Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Reis famsill: reisafstanden.

Vragen over specifieke reizen naar de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Re: Reis famsill: reisafstanden.

Bericht door Martin & Marianne »

famsill schreef:Hallo Marianne , heb jullie reisverslagen vluchtig bekeken , zeer mooi en leuke foto's.
We zijn weer aan het twijfelen geslagen omtrent het wel of niet naar Yosemite NP te rijden via de Tioga pass en Sequoia NP te laten vervallen.
Aangezien er ook sequoia 's in Yosemite staan. Jullie hebben ze volgens mij in beide parken gezien , als je moest kiezen wat zou jullie keuze zijn.
Het doet er eigenlijk niet zo veel toe wat ik zou kiezen; ik heb je juist naar die verslagen verwezen zodat je zelf een beeld kunt vormen van beide parken en een keuze kunt maken. Kijk ook eens op www.ontdek-amerika.nl en op de NPS-sites (www.nps.gov/yose en www.nps.gov/seki).
Gaat het je alleen om de sequoia's dan zou ik kiezen voor Sequoia en Kings Canyon; je hebt er meer sequoia groves, en een wandeling als de Congress trail is prachtig. Maar voor de route en afwisseling zou ik voor Yosemite keizen ook al is het daar wel drukker. Maar jullie hebben een camping de vallei, dus je kunt in de vallei alles met de shuttlebus doen. Op die manier heb je geen parkeerproblemen.
Kijk eens of er nog iets vrij is in Sequoia;; als dat er niet is, dan is de keuze eigenlijk al gemaakt.

Marianne
Franciscus
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 6

Bericht door Franciscus »

Arno schreef:Ik zou gaan voor Sequoia. Veel mooier en veel rustiger.
Helemaal mee eens. Yosemite is prachtig maar de drukte vind ik wel een probleem. In Sequoia heb je daar veel minder (lees geen) last van en bovendien zijn de bomen en de bossen daar veel mooier. Sequoia is een van onze favoriete USA parken.
2025 juli/aug. 3,5 weken Seattle - Zuidwest Canada
2017 juli/aug. 6 weken ronde vanuit Portland
2014 april/mei 3 weken ronde vanuit LA
2000 mei/juni 4 weken Seattle - LA
1998 mei/juni 3,5 week ronde vanuit Las Vegas
1997 mei 2,5 week LA - SF en 1 week Miami/Florida Keys
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Eind september/begin oktober zal het met de drukte wel minder erg zijn dan eerder in het jaar.
De sequoiabossen in Sequoia en Kings Canyon zijn zeker mooier dan in Yosemite, maar om een idee te krijgen van de bomen is de Mariposa Grove prima. Buiten de sequoia's is Yosemite toch iets veelzijdiger met de vallei, de Tioga Road en Glacier Point. Als je meer variatie wilt hebben in Sequoia dan zou ik zeker ook een overnachting nemen in Cedar Grove in Kings Canyon. Zie voor dat deel ons 2013-verslag.

Kijk ook eens naar de routes (hier en hier): die via Yosemite is 491 mijl, die via Sequoia 655 mijl.

Marianne
Dokus
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 10

Bericht door Dokus »

380 mijl = 600 kilometer.

Dat is alsof je iedere dag naar Parijs rijdt. Met een Camper! Pfff. Dat betekent per dag bijna de hele dag autorijden. Zo snel gaat een camper niet. Tenzij je een draaikolk in je tank wil hebben. Als ik in Amerika, met een Camper een snelheid aanhoud van 90km per uur, dan rijdt de camper 1:4. 1 liter op 4 kilometer. Ga je planken, met 120, wordt het 1:3 of 1:2

Mijn advies is, als je een planning maakt, uit te gaan van zo'n 350 km per dag. Dan kan je ook nog eens uitstappen om wat te zien en rijd je niet van tankstation naar tankstation zonder te stoppen.

Als je Sequoia's wil zien is Calaveras Big Tree park (State park van Calif) een aanrader. Mooier dan Yosemite en Sequoia zelf. En.. Rustiger
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Ik vond Calaveras een leuk park, en zeker de North Grove de moeite waard, maar mooier dan Sequoia zou ik beslist niet willen zeggen.
En het ligt ook niet op de route van famsill dus dat lijkt me sowieso geen optie.

Marianne
famsill
Amerika-newbie
Aantal x V.S. bezocht: 0

Bericht door famsill »

Hallo allemaal , bedankt nog voor jullie reacties . We gaan ermee aan de slag.

Groetjes.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer