Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Waar betaalbaar parkeren op Schiphol?
Re: Waar betaalbaar parkeren op Schiphol?
Er staat hier http://www.q-park.nl/nl/parkeren-bij-q- ... lde-vragen idd max 22 dagen parkeren
Hangt er natuurlijk helemaal van af wat je onder betaalbaar verstaat.
- sanook
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 6
Jullie hebben toch een niet heel valide persoon(en) in jullie gezelschap ? Is dit dan wel aan te raden voor jullie ? Vergeet niet dat je ook nog eens je koffers mee met slepen hè... Als je rolstoelassistentie bij een transfer op het vliegveld overweegt lijkt dit me geen goede optie.SuzieQ schreef:Dat ziet er goed uit in hoofddorp, kan alleen niet langer dan 22 dagen ofwel?
Ik probeer 23 dagen te selecteren maar dit lijkt niet te lukken.
Nee wij gaan met de trein in die periode. Maar ik ga nog binnen Europa op vakantie en kom terug laat op Schiphol aan dus dit leek mij wel wat. Maar we landen pas 23:30 dus dan heb je net die 23 dagen nodig helaas.
Suzie
2023- Alaska cruise & Oregon
2020- Oregon & Washington *Geannuleerd *
2019- Noord-Zuidwesten
2018- Florida
2017- Zuidwesten
2016- Zuidwesten
2023- Alaska cruise & Oregon
2020- Oregon & Washington *Geannuleerd *
2019- Noord-Zuidwesten
2018- Florida
2017- Zuidwesten
2016- Zuidwesten
-
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 19
Boek voor 22 dagen, kun je voor die laatste paar uurtjes gewoon in de automaat bijbetalen!
45 states done, 5 to go (HI, KS, NE, ND, IA)!
Parkeren in Hoofddorp is voor mij aan de verkeerde kant van Schiphol (ik kom vanaf Utrecht) en overweeg dan toch maar P3 of P4 parkeren van Schiphol zelf te doen. Dat werkt tenminste redelijk tot goed en mijn auto staat er altijd vertrouwd. Nu wil het nog wel eens zijn dat het wachten op Schiphol voor de bus terug naar P3 lang op zich laat wachten of dat de wachtrijen erg lang zijn.
Weet iemand of de opstaplocatie op Schiphol voor P4 hetzelfde is als voor P3 en of de busfrequentie erg veel lager is in de praktijk bij P4 in vergelijking met P3. Het prijsverschil tussen beiden is overigens niet erg groot.
Weet iemand of de opstaplocatie op Schiphol voor P4 hetzelfde is als voor P3 en of de busfrequentie erg veel lager is in de praktijk bij P4 in vergelijking met P3. Het prijsverschil tussen beiden is overigens niet erg groot.
Waarom pak je vanuit Utrecht geen taxi? Wij boeken altijd bij TCMN (taxi centrale Midden Nederland) en wonen net buiten Utrecht. Volgens mij is dat goedkoper dan parkeren, zeker als je een week of drie gaat.
Geen gestress met parkeren en ook na de lange thuisvlucht gelijk na aankomst instappen en thuis laten brengen. Ideaal
Geen gestress met parkeren en ook na de lange thuisvlucht gelijk na aankomst instappen en thuis laten brengen. Ideaal
Ik heb goede ervaringen met Mobypark. Je zet dan je auto bij een hotel in de buurt op een beveiligd terrein en gaat per shuttlebus naar Schiphol. Is sinds de prijsverhoging van de officiële Schiphol parkings ook vaak goedkoper. Promotiecode "promo_17" kun je gebruiken voor 5% korting op de tarieven.
Vanuit Utrecht is het wel erg aantrekkelijk om gewoon de trein te pakken. voor een kleine 9 euro enkele reis sta je binnen een half uur op Schiphol.
Hangt er wel van af hoeveel bagage je hebt en of je nog ver van het station in Utrecht woont. Voor mij weegt er niks op tegen het gemak van een eigen taxi die ons en onze bagage thuis ophaalt en weer terugbrengt. Met drie of vier koffers plus handbagage ga ik niet lopen zeulen in bus en trein....
Het ligt er inderdaad aan waar je woont. Maar goed, als je met de auto naar Schiphol gaat en op P3 parkeert moet je daar alsnog zeulen met koffers in en uit een bus. Kom je met de trein aan dan hoeft dat niet. Ik ben echt enorme fan van de manier waarop station Schiphol ooit is aangelegd, klasse.
Vrienden of familie vragen om je even op het station af te droppen is overigens ook altijd een optie. Dan hoeven de koffers een keer de trein in, en er een keer weer uit.
Vrienden of familie vragen om je even op het station af te droppen is overigens ook altijd een optie. Dan hoeven de koffers een keer de trein in, en er een keer weer uit.
- dejong89
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 13
Als je in Utrecht woont is de trein gewoon heel erg handig. Binnen 30 minuten sta je op schiphol plaza. Het enige nadeel is dat je met je koffers de trein in en uit moet en het soms gezellig druk kan zijn in de trein, zeker in de spits. Dat laatste hebben wij nu al meerdere keren ervaren maar ach, voor die paar euro voor een treinkaartje vind ik dat niet zo erg.
https://jiltkrista89.wordpress.com/
https://www.polarsteps.com/Jdejong89
Reis ver, drink wijn, denk na, lach hard, duik diep, kom terug!
- sanook
- Amerika-expert
Makkelijk gezegd dat de trein zo makkelijk is, maar wat als je niet direct in de buurt van een treinstation woont ? Dan moet je via OV en/of taxi eerst nog zien dat je op het treinstation komt incl je koffers. Dat vind ik een hoop gedoe en tevens kost het een hoop extra tijd.
Ik woon ook niet in de buurt van het station. En moet 10 minuten wandelen (800 meter) naar de bushalte. En zit daarna twee keer zo lang in de trein dan iemand die in Utrecht woont. Maar toch is dat echt helemaal prima. Geen filestress. Geen parkeerkosten. Direct op plaza. En bijna geen extra reistijd tov de auto.
Ik ben ca 1.40u onderweg van deur tot Schiphol. Oke, het stukje naar de bushalte is met veel bagage wel wat gedoe, waarbij ik altijd medelijden heb met de wieltjes van mijn spinner op al die voegen tussen de 30x30 stoeptegels, maar goed, zo erg is het nou ook weer niet en een beetje lichaamsbeweging is goed voor je. En de optie om met de auto naar de bushalte te rijden en hem daar te laten staan is er ook altijd nog. Of iemand charteren voor een lift naar bushalte danwel station.
Als ik dat vergelijk met de auto dan heb ik inderdaad wat meer reistijd. Maar goed, stel dat je parkeert op P3. Dan moet je ook nog lopen van auto naar bushalte. Dat kan ook zomaar 500 meter zijn als je helemaal op het puntje van het terrein staat. Daarna in de bus en er bij de terminal weer uit. Kost ook zo een kwartier. Net zo veel gedoe toch?
Stel dat je parkeert bij zo'n externe aanbieder. Dan moet je ook met OV of met een shuttlebus en is je netto tijdswinst echt helemaal weg. Plus dat je onderweg nog filerisico hebt. Dan wordt die trein opeens wel heel aantrekkelijk. Vanaf Utrecht helemaal.
Ik ben ca 1.40u onderweg van deur tot Schiphol. Oke, het stukje naar de bushalte is met veel bagage wel wat gedoe, waarbij ik altijd medelijden heb met de wieltjes van mijn spinner op al die voegen tussen de 30x30 stoeptegels, maar goed, zo erg is het nou ook weer niet en een beetje lichaamsbeweging is goed voor je. En de optie om met de auto naar de bushalte te rijden en hem daar te laten staan is er ook altijd nog. Of iemand charteren voor een lift naar bushalte danwel station.
Als ik dat vergelijk met de auto dan heb ik inderdaad wat meer reistijd. Maar goed, stel dat je parkeert op P3. Dan moet je ook nog lopen van auto naar bushalte. Dat kan ook zomaar 500 meter zijn als je helemaal op het puntje van het terrein staat. Daarna in de bus en er bij de terminal weer uit. Kost ook zo een kwartier. Net zo veel gedoe toch?
Stel dat je parkeert bij zo'n externe aanbieder. Dan moet je ook met OV of met een shuttlebus en is je netto tijdswinst echt helemaal weg. Plus dat je onderweg nog filerisico hebt. Dan wordt die trein opeens wel heel aantrekkelijk. Vanaf Utrecht helemaal.
- sanook
- Amerika-expert
Dan kies ik toch liever voor een van de makkelijkste opties (althans voor mij) en dat is de Valet Parking P6. Niet veel duurder dan P3 maar wel lekker dichtbij je auto afgeven. Vooral bij terugkomst heerlijk om snel bij je auto te zijn en direct (door to door) naar huis te rijden. Dat comfort is mij (en mijn vrouw al helemaal) wel wat waard.
Die valet is indedaad prima, ook wel eens gebruikt voor kortere trips met aankomst- en vertrektijden buiten het NS schema. Maar goed, om 6 uur 's ochtends op zondag is er ook geen filerisico op de A2 
Sinds de laatste prijsverhogingen is het verschil met P3 wel echt een stuk groter geworden. Voor een week, vooraf gereserveerd, is P3 nu 87,50, P6 valet 129. Een jaar geleden betaalde ik nog EUR 61,50 voor een week Holiday valet. Dat is dus meer dan verdubbeld!

Sinds de laatste prijsverhogingen is het verschil met P3 wel echt een stuk groter geworden. Voor een week, vooraf gereserveerd, is P3 nu 87,50, P6 valet 129. Een jaar geleden betaalde ik nog EUR 61,50 voor een week Holiday valet. Dat is dus meer dan verdubbeld!
Wij wonen niet in Utrecht naar een treinreis van ruim 30 minuten daarvandaan. De trein vind ik daarom geen optie door het noodzakelijke overstappen met de koffers en de frequente uitval van treinen richting Schiphol.
Mobypark lijkt ideaal ware het niet dat de twee hotels aan oostkant (omdat wij uit richting Utrecht komen) ofwel shuttle service biedt om de 40 minuten ofwel ze rijden en de nacht helemaal niet. Dat lijkt me geen fijn idee want stel dat we onze aansluiting missen op Heathrow,....dan staan we op Schiphol midden in de nacht en is er geen shuttle naar onze auto toe.
Parkos kan ik nog even kijken. Een taxi is echt stuk duurder helaas dan parkeren.
Mobypark lijkt ideaal ware het niet dat de twee hotels aan oostkant (omdat wij uit richting Utrecht komen) ofwel shuttle service biedt om de 40 minuten ofwel ze rijden en de nacht helemaal niet. Dat lijkt me geen fijn idee want stel dat we onze aansluiting missen op Heathrow,....dan staan we op Schiphol midden in de nacht en is er geen shuttle naar onze auto toe.
Parkos kan ik nog even kijken. Een taxi is echt stuk duurder helaas dan parkeren.
Zo'n heerlijke drogreden.. Natuurlijk gaat er op het spoor wel eens iets mis. Maar de kans om met de trein te laat te komen is nog steeds vele malen kleiner dan de kans om met de auto te laat te komen - door file, defect of ongeluk. De enige keer dat ik ooit een vliegtuig hebt gemist was de oorzaak... file!"...en de frequente uitval van treinen richting Schiphol."
- dejong89
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 13
Ik woon 400 meter van de bushalte en sta zo op CS dus voor mij is het makkelijk en het kngeamk ongemak met de bus valt echt wel mee maar dat is mijn mening. Wat je ook kunt doen is de avond van te voren op op rondom Schiphol overnachten. Ik vind de tarieven van het VD Valk hotel wel netjes. 1 overnachting en 31 dagen parkeren voor een x bedrag. De laatste keer sliepen we in het Citizen M wat praktisch naast de vertrekhal ligt. Toen hadden we voor 90 euro via hotwire geboekt.
https://jiltkrista89.wordpress.com/
https://www.polarsteps.com/Jdejong89
Reis ver, drink wijn, denk na, lach hard, duik diep, kom terug!
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 23 Reacties
- 3862 Weergaves
-
Laatste bericht door jojostravelusa
-
- 6 Reacties