Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 6

Hier kun je alles bedicussiëren over vervoer in en naar Amerika: vliegtickets, auto- en camperhuur, en openbaar vervoer.
Wanderlust
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 7

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 6

Bericht door Wanderlust »

roelb schreef:Het is niet mogelijk om in dezelfde boeking twee soorten tickets te kopen. Dus als je dit wilt doen heb je sowieso al twee losse boekingen.
Niet toch? Je kan toch 2 basic fare tickets nemen en dan bij eentje + 'n koffer? Niet dat ik zelf zo zou vliegen, maar wat ludwig zegt zou wel moeten kunnen lijkt me toch.
Travel: July 2012 / August 2014 / June 2016 / February 2018 / November 2018 / January 2020 / July 2020 / March 2022
DV-2018, DV-2019, DV-2020, DV-2021, DV-2022, DV-2023 entrant
roelb
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 25

Bericht door roelb »

Nee. In een reservering (binnen een "boeking" of PNR) moeten de fare classes gelijk zijn. Dus je kunt niet voor persoon A basic economy kopen, en voor persoon B een reguliere economy fare. Los bijbetalen voor een koffer kan wel, maar dan vlieg je nog steeds basic economy, en ben je in vrijwel alle gevallen meer kwijt dan dat je gewoon een regulier ticket had gekocht.

Als je een ticket basic economy wilt, en een regulier, dan zul je het echt in twee aparte reserveringen moeten doen. Dat hoeft op zich geen ramp te zijn, maar je hoort dan dus voor de airline niet meer bij elkaar. Dus komt er onverhoopt een schedule change oid dan zou je wel eens helemaal gesplitst kunnen worden. Dan is dan vast wel weer recht te trekken, maar toch. Bij elkaar zitten wordt erg lastig iig.
Wanderlust
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 7

Bericht door Wanderlust »

Snap ik, ik bedoelde ook dit wat jij zegt:
roelb schreef:Los bijbetalen voor een koffer kan wel, maar dan vlieg je nog steeds basic economy, en ben je in vrijwel alle gevallen meer kwijt dan dat je gewoon een regulier ticket had gekocht.
Is 2 x basic economy + 1 koffer dan duurder dan 2 x 'regular' economy?
Travel: July 2012 / August 2014 / June 2016 / February 2018 / November 2018 / January 2020 / July 2020 / March 2022
DV-2018, DV-2019, DV-2020, DV-2021, DV-2022, DV-2023 entrant
Vaeb
Amerika-newbie
Aantal x V.S. bezocht: 0

Bericht door Vaeb »

Wij boekten medio april met Thomas Cook Airlines (AMS - Manchester - LAX en op die manier terug) voor ca. 527,- all in pp (dus stoelreservering en bagage incluis). Best okay als je accepteert dat je niet teveel hoeft te verwachten en via het lamlendige Manchester 'durft'. Vlogen 9 juni heen en 27/28 juni terug.
roelb
Amerika-expert

Bericht door roelb »

Wanderlust schreef:Snap ik, ik bedoelde ook dit wat jij zegt:
roelb schreef:Los bijbetalen voor een koffer kan wel, maar dan vlieg je nog steeds basic economy, en ben je in vrijwel alle gevallen meer kwijt dan dat je gewoon een regulier ticket had gekocht.
Is 2 x basic economy + 1 koffer dan duurder dan 2 x 'regular' economy?
Dat ligt er aan. Bij Skyteam kan dat zeker zo zijn. Het verschil tussen basic economy/light en regulier varieert daar tussen de 30 en 80 euro per ticket. Of eigenlijk, is of 30, of 80 euro (ik ben nog geen andere waarden tegengekomen).

Op een basic economy ticket een losse koffer bijboeken kost 50 euro per segment. Op een ticket met twee segmenten dus 100 euro. Heb je drie segmenten (bijvoorbeeld ams-lax, een week later las-nyc en twee dagen later nyc-ams) dan kost je dat 150 euro.

En zoals al uitgelegd, basic economy heeft veel meer restricties dan alleen een gratis koffer minder. Als je dit wilt doen zou ik altijd twee reserveringen maken, een regulier, en een basic economy. Op een basic economy ticket wordt je over het algemeen toch niet bij elkaar geplaatst, dus dan maken twee losse reserveringen ook niet uit.
ludwig
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 20

Bericht door ludwig »

Hoe bedoel je dat je bij en basic economy niet bij elkaar geplaatst wordt? Bij inchecken kun je toch gewoon vaak je stoelen kiezen/veranderen? Wij vliegen meestal Oneworld en nog nooit niet naast elkaar gezeten. En tot nu toe altijd via een broker met bagage geboekt. Van BA krijg ik vervolgens alle wijzigingen door.
roelb
Amerika-expert

Bericht door roelb »

Bij Basic economy is dat niet altijd het geval.

Bij United bijvoorbeeld worden basic economy seats pas toegewezen tijdens het boarden. Het wordt echt als opvulling gebruikt.

Bij Delta mag je vanaf T-24 uur inderdaad vrij kiezen, maar te tegen die tijd is de kans vrij groot dat er geen twee stoelen naast elkaar meer vrij zijn. Bezettingsgraad is de laatste tijd erg hoog.

Bij KLM heb je de minste beperkingen en de grootste kans om bij elkaar te zitten. Mede doordat ook bij het gewone produkt standaard geen stoelselectie voor OLCI mogelijk is.

Het is niet voor niets dat airlines, in ieder geval de Amerikaanse, dit produkt echt richten op mensen die alleen reizen, zonder bagage.

Maar voor de gemiddelde toerist is het helemaal niet ik interessant. Als je bagage wilt inchecken, boek dan gewoon het normale economy tarief, zonder extra beperkingen.
Almere vak V
Amerika-expert

Bericht door Almere vak V »

ludwig schreef:
Blijven rekenen. Naar NY hebben wij bv met zijn 2-en aan 1 koffer genoeg.
Kofferprobleem doet zich bij ons meestal voor op de terugweg... :wink:
SuzieQ
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 4

Bericht door SuzieQ »

Het valt mij op dat bijna alles om ons heen nog vrij is op onze delta vluchten.
Kan dit komen doordat wij steeds in het "laatste compartiment" stoelen geselecteerd hebben?
Het compartiment ervoor zijn zgn preferentie seats, en kunnen later alsnog toegewezen worden aan mensen met een handicap.
Om de kans zo klein mogelijk te houden dat één van ons alsnog ergens anders moet zitten, dus voor het tweede deel gekozen.
Suzie

2023- Alaska cruise & Oregon
2020- Oregon & Washington *Geannuleerd *
2019- Noord-Zuidwesten
2018- Florida
2017- Zuidwesten
2016- Zuidwesten
roelb
Amerika-expert

Bericht door roelb »

Toestellen vullen zich over het algemeen van voor naar achter. Immers, achterin zitten heeft als grote nadeel dat je ook als laatste het toestel in, maar vooral ook uit bent. Dus de meeste mensen zullen een stoel kiezen zo ver mogelijk voorin het toestel. Als je nog ver voor de vlucht bent is het vrij logisch dat het toestel achterin dus nog leeg is. Volgens mij ging het bij jou om vluchten in de winter, dus over een half jaar. Dan vind ik het niet vreemd dat het toestel nog vrij leeg is.

Preferred seats bij Delta hebben niets met handicaps te maken, maar dat zijn stoelen die alleen gratis te selecteren zijn voor elites (of passagiers op een full-fare ticket, Y, B of M dus). Het idee is dat elites en passagiers die een belachelijk bedrag betalen alle kansen hebben om een stoel voorin of een exit-row seat te kiezen, voordat de overige passagiers die mogelijkheid hebben. Vanaf 45 dagen voor vertrek kunnen ook overige passagiers, tegen betaling, zo'n stoel kiezen.
Marcel5050
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 9

Bericht door Marcel5050 »

ludwig schreef:Hoe bedoel je dat je bij en basic economy niet bij elkaar geplaatst wordt? Bij inchecken kun je toch gewoon vaak je stoelen kiezen/veranderen? Wij vliegen meestal Oneworld en nog nooit niet naast elkaar gezeten. En tot nu toe altijd via een broker met bagage geboekt. Van BA krijg ik vervolgens alle wijzigingen door.
Ben al 7 x naar Amerika gevlogen,daarbij China,Argentinie,Brazilie,Dubai enz..Steeds economy en nog nooit voorgehad dat we niet naast elkaar zaten.
mtl
Amerika-expert

Bericht door mtl »

Maar vloog een van jullie economy en de ander basic-economy?
roelb
Amerika-expert

Bericht door roelb »

Of beide basic economy?

Let op, het gaat hier dus over een (relatief) nieuwe tariefsoort, vaak Basic Economy genoemd, bij KLM en Air France heet het Light. Daarmee krijg je korting op het goedkoopste economy tarief, maar worden er ook allerlei beperkingen opgelegd, onder andere als het gaat om bagage en seat assignments.

Op dit moment is dit alleen van toepassing op intercontinentale vluchten tussen Europa en de USA of domestic binnen de USA, binnen Skyteam en Star Alliance. Oneworld airlines zullen vast op korte termijn volgen.
SuzieQ
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 4

Bericht door SuzieQ »

roelb schreef:
Preferred seats bij Delta hebben niets met handicaps te maken, maar dat zijn stoelen die alleen gratis te selecteren zijn voor elites (of passagiers op een full-fare ticket, Y, B of M dus). Het idee is dat elites en passagiers die een belachelijk bedrag betalen alle kansen hebben om een stoel voorin of een exit-row seat te kiezen, voordat de overige passagiers die mogelijkheid hebben. Vanaf 45 dagen voor vertrek kunnen ook overige passagiers, tegen betaling, zo'n stoel kiezen.
Ik kan ze kiezen zonder meerprijs. Ik dacht gelezen te hebben dat je daar makkelijker vanaf gegooid kan worden ten voordele van bepaalde passagiers.
Suzie

2023- Alaska cruise & Oregon
2020- Oregon & Washington *Geannuleerd *
2019- Noord-Zuidwesten
2018- Florida
2017- Zuidwesten
2016- Zuidwesten
Marcel5050
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 9

Bericht door Marcel5050 »

mtl schreef:Maar vloog een van jullie economy en de ander basic-economy?
Steeds economy voor beiden Ben nieuwsgierig nu in september is ook de eerste maal dat ik bagage moet betalen.
roelb
Amerika-expert

Bericht door roelb »

Maar als je bagage mee neemt, waarom heb je dan een basic economy/light ticket gekocht? De korting die je daarbij krijgt is minder dan hetgeen je extra moet betalen voor een normaal economy ticket. Je bent zo dus duurder uit en hebt alle extra restricties.
ludwig
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 20

Bericht door ludwig »

Almere vak V schreef:
ludwig schreef: Blijven rekenen. Naar NY hebben wij bv met zijn 2-en aan 1 koffer genoeg.
Kofferprobleem doet zich bij ons meestal voor op de terugweg... :wink:
Haha, heel herkenbaar. We zijn net terug uit Las Vegas ( gewoon met 2 koffers met zijn 2-en). De handbagage koffers waren terug 'iets' gevulder en 1 van de 2 koffers kreeg van BA een heavy-bag tag eraan.... Misschien dit jaar nog een keer naar NY, maar dan wordt er niet gewinkeld. ( denk ik nu :roll: )
roelb
Amerika-expert

Bericht door roelb »

Wij gaan voor langere trips meestal weg met ieder 1 stuks checked luggage (spinners), en op de terugweg checken we de koeltassen (die op de heenweg in die koffers zitten) nog apart in. Geen idee waar het altijd vandaan komt, maar met 35kg heen en 70kg (ingecheckt) terug is geen uitzondering, en dan is onze carry-on zowel op heen- als terugweg gewoon hetzelfde. Een van de koeltassen bevat meestal dan nog gewoon het restant aan eten en drinken, de andere een groot deel van de vuile was.

Voor korte trips checken we meestal op de terugweg de carry-on trolleys gewoon in, wel zo fijn.
winterpark
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 50

Bericht door winterpark »

Voor de liefhebber, met kerst naar Orlando en in het nieuwe jaar terug (bijv 24 december t/m 9 januari) is nu 412 euro met United vanaf Amsterdam.
michelly
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 14
Contacteer:

Bericht door michelly »

Ik ben op zoek naar tickets voor Chicago (heenweg 13 maart) en terug vanaf New York (voorkeur Newark 6 april).
Hoe pakken jullie zoiets aan? Ik wil wel graag met bagage maar kun je dat ergens als filter instellen? Ik zie hele mooie deals zonder bagage maar tel ik dat erbij op dan ben ik nog rond de 500 euro kwijt. Kortom, hebben jullie een tip waar ik "eerlijk" kan vergelijken, dus inclusief bagage?
Gesloten
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer