Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Reis Kimdum: Eerste reis naar Amerika LA - LA

Vragen over specifieke reizen naar de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Kimdum
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Re: Reis Kimdum: Eerste reis naar Amerika LA - LA

Bericht door Kimdum »

@Ron: Oh bedankt voor de info over America's Best Value Inn. Dan kijk ik eens voor een alternatief daar :)
@Ingrid: bedankt voor de tip, ik ga het eens bekijken.

@Linda85: idd, veel handige tips in de topics te vinden :) Ik lees ze ook vaak eens door op zoek naar tips and tricks :)

Ik kijk ook vaak nog naar hotels, gezien ze allemaal gratis te annuleren zijn. Zitten nu bijvoorbeeld in San Francisco voor bijna dezelfde prijs als de vorige in een hotel aan Union Square, wat wel veel centraler is. Hebben nu Hotel Stratford geboekt wat toch een redelijke beoordeling kreeg op booking.
markro
Moderator
Aantal x V.S. bezocht: 13
Contacteer:

Bericht door markro »

Ron Notenboom schreef:
Het hotel voor Bryce is the america's best value inn en ligt in Tropic, van wat ik zag op de kaart is dat vlak aan Bryce Canyon.
Voor een bezoek aan Bryce Canyon NP is Tropic een prima overnachtingsplek, maar ik zou de America's Best Value Inn persoonlijk niet adviseren.
Hierbij een aantal beoordelingen van de forumleden voor in de plaats Tropic: https://beoordelingen.allesamerika.com/ ... c&staat=UT
Marco.

Voor onze Amerikareisverslagen: klik hier.
Kimdum
Amerika-ontdekker
Contacteer:

Bericht door Kimdum »

Even nog een vraagje: zijn er veel tolwegen op deze route?

Voor nu heb ik vooral: de Golden Gate Bridge maar enkel van Yosemite naar San Francisco toch? Valt deze te vermijden?
En ik zag vandaag ook dat als je van Williams naar Grand Canyon rijdt tol moet betalen volgens google maps? Klopt dat?

Zijn er verder nog momenten waarop tol moet betaald worden? En hoe gaat dat in zijn werk? Kan je gewoon cash betalen daar op de tolweg zelf zoals je hier in Europa hebt? Of werkt dat nog anders en moet je verplicht een bakje aanschaffen voor de tolwegen?

@marko: bedankt voor de link. Ik zag dat de beoordelingen toch relatief positief waren voor America's Best Value Inn. Ook hier op het forum. Dus we hebben het laten staan. Zitten er ook maar voor 1 nacht. Dus we overleven dat wel :)
En we hebben ons hotel in San Francisco nogmaals veranderd en zitten nu in het Marines Memorial Hotel Union Square. Het was iets duurder, maar het zag er ook iets luxueuzer uit met betere kamers dan het vorige hotel. Ik denk dat het toch wel aangenaam is om aan het begin en het einde van de trip toch een beetje comfortabeler te slapen :)
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne »

Je komt niet over de Golden Gate brug als je van Yosemite naar SF rijdt maar over de Bay Bridge. Je betaalt wel tol als je over de Bay Bridge brug gaat (zie hier). Je kunt natuurlijk onderlangs rijden, maar dat kost veel extra tijd. Het betalen van tol gaat bij de golden Gate (mocht je daar toch langs willen) anders dan bij de andere bruggen. Gebruik daarvoor de zoekfunctie op het forum eens.
Verder is er geen tol; bij de Grand Canyon wordt bedoeld dat je toegang moet betalen voor het park.

Marianne
Old Faithful
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 9

Bericht door Old Faithful »

Je kunt natuurlijk onderlangs rijden, maar dat kost veel extra tijd.
Volgens mijn Garmin scheelt het precies een half uur.
Groet,

Old Faithful
Kimdum
Amerika-ontdekker
Contacteer:

Bericht door Kimdum »

Oke dat is duidelijk. Bedankt voor de info Marianne en Old Faithful.

We hoeven niet persé over de Golden Gate eigenlijk. We gaan wellicht wel een fietstocht doen en passeren die dan wel :) Dus we zullen zien wat we gaan doen. Als het maar een extra half uur is, is het op zich te doen en we hebben er de tijd wel voor. Langs de andere kant kost de tol precies ook niet zo veel. We zullen het even moeten bekijken en beslissen welke optie we gaan nemen.
En dat is goed om weten van de Grand Canyon want dat was even verwarrend op google maps. Maar dan weet ik dat het nu dus gewoon dat dat de park entry fee is.

Thanks!
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Old Faithful schreef:
Je kunt natuurlijk onderlangs rijden, maar dat kost veel extra tijd.
Volgens mijn Garmin scheelt het precies een half uur.
Googlemaps gaf bij mij bijna 1,5 uur extra aan. :o

Ik zou inderdaad niet de Golden gate brug nemen als je van Yosemite komt. Voor de 4 dollar hoef je de andere brug niet te laten natuurlijk, maar als het slechts een half uur scheelt kun je ook onderlangs rijden. Hoewel die brug wel indrukwekkend is.

Marianne
Old Faithful
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 9

Bericht door Old Faithful »

Vreemd. Volgens mijn Garmin is de route onderlangs 46km langer en dan lijkt me een half uur langere rijtijd meer voor de hand liggen dan anderhalf uur.
El Portal San Francisco.JPG
El Portal San Francisco.JPG (13.37 KiB) 1755 keer bekeken
Wat is het verschil in kilometers volgens Google Maps?
Groet,

Old Faithful
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Ik kwam tot iets van 70 km verschil; ik had de route gesleept zodat hij langs San Jose liep. Er was wel veel oponthoud op dat moment, veel oranje en rode wegdelen, dus dat zal het verschil gemaakt hebben.

Marianne
Kimdum
Amerika-ontdekker
Contacteer:

Bericht door Kimdum »

Ondertussen zijn we aan de roadtrip begonnen. :) Morgen onze auto ophalen en dan onze eerste rijdag naar Monterey. Ik ben benieuwd wat voor auto we gaan krijgen.

Ondertussen hebben we ook ondervonden dat SF op heuvels ligt. We zijn na Alcatraz de pier afgewandeld en daarna van Fishermans Wharf naar Lombard Street gelopen, om dan van daar door te wandelen naar ons hotel op Sutter Street, om dan halverwege toch maar de cable car te nemen.

Voor zij die onze blog willen volgen, hier nogmaals de link: dag 2 is nu geüpdatet: https://kimsadventuresblog.wordpress.com

Ik moet nog eens uitzoeken hoe ik de foto’s enzo moet toevoegen op de tablet, maar dat komt nog wel.

Alvast heel veel dank aan iedereen voor alle info. Oa voor Alcatraz Island zagen we dat de eerstvolgende tour pas 2 juni ging. Dus zonder de info dat we dat op voorhand moesten boeken, hadden we dat wellicht niet kunnen doen.
Marcopstal
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 28

Bericht door Marcopstal »

Ja, SF heeft best een aantal kuitenbijtertjes.
Zuidwesten: 95/96/96/97/98/99/05/06/10/14/15/16/19/20/22/23
Texas: 97/08
Florida: 98/24
Noordoosten: 01/03/04/09/12/13/15/17/18/20
Midwesten: 02
South: 07/11
Mrvanilla
Moderator
Aantal x V.S. bezocht: 15

Bericht door Mrvanilla »

Veel plezier!
Groetjes,
Daniel
Kimdum
Amerika-ontdekker
Contacteer:

Bericht door Kimdum »

Dag 6 is geupdate op de blog. We hebben trouwens een Prius Hybride meegekegen (via een upgrade). Heel goede auto. Zijn nu in LA en vandaag staan Santa Monica en Venice Beach op het programma. Universal studios viel trouwens heel goed mee qua volk ondanks dat het zaterdag was en een lang weekend. Ik de namiddag werd het drukker en liepen de wachttijden wel op. 180 minuten voor de HP ride. Gelukkig hadden wij early admission en hebben we die als eerste gedaan.
Nee hebben blijkbaar al een tijdje slecht weer gehad in LA maar vanaf dit weekend zou het beteren. Her waz gisteren alleszins al warmer maar wel met veel wind en vandaag zou een betere dag moeten worden.
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Leuk om jullie te volgen!
Ik zie dat we een jaar geleden nog bang waren dat de Tioga Pass niet open zou zijn; maar dat valt dus mee.

Veel plezier nog!

Marianne

PS De link in je onderschrift is niet goed: je moet de /url weghalen.
Kimdum
Amerika-ontdekker
Contacteer:

Bericht door Kimdum »

Bedankt voor de link update. Heb het geupdate, nu zou het moeten lukken :)

Jongens jongens een paar dagen geleden was het nog maar 16 graden en vandaag hebben we alweer in 41 graden gezeten :) voor zij die zich dus zorgen maken over Death Valley het is in Joshua Tree en Oatman ook heet :)

Wat een mooie uitzichten zijn het toch hier. Echt prachtig om te rijden. Onze langste rijdag zit er op. We zijn enkel in Amboy en Oatman gestopt. De ezeltjes zijn zo leuk :) Nu gaan wij genietn van een welverdiend ijsje.
Kimdum
Amerika-ontdekker
Contacteer:

Bericht door Kimdum »

Even een vraagje aan de ervaren hikers onder jullie. Is Observation Point te wandelen in temperaturen van 30-32 graden? We zijn aan het twijfelen of we het wel gaan doen of niet. Horseshoe Bend was al afzien in 30 graden en dat is dan wellicht nog niets in vergelijking met Observation Point.

De temperatuur kan natuurlijk nog zakken tegen dat wij er zijn (het is nog even). Maar ik weet niet in welke temperaturen jullie de hike doen? Als we hem doen, vertrekken we wellicht zo vroeg mogelijk om toch tenminste de klim uit de zon te kunnen doen. Al merk ik dat het hier om 9/10 uur ook al heet is.

Ze geven dit weekend in Moab ook temperaturen van over de 30 graden. Ik klaag niet hoor, de warmte went uiteindelijk wel. Maar we zijn de hikes niet echt gewoon en weten dus niet goed wat we mogen verwachten.
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Het is geen gemakkelijke wandeling, niet te vergelijken met de wandeling naar Horsedhoe Bend (hoewel die voor zo'n klein stuk toch best lastig is) want veel langer en veel hoogteverschil. Maar daar stel je je op in. Je moet de tijd nemen. En vooral op tijd vertrekken - en dat is echt veel eerder dan 9 uur. Niet alleen vanwege de warmte maar vooral vanwege de schaduw.
Ik zou proberen de eerste shuttlebus te nemen; dan hoef je daar ook niet lang te wachten.

Wij liepen OP op juni, dus waarschijnlijk met vergelijbare temperaturen. Zie hier ons verslag.

Marianne
Mrvanilla
Moderator
Aantal x V.S. bezocht: 15

Bericht door Mrvanilla »

Tsja, als je zeer vroeg vertrekt heb je het zwaarste deel nog in de ochtrndzon, dat scheelt wel. Zoals Marianne zegt is het Zeker geen makkelijke wandeling. In geen enkel opzicht te vergelijken met Horseshoe Bend. Het is veel langer en je wint erg veel hoogtemeters.

Een groot deel van de wandeling biedt geen schaduw. Ook wij liepen de wandeling in Juni, en het was best afzien, maar ook wel weer te doen. Begonnen om half 8 aan de hike. Bijkomend voordeel was dat we het pad zowat alleen hadden. Op de weg naar benee kwamen we drommen mensen tegen.

Toen we beneden waren was het 30 graden. Neem veel water mee en een goede portie doorzettingsvermogen: het is de moeite waard.
Groetjes,
Daniel
Kimdum
Amerika-ontdekker
Contacteer:

Bericht door Kimdum »

Bedankt voor de info. We gaan hem alvast toch proberen te doen. Op het gemakje en eigen tempo :) ondertussen hebben we wellicht ook weer een aantal hikes gedan ( zijn ook naar ooh aah point gelopen in Grand Canyon) Dus het zal wel lukken. En dan idd proberen zo vroeg mogelijk te vertrekken :)
Hans B
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 25
Contacteer:

Bericht door Hans B »

Observation Point is niet te vergelijken met Horseshoe en/of Ooh Aah.
Horseshoe is kwartiertje UP en kwartiertje DOWN dan ben je er toch zeker wel.
Ooh Aah is 45 minuten down en 45 minuten up.

Observation Point is 6km OP en daarna 6km DOWN.
Wij halen meestal een gemiddelde van 3 tot 3.5km per uur.

Succes.
In 29x
1685
dagen en
151.800
mile gereisd door Amerika

1988 campervan
1998 en 2000 auto
2001 tm 2004 Fleetwood Pace Arrow
2004 tm 2016 Fleetwood Bounder
2016 tm heden Fleetwood Discovery + Honda

Home is were we park it.