Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Emigratie Miami via E2
-
- Amerika-ontdekker
Re: Emigratie Miami via E2
Tja, wat moet je vertellen over het E-2 visum? Het kost tijd, heel veel tijd voordat je zover bent dat je ook daadwerkelijk kunt gaan. Plannen als "een bedrijf kopen in dat en dat gebied" zijn veel te vaag om een visum te krijgen. Aan dat visum moet een grondig en gedegen business plan ten grondslag liggen, vaak moet het bedrijf zelfs al gekocht zijn en moet het volledig duidelijk zijn hoeveel personeel er wordt aangetrokken en welke financiële middelen er nu en in de toekomst beschikbaar zijn. Ik neem aan dat VisaVersa (toch niet de minste op dat gebied) jullie daarover wel het een en ander heeft verteld. Wij zijn jaren bezig geweest voordat we zover waren, we hebben hier een melkveebedrijf gekocht en dachten dus daadwerkelijk wat in te brengen. Vergeet het maar, je begint weer volledig van voren af aan. Voor de Amerikaanse economie besta je gewoon niet. Je bent niet bekend bij de banken of andere instanties, een zg internationale creditcard als Mastercard die je misschien in Nederland hebt wordt vaak niet eens geaccepteerd ( "we do not accept international creditcards") en al helemaal niet bij de opbouw van de credit history. Ik heb dus wel op diverse fronten borg moeten betalen, omdat het anders gewoon niet lukte om bepaalde basiszaken als telefoon en televisie te krijgen. Hoe vaak ik inmiddels wel geen nul op het rekest heb gekregen, ondanks het enorme geldbedrag dat we hier geïnvesteerd hebben. Dish tv? Wilde ons niet hebben, geen credit history. Direct tv wel, maar tegen een flinke borg. Verizon wilde ons wel twee cellphones geven, tegen een borg van 800 dollar, ééntje daarvan is ook geschikt om naar Nederland te bellen waar we ook nog een bedrijf hebben en dan is het wel handig om af en toe contact te kunnen onderhouden. Een vaste landlijn? Vooralsnog onmogelijk, geen credit history. Wat ik nog vergeten ben te vertellen: je bent totaal hulpeloos als je nog geen social security card hebt, en daar gaat ook nog een aantal weken overheen. Zonder dat nummer besta je hier helemaal niet. Gelukkig hebben we na een aantal maanden wel een creditcard en debitcard via onze bank kunnen krijgen, maar nog steeds worden we in bepaalde winkels met achterdocht behandeld en willen ze alles van ons weten voordat we die creditcard überhaupt kunnen gebruiken. Zo hebben we laatst in de Fleetfarm voor duizend dollar aan gereedschap teruggelegd omdat ze onze debitcard niet accepteerden. Ik was mijn creditcard vergeten en wilde de debitcard geven, daar zit een pincode aan dus het zou helemaal veilig moeten zijn zou je denken. Helaas pindakaas, ze wilden die kaart niet omdat we buitenlanders waren (zo werd ons gezegd). Het helpt niet bepaald als je nog geen plaatselijk rijbewijs hebt, maar daar moeten we ook nog even tijd voor zien te vinden. Nederlandse paspoorten kennen ze niet, ze hebben geen idee waar ze moeten kijken voor je naam. Je zult er ook aan moeten wennen dat ze hier weinig of niets aan internetbankieren doen, en dat ze gewoon naast je keukentafel staan te wachten tot je die cheque hebt uitgeschreven.
En ik zou nog maar eens met VisaVersa over dat plan van een greencard gaan praten, dat is meen ik nog nooit iemand op deze manier gelukt. Dat EB-5 zegt zo mooi dat het voldoende is om 500.000 te investeren en 10 mensen in dienst te hebben, maar dat is echt te kort door de bocht. Vele melkveehouders die al jaren in Amerika wonen, tientallen mensen in dienst hebben en miljoenen hebben geïnvesteerd, wachten nog steeds op een beslissing. Het duurt echt een behoorlijk aantal jaren plus een flinke investering voordat je dat traject in kunt gaan. Bepaalde staten kennen een versneld programma, maar dat geldt echt voor die staten en counties die een flinke financiële oppepper kunnen gebruiken en waar bepaalde immigranten voor een flinke stijging van de werkgelegenheid kunnen zorgen. En zelfs dan ben je nog minimaal 3-5 jaar bezig. Kortom, laat je vooral bijzonder goed informeren en denk er niet te licht over. Het is een langdurig traject met ups and downs en je zult vaak op je tanden moeten bijten.
En ik zou nog maar eens met VisaVersa over dat plan van een greencard gaan praten, dat is meen ik nog nooit iemand op deze manier gelukt. Dat EB-5 zegt zo mooi dat het voldoende is om 500.000 te investeren en 10 mensen in dienst te hebben, maar dat is echt te kort door de bocht. Vele melkveehouders die al jaren in Amerika wonen, tientallen mensen in dienst hebben en miljoenen hebben geïnvesteerd, wachten nog steeds op een beslissing. Het duurt echt een behoorlijk aantal jaren plus een flinke investering voordat je dat traject in kunt gaan. Bepaalde staten kennen een versneld programma, maar dat geldt echt voor die staten en counties die een flinke financiële oppepper kunnen gebruiken en waar bepaalde immigranten voor een flinke stijging van de werkgelegenheid kunnen zorgen. En zelfs dan ben je nog minimaal 3-5 jaar bezig. Kortom, laat je vooral bijzonder goed informeren en denk er niet te licht over. Het is een langdurig traject met ups and downs en je zult vaak op je tanden moeten bijten.
Hier in Texas zit je al met 20% aanbetalen gebeiteld en denk dat ze in Miami nu niet zo moeilijk doen nu de huizenmarkt op de kont ligt. Wij maken ons niet echt druk om credit history, maar hypotheek, utilities op tijd betalen telt al gelijk. Succesrenate van swol schreef:Graag zou ik ook in contact willen komen met mensen die ervaringen hebben met het verkrijgen van een hypotheek. Het gaat hier niet om een tweede bewoning maar eerste bewoning. Onze situatie is als volgt: Wij kunnen zelf 50% in het huis doen en de ander 50% moet gefinancierd worden verder hebben we genoeg buffer om het eea op te vangen. Zijn er bepaalde voorwaarden voor buitenlanders of moeten we ergens rekening mee houden voor het verkrijgen van een hypotheek. Kan iemand ons hiermee op weg helpen?
Sorry Texas Boy, de banken doen wel moeilijk - is althans de ervaring die ik had toen ik onze hypotheek probeerde te herfinancieren eerder dit jaar.
1. Is de bodem al bereikt ? 10-20% waarde is zo verloren, plus de banken hebben in bepaalde delen van het land zoveel fore-closures dat ze sommige panden gewoon laten gaan (bank-walkaway) en de originele eigenaars weer voor alle - nu meest erger geworden - problemen verantwoordelijk zijn.
2. De meeste banken blijven op de penningen zitten en zijn slechts mondjesmaat bereid hypotheken te verstrekken en dan alleen aan de goede risico's (hoge FICO score). Ze hebben al genoeg 'toxic assets'.
1. Is de bodem al bereikt ? 10-20% waarde is zo verloren, plus de banken hebben in bepaalde delen van het land zoveel fore-closures dat ze sommige panden gewoon laten gaan (bank-walkaway) en de originele eigenaars weer voor alle - nu meest erger geworden - problemen verantwoordelijk zijn.
2. De meeste banken blijven op de penningen zitten en zijn slechts mondjesmaat bereid hypotheken te verstrekken en dan alleen aan de goede risico's (hoge FICO score). Ze hebben al genoeg 'toxic assets'.
Zoals ik aangaf zal het per Staat verschillend zijn, in sommige Staten koop je al huizen voor een paar duizend Dollar omdat de banken van de lasten af willen, dan heb je helemaal geen gezeur met hypotheken
Ik kan met voorstellen met alle veilingen van huizen in Florida het allemaal wat makkelijker en vooral goedkoper word.

Laatst gewijzigd door kastelke op 18 apr 2009, 09:17, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Het is overbodig het volledige bovenstaande bericht te quoten -> Quote verwijderd.
Reden: Het is overbodig het volledige bovenstaande bericht te quoten -> Quote verwijderd.
-
- Amerikakenner
- Contacteer:
Wij hebben zonder credit history geen probleem gehad om een telefoon land lijn te krijgen. Inderdaad wil verizon een leuke borg, wilde van ons $400. Mooi niet. Wij hebben nu Time Warner Cable. Vaak zijn de opties er wel, maar je moet soms zoeken.Simone66 schreef:Een vaste landlijn? Vooralsnog onmogelijk, geen credit history
Hier wilde onze olie leverancier ons geen propane leveren omdat we borg meosten betalen voor de tanks. Ik heb stad en land afgebeld en uiteindelijk een leverancier gevonden die het wel zonder borg deed. En ik hoefde niet eens Cash bij aflevering te betalen, wat ik bij de olie altijd wel moest.
De enige waar wij borg hebben betaald is de electra.
Dit hebben wij nog nooit gehad. nergens. Wij kunnen overal met de debit card betalen. Wij werd nog noiit een betaling geweigerd omdat ik buiten lander ben. Ik zou ook een rel geschopt hebben van jewelste want het is complete onzin. Bij een debit card weten ze gelijk of het geld beschikbaar is. Kijk als ze ID vragen oke maar weigeren...Simone66 schreef:maar nog steeds worden we in bepaalde winkels met achterdocht behandeld en willen ze alles van ons weten voordat we die creditcard überhaupt kunnen gebruiken. Zo hebben we laatst in de Fleetfarm voor duizend dollar aan gereedschap teruggelegd omdat ze onze debitcard niet accepteerden.
De enige keeer dat ik problemen met mijn debit card had was in Nederland. Ik wil geld pinnen en druk per ongeluk de verkeerde pinin. 1x wel te verstaan. Mijn pas werd ingenomen wegens veiligheids overwegingen en ING/postbank kon hme mij niet terug geven . Ik moest contact opnemen met mijn bank. ach 5500 km van huis en bank vandaan..
http://www.vandijkjes.punt.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
Every day is a gift, not a given right
Every day is a gift, not a given right
-
- Amerika-ontdekker
- Aantal x V.S. bezocht: 3
hallo,
Ik zie dat het al een aantal jaren geleden is sinds hier wat op is geschreven. Hoop dat het voor jullie nu jaren later allemaal is gelukt. Wat ik mij afvraag als je een eigen bedrijf start, wat de beste manier is om jezelf te verzekeren Zitten hier ook nog haken en ogen aan? Ik begrijp dat je dan ontzetten veel aan het betalen komt en als je onverhoopt arbeidsongeschikt word of langdurig ziek met je eigen bedrijf je een dik probleem hebt.
Ik zie dat het al een aantal jaren geleden is sinds hier wat op is geschreven. Hoop dat het voor jullie nu jaren later allemaal is gelukt. Wat ik mij afvraag als je een eigen bedrijf start, wat de beste manier is om jezelf te verzekeren Zitten hier ook nog haken en ogen aan? Ik begrijp dat je dan ontzetten veel aan het betalen komt en als je onverhoopt arbeidsongeschikt word of langdurig ziek met je eigen bedrijf je een dik probleem hebt.
Zoals ik toen al schreef en ook is uitgekomen, de meeste stellen wel vragen maar komen nooit terug om antwoorden te geven op eventuele vragen van anderen. Neem de familie van Swol, willen wel graag door anderen geholpen worden maar dan houdt het op en zijn ze verdwenen.
Ik vind het overigens knap en prijzenswaardig dat veel vaste forum bezoekers het geduld hebben en de moeite nemen om antwoorden te geven op vragen die al tig keer gesteld zijn en waarbij je aan de vraagstelling kunt zien dat de steller te lui is om zelf ook maar iets uit te zoeken. Hulde
Ik raad altijd aan om hier in Nederland te verzekeren, bijv. bij OOM en dan als je daar bent om rustig uit te zoeken waar je eventueel een betere / goedkopere verzekering kunt vinden. OOM verzekert tegenwoordig tot 65 jaar, dus de meesten hebben dan nog wel even om iets te zoeken
Ik vind het overigens knap en prijzenswaardig dat veel vaste forum bezoekers het geduld hebben en de moeite nemen om antwoorden te geven op vragen die al tig keer gesteld zijn en waarbij je aan de vraagstelling kunt zien dat de steller te lui is om zelf ook maar iets uit te zoeken. Hulde

Ik raad altijd aan om hier in Nederland te verzekeren, bijv. bij OOM en dan als je daar bent om rustig uit te zoeken waar je eventueel een betere / goedkopere verzekering kunt vinden. OOM verzekert tegenwoordig tot 65 jaar, dus de meesten hebben dan nog wel even om iets te zoeken

-
- Amerika-ontdekker
Hallo,
Bedankt voor je reactie. Mijn vraag kwam ergens vandaan omdat ik zelf ook heb lopen zoeken en wat ik vind op rijksoverheid.nl is dat dat dus niet mogelijk is om te blijven verzekeren in nl als je verhuisd naar een land wat zoals hun het noemen een niet-verdragsland is en amerika staat op het lijstje van een niet-verdragsland. Hierbij geven ze aan dat je, je dan moet verzekeren in het land waar je gaat wonen. Vandaar dat ik mij afvraag of er nog wat anders mogelijk was waar ik nog niks zelf over heb gevonden. Sorry ik had zelf ook meer uitleg moeten geven. Zo kunnen we elkaar allemaal beter helpen.
Bedankt voor je reactie. Mijn vraag kwam ergens vandaan omdat ik zelf ook heb lopen zoeken en wat ik vind op rijksoverheid.nl is dat dat dus niet mogelijk is om te blijven verzekeren in nl als je verhuisd naar een land wat zoals hun het noemen een niet-verdragsland is en amerika staat op het lijstje van een niet-verdragsland. Hierbij geven ze aan dat je, je dan moet verzekeren in het land waar je gaat wonen. Vandaar dat ik mij afvraag of er nog wat anders mogelijk was waar ik nog niks zelf over heb gevonden. Sorry ik had zelf ook meer uitleg moeten geven. Zo kunnen we elkaar allemaal beter helpen.
-
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 19
- Contacteer:
Je geeft in je eigen woorden jouw interpretatie van een tekst zonder verwijzing naar de bron zodat deze tekst geverifieerd kan worden. Dat maakt het heel moeilijk om een gericht antwoord te geven. Je praat zelfs over "verzekeringen" zonder te benoemen waarvoor je je wilt verzekeren.
Aangezien je verwijst naar de rijksoverheid en arbeidsongeschiktheid noemt: nee, je kan je niet aanmelden voor werknemersverzekeringen zoals de WIA. Je AOW opbouw stopt maar deze kan je wel vrijwillig voortzetten (is wel schreeuwend duur, dus maar de vraag of het de investering waard is). Je hebt wel nog steeds recht op AOW voor de jaren dat je opgebouwd hebt in Nederland. Je komt niet in aanmerking voor de basisverzekering ziektekostenverzekering.
Maar dat betekent nog niet dat je je niet in Nederland kan verzekeren. Wat particuliere verzekeringsmaatschappijen wel of niet aanbieden en voor welke prijs heeft de overheid helemaal niets mee van doen!
De sleutel tot vinden wat je zoekt is "expat verzekering". OOM is een bekende maar zeker niet de enige aanbieder.
Aangezien je verwijst naar de rijksoverheid en arbeidsongeschiktheid noemt: nee, je kan je niet aanmelden voor werknemersverzekeringen zoals de WIA. Je AOW opbouw stopt maar deze kan je wel vrijwillig voortzetten (is wel schreeuwend duur, dus maar de vraag of het de investering waard is). Je hebt wel nog steeds recht op AOW voor de jaren dat je opgebouwd hebt in Nederland. Je komt niet in aanmerking voor de basisverzekering ziektekostenverzekering.
Maar dat betekent nog niet dat je je niet in Nederland kan verzekeren. Wat particuliere verzekeringsmaatschappijen wel of niet aanbieden en voor welke prijs heeft de overheid helemaal niets mee van doen!
De sleutel tot vinden wat je zoekt is "expat verzekering". OOM is een bekende maar zeker niet de enige aanbieder.
The quality of the answers is always a direct result of the quality of the question
-
- Amerika-ontdekker
Hallo,
Wederom bedankt voor de heldere uitleg! Wordt zeer gewaardeerd.
Ik zal de situatie even beter toelichten;
Ik zal dus dit jaar naar mijn verloofde in Amerika verhuizen. Mijn verloofde wil een bedrijf gaan overnemen maar zit met de verzekeringen in zijn maag. Dit omdat hij momenteel via zijn werkgever een zeer fijne zorgverzekering heeft. Als ik naar Amerika kom zal hij mij via zijn werk ook verzekeren.
Als hij echter het bedrijf nu gaat overnemen betekend dit dat wij ons alle 2 niet meer via zijn werk kunnen laten verzekeren en ons dit via een Amerikaanse particuliere zorgverzekering veel geld gaat kosten.
Ik zal in het begin niet mogen werken en dus ook niet via mijn werk ons 2 kunnen laten verzekeren.
Ik zal in het begin werk in mijn sector (social work) gaan zoeken, zodra ik mag werken. Ons plan nu is als het bedrijf goed loopt, over een paar jaar, we dit samen willen voortzetten. Dat houdt dus in denken aan hoe kunnen we ons en naderhand dan ons gezin, op de juiste manier verzekeren.
Wij hebben niks concreets besloten, we zijn onze opties aan het bekijken om zodoende een juiste beslissing te nemen; wel of niet het bedrijf overnemen, wel of niet deze naderhand samen voortzetten. Hoe dan verzekeren en mijn gedachte was dat ik vast niet de enige ben die voor zulk soort keuzes is komen te staan. Misschien dat anderen tips hebben, of zelf zaken zijn tegengekomen zijn tijdens het proces hiervan en wat fijn is om mee te nemen of aan te denken.
Wederom bedankt voor de heldere uitleg! Wordt zeer gewaardeerd.
Ik zal de situatie even beter toelichten;
Ik zal dus dit jaar naar mijn verloofde in Amerika verhuizen. Mijn verloofde wil een bedrijf gaan overnemen maar zit met de verzekeringen in zijn maag. Dit omdat hij momenteel via zijn werkgever een zeer fijne zorgverzekering heeft. Als ik naar Amerika kom zal hij mij via zijn werk ook verzekeren.
Als hij echter het bedrijf nu gaat overnemen betekend dit dat wij ons alle 2 niet meer via zijn werk kunnen laten verzekeren en ons dit via een Amerikaanse particuliere zorgverzekering veel geld gaat kosten.
Ik zal in het begin niet mogen werken en dus ook niet via mijn werk ons 2 kunnen laten verzekeren.
Ik zal in het begin werk in mijn sector (social work) gaan zoeken, zodra ik mag werken. Ons plan nu is als het bedrijf goed loopt, over een paar jaar, we dit samen willen voortzetten. Dat houdt dus in denken aan hoe kunnen we ons en naderhand dan ons gezin, op de juiste manier verzekeren.
Wij hebben niks concreets besloten, we zijn onze opties aan het bekijken om zodoende een juiste beslissing te nemen; wel of niet het bedrijf overnemen, wel of niet deze naderhand samen voortzetten. Hoe dan verzekeren en mijn gedachte was dat ik vast niet de enige ben die voor zulk soort keuzes is komen te staan. Misschien dat anderen tips hebben, of zelf zaken zijn tegengekomen zijn tijdens het proces hiervan en wat fijn is om mee te nemen of aan te denken.
-
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 8
Je kunt je zoals iemand al zei voor 200-250 euro via een partij in Nederland laten verzekeren. Andere optie is via de marketplace in de VS (healthcare.gov). Afhankelijk van je inkomen/bedrijfsresultaat zijn veel kosten aftrekbaar voor de belasting. Zeker wanneer je aan het opbouwen bent en nog veel gaat investeren in je bedrijf zal je winst (denk ik) minimaal zijn. Een redelijk betaalbare zorgverzekering moet wel te doen zijn en je inkomen/winst kun je optimaal sturen via je eigen bedrijf of zelfstandig.
Google eens op Renate Van Swol Miami. Wellicht zit ze daar nu. Of het is iemand anders, dat kan natuurlijk ook.PBBI schreef:Zoals ik toen al schreef en ook is uitgekomen, de meeste stellen wel vragen maar komen nooit terug om antwoorden te geven op eventuele vragen van anderen. Neem de familie van Swol, willen wel graag door anderen geholpen worden maar dan houdt het op en zijn ze verdwenen.
Dat is ze misschien wel, mij gaat het over het feit dat deze mensen vragen stellen, van alle kanten hulp willen en maar zelf niets betekenen voor anderen. Als ze het is, wat ik wel denk, dan zou ze anderen ook hebben kunnen helpen met het traject, maar dat willen ze dan niet. Het motto is, zoek het zelf maar uit, dat hebben wij ook gedaan. Maak dit zo vaak mee, word ook zo vaak gebeld met vragen of gemaild en in het begin (ruim 20 jaar geleden
PBBI wrote:
Zoals ik toen al schreef en ook is uitgekomen, de meeste stellen wel vragen maar komen nooit terug om antwoorden te geven op eventuele vragen van anderen. Neem de familie van Swol, willen wel graag door anderen geholpen worden maar dan houdt het op en zijn ze verdwenen.
Google eens op Renate Van Swol Miami. Wellicht zit ze daar nu. Of het is iemand anders, dat kan natuurlijk ook.

-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 1 Reacties
- 376 Weergaves
-
Laatste bericht door USAreiziger
-
- 14 Reacties