Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Reis Hinko & Carlijn: Californië juni 2018
Reis Hinko & Carlijn: Californië juni 2018
De tickets zijn geboekt!
Carlijn, en ik natuurlijk ook wel, wilde graag nog eens terug naar Yosemite. Ook het gebied rondom Palm Springs stond hoog op het lijstje. In al onze bezoeken aan de VS hebben we bovendien nog nooit een theme park bezocht, daar moest ook maar verandering in komen vonden wij. Bijkomend voordeel. Carlijn is gek van Disney.
Bedoeling is om meteen naar Bakersfield te rijden, we kunnen beide rijden. Dit moet geen probleem opleveren. We landen rond 13:00. Mooi op tijd dus.
Geen Death Valley, dit doen we al in onze aankomende januari trip.
De trip naar Lake Tahoe moeten we ook maar even zien hoe en wat, we zijn natuurlijk afhankelijk van de hoeveelheid sneeuw die er valt en welke passen open zijn.
Ik heb overnachtingen in Kings NP en Yosemite NP.
Warners Bros studio tour, Hollywood, Santa Monica hebben we in 2012 bezocht.
1. Thuis - Los Angeles - Bakersfield
2. Bakersfield -Three Rivers (Sequoia NP)
3. Three Rivers (Sequoia NP) - Kings Canyon NP
4. Kings Canyon NP
5. Kings Canyon NP - Yosemite NP
6. Yosemite NP
7. Yosemite NP - Lake Tahoe
8. Lake Tahoe
9. Lake Tahoe - we zien wel hoe ver we komen
10. we zien wel hoe ver we komen - Palm Springs
11. Palm Springs
12. Palm Springs
13. Palm Springs - San Diego
14. San Diego (Wellicht SeaWorld)
15. San Diego - Glendale
16. Glendale - Anaheim (hele dag Universal)
17. Anaheim - Disney
18. Anaheim -Disney
19. Anaheim - nog te plannen. Wellicht wat shoppen en richting 1 van de stranden zoals Laguna Beach.
20. Anaheim - Thuis
Carlijn, en ik natuurlijk ook wel, wilde graag nog eens terug naar Yosemite. Ook het gebied rondom Palm Springs stond hoog op het lijstje. In al onze bezoeken aan de VS hebben we bovendien nog nooit een theme park bezocht, daar moest ook maar verandering in komen vonden wij. Bijkomend voordeel. Carlijn is gek van Disney.
Bedoeling is om meteen naar Bakersfield te rijden, we kunnen beide rijden. Dit moet geen probleem opleveren. We landen rond 13:00. Mooi op tijd dus.
Geen Death Valley, dit doen we al in onze aankomende januari trip.
De trip naar Lake Tahoe moeten we ook maar even zien hoe en wat, we zijn natuurlijk afhankelijk van de hoeveelheid sneeuw die er valt en welke passen open zijn.
Ik heb overnachtingen in Kings NP en Yosemite NP.
Warners Bros studio tour, Hollywood, Santa Monica hebben we in 2012 bezocht.
1. Thuis - Los Angeles - Bakersfield
2. Bakersfield -Three Rivers (Sequoia NP)
3. Three Rivers (Sequoia NP) - Kings Canyon NP
4. Kings Canyon NP
5. Kings Canyon NP - Yosemite NP
6. Yosemite NP
7. Yosemite NP - Lake Tahoe
8. Lake Tahoe
9. Lake Tahoe - we zien wel hoe ver we komen
10. we zien wel hoe ver we komen - Palm Springs
11. Palm Springs
12. Palm Springs
13. Palm Springs - San Diego
14. San Diego (Wellicht SeaWorld)
15. San Diego - Glendale
16. Glendale - Anaheim (hele dag Universal)
17. Anaheim - Disney
18. Anaheim -Disney
19. Anaheim - nog te plannen. Wellicht wat shoppen en richting 1 van de stranden zoals Laguna Beach.
20. Anaheim - Thuis
Re: Reis Hinko & Carlijn: Californië juni 2018
Super! Leuk vooruitzicht. Ik zou alleen die tweede nacht niet in Three Rivers slapen. Vanuit Bakersfield ben je al snel in Sequoia. Althans, ik ga ervanuit dat je vanuit Bakersfield meteen naar het park rijdt.
Ik zou kijken of je iets kunt krijgen bij Grant Grove, anders blijf je op en neer rijden over een niet al te prettige weg.
Voor Lake Tahoe kun je eens kijken wat wij er dit jaar deden. Schitterende omgeving, zou er zo terug willen.
Ik zou kijken of je iets kunt krijgen bij Grant Grove, anders blijf je op en neer rijden over een niet al te prettige weg.
Voor Lake Tahoe kun je eens kijken wat wij er dit jaar deden. Schitterende omgeving, zou er zo terug willen.
Groetjes,
Daniel
Daniel
Ja dat was wel de bedoeling inderdaad Daniel.
Prima zal nog eens kijken of ik wat kan vinden.
Ja mede door jouw verslag wil ik daar ook heen. Dus bedankt!
Prima zal nog eens kijken of ik wat kan vinden.
Ja mede door jouw verslag wil ik daar ook heen. Dus bedankt!
Ik inspireer graag.
Grant Grove vond ik zelf een erg fijne accommodatie, al moet je in de cabins wel publiek sanitair gebruiken (al is er volgens mij ook een luxere cabin met bath).
Maar logistiek is het gewoon super.
Ik weet niet of jullie er van houden, maar tussen LA en San Diego ligt ook nog de Missiepost San Juan Capistrano, vond ik ook erg leuk om te zien.
Grant Grove vond ik zelf een erg fijne accommodatie, al moet je in de cabins wel publiek sanitair gebruiken (al is er volgens mij ook een luxere cabin met bath).
Maar logistiek is het gewoon super.
Ik weet niet of jullie er van houden, maar tussen LA en San Diego ligt ook nog de Missiepost San Juan Capistrano, vond ik ook erg leuk om te zien.
Groetjes,
Daniel
Daniel
Nou dat gaat snel, zag dat er nog een mooie cabin met badkamer vrij was. Geboekt dus.
Verder heb ik twee nachten in Cedar Grove. Is dat aan te raden? Of iets zoeken en blijven in Grant Grove?
Ga het noteren Daniel.
Verder heb ik twee nachten in Cedar Grove. Is dat aan te raden? Of iets zoeken en blijven in Grant Grove?
Ga het noteren Daniel.
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Mooie plannen!
Ik zou ook Three Rivers overslaan. je rijdt veel heen en weer als je op dag 2 nog het park in wilt. Ik neem aan dat je de dagen erna in Grant Grove zit? Je zou misschien na Bakersfield al naar Grant Grove kunnen rijden hoewel de tijd voor Sequoia dan wat krap wordt. Wat zijn de plannen overal? Voor de laatste nacht zou Cedar Grove wel mooi zijn, zie daarvoor ons 2013-verslag.
Waar zit je in Yosemite?
Edit: mijn opmerkingen zijn al wat achterhaald.
Marianne
Ik zou ook Three Rivers overslaan. je rijdt veel heen en weer als je op dag 2 nog het park in wilt. Ik neem aan dat je de dagen erna in Grant Grove zit? Je zou misschien na Bakersfield al naar Grant Grove kunnen rijden hoewel de tijd voor Sequoia dan wat krap wordt. Wat zijn de plannen overal? Voor de laatste nacht zou Cedar Grove wel mooi zijn, zie daarvoor ons 2013-verslag.
Waar zit je in Yosemite?
Edit: mijn opmerkingen zijn al wat achterhaald.
Marianne
Ja gaat snel
In Yosemite slapen we in Half Dome Village. was er meteen bij in juni dit jaar. Kijken of het bed in de cabin nog zo slecht is als in 2012.
Heb dus twee nachten Cedar Grove. Teveel?
In Yosemite slapen we in Half Dome Village. was er meteen bij in juni dit jaar. Kijken of het bed in de cabin nog zo slecht is als in 2012.
Heb dus twee nachten Cedar Grove. Teveel?
Ik zou het inderdaad op 1 houden. Je kunt dan nog veel doen op de dag dat je van Grant Grove naar Cedar rijdt. Dag erna wellicht nog een korte hike aan het einde van de Kings Canyon Scenic Byway en dan hup naar Yosemite.
Bakersfield - Grant Grove (highlights Sequoia)
Grant Grove - Cedar Grove (stukje Sequoia en stukje Kings Canyon, zoals Zumwalt Meadow)
Cedar Grove - Yosemite (met in de ochtend nog hike zoals Mist Falls - inclusief beren
)
Bakersfield - Grant Grove (highlights Sequoia)
Grant Grove - Cedar Grove (stukje Sequoia en stukje Kings Canyon, zoals Zumwalt Meadow)
Cedar Grove - Yosemite (met in de ochtend nog hike zoals Mist Falls - inclusief beren
Groetjes,
Daniel
Daniel
Uhmm ik heb nu, tenminste die ruimte heb ik nu.
Bakersfield - Grant Grove Village
Grant Grove Village - Grant Grove Village
Grant Grove Village - Cedar Grove
Cedar Grove - Yosemite
dus 2 nachten in Grant Grove en 1 nacht in Cedar Grove. Of is voor beide 1 nacht voldoende?
Edit: je had al antwoord gegeven zie ik
Bakersfield - Grant Grove Village
Grant Grove Village - Grant Grove Village
Grant Grove Village - Cedar Grove
Cedar Grove - Yosemite
dus 2 nachten in Grant Grove en 1 nacht in Cedar Grove. Of is voor beide 1 nacht voldoende?
Edit: je had al antwoord gegeven zie ik
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Wij hadden in 2013 1 nacht Cedar Grove en 2 nachten Grant Grove. En wij deden een lange wandeling bij Cedar grove. Maar de andere wandelingen daar hadden we al eens gedaan; als je er meerdere wilt doen zou 2 nachten ook kunnen. Maar ik zou toch kiezen voor 3 nachten Grant Grove. Daar zit je wat centraler. En het eten bij Cedar grove is helemaal niets.
Marianne
Marianne
Uhm duidelijk, zal er nog eens over nadenken. Twee of drie nachten. 
Eten bij Grant Grove is best prima. Goede pizza
. Persoonlijk zou ik meerdere dagen doen, te meer omdat ik het daar wandelen prachtig vind en er enorm veel wandelingen zijn. Als jullie dus veel willen gaan wandelen dan 3 nachten. Anders is 2 zeker voldoende. Het weer kan ook nog mwah zijn in die periode overigens he.
Groetjes,
Daniel
Daniel
Wandelen prima hoor, dus denk toch drie nachten hoor. Vervelen doen wij ons niet 
Kleine update, ondanks de inspirerende teksten en foto's van Daniel over de omgeving van South Lake Tahoe hebben we besloten om dit te skippen.
Die extra dagen gebruiken wij voor San Diego en Glendale.
Zo hebben we nu twee volle dagen voor San Diego, al zal een dag gevuld worden door Seaworld. De extra dag voor Glendale willen we graag oa gebruiken om een bezoek te brengen aan het Getty museum.
Een blog is er ook inmiddels, al staat daar natuurlijk nog niet zoveel op dan alleen de route en wat hotels die ik nu heb geboekt.
Nog drie maanden wachten.
https://califroniaonly.blogspot.nl/
Die extra dagen gebruiken wij voor San Diego en Glendale.
Zo hebben we nu twee volle dagen voor San Diego, al zal een dag gevuld worden door Seaworld. De extra dag voor Glendale willen we graag oa gebruiken om een bezoek te brengen aan het Getty museum.
Een blog is er ook inmiddels, al staat daar natuurlijk nog niet zoveel op dan alleen de route en wat hotels die ik nu heb geboekt.
Nog drie maanden wachten.
https://califroniaonly.blogspot.nl/
- PSVwally
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 5
- Contacteer:
Voor de echt goede uitzichten (of je moet geluk hebben) zou je het getty center eigenlijk niet te vroeg moeten aandoen. Je zou er vanaf Glendale via Mulholland drive heen kunnen rijden.
Je hebt al een hotel geboekt, maar ik zou evt toch nog eens kijken naar de embassy suites in Palm Desert.....
Palm Springs vond ik persoonlijk tegenvallen, al had ik geen tijd om bv de kabelbaan te doen. Anza Borrego is mooi, maar kost best veel tijd en daardoor kwam ik rond de Salton Sea eigenlijk tijd te kort. Jij hebt wel een dag meer, vergeet o.a. aan de oostkant ook niet om bij Niland Salvation Mountain aan te doen.
Je hebt al een hotel geboekt, maar ik zou evt toch nog eens kijken naar de embassy suites in Palm Desert.....
Palm Springs vond ik persoonlijk tegenvallen, al had ik geen tijd om bv de kabelbaan te doen. Anza Borrego is mooi, maar kost best veel tijd en daardoor kwam ik rond de Salton Sea eigenlijk tijd te kort. Jij hebt wel een dag meer, vergeet o.a. aan de oostkant ook niet om bij Niland Salvation Mountain aan te doen.
Hey Paul.
Ik wilde het eigenlijk erna doen, geen idee hoeveel uur je minimaal kwijt in het Getty?
Bedankt voor de tips over de omgeving Palm Springs. Heb al vaker gehoord van mensen dat ze Palm Desert kiezen ipv Palm Springs.
Waarom is dat eigenlijk?
We houden niet van om in een groot resort oid te zitten. Lekker kleinschalig is veel meer ons ding.
Carlijn wil graag naar Palm Springs

Ik wilde het eigenlijk erna doen, geen idee hoeveel uur je minimaal kwijt in het Getty?
Bedankt voor de tips over de omgeving Palm Springs. Heb al vaker gehoord van mensen dat ze Palm Desert kiezen ipv Palm Springs.
Waarom is dat eigenlijk?
We houden niet van om in een groot resort oid te zitten. Lekker kleinschalig is veel meer ons ding.
Carlijn wil graag naar Palm Springs
- PSVwally
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 5
- Contacteer:
Dat hotel wat ik benoemde is geen resort. Maar wel gratis happy hour tussen 6/7 of 7/8
Op zichzelf maakt het denk ik weinig uit waar je zit. Ik had rond Palm Springs wel steeds wat file. Al die steden, Palm Springs, Palm Desert,Indian wells, Coachella, liggen min of meer tegen elkaar aan. Vanuit Palm Desert ben je wat sneller de bergen in.
Op zichzelf maakt het denk ik weinig uit waar je zit. Ik had rond Palm Springs wel steeds wat file. Al die steden, Palm Springs, Palm Desert,Indian wells, Coachella, liggen min of meer tegen elkaar aan. Vanuit Palm Desert ben je wat sneller de bergen in.
-
vinceG
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 10
Als wij de kant van palm springs op gaan verblijven we eigenlijk ook altijd in Palm Desert. Dit ligt het meest centraal en vooral vlakbij de weg naar de San Jacinto mountains. Vooral de palms to pines highway doen! Prachtig!
In Palm desert is ook Sunnylands nog een aanrader! Erg mooi landgoed! wel vooraf reserveren voor de tour.
Laatste keer hilton garden inn palm springs-rancho mirage beviel erg goed!
In Palm desert is ook Sunnylands nog een aanrader! Erg mooi landgoed! wel vooraf reserveren voor de tour.
Laatste keer hilton garden inn palm springs-rancho mirage beviel erg goed!
Dank voor de tips! Ik moet nog een planning maken, na Palm Springs gaan we naar San Diego dus wellicht kunnen we dan ook nog het een en ander meepakken. 
We zijn al een aantal dagen op pad, we gaan zo naar Kings Canyon voor oa de wandeling naar de mist falls.
Wil je ons volgen? Dat kan hier: https://califroniaonly.blogspot.com/
Door het matige internet hier in Grant Grove volgen de foto's later!
Wil je ons volgen? Dat kan hier: https://califroniaonly.blogspot.com/
Door het matige internet hier in Grant Grove volgen de foto's later!
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 3 Reacties
- 1529 Weergaves
-
Laatste bericht door jojostravelusa
-
- 19 Reacties