Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Inschrijven bij Belgische ambassade in de VS

Vragen over de mogelijkheden van emigratie naar de Verenigde Staten horen thuis in dit forum.
Plaats reactie
Anneke66
Amerika-ontdekker

Inschrijven bij Belgische ambassade in de VS

Bericht door Anneke66 »

Nadat je je uitschrijft in je stad/gemeente in België KAN je je inschrijven bij een Belgische ambassade in de VS. Wie heeft hier ervaring mee? Doen of juist niet? Voor- of nadelen?
Alvast bedankt om mee te brainstormen!
Bennogr
Amerika-expert

Re: Inschrijven bij Belgische ambassade in de VS

Bericht door Bennogr »

Ik weet niet of het kan of niet. Maar het lijkt me geen slecht idee om je in ieder geval aan te melden bij de Belgische ambassade, zoals ik ooit bij "mijn" ambassade gedaan heb, de Nederlandse. Je weet maar nooit wanneer je hulp uit het Oude Land nodig hebt. En dan kennen ze je tenminste (een beetje).
Nog 1 keer verhuisd, naar Philadelphia.
Gast

Bericht door Gast »

Inschrijven bij een ambassade betekent dat je adres bekend wordt in het rijksregister. Belgische deurwaarders, fiscus e.d. kunnen dit in principe dus raadplegen. De redenen om het niet te doen zijn dus volgens mij eerder wanneer je gezocht wordt door Belgische schuldeisers, of bij echtscheidingsperikelen, nakende dagvaardingen e.d.
Anneke66
Amerika-ontdekker

Bericht door Anneke66 »

Wat jullie hier schrijven, dacht ik ook al. Dat lijkt me ook logisch.
Ik wilde eigenlijk weten hoe andere mensen die gemigreerd waren naar de VS dit aangepakt hebben; misschien was mijn vraag niet helemaal duidelijk. Dus concreet: hebben andere mensen die gemigreerd zijn vanuit België (of Nederland) zich ingeschreven bij een ambassade in de VS?
Op de Belgische gemeente die we verlaten, zeiden ze ons dat we ons MOESTEN inschrijven bij een ambassade, omdat deze ons anders later niet zou helpen met b.v. de vervanging van een paspoort. Iemand ervaring hiermee?
hemmie
Amerika-expert

Bericht door hemmie »

Nederlanders kunnen zich niet bij de ambassade inschrijven, dit is alleen iets voor de Belgen dus. Hangt het bij jullie niet ook samen met de stemplicht? Volgens wiki heeft inschrijven bij de ambassade het gevold dat je ook verplicht bent te stemmen, ik weet niet of dat klopt, maar dat lijkt me dan een belangrijke overweging.
Terug in Texas!
kastelke
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door kastelke »

Ik heb me ingeschreven bij het consulaat hier in Toronto. En op die manier kon ik makkelijk een nieuwe identiteitskaart of een paspoort aanvragen.
Als er ooit een ramp in deze omgeving zou gebeuren, dan gaat het consulaat ook proberen om je op te sporen om te kijken of je ok bent. Zo hebben we vorige week de 'van attack' gehad in Toronto, waarbij een bestelwagen opzettelijk ingereden is op mensen die op de stoep wandelden, en er 10 doden en verschillende gewonden gevallen zijn. Het consulaat heeft toen een oproep gedaan om je te melden als je in Toronto woonde, zodat ze wisten dat jij ok was. Het duurde immers enkele dagen vooraleer men de slachtoffers heeft kunnen identificeren (sommigen hadden geen identiteitspapieren bij zich, anderen waren dusdanig 'gewond' dat ze niet zo makkelijk te identificeren vielen).

Het consulaat heeft me vorig jaar ook opgespoord toen mijn moeder in coma in het ziekenhuis lag. Ze hadden in het ziekenhuis geen contactgegevens van me (mijn vader was 2 maanden eerder overleden), ze wisten enkel dat ik in Canada woonde. Via het consulaat hebben ze me opgespoord en gecontacteerd.
Elke
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
Ons leven in Oakville, ON
Plaats reactie
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer