Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Reis fa341009: rondje Zuidwesten september/oktober 2018.

Vragen over specifieke reizen naar de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Re: Reis fa341009: rondje Zuidwesten september/oktober 2018.

Bericht door Martin & Marianne »

fa341009 schreef:Nu moeten er nog wat aanpassingen komen als we Colorado National Monument gaan schrappen, maar moet eerst nog eens goed nadenken waar we die tijd gaan insteken.
fa341009 schreef:'s avonds pas naar Torrey rijden (rit van 2 u en 46 minuten)
Je valt van het ene uiterste in het andere, van geen dag Moab tot een volle dag Moab. Je bent al een halve dag kwijt met de FF wandeling dus het lijkt me handig om de volle dag voor Arches te gebruiken en de volgende dag voor Canyonlands en Dead Horse Point SP. Maar vertrek niet te laat naar Torrey want het is jammer van de omgeving om dat in het donker te rijden. Als je voldoende tijd hebt is het mooi om de 128 mee te nemen hoewel dat ook de verkeerde kant op is. En wat zijn de plannen in Capitol Reef?

Zoals gezegd is het wat onevenwichtig om voor Zion 2 volle dagen te hebben en voor de parken bij Moab maar 1 volle dag. Als je moet kiezen tussen Angels Landing en Observation Point zou ik voor die laatste gaan hoewel Angels Lading natuurlijk wel spectaculair is op het laatste stuk. Ik zou zelf een nacht minder bij Zion doen en een overnachting bij Bryce doen. Dat geeft je ook nog tijd voor Capitol Reef en voor de UT12 en voor een zonsondergang/-opkomst bij Bryce.
fa341009 schreef: Salt Creek Interpretive Trail,
Die zou ik overslaan; je zult in die tijd van het jaar geen pupfish zien.
fa341009 schreef:04/10/2018: Lee Vining -> El Portal // Bodie SP + Tioga Pass + Tuolumne Grove Of Giant Sequoias
Waarom niet naar de Mariposa Grove? Dat zou je op weg naar SF kunnen doen. Daar hoef je ook niet op tijd aan te komen want je hebt daar voldoende tijd.
fa341009 schreef:Onderweg nog stoppen bij Horseshoe Bend voor een fototje en indien er tijd is eens kijken bij de Waterholes Slot Canyon.
Zoals gezegd kost Horseshoe Bend nog best wel wat tijd. Voor Waterholes Slot Canyon moet je eerst een permit halen, dus je rijdt daar heen en weer.
fa341009 schreef:Heb je een voorstel voor een (relatief korte) wandeling in de South Rim?
De South Kaibab Trail is een aanrader. Hou er rekening mee dat je niet met de auto naar de trailhead kunt; je zult de bus moeten nemen vanaf het visitor center.
Wij liepen tot aan Cedar Ridge, zie daarvoor ons 2013-verslag.

Marianne
fa341009
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 3

Bericht door fa341009 »

Beste Marianne,
Wederom bedankt om mee te lezen/denken. Jullie halen allemaal goede punten aan, waar we zeker rekening mee willen houden.

" bent al een halve dag kwijt met de FF wandeling dus het lijkt me handig om de volle dag voor Arches te gebruiken en de volgende dag voor Canyonlands en Dead Horse Point SP." -> dit is inderdaad de bedoeling.

"Maar vertrek niet te laat naar Torrey want het is jammer van de omgeving om dat in het donker te rijden." -> hier zullen we zeker rekening mee houden. Zou Island In The Sky (Grand View Point Overlook Trail, Mesa Arch Trail en Green River Overlook) moeten lukken in een voormiddag?

"En wat zijn de plannen in Capitol Reef?" -> Panorama Point, Goosenecks Trail (400m), de 10 mijl lange scenic drive rijden, fruitpie eten bij Gifford House en de Cassidy Arch Trail lopen (hoewel we hier nog niet helemaal over uit zijn, moesten we maar 1 'stevige' wandeling kunnen maken in Capitol Reef, wat zouden jullie dan aanraden?). Hierdoor hebben we hopelijk nog genoeg licht om de Scenic Byway 12 te rijden richting Bryce.

"Zoals gezegd is het wat onevenwichtig om voor Zion 2 volle dagen te hebben" -> we gaan hier 1 volledige dag van maken en wandelen dan naar Observation Point.
"Ik zou zelf een nacht minder bij Zion doen en een overnachting bij Bryce doen." -> heb je voorstellen wat we dan kunnen doen met die extra dag die we vrijmaken om een avond/ochtend extra te hebben in Bryce voordat we 's avonds in Rockville moeten zijn? Of bedoel je om na zonsopgang in Bryce al door te rijden en de rest van de dag in Zion door te brengen?

"Dat geeft je ook nog tijd voor Capitol Reef en voor de UT12 en voor een zonsondergang/-opkomst bij Bryce." -> dit begrijp ik niet zo goed, als we een overnachting bij Bryce bijdoen, zijn we al voorbij Capitol Reef en het grootste deel van UT12. Hoe kan dat dan daarvoor meer tijd opbrengen? Of mis ik iets?

"Salt Creek Interpretive Trail, Die zou ik overslaan; je zult in die tijd van het jaar geen pupfish zien." -> check

"Waarom niet naar de Mariposa Grove? " -> die gaan we meenemen als we van Yosemite Valley naar San Fran rijden, bedankt voor de tip! Dan kunnen we iets meer tijd vrijmaken voor Bodie/Tioga Pass, vermits we dan Tuolumne Grove Of Giant Sequoias niet meer persé hoeven te doen om de Sequoias te kunnen zien.

"Zoals gezegd kost Horseshoe Bend nog best wel wat tijd. Voor Waterholes Slot Canyon moet je eerst een permit halen, dus je rijdt daar heen en weer." -> dit leek me initieel niet zo'n probleem, vermits het niet zooo ver heen en weer rijden was. Maar we beseffen ook dat onze dagen te gevuld zijn en zullen uw advies opvolgen dat we waarschijnlijk wat meer tijd zullen nodig hebben voor Horseshoe Bend. Weten jullie of zonsondergang bij Horseshoe bend de moeite is?

Ondertussen ziet het er dan zo uit: (nog niet helemaal over uit hoe je die extra overnachting bij Bryce zou indelen + meer tijd krijgen voor Capitol Reef en UT12)

20/09/2018: Amsterdam naar LA
21/09/2018: Ontario -> Kingman // korte tussenstop in Joshua Tree NP (voor het kopen van America The Beautiful Pass en benen te strekken)
22/09/2018: Kingman -> Page // Grand Canyon + Horseshoe Bend Overlook
23/09/2018: Page // Lower Antelope Canyon + Kayak Lake Powell + Buckskin Gulch
24/09/2018: Page -> Moab // Monument Valley + Goosenecks SP + Arches NP Delicate Arch Trail (sunset)
25/09/2018: Moab // Arches NP
26/09/2018: Moab -> Torrey // Canyonlands NP Island In The Sky + Dead Horse Point State Park
27/09/2018: Torrey -> Tropic // Capitol Reef NP
28/09/2018: Tropic // Bryce Canyon NP
29/09/2018: Tropic -> Rockville // Bryce Canyon NP + Zion NP ?
30/09/2018: Rockville // Zion NP
01/10/2018: Rockville -> Vegas // Zion NP (voormiddag) + Las Vegas (Avond)
02/10/2018: Vegas -> Death Valley Junction // The Strip Las Vegas
03/10/2018: Death Valley Junction -> Lee Vining // Death Valley NP
04/10/2018: Lee Vining -> El Portal // Bodie SP + Tioga Pass + Tuolumne Grove Of Giant Sequoias
05/10/2018: El Portal // Yosemite Valley (Glacier Point Panorama Trail)
06/10/2018: El Portal -> San Francisco // Yosemite Valley + Mariposa Grove + rit naar San Fran
07/10/2018: San Francisco // Fietsdag (o.a. naar Sausalito)
08/10/2018: San Francisco // Fietsdag + Alcatraz NP night tour
09/10/2018: San Francisco -> Monterey // Highway 1: Devil's Slide Trail + Pigeon Point Light Station + Santa Cruz Boardwalk + 17 Mile Drive
10/10/2018: Monterey // Whale Watch + Monterey Bay Aquarium
11/10/2018: Monterey -> Pismo Beach // Point Lobos State Natural Reserve + Julia Pfeiffer Burns SP + Morro Bay
12/10/2018: Pismo Beach -> Santa Clarita // Santa Barbara + Premium Outlets Camarillo + Point Mugu SP + Malibu
13/10/2018: Santa Clarita -> LA // Six Flags Magic Mountain
14/10/2018: LA // Venice + Santa Monica Pier + Griffith Observatory
15/10/2018: LA -> Amsterdam
2014: Florida
2017: Florida
2018: Californië, Utah, Arizona, Nevada
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne »

Ik zie dat ik het niet goed had gelezen (beetje te veel tekst haha); ik dacht dat je van Capitol Reef in 1 dag naar Rockville reed.
Voor Bryce is 1 overnachting voldoende.
Waar heb je nu die tweede nacht vandaan gehaald?
(Een tweede nacht geeft je overigens wel meer tijd bij Capitol Reef omdat je dan niet vroeg bij Bryce hoeft aan te komen.)

Vergeet de Canyon Overlook Trail niet op weg naar Zion.

Hou er bij Delicate Arch rekening mee dat je voldoende tijd plant voor het rijden naar de parkeerplaats en de wandeling naar de Arch; zorg dat je er ruim voor zonsondergang bent.

Marianne
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer