Het doet er eigenlijk niet zo veel toe wat ik zou kiezen; ik heb je juist naar die verslagen verwezen zodat je zelf een beeld kunt vormen van beide parken en een keuze kunt maken. Kijk ook eens op www.ontdek-amerika.nl en op de NPS-sites (www.nps.gov/yose en www.nps.gov/seki).famsill schreef:Hallo Marianne , heb jullie reisverslagen vluchtig bekeken , zeer mooi en leuke foto's.
We zijn weer aan het twijfelen geslagen omtrent het wel of niet naar Yosemite NP te rijden via de Tioga pass en Sequoia NP te laten vervallen.
Aangezien er ook sequoia 's in Yosemite staan. Jullie hebben ze volgens mij in beide parken gezien , als je moest kiezen wat zou jullie keuze zijn.
Gaat het je alleen om de sequoia's dan zou ik kiezen voor Sequoia en Kings Canyon; je hebt er meer sequoia groves, en een wandeling als de Congress trail is prachtig. Maar voor de route en afwisseling zou ik voor Yosemite keizen ook al is het daar wel drukker. Maar jullie hebben een camping de vallei, dus je kunt in de vallei alles met de shuttlebus doen. Op die manier heb je geen parkeerproblemen.
Kijk eens of er nog iets vrij is in Sequoia;; als dat er niet is, dan is de keuze eigenlijk al gemaakt.
Marianne