Ik heb geen idee of ik hier bij het juiste topic zit, kon het nergens anders vinden.
Mijn vraag is: heeft iemand ervaring met de vliegtuigmaatschappij Air Canada?
Graag zou ik wat ervaringen horen.
Bij voorbaat dank.
Laatst gewijzigd door markro op 04 mei 2018, 15:53, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden:Topictitel aangepast ter verduidelijking.
Meerdere keren mee gevlogen en niets dan positieve ervaringen. Maar dat is uiteraard persoonlijk en kan verschillen naargelang bestemming en type vliegtuig.
Afgelopen april mee naar LA gevlogen, via Toronto.
Op zich gewoon allemaal prima. Vooraf stoelen reserveren moet je voor betalen, maar bij inchecken was er nog genoeg keuze en waren we ook al automatisch naast elkaar geplaatst.
Entertainment systeem was wat beperkt, niet zo'n grote filmkeuze, maar wel degelijk. Ze serveren veel water, ook tijdens de nachtvlucht, vond ik erg prettig. Liepen ze even langs met een fles en wat bekertjes.
Eten verder niet gegeten, maar zag er standaard uit.
Op binnenlandse vluchten serveren ze alleen drinken. Eten moet tegen betaling.
Al met al: erg vergelijkbaar met United e.d.
Heenweg werd bij ons uitgevoerd door Lufthansa, daar vond ik de verzorging net wat beter. En met name filmkeuze een stuk groter.
Dank jullie wel voor de reactie, ben er blij mee las slechte Revieuws ,dan ga ik ervan uit dat het goed gaat komen,wij vliegen nl van Amsterdam naar Toronto en vandaar door naar Calgary.Op de terug vlucht gaan we ook met Lufthansa,vanaf Vancouver naar Frankfurt en dan door naar Amsterdam.
Nogmaals dank
Wij zijn in 2015 van Amsterdam naar Torronto gegaan met AC. Een wat oudere Airbus A330 en inderdaad wat minder keus in entertainment. Verzorging was prima en voldoende beenruimte.
Alleen even opletten bij boeken dat je met Air Canada vliegt en niet met het budget onderdeel; dat heet Air Canada Rouge.
Daar zit je veel krapper, moet je betalen voor eten, drinken, entertainment etc. Afgelopen februari/maart heen gevlogen met Air Canada vanuit Brussel naar Toronto maar na de overstap zaten we in AC Rouge, mmm was wel even wat anders.
reisverslagen: 2025 rondje Denver, 2024 rondje Salt Lake City, 2023 Chicago-Las Vegas, 2022 rondje Phoenix, 2019 Noord Californië + Oregon, 2017 rondje Las Vegas, 2015 Chicago-Denver
link naar verslagen: https://www.pindat.com/reisblog/ellens.reizen
Dat hadden wij ook. Maar eerlijk gezegd precies hetzelfde als je bv met United vliegt, dan zijn de vluchten binnen de US vergelijkbaar met AC Rouge. Voor ons geen reden om niet te boeken als de prijs maar goed is , wij hadden een top prijs naar Florida via Toronto 2 jaar terug.
Bijna met alle binnenlandse vluchten in Amerika en Canada. Kleinere toestellen, geen entertainment, geen eten of drinken. Voor die hooguit paar uurtjes geloof ik het wel. Oogjes toe en voordat je het weet sta je weer op de grond.
Vloog afgelopen weekend met Lufthansa ook van Frankfurt naar Brussel. Ik word al zenuwachtig als ze met hun koekjes bij de deur staan als je instapt. En vervolgens dat gedraaf om iedereen in dat half uurtje ook nog aan het drinken te krijgen. Wat mij betreft allemaal volstrekt overbodig.
Wij gaan dus met de 787 Dreamliner naar Toronto ,mag toch aannemen dat dat goed is, voor de binnenlandse vlucht naar Calgary verwacht ik inderdaad niet zoveel maar daar heb ik ook geen problemen mee,dat is ook zo met een overstap bv met United daar zijn dan de vliegtuigen ook net ff iets anders.
767: van LHR naar YYC. Prima service, prima toestel, niks op aan te merken.
767: van YYZ naar AMS. Zelfde als hierboven. Vlucht ging snel. Na de maaltijd slapen en voor je het weet sta je in Amsterdam.
A321: van YYC naar YYZ. 3-3 toestel, weinig bijzonders. Eten en drinken was te koop, maar dat wist ik dus vooraf op het vliegveld wat te snacken gekocht. Wel een eigen schermpje overigens.
Deze zomer met met een A319 van Air Canada Rouge van MIA naar YYZ en dan met de 787-9 Dreamliner naar AMS.
Laatst gewijzigd door Division op 09 mei 2018, 18:27, 1 keer totaal gewijzigd.
Het is allemaal prima, legacy carriers ontlopen elkaar niet veel, zeker niet in economy. De vuistregel is de laatste jaren wel: hoe nieuwer het interieur, des te smaller en harder de stoelen zijn en des te minder beenruimte..
Nou ja het is wat het is,we zullen maar afwachten wat het wordt.
Wij zijn ooit eens met de Dreamliner van Tui naar Bonaire geweest, en enige voordeel vonden wij weinig geluid in de cabine ,stoelen smal en inderdaad weinig beenruimte.
Maar eenmaal op de bestemming ben je dat ook zo weer vergeten,
Zo'n club als TUI propt nog een paar extra stoelrijen in een toestel tov een legacy carrier (die er sowieso al een aantal rijen extra in hebben zitten tov 20 jaar geleden).
The views and comments posted in these fora are personal and do not necessarily represent the those of the Management of AllesAmerika.com Forum.
The Management of AllesAmerika.com Forum does not, under any circumstances whatsoever, accept any responsibility for any advice, or recommentations, made by, or implied by, any member or guest vistor of AllesAmerika.com Forum that results in any loss whatsoever in any manner to a member of AllesAmerika.com Forum, or to any other person.
Furthermore, the Management of AllesAmerika.com Forum is not, and cannot be, responsible for the content of any other Internet site(s) that have been linked to from AllesAmerika.com Forum.