Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Reis niels85: Seattle - San Francisco met RV.
-
niels85
- Amerika-ontdekker
- Aantal x V.S. bezocht: 1
Reis niels85: Seattle - San Francisco met RV.
Knoop is eindelijk doorgehakt, volgend jaar September gaan we met een RV van road Bear van Seattle naar San Francisco.
We zijn met 3 (kind van 21mnd) dus plannen we nu een stuk minder km's in als andere jaren.
Hieronder al even een ruwe schets, wat denken jullie hiervan? Zijn de dagen per national park genoeg?
5/09/2019 Amsterdam Seattle
6/09/2019 Seattle Port Angeles - Vancouver Island
7/09/2019 Vancouver Island Vancouver Island
8/09/2019 Vancouver Island Vancouver Island
9/09/2019 Vancouver Island Vancouver Island
10/09/2019 Vancouver Island Vancouver Island
11/09/2019 Olympic National Parc Olympic National Parc Sol Duc Campground
12/09/2019 Olympic National Parc Olympic National Parc Kalaloch
13/09/2019 Mnt Rainier Mnt Rainier
14/09/2019 Mnt Rainier Mnt Rainier
15/09/2019 Portland Portland
16/09/2019 Depoe Bay Depoe Bay
17/09/2019 Crater Lake Crater Lake
18/09/2019 Redwood Redwood
19/09/2019 Lassen Lassen
20/09/2019 Lassen Lassen
21/09/2019 Lake Tahoe Lake Tahoe
22/09/2019 Yosemite Yosemite
23/09/2019 Yosemite Yosemite
24/09/2019 Yosemite San Francisco
25/09/2019 San Francisco
26/09/2019
27/09/2019
We zijn met 3 (kind van 21mnd) dus plannen we nu een stuk minder km's in als andere jaren.
Hieronder al even een ruwe schets, wat denken jullie hiervan? Zijn de dagen per national park genoeg?
6/09/2019 Seattle Port Angeles - Vancouver Island
10/09/2019 Vancouver Island Vancouver Island
11/09/2019 Olympic National Parc Olympic National Parc Sol Duc Campground
12/09/2019 Olympic National Parc Olympic National Parc Kalaloch
14/09/2019 Mnt Rainier Mnt Rainier
15/09/2019 Portland Portland
16/09/2019 Depoe Bay Depoe Bay
17/09/2019 Crater Lake Crater Lake
18/09/2019 Redwood Redwood
19/09/2019 Lassen Lassen
20/09/2019 Lassen Lassen
21/09/2019 Lake Tahoe Lake Tahoe
22/09/2019 Yosemite Yosemite
23/09/2019 Yosemite Yosemite
24/09/2019 Yosemite San Francisco
25/09/2019 San Francisco
26/09/2019
27/09/2019
-
Marlies
- Amerikafan
- Aantal x V.S. bezocht: 6
Re: Reis niels85: Seattle - San Francisco met RV.
Hoi Niels,
Vorig jaar zijn we (met twee kleine kinderen) oa in Oregon en Californie geweest en inmiddels ben ik aan het plannen voor 2019 (WA en OR).Mijn advies zou zijn om je schema uit te schrijven met exacte bestemmingen (op welke dag rij je van waar naar waar?) en daar ook geschatte kilometers + reistijd voor uit te zoeken. Mijn ervaring is dat je dan pas goed ziet of dat een schema 'haalbaar' is. Mijn gevoel is dat het schema aan de volle kant is en dat je relatief heel weinig tijd hebt voor Portland en omgeving (o.a. Columbia River Gorge), de kust van Oregon (echt prachtig) en Yosemite. Bij de laatste staan er nu drie dagen, maar ik denk dat je op de eerste dag vanuit Lake Tahoe komt (nog een flinke rit) en op de laatste dag alweer naar SF gaat (ook beste een flinke rit). Hou ook rekening met een langere reistijd met een camper dan met de auto (de tijden via oa google maps). Zelf zou ik geneigd zijn om Vancouver Island uit het schema te halen en de extra dagen die je daar wint bij sommige van de genoemde opties te voegen.
Wat me overigens triggerde in je berichtje is dat je zoon / dochter op het moment van de reis (als ik het goed begrijp) 21 maanden is. Ik was net al even op zoek naar een ander draadje, waarin daarover een hele discussie is gevoerd over reizen met een camper en kinderen onder de 2. Ik zag net dat jij het draadje hebt gestart (viewtopic.php?f=30&t=71592), maar daar geen reactie meer op hebt gegeven. Misschien ook interessant voor anderen om te horen hoe jullie hier mee om willen gaan.
Marlies
Vorig jaar zijn we (met twee kleine kinderen) oa in Oregon en Californie geweest en inmiddels ben ik aan het plannen voor 2019 (WA en OR).Mijn advies zou zijn om je schema uit te schrijven met exacte bestemmingen (op welke dag rij je van waar naar waar?) en daar ook geschatte kilometers + reistijd voor uit te zoeken. Mijn ervaring is dat je dan pas goed ziet of dat een schema 'haalbaar' is. Mijn gevoel is dat het schema aan de volle kant is en dat je relatief heel weinig tijd hebt voor Portland en omgeving (o.a. Columbia River Gorge), de kust van Oregon (echt prachtig) en Yosemite. Bij de laatste staan er nu drie dagen, maar ik denk dat je op de eerste dag vanuit Lake Tahoe komt (nog een flinke rit) en op de laatste dag alweer naar SF gaat (ook beste een flinke rit). Hou ook rekening met een langere reistijd met een camper dan met de auto (de tijden via oa google maps). Zelf zou ik geneigd zijn om Vancouver Island uit het schema te halen en de extra dagen die je daar wint bij sommige van de genoemde opties te voegen.
Wat me overigens triggerde in je berichtje is dat je zoon / dochter op het moment van de reis (als ik het goed begrijp) 21 maanden is. Ik was net al even op zoek naar een ander draadje, waarin daarover een hele discussie is gevoerd over reizen met een camper en kinderen onder de 2. Ik zag net dat jij het draadje hebt gestart (viewtopic.php?f=30&t=71592), maar daar geen reactie meer op hebt gegeven. Misschien ook interessant voor anderen om te horen hoe jullie hier mee om willen gaan.
Marlies
Eerdere rondreizen:
Rondje zuidwest USA in 2006
Zuidwest Canada in 2007
Grote ronde vanuit Denver in 2009
Rondreis CA - OR - WA - ID - WY - UT in 2017
Rondreis WA en OR in 2019
Rondje zuidwest USA in 2006
Zuidwest Canada in 2007
Grote ronde vanuit Denver in 2009
Rondreis CA - OR - WA - ID - WY - UT in 2017
Rondreis WA en OR in 2019
-
Franciscus
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 6
Sluit me aan bij vorige schrijfster, je schema is niet erg duidelijk. Nu lijkt het alsof je op bepaalde plekken hele dagen bent maar dat is niet zo. Dus dat zou ik beter uitschrijven. En de afstanden en rijtijden erbij zoeken. Bij Google Maps moet je er bij de reistijden behoorlijk wat tijd bijtellen, onze ervaring is met de auto, dan duurt het altijd 10-15% langer dus met de camper nog langer.
Mijn indruk is dat het druk is, op bepaalde stukken maak je behoorlijk wat kilometers, de route kan evenwichtiger.
Bijv. Depoe Bay naar Crater lake is ongeveer 400 kilometer. En welke route je daar ook neemt, snel gaat het nergens. Dus je bent het grootste deel van de dag aan het rijden. Zoals ik je schema interpreteer blijf je niet bij Crater Lake en ga je de volgende weer door naar Redwood. Dat is weer bijna 400 km en als ik het goed begrijp blijf je daar ook weer geen volle dag maar rij je door naar Lassen NP. Ook weer 350 kilometer.
Dus veel lange reisdagen achter elkaar en je gaat van kust naar binnenland naar kust naar binnenland. Misschien slimmer om via de kust Depoe Bay naar Redwood te rijden en Crater Lake over te slaan ? Je komt later immers ook nog bij Lake Tahoe. Of vanaf Crater Lake naar Lassen te rijden, kan mooi via Mount Shasta. Maar ook als je voor een van deze opties kiest moet je ervoor waken dat je niet teveel kilometers gaat maken.
Maar ook het eerste stuk is gehaast en je rijdt veel moois voorbij. Je hebt nauwelijks tijd voor Portland en de Oregon Coas. En ook in het laatste deel heb je feitelijk weinig tijd. Zeker in relatie met er allemaal te zien. Van Lake Tahoe naar Yosemite en door naar San Francisco zijn ook stevige stukken waar je lang niet altijd goed kunt doorrijden.
Mijn indruk is dat het druk is, op bepaalde stukken maak je behoorlijk wat kilometers, de route kan evenwichtiger.
Bijv. Depoe Bay naar Crater lake is ongeveer 400 kilometer. En welke route je daar ook neemt, snel gaat het nergens. Dus je bent het grootste deel van de dag aan het rijden. Zoals ik je schema interpreteer blijf je niet bij Crater Lake en ga je de volgende weer door naar Redwood. Dat is weer bijna 400 km en als ik het goed begrijp blijf je daar ook weer geen volle dag maar rij je door naar Lassen NP. Ook weer 350 kilometer.
Dus veel lange reisdagen achter elkaar en je gaat van kust naar binnenland naar kust naar binnenland. Misschien slimmer om via de kust Depoe Bay naar Redwood te rijden en Crater Lake over te slaan ? Je komt later immers ook nog bij Lake Tahoe. Of vanaf Crater Lake naar Lassen te rijden, kan mooi via Mount Shasta. Maar ook als je voor een van deze opties kiest moet je ervoor waken dat je niet teveel kilometers gaat maken.
Maar ook het eerste stuk is gehaast en je rijdt veel moois voorbij. Je hebt nauwelijks tijd voor Portland en de Oregon Coas. En ook in het laatste deel heb je feitelijk weinig tijd. Zeker in relatie met er allemaal te zien. Van Lake Tahoe naar Yosemite en door naar San Francisco zijn ook stevige stukken waar je lang niet altijd goed kunt doorrijden.
2025 juli/aug. 3,5 weken Seattle - Zuidwest Canada
2017 juli/aug. 6 weken ronde vanuit Portland
2014 april/mei 3 weken ronde vanuit LA
2000 mei/juni 4 weken Seattle - LA
1998 mei/juni 3,5 week ronde vanuit Las Vegas
1997 mei 2,5 week LA - SF en 1 week Miami/Florida Keys
2017 juli/aug. 6 weken ronde vanuit Portland
2014 april/mei 3 weken ronde vanuit LA
2000 mei/juni 4 weken Seattle - LA
1998 mei/juni 3,5 week ronde vanuit Las Vegas
1997 mei 2,5 week LA - SF en 1 week Miami/Florida Keys
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Het schema is inderdaad erg onduidelijk zo. Je moet een van/naar schema per dag maken.
Het lijkt best druk zo hier en daar, zeker die omweg naar Redwood NP.
Ook bij Yosemite is het druk: een stop tussen Lake Tahoe en Yosemite zou mooi zijn, bijvoorbeeld bij Lee Vining. Ik neem aan dat je via de Tioga Pass wilt rijden?
Vorostel voor dit stuk:
21/09/2019 Lake Tahoe - Lee Vining
22/09/2019 Lee Vining - Yosemite
23/09/2019 Yosemite
24/09/2019 Yosemite - San Francisco
Marianne
Het lijkt best druk zo hier en daar, zeker die omweg naar Redwood NP.
Ook bij Yosemite is het druk: een stop tussen Lake Tahoe en Yosemite zou mooi zijn, bijvoorbeeld bij Lee Vining. Ik neem aan dat je via de Tioga Pass wilt rijden?
Vorostel voor dit stuk:
21/09/2019 Lake Tahoe - Lee Vining
22/09/2019 Lee Vining - Yosemite
23/09/2019 Yosemite
24/09/2019 Yosemite - San Francisco
Marianne
-
niels85
- Amerika-ontdekker
Om nog even terug te komen over de camper met een baby:
Ik heb rechtstreeks met Road Bear gemaild en dit is geen probleem.
Ze raden aan om een kinderstoel aan te kopen via Amazon of Walmart en deze te laten verzenden naar het hotel. Zo ligt deze klaar wanneer de shuttle bus van Road Bear u komt oppikken.
De camper is voorzien van tether anchor en gordels, hiermee dient de stoel bevestigd te worden, indien deze rear facing dient bevestigd te worden kan je bij hun een extender from the branch huren.
Op deze manier kan je de autostoel op een veilige manier plaatsen.
Nog wat aan het bijschaven geweest aan het schema en dan toch maar besloten om Yosemite eruit te schrappen, hier zijn we al eens geweest en plannen dit ooit nog wel eens bij een volgende reis in. Er zitten nog steeds wel enklele serieuze ritjes in, zien jullie misschien iets van onlogische verplaatsingen of waar dat jullie eventueel iets zouden omgooien?
De overzet van Port Angeles naar Victoria gaat dit vlot met een RV?
6/09/2019 Seattle 252 4u33 Port Angeles - Victoria
10/09/2019 Vancouver island Olympic National Parc
11/09/2019 Olympic National Parc 119 1u33 Olympic National Parc Sol Duc Campground
12/09/2019 Olympic National Parc 319 4u13 Mnt Rainier Kalaloch
14/09/2019 Mnt Rainier 361 4u Portland coast Three capes scenic loop
15/09/2019 Portland 132 1u43 Portland
16/09/2019 Portland 104 1u20 Portland Columbia River Gorge
17/09/2019 Portland Columbia Gorge 242 2u50 Bend
18/09/2019 Bend 165 2u9 Crater lake
19/09/2019 Crater Lake 369 4u50 Redwood National Park
20/09/2019 Redwood National Park Redwood National Park
21/09/2019 Redwood National Park 345 4u Lassen
22/09/2019 Lassen Lassen
23/09/2019 Lassen 251 3u14 Lake Tahoe
24/09/2019 Lake Tahoe 334 3u35 San Francisco
25/09/2019 San Francisco Afleveren Camper
Ik heb rechtstreeks met Road Bear gemaild en dit is geen probleem.
Ze raden aan om een kinderstoel aan te kopen via Amazon of Walmart en deze te laten verzenden naar het hotel. Zo ligt deze klaar wanneer de shuttle bus van Road Bear u komt oppikken.
De camper is voorzien van tether anchor en gordels, hiermee dient de stoel bevestigd te worden, indien deze rear facing dient bevestigd te worden kan je bij hun een extender from the branch huren.
Op deze manier kan je de autostoel op een veilige manier plaatsen.
Nog wat aan het bijschaven geweest aan het schema en dan toch maar besloten om Yosemite eruit te schrappen, hier zijn we al eens geweest en plannen dit ooit nog wel eens bij een volgende reis in. Er zitten nog steeds wel enklele serieuze ritjes in, zien jullie misschien iets van onlogische verplaatsingen of waar dat jullie eventueel iets zouden omgooien?
De overzet van Port Angeles naar Victoria gaat dit vlot met een RV?
6/09/2019 Seattle 252 4u33 Port Angeles - Victoria
10/09/2019 Vancouver island Olympic National Parc
11/09/2019 Olympic National Parc 119 1u33 Olympic National Parc Sol Duc Campground
12/09/2019 Olympic National Parc 319 4u13 Mnt Rainier Kalaloch
14/09/2019 Mnt Rainier 361 4u Portland coast Three capes scenic loop
15/09/2019 Portland 132 1u43 Portland
16/09/2019 Portland 104 1u20 Portland Columbia River Gorge
17/09/2019 Portland Columbia Gorge 242 2u50 Bend
18/09/2019 Bend 165 2u9 Crater lake
19/09/2019 Crater Lake 369 4u50 Redwood National Park
20/09/2019 Redwood National Park Redwood National Park
21/09/2019 Redwood National Park 345 4u Lassen
22/09/2019 Lassen Lassen
23/09/2019 Lassen 251 3u14 Lake Tahoe
24/09/2019 Lake Tahoe 334 3u35 San Francisco
- Georgie
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 12
Bedankt voor je uitleg betreft de autostoel in de RV. Ik ben benieuwd en hoop natuurlijk van harte dat het echt goed komt. Ik denk dat het voor velen heel waardevol zal zijn als je achteraf je ervaring wilt delen.
Over je route. Slim dat je Yosemite eruit hebt gehaald.
Kalaloch heb je bij Mt Rainier staan. Maar Kalaloch is bij Olympic national park. Gezien er staat dat je van Sol Duc 4u13m gaat rijden, vraag ik me af of je het juiste voor je hebt.
Of ga je via Kalaloch naar Mt rainier rijden vanaf Sol Duc? De standaard route leidt je namelijk weer langs (ten zuiden van) Seattle. Als je de rest van Olympic Np nog wilt meepakken (hoh rainforest bijv) ben je wel even onderweg (minstens 5u min stops). Overigens denk ik wél een mooiere route waarbij je echt Olympic NP kunt zien ipv alleen de bovenkant.
Verder heb ik geloof ik geen opmerkingen.
Over je route. Slim dat je Yosemite eruit hebt gehaald.
Kalaloch heb je bij Mt Rainier staan. Maar Kalaloch is bij Olympic national park. Gezien er staat dat je van Sol Duc 4u13m gaat rijden, vraag ik me af of je het juiste voor je hebt.
Of ga je via Kalaloch naar Mt rainier rijden vanaf Sol Duc? De standaard route leidt je namelijk weer langs (ten zuiden van) Seattle. Als je de rest van Olympic Np nog wilt meepakken (hoh rainforest bijv) ben je wel even onderweg (minstens 5u min stops). Overigens denk ik wél een mooiere route waarbij je echt Olympic NP kunt zien ipv alleen de bovenkant.
Verder heb ik geloof ik geen opmerkingen.
States visited: FL, CA, NV, AZ, NJ, NY, NC, VA, SC, TX, OK, IL, MD, PA, WA, OR, IN, OH, MI, WI, MA, ME, NH, VT, CT, RI
Reisverslag Foodie camperreis met peuter naar de Pacific Northwest
Reisverslag Foodie camperreis met peuter naar de Pacific Northwest
- Almere vak V
- Amerika-expert
Mooie route!!
Wat betreft verkeer en bereikbaarheid met name in Washington, maar zeker in Oregon. Hou er rekening mee dat er eigenlijk maar 1 fatsoenlijke snelweg loopt tussen Seattle en SF, de I5. En dan mag je dat snel er van mij ook nog best vanaf laten. De files ten noorden en zuiden van Seattle staan er dagelijks en ik zo bijna willen zeggen dat de ochtendspits bijna naadloos overgaat in de avondspits. Niet dat alles stilstaat zoals in Nederland. Maar stapvoets rijden heb je daar toch wel het grootste gedeelte van de dag.
Ook bij Tacoma is het al jaren 1 groot drama. Ik geloof dat ze daar nu al 10 jaar aan de weg aan het werken zijn. Maar ik kan de laatste 5 jaar niet zeggen dat ze iets zijn opgeschoten.
Welke idioot het wegennet rond en in Portland bedacht heeft weet ik niet. Is er waarschijnlijk heel enthousiast aan begonnen, maar iets van een plan was leuk geweest. Degene die verantwoordelijk is voor het onderhoud is waarschijnlijk jaren geleden overleden en nooit vervangen.
Zodra je de snelweg af bent. Ben je ook echt de snelweg af. Heb wel is de discussie gehad met vrienden die ook in Oregon waren geweest en zich beklaagden over het gebrek aan snelwegen. Er wonen op een oppervlakte die 6 keer zo groot is als Nederland iets meer dan 3 miljoen mensen waarvan ruim 2,5 miljoen in of om Portland. Met andere woorden, waar wil je die snelweg dan naar toe hebben??
Nou zal je met een RV toch al niet snel de neiging hebben om heel haastig van punt A naar punt B te scheuren. Maar hou m in je achterhoofd. Sit back, and relax! Er is daar zoveel moois te zien!!
Wat betreft verkeer en bereikbaarheid met name in Washington, maar zeker in Oregon. Hou er rekening mee dat er eigenlijk maar 1 fatsoenlijke snelweg loopt tussen Seattle en SF, de I5. En dan mag je dat snel er van mij ook nog best vanaf laten. De files ten noorden en zuiden van Seattle staan er dagelijks en ik zo bijna willen zeggen dat de ochtendspits bijna naadloos overgaat in de avondspits. Niet dat alles stilstaat zoals in Nederland. Maar stapvoets rijden heb je daar toch wel het grootste gedeelte van de dag.
Ook bij Tacoma is het al jaren 1 groot drama. Ik geloof dat ze daar nu al 10 jaar aan de weg aan het werken zijn. Maar ik kan de laatste 5 jaar niet zeggen dat ze iets zijn opgeschoten.
Welke idioot het wegennet rond en in Portland bedacht heeft weet ik niet. Is er waarschijnlijk heel enthousiast aan begonnen, maar iets van een plan was leuk geweest. Degene die verantwoordelijk is voor het onderhoud is waarschijnlijk jaren geleden overleden en nooit vervangen.
Zodra je de snelweg af bent. Ben je ook echt de snelweg af. Heb wel is de discussie gehad met vrienden die ook in Oregon waren geweest en zich beklaagden over het gebrek aan snelwegen. Er wonen op een oppervlakte die 6 keer zo groot is als Nederland iets meer dan 3 miljoen mensen waarvan ruim 2,5 miljoen in of om Portland. Met andere woorden, waar wil je die snelweg dan naar toe hebben??
Nou zal je met een RV toch al niet snel de neiging hebben om heel haastig van punt A naar punt B te scheuren. Maar hou m in je achterhoofd. Sit back, and relax! Er is daar zoveel moois te zien!!
-
niels85
- Amerika-ontdekker
Inderdaad, kalaloch staat fout, dit is onze laatste camping in olympic np, maar door wat knip en plak werk staat dit fout. We rijden van kalaloch rechtstreeks naar mount rainier, hier zijn we wel maar 1,5 dag. Veel gelezen over de paradise area en longmire area, iemand hier ervaring of tips mee?
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Je hebt in je andere topic al wat adviezen gekregen. Ik begrijp niet zo goed waarom je nu een nieuw topic hebt geopend. Nu heb je alle informatie verspreid staan.
In het andere topic had ik naar ons 2006-verslag verwezen. Daar kun je ook lezen over ons bezoek aan Mt Rainier; misschien heb je daar iets aan.
Je route lijkt me toch nog wel vrij druk. Ik heb het even wat anders opgeschreven zodat het wat duidelijker te zien is hoe lang je ergens bent.
Wat bedoel je op 16/9? Wil je de Columbia River Gorge vanuit Portland bezoeken?
En hoe wil je Redwoods bezoeken? Je noemt geen reistijd daar, maar dat zul je toch wel hebben.
5/09/2019 Amsterdam - Seattle
6/09/2019 Seattle - Port Angeles - Victoria
7/09/2019 Vancouver Island
8/09/2019 Vancouver Island
9/09/2019 Vancouver Island
10/09/2019 Vancouver island - Olympic National Park (Sol Duc Campground)
11/09/2019 Olympic National Park (Kalaloch)
12/09/2019 Olympic National Park - Mnt Rainier
13/09/2019 Mnt Rainier
14/09/2019 Mnt Rainier - Portland
15/09/2019 Portland
16/09/2019 Portland - Portland Columbia River Gorge
17/09/2019 Portland Columbia Gorge - Bend
18/09/2019 Bend - Crater lake
19/09/2019 Crater Lake - Redwood National Park (waar?)
20/09/2019 Redwood National Park
21/09/2019 Redwood National Park - Lassen
22/09/2019 Lassen
23/09/2019 Lassen - Lake Tahoe
24/09/2019 Lake Tahoe - San Francisco
Ik vind Lake Tahoe nu wat onlogisch. Is dat een must? Je rijdt wel om voor slechts 1 nacht daar.
Ik denk dat je een veel rustiger route hebt als je hetzij Redwood NP, hetzij Lassen Volcanic er uit laat. Je rijdt nu vele heen en weer.
Marianne
In het andere topic had ik naar ons 2006-verslag verwezen. Daar kun je ook lezen over ons bezoek aan Mt Rainier; misschien heb je daar iets aan.
Je route lijkt me toch nog wel vrij druk. Ik heb het even wat anders opgeschreven zodat het wat duidelijker te zien is hoe lang je ergens bent.
Wat bedoel je op 16/9? Wil je de Columbia River Gorge vanuit Portland bezoeken?
En hoe wil je Redwoods bezoeken? Je noemt geen reistijd daar, maar dat zul je toch wel hebben.
5/09/2019 Amsterdam - Seattle
6/09/2019 Seattle - Port Angeles - Victoria
7/09/2019 Vancouver Island
8/09/2019 Vancouver Island
9/09/2019 Vancouver Island
10/09/2019 Vancouver island - Olympic National Park (Sol Duc Campground)
11/09/2019 Olympic National Park (Kalaloch)
12/09/2019 Olympic National Park - Mnt Rainier
13/09/2019 Mnt Rainier
14/09/2019 Mnt Rainier - Portland
15/09/2019 Portland
16/09/2019 Portland - Portland Columbia River Gorge
17/09/2019 Portland Columbia Gorge - Bend
18/09/2019 Bend - Crater lake
19/09/2019 Crater Lake - Redwood National Park (waar?)
20/09/2019 Redwood National Park
21/09/2019 Redwood National Park - Lassen
22/09/2019 Lassen
23/09/2019 Lassen - Lake Tahoe
24/09/2019 Lake Tahoe - San Francisco
Ik vind Lake Tahoe nu wat onlogisch. Is dat een must? Je rijdt wel om voor slechts 1 nacht daar.
Ik denk dat je een veel rustiger route hebt als je hetzij Redwood NP, hetzij Lassen Volcanic er uit laat. Je rijdt nu vele heen en weer.
Marianne
-
niels85
- Amerika-ontdekker
Inderdaad Marianne, het lijkt mij ook rustiger als ik redwoods of Lassen schrap. Vorig jaar Yellowstone gedaan (wat wel wat op Lassen lijkt op het eerste zicht), 2 jaar gelede SEKI (wat wel wat op redwoods lijkt adhv de fotos op google) , dus moeilijk om 1 van de 2 te schrappen, persoonlijk lijkt mij Lassen meer de moeite dan Redwoods, iemand hier ervaring mee?
Ik zoek inderdaag columbia ricer gorge te bezoeken nadat we de stad Portland bezicht hebben.
Ik zoek inderdaag columbia ricer gorge te bezoeken nadat we de stad Portland bezicht hebben.
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Je kunt Redwood toch niet echt met Sequoia vergelijken, en Lassen niet met Yellowstone. En de keuze tussen Redwood en Lassen moet je echt zelf maken; dat zijn parken die niet te vergelijken zijn.
Kijk eens op http://www.ontdek-amerika.nl en op de NPS-sites (http://www.nps.gov/redw en http://www.nps.gov/lavo) om een beeld te krijgen van de parken en de mogelijkheden daar. Kijk eens wat je overal kunt en wilt doen.
En voor onze ervaringen had ik al naar onze verslagen verwezen (2006 voor Lassen, 2015 voor Redwoods). Heb je die al bekeken?
En als je geen keuze kunt maken, schrijf dan eens beide mogelijkheden uit; vergelijk het aantal kilometers, en ga voor de route met de minste reistijd.
Marianne
Kijk eens op http://www.ontdek-amerika.nl en op de NPS-sites (http://www.nps.gov/redw en http://www.nps.gov/lavo) om een beeld te krijgen van de parken en de mogelijkheden daar. Kijk eens wat je overal kunt en wilt doen.
En voor onze ervaringen had ik al naar onze verslagen verwezen (2006 voor Lassen, 2015 voor Redwoods). Heb je die al bekeken?
En als je geen keuze kunt maken, schrijf dan eens beide mogelijkheden uit; vergelijk het aantal kilometers, en ga voor de route met de minste reistijd.
Marianne
-
niels85
- Amerika-ontdekker
Ik ga het nog eens op het gemak bekijken, Lassen of Redwoods.
Iemand ervaring met de oversteek Port Angels - Victoria?
Iemand ervaring met de oversteek Port Angels - Victoria?
-
niels85
- Amerika-ontdekker
Na wat bijschaven en wat schrappen heb ik naar mijn mening een logische route uitgestippeld met zo min mogelijke onnuttige verplaatsingen:
Als er nog bedenkingen zijn, shoot
05/09 Amsterdam Seattle
06/09 Seattle Port Angeles - Victoria
07/09 Vancouver Island Vancouver Island
08/09 Vancouver Island Vancouver Island
09/09 Vancouver Island Vancouver Island
10/09 Vancouver island Olympic National Parc Sol Duc Campground
11/09 Olympic National Parc Olympic National Parc Kalaloch
12/09 Olympic National Parc Mnt Rainier
13/09 Mnt Rainier Mnt Rainier
14/09 Mnt Rainier Portland coast Three capes scenic loop
15/09 Portland Portland