, zal meer richting de 25miles/gallon gaan.
Een midsize SUV, zoals een RAV4, zal nog (iets) zuiniger zijn, maar 30miles/gallon zul je denk ik niet halen.
Ga je 3000 miles rijden, dan ben je met een standard SUV zo'n 150 dollar goedkoper uit aan brandstof, dan met een fullsize SUV.
Bedankt, denk maar dat het de standaard gaat worden! Fullsize is wel erg overdreven voor met zn 2e!
- Marco en Cindy
- Amerikafan
- Aantal x V.S. bezocht: 11
Wij hebben afgelopen vakantie een Ford Explorer (7 pers) meegekregen en waren met z'n tweeën. Verbruik was 23,5 mijl per gallon. Ontzettend ruim en een heerlijke bak om te rijden. Ook al was deze eigenlijk associaal groot voor ons tweeën.
Voor dat kleine prijsverschil zou ik zo weer met zo'n joekel de garage uit rijden. Het gaat tenslotte ook om een stukje beleving...
Voor dat kleine prijsverschil zou ik zo weer met zo'n joekel de garage uit rijden. Het gaat tenslotte ook om een stukje beleving...
Volg onze reizen via polarsteps: https://www.polarsteps.com/MarcoBos6
Een Explorer is geen full size SUV, maar zit in de standaard SUV categorie. Een full size SUV is nog echt een slagje groter. Over het algemeen is een full size SUV een "truck". Dat wil zeggen dat het een body-on-frame constructie is in plaats van een unibody. Bij Ford is dat de hierboven genoemde Expedition.
Ter vergelijking, een Expedition is 210" lang, 80" breed met een wielbasis van 122.5". Ground clearance is 9.8" en het ledig gewicht is zo'n 5700lbs (kleine 2600kg).
Een Explorer is 10"/25cm korter, weegt 1200lbs minder (ledig gewicht slechts een dikke 2000kg) en heeft 2" (5cm) minder ground clearance. Hij is ook iets smaller en de wielbasis is fors korter.
Ter vergelijking, een Expedition is 210" lang, 80" breed met een wielbasis van 122.5". Ground clearance is 9.8" en het ledig gewicht is zo'n 5700lbs (kleine 2600kg).
Een Explorer is 10"/25cm korter, weegt 1200lbs minder (ledig gewicht slechts een dikke 2000kg) en heeft 2" (5cm) minder ground clearance. Hij is ook iets smaller en de wielbasis is fors korter.
Een Suburban is WEL een FullSize denk ik? Die heb ik keer gehad...
Wij gaan dit jaar wel voor een fullsize SUV met zijn 2en. Scheelde bij ons op het moment van boeken ook maar zo'n €75 voor de totale huurperiode. Wij wilden het toch eens meegemaakt hebben
Ook al zijn we dan wat meer benzinekosten kwijt.
Wat zal onze opel corsa klein zijn als we weer thuis komen

Wat zal onze opel corsa klein zijn als we weer thuis komen

2011: Zuidwesten
2012: Zuidwesten
2016: Zuidwesten
2017: Oost Canada en Amerika + New York
2018: Zuidwesten/Midwesten
2019: New York
2025: Zuidwesten
2012: Zuidwesten
2016: Zuidwesten
2017: Oost Canada en Amerika + New York
2018: Zuidwesten/Midwesten
2019: New York
2025: Zuidwesten
Jazeker. En niet de minste.Vin.cent schreef:Een Suburban is WEL een FullSize denk ik? Die heb ik keer gehad...
Het lijstje met "echte" (full-size) SUV's die als truck gebouwd zijn is niet zo lang. Wat je bij de verhuurders aan kunt treffen zijn:
Luxe segment:
- Cadillac Escalade
- Chevrolet Suburban
- Lincoln Navigator
- Infinity QX80
- Lexus LX
Standaard segment:
- Ford Expedition
- Chevrolet Tahoe
- GMC Yukon
- Toyota Sequoia
- Nissan Armada (zelfde auto als de Infinity QX80)
- Toyota Landcruiser (zelfde auto als de Lexus LX)
- sanook
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 6
Mijn 'probleem' als ik weer in mijn eigen auto rijd is dat ik vergeet om de koppeling in te trappen als ik een stoplicht nader omdat ik erg gewend geraakt was aan de automaat. En als we terugkomen uit Thailand (waar stuur aan de rechterkant zit en bediening voor ruitenwissers/richtingaanwijzer omgedraaid zijn) dan ga ik steevast de fout in als ik mijn richting aanwijzer wil gebruiken en piepen de ruitenwissers over het raam....SanFran schreef:Wat zal onze opel corsa klein zijn als we weer thuis komen
-
- Amerika-ontdekker
- Aantal x V.S. bezocht: 4
Standaard SUV is zeker groot genoeg voor 2 personen + bagage, maar ik heb geen spijt van de full-size SUV die ik de laatste keer heb genomen.
Groot, groot, groot, maar met parkeren in de USA heb ik nooit problemen... daar hebben ze tenminste parkeerplaatsen waar elke (grote) auto gemakkelijk in past. Heel anders dan met de olie-crisis parkeerplaatsen die we hier kennen.
Groot, groot, groot, maar met parkeren in de USA heb ik nooit problemen... daar hebben ze tenminste parkeerplaatsen waar elke (grote) auto gemakkelijk in past. Heel anders dan met de olie-crisis parkeerplaatsen die we hier kennen.

Staten waar ik ben geweest: FL, GA, CA, NV, AZ, NM, TX, OK, KS, MO, IL, NY, VT
Uiteindelijk gekozen voor een standard SUV voor 375 euro voor 11 dagen! (helaas komen er nog 270 euro bij als drop-off fee, niks aan te doen).
Gewoon weer bij Alamo en gelijk maar 'skip the line' gedaan
Gewoon weer bij Alamo en gelijk maar 'skip the line' gedaan

- Q-BiC
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 8
- Contacteer:
Als ik je review lees, belooft dat precies niet veel goeds voor de Nissan Armada waar m'n oog nochtans op was gevallenroelb schreef:Even terugkomen op deze oude discussie: Ik heb de afgelopen maand met zowel twee stuks Infinity QX80 (een 2017 model en een 2018) als een 2018 Cadillac Escalade rondgereden. De Escalade wint het op bijna alle vlakken. Pro's & con's:Almere vak V schreef:
Al jaren lang de "vetste" SUV die er te krijgen is in de US. Maar dat is mijn persoonlijke mening.
Infinity QX80:

Zou het 2018 model ook nog dat vervelende terugschakelen hebben?
Nu ik dit hier allemaal lees, lijkt het mij beter om uit te kijken naar een Ford Explorer ...
Over de Toyota Sequoia lees ik niet veel goeds. GMC Yukon eventueel? Een Tahoe heeft zelfs minder ground clearance dan een SFAR Grand Cherokee. De Explorer eigenlijk ook...
Met welke motorisaties worden die Explorers meestal aangeboden? V6 I assume? Of toch ook die 4 cilinder ecoboosts? Armada/Tahoe/Yukon zijn wel allemaal V8's...
Tahoe is eigenlijk gelijk aan een Yukon, merk ik nu net?
(Ik vermeld de Explorer in deze lijst omdat dit naar mijn ervaring wel een FFAR is. In 2013 boekten we een SFAR, maar kregen we die niet mee; "that's a full size, sir". In 2012 kregen we de Ford Edge als "SFAR" mee (is eigenlijk fullsize crossover FGAR)... Lijkt mij dat de Explorer een beetje tussen de 2 cat's zit afhankelijk van het trim level. Heb de indruk dat de Expedition dan eerder PFAR is.)
USA '06: NYC // USA '09: Denver - San Francisco // USA '10: Phoenix - Las Vegas // USA '11: Hawaii
USA '12: Denver - Denver // USA/CND '13: Seattle - Denver // Iceland '14 // USA/CND '16: Seattle - Seattle // USA '18: Denver - Denver
Blog // Photo Album
USA '12: Denver - Denver // USA/CND '13: Seattle - Denver // Iceland '14 // USA/CND '16: Seattle - Seattle // USA '18: Denver - Denver
Blog // Photo Album
Het is verder een fijne auto hoor. Als je ruimte en clearance zoekt dan is 'ie echt een stuk beter dan een Explorer, dat is ook geen full-size SUV maar echt een forse slag kleiner. Gegeven de keuze, zonder verder prijsverschil, tussen een QX80 danwel luxe Armada of een Escalade is het voor mij iig wel duidelijk, dan zal ik altijd voor de Escalade kiezen.
En als ik moest kiezen tussen een Armada en een andere "gewone" FFAR, zoals een Tahoe, Yukon of Expedition, tja, ik weet het niet. Een Tahoe is ook een fijne auto. Al moet ik zeggen dat ik de versnellingsbak in de Expedition tot nu toe wel echt de beste vond (double-clutch, en dat merk je als je naar beneden echt op je versnellingsbak gaat rijden). Maar dat was dan wel weer een wat "kalere" auto. Het is maar net waar je op let.
Wat ik wel echt miste in de QX80 (en ik neem aan ook in de Armada), als je hem serieus van de gebaande paden af wil nemen, was een handmatige difflock. Erg onhandig als je in een situatie komt waar je die nodig hebt. Kans is klein, maar toch. En het wordt echt tijd dat ze bij Nissan ook eens wat meer naar milieuvriendelijkheid kijken. Vooral het schakelgedrag en het feit dat de auto het bij het starten nodig vind om even het toerental fors te laten oplopen voordat 'ie stationair gaat draaien vond ik echt beschamend.
En als ik moest kiezen tussen een Armada en een andere "gewone" FFAR, zoals een Tahoe, Yukon of Expedition, tja, ik weet het niet. Een Tahoe is ook een fijne auto. Al moet ik zeggen dat ik de versnellingsbak in de Expedition tot nu toe wel echt de beste vond (double-clutch, en dat merk je als je naar beneden echt op je versnellingsbak gaat rijden). Maar dat was dan wel weer een wat "kalere" auto. Het is maar net waar je op let.
Wat ik wel echt miste in de QX80 (en ik neem aan ook in de Armada), als je hem serieus van de gebaande paden af wil nemen, was een handmatige difflock. Erg onhandig als je in een situatie komt waar je die nodig hebt. Kans is klein, maar toch. En het wordt echt tijd dat ze bij Nissan ook eens wat meer naar milieuvriendelijkheid kijken. Vooral het schakelgedrag en het feit dat de auto het bij het starten nodig vind om even het toerental fors te laten oplopen voordat 'ie stationair gaat draaien vond ik echt beschamend.
Ik kreeg afgelopen juni in Miami een Ford Explorer Sport mee (met een sterkere motor dan de limited) met 365PK V6 motor. De Standard, Limited en XLT hebben vrijwel altijd de V6 met 290 pk (de 4 cilinder modellen (heb ik nog niet gezien) hebben overigens ook 280 pk), de sport en de platinum (nog nooit gezien als Rental) hebben standaard de 365pk versie. De sport en platinum zijn altijd 4wd, de XLT en Limited optioneel 4wd, de 4cil modellen hebben alleen voorwielaandrijving.Met welke motorisaties worden die Explorers meestal aangeboden? V6 I assume? Of toch ook die 4 cilinder ecoboosts? Armada/Tahoe/Yukon zijn wel allemaal V8's...
De Ford Explorer is overigens een SFAR (Standard SUV) maar is wel een 7 seater, net als bv de GMC Acadia en Kia Sorento. De Hyundai Santa Fe en Jeep Grand Cherokee vallen ook in de SFAR klasse maar zijn geen 7 seaters.
- MattRob
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 65
- Contacteer:
Wij zijn gisteravond op Tampa aangekomen. Ik had een National reservering voor een midsize voor $ 750, een vergelijkbare reservering bij Hertz voor $ 850 en uiteindelijk een Fullsize SUV reservering bij Alamo voor $ 1.400, omdat we deze vakantie echt gewoon zeker willen zijn van een grote auto (naast ons vieren komen voor een weekje onze andere twee volwassen kinderen langs), voor in totaal bijna 4 weken.
Bij binnenkomst eerst naar National gegaan, waar ik netjes werd doorverwezen naar de Executive rij om een auto uit te kiezen. Daar stonden veel Midsize SUV's, maar in de rij erachter zag ik twee grote jongens staan. Ik ben in een mooie Suburban gestapt en naar de uitrij balie gereden waar netjes alles werd afgehandeld en ik zo kon wegrijden. Helemaal happy dus. De reservering bij Hertz en Alamo zijn inmiddels geannuleerd, wat technisch gezien geloof ik niet hoeft, want ze vervallen automatisch, maar vond ik toch netjes. Ik ben blij met alle tips hier, heeft ons veel geld bespaard. Dank allen, en in bijzonder @roelb !
Bij binnenkomst eerst naar National gegaan, waar ik netjes werd doorverwezen naar de Executive rij om een auto uit te kiezen. Daar stonden veel Midsize SUV's, maar in de rij erachter zag ik twee grote jongens staan. Ik ben in een mooie Suburban gestapt en naar de uitrij balie gereden waar netjes alles werd afgehandeld en ik zo kon wegrijden. Helemaal happy dus. De reservering bij Hertz en Alamo zijn inmiddels geannuleerd, wat technisch gezien geloof ik niet hoeft, want ze vervallen automatisch, maar vond ik toch netjes. Ik ben blij met alle tips hier, heeft ons veel geld bespaard. Dank allen, en in bijzonder @roelb !
Blog over aankoop villa Florida nov 2017: http://www.mattrob.nl/CaRo/VillaOrlandoNov2017
Al onze USA reizen: http://www.mattrob.nl
Al onze USA reizen: http://www.mattrob.nl
-
- Amerikafan
Bestaat de mogelijkheid om een auto te huren in Canada en deze in te leveren in de US?
- dejong89
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 13
Ik heb zelf ook naar die constructie gekeken maar dat was of niet mogelijk of heel duur. De oplossing voor ons was vliegen op Seattle en daar de auto ophalen en terugbrengen.
Wat zijn jullie reisplannen?
Wat zijn jullie reisplannen?
https://jiltkrista89.wordpress.com/
https://www.polarsteps.com/Jdejong89
Reis ver, drink wijn, denk na, lach hard, duik diep, kom terug!
-
- Amerikafan
Beginnen in onderaan in Canada en terug vanaf Boston of zo.
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 16 Reacties
- 20622 Weergaves
-
Laatste bericht door Martin & Marianne
-
- 15 Reacties