Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Reis famsill: reisafstanden.
Reis famsill: reisafstanden.
Hallo, wij gaan met ons vieren naar America. Eerst een paar dagen New York en dan naar Los Angeles. Hier nemen we onze camper in ontvangst en beginnen we aan onze rondreis. We hebben hier welgeteld 20 dagen voor. Aangezien we veel willen zien, heb ik een reisschema gemaakt.
In dit reisschema zitten een paar flinke reisafstanden, zo rond de 350 miles tot 380 miles. Ik rij zelf en mijn twee zonen.
Wij zouden nu graag willen weten of dit wel haalbaar is, op papier zijn het maar getallen.
Ons reisschema ziet er als volgt uit:
dag1-- Los Angeles / Joshua Tree
dag2-- Joshua Tree
dag3-- Joshua Tree / Grand Canyon
dag4-- Grand Canyon
dag5-- Grand Canyon / Page
dag6-- Page ( vanuit Page , heen en terug naar Monument Valley )
dag7-- Page ( vanuit Page , heen en terug naar Lower Antilope )
dag8-- Page / Zion ( via of vanuit Bryce Canyon )
dag9-- Zion
dag10--Zion
dag11--Zion / Las Vegas
dag12--Las Vegas
dag13--Las Vegas / Sequoia-Kings Canyon ( eventueel via Death Valley )
dag14--Sequoia-Kings Canyon / Yosemite
dag15--Yosemite
dag16--Yosemite / San Francisco
dag17--San Francisco
dag18--San Francisco
dag19--San Francisco / Santa Barbara
dag20--Santa Barbara / Los Angeles.
Groetjes.
In dit reisschema zitten een paar flinke reisafstanden, zo rond de 350 miles tot 380 miles. Ik rij zelf en mijn twee zonen.
Wij zouden nu graag willen weten of dit wel haalbaar is, op papier zijn het maar getallen.
Ons reisschema ziet er als volgt uit:
dag1-- Los Angeles / Joshua Tree
dag2-- Joshua Tree
dag3-- Joshua Tree / Grand Canyon
dag4-- Grand Canyon
dag5-- Grand Canyon / Page
dag9-- Zion
dag10--Zion
dag11--Zion / Las Vegas
dag12--Las Vegas
dag13--Las Vegas / Sequoia-Kings Canyon ( eventueel via Death Valley )
dag15--Yosemite
dag17--San Francisco
dag18--San Francisco
Groetjes.
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Re: Reis famsill: reisafstanden.
Er zitten inderdaad wat lange afstanden bij.
Wanneer gaan jullie? Liggen de campings al vast?
Marianne
Wanneer gaan jullie? Liggen de campings al vast?
Marianne
- PSVwally
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 5
- Contacteer:
De voorbeeldroute is 21 dagen minus joshua tree, sequoia np en Monumument Valley en jij denkt het ket een camper incl drie extra zaken in 20 dagen te kunnen? Lijkt me lastig. Vooral Las Vegas - Seki en bv San Francisco - Santa Barbara zijn echt hele fikse rijdagen. Dit soort reizen bestaat uit keuzes maken. Je kiest ervoor om NY erbij te doen, dan moet je elders wat laten zitten. Als je Joshua Tree perse wilt doen dan heb je de volle dag Grand acanyon ook echt wel nodig met die ritdag ertussen, je kan ook LA - Kingman - Grand Canyon doen en de dag erop naar Page waardoor je wat tijd wint. Noteer voor jezelf echt de must does eerst want dit is imo net wat te veelWij zouden nu graag willen weten of dit wel haalbaar is, op papier zijn het maar getallen.
Minument valley is nou juist een prachtplek om een nacht met de camper te staan....je kan er verder niets met de camper doen en zal tours moeten boeken of alleen van het uitzicht bij the view kunnen genieten. Het mooiste is om na de GC hierheen te rijden.dag5-- Grand Canyon / Page
Ga vooral niet constant op en neer rijden en doe Bryce vanuit Bryce en Page vanuit Pagedag8-- Page / Zion ( via of vanuit Bryce Canyon )
dag9-- Zion
dag10--Zion
Zet dit eens uit in google maps, reken dan voor Sequoia de lodgepole campground, en beslis dan eens of dit wel een juiste beslissing is?? Met de camper ben je een 20% trager dan een auto, je zit dus de hele dag in de camper....dag13--Las Vegas / Sequoia-Kings Canyon ( eventueel via Death Valley )
En dan is het ook nog de vraag of je van je verhuurbedrijf door death valley mag rijden.
-
Marcopstal
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 28
Een eerste vraag is al in welke periode van het jaar deze reis moet plaatsvinden. Voor een aantal zaken is dat immers toch bepalend.
Verder ben ik het alvast met een aantal van bovenstaande opmerkingen eens. Dit wordt veel te veel. Denk eraan: less is more. Een combinatie doen met NYC en dan op een drafje van plaats naar plaats hollen lijkt me zeker niet de beste keuze. Schrap zaken in het zuidwesten of vergeet NYC en voeg die dagen eraan toe.
De camper afhalen en dezelfde dag nog naar Joshua Tree rijden kan teveel van het goede zijn. Er is immers kans op files en je moet ook nog boodschappen doen. Houd er rekening mee dat je misschien vroeger wil stoppen.
Door geen twee nachten Joshua Tree te doen kan je winst maken naar de Grand Canyon toe.
Op zich heb je in dit eerste deel wel tijd genoeg mits een aantal aanpassingen, er zou zelfs wat tijd te winnen zijn.
dag1-- Los Angeles - richting Joshua Tree
dag2-- Joshua Tree - Kingman
dag3-- Kingman -Grand Canyon
dag4-- Grand Canyon - Monument Valley
dag5-- Monument Valley -Page
dag6-- Page - Bryce
dag7-- Bryce - Zion
dag8-- Zion
dag9-- Zion - Las Vegas
Uiteraard kan je nog wel ergens een dag extra toevoegen, maar zeker in het tweede deel is extra tijd noodzakelijk.
Las Vegas - Sequoia is op zich al een volle dag rijden en dan zonder Death Valley. Wat je nu zou willen doen is eigenlijk gewoon onmogelijk. Er vanuit gaande dat je niet via de Tioga Pass kan:
dag11--Las Vegas - Death Valley - Lone Pine
dag12--Lone Pine - Sequoia
dag13--Sequoia
dag15--Yosemite
dag17--San Francisco
dag18--San Francisco - Monterey
dag19--Monterey - Morro Bay
dag20--Morro Bay - Los Angeles
Dit lijkt het enige echt haalbare, met die bemerking dat als dag 20 de laatste dag is je dit nooit haalt natuurlijk. (zelfs niet als je nog van Santa Barbara moet komen tenzij je heel vroeg in de ochtend vertrekt naar LA)
Verder ben ik het alvast met een aantal van bovenstaande opmerkingen eens. Dit wordt veel te veel. Denk eraan: less is more. Een combinatie doen met NYC en dan op een drafje van plaats naar plaats hollen lijkt me zeker niet de beste keuze. Schrap zaken in het zuidwesten of vergeet NYC en voeg die dagen eraan toe.
De camper afhalen en dezelfde dag nog naar Joshua Tree rijden kan teveel van het goede zijn. Er is immers kans op files en je moet ook nog boodschappen doen. Houd er rekening mee dat je misschien vroeger wil stoppen.
Door geen twee nachten Joshua Tree te doen kan je winst maken naar de Grand Canyon toe.
Op zich heb je in dit eerste deel wel tijd genoeg mits een aantal aanpassingen, er zou zelfs wat tijd te winnen zijn.
dag1-- Los Angeles - richting Joshua Tree
dag2-- Joshua Tree - Kingman
dag3-- Kingman -Grand Canyon
dag4-- Grand Canyon - Monument Valley
dag5-- Monument Valley -Page
dag6-- Page - Bryce
dag7-- Bryce - Zion
dag8-- Zion
dag9-- Zion - Las Vegas
Uiteraard kan je nog wel ergens een dag extra toevoegen, maar zeker in het tweede deel is extra tijd noodzakelijk.
Las Vegas - Sequoia is op zich al een volle dag rijden en dan zonder Death Valley. Wat je nu zou willen doen is eigenlijk gewoon onmogelijk. Er vanuit gaande dat je niet via de Tioga Pass kan:
dag11--Las Vegas - Death Valley - Lone Pine
dag12--Lone Pine - Sequoia
dag13--Sequoia
dag15--Yosemite
dag17--San Francisco
dag18--San Francisco - Monterey
dag19--Monterey - Morro Bay
dag20--Morro Bay - Los Angeles
Dit lijkt het enige echt haalbare, met die bemerking dat als dag 20 de laatste dag is je dit nooit haalt natuurlijk. (zelfs niet als je nog van Santa Barbara moet komen tenzij je heel vroeg in de ochtend vertrekt naar LA)
Zuidwesten: 95/96/96/97/98/99/05/06/10/14/15/16/19/20/22/23
Texas: 97/08
Florida: 98/24
Noordoosten: 01/03/04/09/12/13/15/17/18/20
Midwesten: 02
South: 07/11
Texas: 97/08
Florida: 98/24
Noordoosten: 01/03/04/09/12/13/15/17/18/20
Midwesten: 02
South: 07/11
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Als de Tioga Pass open is als jullie gaan zou ik via de Tioga Pass naar Yosemite rijden en Sequoia vergeten. Nu heb je er geen tijd voor en je rijdt niet via de mooiste route.
Marianne
Marianne
-
El_guti2
- Amerika-ontdekker
Veel plezier met de voorbereiding.
Zoals de andere leden al aangeven is het fijn om te weten waar jullie interesses liggen wat jullie verwachten van de reis.
Dag 13 LV - Lone Pine (death valley)
Dag 14 Lone Pine - Yosemite (Tioga)
Dag 15 Yosemite
Dag 16 Yosemite
Dag 17 Yosemite - SF
Ook dan moet je weer een keuze maken. Om de Highway 1 te doen en wat van SF en LA te zien is er mijns inziens te weinig tijd.
Als jullie geen wandelaars zijn maar alleen de hoogtepunten willen zien dan zou je eventueel van Yosemite en Zion een dag kunnen pakken en die in de laatste week pakken. Dan heb je 2 dagen extra en zou je SF, en de big sur kunnen doen om vervolgens vanuit of SF of LA weer terug naar huis te vliegen.
Oftwel keuzes keuzes keuzes. Succes!
Zoals de andere leden al aangeven is het fijn om te weten waar jullie interesses liggen wat jullie verwachten van de reis.
Ik zou een keuze maken om in Monument Valley te overnachten. Dit is een prachtplek om te overnachten.famsill schreef:dag6-- Page ( vanuit Page , heen en terug naar Monument Valley )
Zijn jullie wandelaars? Kies dan vooral voor genoeg tijd in Zion. Ik zou willen adviseren niet heen en weer te rijden tussen Bryce en Zion. Afstanden langer dan een half uur voordat je in een park bent en terug dit ook weer te doen en dan de volgende dag ook weer gaat heel erg irriteren.famsill schreef:dag8-- Page / Zion ( via of vanuit Bryce Canyon )
dag9-- Zion
dag10--Zion
dag11--Zion / Las Vegas
Hier zou ik adviseren keuze te maken. In Yosemite is veel te zien. Ik zou Kings Canyon schrappen en via de Tioga Pass naar Yosemite rijden. Dit is wel afhankelijk van welke datum jullie gaan. Als de pas dan niet open is dan is dat natuurlijk geen optie.famsill schreef:dag14--Sequoia-Kings Canyon / Yosemite
dag15--Yosemite
dag17--San Francisco
dag18--San Francisco
Dag 13 LV - Lone Pine (death valley)
Dag 14 Lone Pine - Yosemite (Tioga)
Dag 15 Yosemite
Dag 16 Yosemite
Dag 17 Yosemite - SF
Ook dan moet je weer een keuze maken. Om de Highway 1 te doen en wat van SF en LA te zien is er mijns inziens te weinig tijd.
Als jullie geen wandelaars zijn maar alleen de hoogtepunten willen zien dan zou je eventueel van Yosemite en Zion een dag kunnen pakken en die in de laatste week pakken. Dan heb je 2 dagen extra en zou je SF, en de big sur kunnen doen om vervolgens vanuit of SF of LA weer terug naar huis te vliegen.
Oftwel keuzes keuzes keuzes. Succes!
Hallo , bedankt voor jullie reacties. We reizen met de camper van 21 september tot en met 11 oktober.
Ook willen we graag een paar wandelingen maken in Zion. Wat ik van jullie reacties begrijp moet er nog flink wat geschoven worden of weg gevinkt worden.
Grand Canyon is een must i.v.m. een geboekte helikopter vlucht op 24 september.
In Zion hebben we al een camping geboekt evenals in Yosemite.
En wat zijn de gemiddelde reisafstanden ( normaal haalbare mijlen ) met een camper op een dag ?
Ik hoop op nog wat tips. In tussen ga ik de route nog eens onder de loep leggen.
Groetjes.
Ook willen we graag een paar wandelingen maken in Zion. Wat ik van jullie reacties begrijp moet er nog flink wat geschoven worden of weg gevinkt worden.
Grand Canyon is een must i.v.m. een geboekte helikopter vlucht op 24 september.
In Zion hebben we al een camping geboekt evenals in Yosemite.
En wat zijn de gemiddelde reisafstanden ( normaal haalbare mijlen ) met een camper op een dag ?
Ik hoop op nog wat tips. In tussen ga ik de route nog eens onder de loep leggen.
Groetjes.
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Als Zion en Yosemite vastliggen kan er niet heel veel geschoven worden, maar met de suggesties die hier al zijn gegeven zou je zoiets kunnen doen:
dag 1 Los Angeles Joshua Tree
dag 2 Joshua Tree - Needles/Kingman
dag 3 Kingman - Grand Canyon
dag 4 Grand Canyon
dag 5 Grand Canyon - Monument Valley
dag 6 Monument Valley - Page
dag 7 Page - Bryce
dag 8 Bryce - Zion
dag 9 Zion
dag 10 Zion
dag 11 Zion - Las Vegas
dag 12 Las Vegas
dag 13 Las Vegas - Lee Vining
dag 14 Lee Vining - Yosemite
dag 15 Yosemite
dag 16 Yosemite - San Francisco
dag 17 San Francisco
dag 18 San Francisco - Monterey
dag 19 Monterey - Pismo Beach
dag 20 Pismo Beach - LA
Aangezien jullie et een camper reizen is het volkomen onnodig om dingen vanuit dezelfde locatie te bezoeken. Dus geen MV vanuit Page, maar overnachten bij MV zelf. Idem voor Bryce.
Ik neem aan dat Zion niet het enige park is waar jullie willen wandelen? Ik vind twee dagen daar wel mooi, maar met één volle dag kun je er ook al aardig veel zien. Je zou dan tijd hebebn voor een tussenstop in of vlak na Death Valley als je van LV naar Yosemite rijdt.
Als je in Yosemite ook wilt wandelen en naar de Mariposa Grove wilt is de tijd daar niet bijzonder ruim. Heb je een camping in de vallei?
Halen jullie op dag 1 de camper op? En moet hij op dag 20 ingeleverd worden? In dat geval zul je verder moeten rijden dan Pismo Beach op dag 20.
Marianne
dag 1 Los Angeles Joshua Tree
dag 2 Joshua Tree - Needles/Kingman
dag 3 Kingman - Grand Canyon
dag 4 Grand Canyon
dag 5 Grand Canyon - Monument Valley
dag 6 Monument Valley - Page
dag 7 Page - Bryce
dag 8 Bryce - Zion
dag 9 Zion
dag 10 Zion
dag 11 Zion - Las Vegas
dag 12 Las Vegas
dag 13 Las Vegas - Lee Vining
dag 14 Lee Vining - Yosemite
dag 15 Yosemite
dag 16 Yosemite - San Francisco
dag 17 San Francisco
dag 18 San Francisco - Monterey
dag 19 Monterey - Pismo Beach
dag 20 Pismo Beach - LA
Aangezien jullie et een camper reizen is het volkomen onnodig om dingen vanuit dezelfde locatie te bezoeken. Dus geen MV vanuit Page, maar overnachten bij MV zelf. Idem voor Bryce.
Ik neem aan dat Zion niet het enige park is waar jullie willen wandelen? Ik vind twee dagen daar wel mooi, maar met één volle dag kun je er ook al aardig veel zien. Je zou dan tijd hebebn voor een tussenstop in of vlak na Death Valley als je van LV naar Yosemite rijdt.
Als je in Yosemite ook wilt wandelen en naar de Mariposa Grove wilt is de tijd daar niet bijzonder ruim. Heb je een camping in de vallei?
Halen jullie op dag 1 de camper op? En moet hij op dag 20 ingeleverd worden? In dat geval zul je verder moeten rijden dan Pismo Beach op dag 20.
Marianne
-
Trails
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 19
- Contacteer:
Wij hebben afgelopen sept./okt. ook rond gereisd met een camper.
Wij reden gemiddeld 115 mijl per dag (soms meer, soms minder) en een volgende keer zouden we dat zelfs lager houden.
Nu hadden wij wel 7 weken, dat scheelt natuurlijk.
Met een camper ligt de snelheid toch lager dan met een auto en wij wilden onderweg ook nog van alles doen.
350-380 mijl (560-610 km!!!) is toch wel erg veel.
We waren meestal rond 4 uur op een camping, ook omdat het al vroeg donker wordt.
Wij reden gemiddeld 115 mijl per dag (soms meer, soms minder) en een volgende keer zouden we dat zelfs lager houden.
Nu hadden wij wel 7 weken, dat scheelt natuurlijk.
Met een camper ligt de snelheid toch lager dan met een auto en wij wilden onderweg ook nog van alles doen.
350-380 mijl (560-610 km!!!) is toch wel erg veel.
We waren meestal rond 4 uur op een camping, ook omdat het al vroeg donker wordt.
Hallo , heb het reisschema aangepast na overleg met vrouw en zonen.
Het is u als volgt :
Los Angeles - Joshua Tree ( Early bird bij Road Bear )
Joshua Tree - Kingman
Kingman - Grand Canyon
Grand Canyon ( helikoptervlucht 10.15 uur )
Grand Canyon - Monument Valley
Monument Valley - Page ( lower Anlilope Canyon en Horshoe Bend )
Page - Zion ( kan eventueel via Bryce Canyon ? )
Zion ( wandeling Narrows )
Zion ( wandeling Angels Landing , voor de mannen )
Zion - Las Vegas
Las Vegas ( hooverdam )
Las Vegas - Lone Pine
Lone Pine - Sequoia NP
Sequoia NP ( giant forrest )
Sequoia NP - San Francisco
San Francisco ( alcatraz tour )
San Francisco
San Francisco - Monterey
Monterey - Santa Barbara
Santa Barbara - Los Angeles
Inleveren Camper.
Nogmaals na overleg Yosemite NP helaas laten vervalen. Afstanden nu wat gematigder , hoop ik.
De reserveringen ga ik proberen iets te verschuiven of te annuleren , indien mogelijk.
Suggesties ???
Groetjes famsill.
Het is u als volgt :
Los Angeles - Joshua Tree ( Early bird bij Road Bear )
Joshua Tree - Kingman
Kingman - Grand Canyon
Grand Canyon ( helikoptervlucht 10.15 uur )
Grand Canyon - Monument Valley
Monument Valley - Page ( lower Anlilope Canyon en Horshoe Bend )
Page - Zion ( kan eventueel via Bryce Canyon ? )
Zion ( wandeling Narrows )
Zion ( wandeling Angels Landing , voor de mannen )
Zion - Las Vegas
Las Vegas ( hooverdam )
Las Vegas - Lone Pine
Lone Pine - Sequoia NP
Sequoia NP ( giant forrest )
Sequoia NP - San Francisco
San Francisco ( alcatraz tour )
San Francisco
San Francisco - Monterey
Monterey - Santa Barbara
Santa Barbara - Los Angeles
Inleveren Camper.
Nogmaals na overleg Yosemite NP helaas laten vervalen. Afstanden nu wat gematigder , hoop ik.
De reserveringen ga ik proberen iets te verschuiven of te annuleren , indien mogelijk.
Suggesties ???
Groetjes famsill.
-
El_guti2
- Amerika-ontdekker
Hoewel Yosemite echt een geweldig mooi park is denk ik dat het goed is om keuzes te maken en inderdaad dingen te schrappen. Ik denk dat het schema zo mooi is en je een prachtige reis hebt staan.
Laatst gewijzigd door Mrvanilla op 31 mei 2018, 17:40, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Bovenliggende berichten gaarne niet steeds citeren. Dit komt de leesbaarheid van het forum niet ten goede.
Reden: Bovenliggende berichten gaarne niet steeds citeren. Dit komt de leesbaarheid van het forum niet ten goede.
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Toch wel jammer; de route naar en door Yosemite is prachtig. En ook korter dan de route via Sequoia NP. Waarom kies je voor Sequoia en niet voor Yosemite?famsill schreef:Nogmaals na overleg Yosemite NP helaas laten vervallen. Afstanden nu wat gematigder , hoop ik.
Je weet dat je met een camper niet de CA198 door het park mag rijden?
Voor zowel Sequoia als Yosemite kun je eens in ons 2013- en 2017-verslag kijken.
Ik vind het wel beter verdeeld zo; je had eerst voor het eerste stuk ruim de tijd terwijl het laatste deel gehaast was. Wel jammer om wel naar Bryce te gaan maar er niet te overnachten. Maar het kan op zich wel als je naar Zion rijdt. Dat betekent wel weer dat je weinig tijd hebt om bijvoorbeeld nog de Canyon Overlook trail te doen in Zion.Check ook even hoe het met de tunnel zit; ik weet niet of je daar ook in de avond nog door kunt met een camper. Zie hier voor meer informatie.
Heb je al gekeken of er nog plaats is op een camping in Sequoia?
En aan de kust zou ik ook iets reserveren.
Het is me nog niet duidelijk wanneer je de camper in moet leveren; is dat op de dag dat je naar LA rijdt?
Marianne
- PSVwally
- Amerika-expert
- Contacteer:
Je zou die nacht bryce toe kunnen voegen als je na de helivlucht al doorrijd naar Monument Valley. Heb je daar een tour geboekt? Zo niet dan is rond 5u aankomen prima te doen namelijk. Maargoed altijd keuzes. Zo zou ik van zion via valley of fire, lake mead en de hooverdam naar Vegas rijden en dan de hele dag erna gewoon in Vegas blijvdn
Hallo , wederom bedankt voor jullie tips.
De weg naar Yosemite is dat die via de tioga pass ?
We hebben voor Sequoia gekozen vanwege deze sequoia's die we absoluut willen zien.
De optie om vanuit Zion via valley of fire , lake mead en de hooverdam ga ik me eens bekijken. Zit wel wat in.
Groetjes Astrid en Henk.
De weg naar Yosemite is dat die via de tioga pass ?
We hebben voor Sequoia gekozen vanwege deze sequoia's die we absoluut willen zien.
De optie om vanuit Zion via valley of fire , lake mead en de hooverdam ga ik me eens bekijken. Zit wel wat in.
Groetjes Astrid en Henk.
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Dat is inderdaad de Tigoa Pass.
In Yosemite heb je ook sequoia's, bijvoorbeeld in de Mariposa Grove.
Marianne
In Yosemite heb je ook sequoia's, bijvoorbeeld in de Mariposa Grove.
Marianne
Hallo Marianne , heb jullie reisverslagen vluchtig bekeken , zeer mooi en leuke foto's.
We zijn weer aan het twijfelen geslagen omtrent het wel of niet naar Yosemite NP te rijden via de Tioga pass en Sequoia NP te laten vervallen.
Aangezien er ook sequoia 's in Yosemite staan. Jullie hebben ze volgens mij in beide parken gezien , als je moest kiezen wat zou jullie keuze zijn.
Ook gezien de rit erna toe........ We weten natuurlijk ook , smaken verschillen maar een goed advies kan soms goud waard zijn.
Groetjes Astrid en Henk.
We zijn weer aan het twijfelen geslagen omtrent het wel of niet naar Yosemite NP te rijden via de Tioga pass en Sequoia NP te laten vervallen.
Aangezien er ook sequoia 's in Yosemite staan. Jullie hebben ze volgens mij in beide parken gezien , als je moest kiezen wat zou jullie keuze zijn.
Ook gezien de rit erna toe........ We weten natuurlijk ook , smaken verschillen maar een goed advies kan soms goud waard zijn.
Groetjes Astrid en Henk.
- Marenko
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 13
- Contacteer:
Voor het plannen van je route kun je de route in Google maps zetten. Tel bij de tijden die Google geeft 15 a 20% op en je hebt de zuivere rijtijd zonder stoppen. Wij kijken nooit naar het aantal Miles bij een route maar altijd naar rijtijden. 100 mile op een berg rit kost nu eenmaal meer tijd dan 100 mile op een freeway.
Als het lukt zou ik voor Yosemite kiezen. De route er naar toe en ook de Tiogapass is prachtig.
Voor reisverslagen met de camper in dat gebied kun je ook even op onze site kijken. Daar staan ook alle campgrounds welke wij bezocht hebben.
Als het lukt zou ik voor Yosemite kiezen. De route er naar toe en ook de Tiogapass is prachtig.
Voor reisverslagen met de camper in dat gebied kun je ook even op onze site kijken. Daar staan ook alle campgrounds welke wij bezocht hebben.
- Inge
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 3
- Contacteer:
Ik zou ook kiezen voor Yosemite.
Al vond ik Sequoia ook mooi; al hadden we daar pech met het weer... Yosemite is wat “makkelijker” te bezoeken, zonder er veel voor te hoeven doen kom je al op mooie plekjes. Dat is met weinig tijd wel handig.
De sequoia’s in Yosemite doen nauwelijks onder voor die in Sequoia NP. En zeker als je ze nog nooit eerder hebt gezien, zal het weinig verschil maken.
Ik weet niet of het nog steeds zo is, maar wij hebben destijds de sequoia’s bezocht in de Tuolumne Grove (en ook in de Mariposa Grove) in Yosemite. De Tuolumne Grove was moeilijker te bereiken (wandeling via een steile helling ernaartoe; eerst omlaag - terug omhoog) en daardoor was het daar ook veel rustiger en had je de bomen praktisch voor jezelf.
Al vond ik Sequoia ook mooi; al hadden we daar pech met het weer... Yosemite is wat “makkelijker” te bezoeken, zonder er veel voor te hoeven doen kom je al op mooie plekjes. Dat is met weinig tijd wel handig.
De sequoia’s in Yosemite doen nauwelijks onder voor die in Sequoia NP. En zeker als je ze nog nooit eerder hebt gezien, zal het weinig verschil maken.
Ik weet niet of het nog steeds zo is, maar wij hebben destijds de sequoia’s bezocht in de Tuolumne Grove (en ook in de Mariposa Grove) in Yosemite. De Tuolumne Grove was moeilijker te bereiken (wandeling via een steile helling ernaartoe; eerst omlaag - terug omhoog) en daardoor was het daar ook veel rustiger en had je de bomen praktisch voor jezelf.
Groetjes Inge
Onze reisverslagen naar Amerika (en Zweden, Noorwegen en Schotland):
2009: Californië + Crater Lake - met dochter van 2 jaar en camper!
2005: Noord- en Zuidwest
2003: Zuidwest + Yellowstone
Onze reisverslagen naar Amerika (en Zweden, Noorwegen en Schotland):
2009: Californië + Crater Lake - met dochter van 2 jaar en camper!
2005: Noord- en Zuidwest
2003: Zuidwest + Yellowstone
-
gastxyz
Ik zou gaan voor Sequoia. Veel mooier en veel rustiger.
- PSVwally
- Amerika-expert
- Contacteer:
Met de 2e zin ben ik het zeker wel eens, maar ik vond de sequoia's in Sequoia & Kings Canyon NP toch echt wel veel indrukwekkender dan in Yosemite. Ik zou de keuze puur van de tijd en afstanden af laten hangen. Seqouoia ligt wat 'vervelender' als je van de kant van Las Vegas af komt omdat je om de Sierra Nevada heen moet voor je dat park in kunt. Dan is de 395 en daarna de tioga pass qua route mooier. Al vond ik de route na Lake Isabella onderlangs via de 90 en 99 ook erg leuk om een keer te rijden.De sequoia’s in Yosemite doen nauwelijks onder voor die in Sequoia NP. En zeker als je ze nog nooit eerder hebt gezien, zal het weinig verschil maken.
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 7 Reacties
- 3283 Weergaves
-
Laatste bericht door Martin & Marianne
-
- 11 Reacties