Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Global entry / RTP-Nl

Hier kun je alles bedicussiëren over vervoer in en naar Amerika: vliegtickets, auto- en camperhuur, en openbaar vervoer.
Gast

Re: Global entry / RTP-Nl

Bericht door Gast »

Heft een van de aanmelders voor Global Entry al een status update gekregen? Mijn aanvragen staan nog op pending...
roelb
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 25

Bericht door roelb »

De "normale" doorlooptijd lijkt op dit moment zo'n ruime twee weken te zijn voor mensen uit de UK en Duitsland, als ik de diverse posts op Flyertalk mag geloven. Maar de Nederlander die daar als eerste achter deze mogelijkheid kwam wacht al geruime tijd op conditional approval, dus ik denk dat we gewoon geduld moeten hebben.

Of iemand moet zin hebben om navraag te gaan doen..
Rudolfje
Amerikafan

Bericht door Rudolfje »

Wil hier alleen even meedelen dat ik als Nederlands paspoorthouder inmiddels beschik over Global Entry. Dit maakt het terugkeren van internationale reizen voor mij een stuk makkelijker.
Gast

Bericht door Gast »

@rudolfje: hoe lang geleden heb je dit aangevraagd en hoeveel doorlooptijd zat er tussen je aanvraag en approval?
SemJes
Amerika-expert

Bericht door SemJes »

@Terpies, zo te zien woont Rudolfje in de VS. Voor ons (NLers wonend in de VS) duurde het een week of twee, waarna we het "interview" een paar dagen later hadden. "Interview" tussen aanhalingstekens want het was eigenlijk alleen maar je paspoort laten zien. Terwijl we het kamertje uitliepen kregen we op onze telefoon al de email binnen dat alles goedgekeurd was en we de kaarten (die je voor vliegreizen niet nodig hebt) binnen een paar dagen in de brievenbus konden verwachten.
Queste
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 19
Contacteer:

Bericht door Queste »

Een nieuwe aanvraag lukt niet meer nu, krijg alleen nog Sentry optie met NL nationaliteit.
The quality of the answers is always a direct result of the quality of the question
roelb
Amerika-expert

Bericht door roelb »

Hmm.. dat voorspelt niet veel goeds. Ben benieuwd hoe lang het gaat duren voordat we conditional approval op onze applications hebben.
Queste
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 19
Contacteer:

Bericht door Queste »

Wellicht alleen een te grote toeloop nu en staat het even uit om de lopende aanvragen eerst af te handelen
The quality of the answers is always a direct result of the quality of the question
Gast

Bericht door Gast »

Heeft een van de aanvragers al een positief bericht? Mijn aanvragen staan nog steeds op pending review, sinds 29 april....
roelb
Amerika-expert

Bericht door roelb »

Nope..
MattRob
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 65
Contacteer:

Bericht door MattRob »

Ik ook niet ...
Blog over aankoop villa Florida nov 2017: http://www.mattrob.nl/CaRo/VillaOrlandoNov2017
Al onze USA reizen: http://www.mattrob.nl
roelb
Amerika-expert

Bericht door roelb »

Tja, weet je, dat was wel een beetje te verwachten. Sowieso is de normale wachttijd voor duitsers en britten al ruim twee weken en soms (veel) langer. In dit geval lijkt het er ook op dat het proces aan de Nederlandse zijde, bij de KMAR, toch nog niet helemaal is ingeregeld. Want anders hadden ze al wel publiek gepubliceerd. Ik denk dan: het komt vanzelf wel, zo staan we in ieder geval wel vooraan in de queue. Ik vlieg de 31e weer die kant op. Voor die tijd zou mooi zijn zodat ik dan de enrollment kan doen, maar anders komt het later dit jaar wel.
Loek
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Loek »

Vorig jaar hadden we tussen aanvraag en interview de keuze tussen 5 maanden later in Denver, of 3 weken later in Albuquerque NM. Omdat we geen zin hadden zo lang te wachten, zijn we maar een paar dagen naar Albuquerque op bezoek gegaan. Een dag rijden van ons huis, vervolgens daar old town bezocht en heerlijk s’avonds uit eten. Volgende dag vroeg een afspraak bij het Global Entry office op het vliegveld. Vragen, formulieren en vingerafdrukken en s’middags weer naar huis gereden. Een week of twee later hadden we bevestiging dat onze Global Entry status rond was en sindsdien hebben we bij internationale vluchten daar fijn gebruik van gemaakt.
Gast

Bericht door Gast »

Ik lees nu dit op de website: https://www.dhs.gov/trusted-traveler-pr ... anel-cards

Eligibility
Netherlands citizens can apply for Global Entry after obtaining their FLUX membership.

Als ik Google vind ik dit:
http://www.travelbees.nl/business-trave ... embership/

Wellicht moeten wij Nederlanders dus eerst de prescreening doen via Privium?

Edit: na even verder zoeken lees ik hier dat het FLUX programma is gestopt:

https://insideflyer.nl/registered-trave ... gankelijk/

Nu is het RTP-NL (Registered Traveller Programme) geworden, dus te regelen op Schiphol, en bovenal gratis:
https://www.schiphol.nl/nl/pagina/regis ... programme/

Helaas staat er niet wanneer dit live gaat....als ik nog niets over Global Entry gehoord heb voordat ik over twee weken naar de US vlieg loop k toch op Schiphol maar ff bij de marechaussee langs...
Laatst gewijzigd door Gast op 18 mei 2018, 19:20, 1 keer totaal gewijzigd.
roelb
Amerika-expert

Bericht door roelb »

Even dit topic lezen. Dat gaat nu juist over RTP-NL, waarin de taken ondergebracht zijn/worden die vroeger via de Flux alliance waren geregeld.
Gast

Bericht door Gast »

Klopt Roel, ik was nog niet klaar met mijn post, want RTP-NL is niet toegankelijk voor Nederlanders, dus nu wordt het helemaal vaag...
To enrol in the RTP-NL programme, travellers need to be over 16 years of age and hold an e-Passport from Australia, Hong Kong, Japan, South Korea, Singapore, New Zealand, Canada or the United States of America.
Dus om als NL een Global Entry te krijgen is de voorwaarde RTP-NL, maar RTP-NL is niet voor Nederlanders....
Laatst gewijzigd door Gast op 18 mei 2018, 19:19, 1 keer totaal gewijzigd.
roelb
Amerika-expert

Bericht door roelb »

Nee, dat is onjuist.

RTP-NL is het /nieuwe/ programma (dat al twee jaar in de lucht had moeten zijn) waarin Nederland de controlevereisten voor Global Entry regelt, zodat Nederlanders via die route gescreend kunnen worden voor Global Entry. Dat is een automatisch proces.

Voorheen was dat geregeld via GOES en de Flux alliance. Dat is allemaal niet meer.

Andersom geeft RTP-NL buitenlanders, waaronder Amerikanen, toegang tot onze expedited border crossing systemen.

De officiele invoerdatum van RTP-NL wordt elke keer naar achteren geschoven. De laaste update was dat Q1/2018 opeens "2018" werd (in april ;-)). Maar opeens was er wel de mogelijkheid om je op te geven voor global entry. Het vermoeden, o.a. op flyertalk en insideflyer, was dus dat dit een soort "soft launch" was. Sowieso zijn er nooit garanties op doorlooptijd.
Gast

Bericht door Gast »

Dus als RTP-NL een voorwaarde is voor de prescreening voor Global Entry, kunnen we dus nog wel even wachten totdat wij als applicant daadwerkelijk de ‘pending approval’ status voorbij zijn.

De fees zijn al betaald, dus nu maar weer afwachten. Refund is waarschijnlijk niet mogelijk...
Laatst gewijzigd door Gast op 18 mei 2018, 19:19, 1 keer totaal gewijzigd.
roelb
Amerika-expert

Bericht door roelb »

GOES bestaat niet meer. Dat was de oude naam van het systeem waarin je Global Entry aanvroeg. Dat is sinds 2017 uit de lucht. Het huidige systeem heet TTP en je logt in via login.gov.

In het RTP-NL programma verleent de Nederlandse overheid (onder andere) de pre-screening diensten voor Nederlanders die Global Entry aanvragen. Of dat op dit moment al geborgd is, of dat dat pas volgende week of over twee maanden gebeurt dat weet niemand. De US overheid vraagt, op basis van wat je hebt ingevoerd in je Global Entry aanvraag, aan de KMAR of je in aanmerking komt. Hoe dat precies loopt weet ook niemand, alleen de KMAR en CBP. Die screening die de KMAR vervolgens doet is onderdeel van het RTP-NL programma. Als zij je akkorderen en dat terugkoppelen richting de US dan wordt de aanvraag door het CBP verder in behandeling genomen.

Of dat volledig achter de schermen gebeurt of dat je ook nog eerst bij de KMAR langs moet (zoals in Duitsland het geval is) weet niemand. Immers, we wachten allemaal op publicaties en een officiele medeling dat het "live" is. Maar die aankondiging laat nu al anderhalf jaar op zich wachten. Het feit dat het nu mogelijk was om nieuwe aanvragen in te dienen geeft wel hoop dat het niet meer lang gaat duren.

De geldigheidsduur van 5 jaar gaat pas lopen als de aanvraag is goedgekeurd. Ik neem aan dat je dit niet aanvraagt voor 1 keer, maar met enige regelmaat de USA binnen moet. Dan is het natuurlijk fijn dat het zo snel mogelijk op de rit is, maar op zich maakt het niet zo veel uit. Ik ben blij dat ik nu vooraan in de rij sta, en we wachten gewoon af.
Gast

Bericht door Gast »

Ik heb mijn Posts aangepast en GOES vervangen door Global Entry, thanks Roel.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer