Ik weet bijzonder weinig van de materie en dus is dit een zeer grof advies, als in zeer algemeen. Beurzen voor een studie in de VS krijg je als je academisch ver boven de rest uitsteekt, op sportgebied iets toevoegt of op andere wijze iets gepresteerd hebt. Maar zelfs bij die laatste 2 wordt wel een bepaald academisch niveau verwacht.
Beurzen worden gegeven of door externe organisaties of door de universiteit en kunnen een klein bedragje per maand betekenen of de volledige studie die betaald wordt.
De dochter van een vriend van mij gaat studeren in Missouri, met een hockeybeurs. Hiervoor heeft ze talloze filmpjes moeten maken en andere bewijzen moeten verzamelen en in Nederland hockeyde ze op het een-na-hoogste niveau in de jeugd. De helft van het collegegeld wordt vergoed, de rest moet haar vader betalen. En let, dit is Missouri, geen UCLA in Los Angeles.
Dit artikel is wellicht nuttig. Op de site van Cal Newport staat ook een artikel over studenten die uitblinken op de universiteit en bij topuniversiteiten aangenomen zijn omdat ze iets speciaals meebrachten. Ik kon het niet zo snel vinden, maar je kan dit zelf wel vinden. Ga wel een paar jaar terug qua geplaatst artikel, dus dit is artikel uit 2016 of eerder.
En ga eens flink zoeken op google, naar scholarship. Academic scholarship, foreign scholarship, sports scholarship enzovoorts. Als je echt een beurs wil bemachtigen dan moet je dergelijke informatie kunnen vinden. Deze informatie is online, maar omdat het voor mij nooit speelde heb ik er nooit naar gezocht en zou ik dus niet weten waar het precies te vinden is.