Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Reis somwerels: met camper en 2 kids door ZW USA.
Reis somwerels: met camper en 2 kids door ZW USA.
Hallo,
Deze zomer (juli/aug) huren we (gezin met 2 kinderen) 2 weken een camper in San Fransisco. We zouden onmiddellijk vertrekken, want we vliegen vanuit NY, waar we in vijf dagen waarschijnlijk wel aangepast zijn aan de lokale tijd. We hebben geen zin om al te veel kilometers per dag te doen en gaan ons daarom beperken tot een paar parken. Wat we zeker willen zien is Grand Canyon en Yosemite. Helaas hebben we geen plaatsje kunnen bemachtigen op de camping, dus tips voor alternatieven zijn zeker welkom. Het is ook niet toegelaten om met de camper door Death Valley te rijden, dus graag ook tips voor de beste alternatieve route.
Voorlopig ziet ons reisschema er zo uit:
17/7: San Fransisco - Montery
18/7: Monterey - Big Sur
19/7: Big Sur - Moro Bay/ Pismo Beach
20/7: Moro Bay - L.A.
21/7: L.A.
22/7: L.A. - Barstow - Oatman
23/7: Oatman -Grand Canyon Mather Campground
24/7: G.C.
25/7: G.C. - Las Vegas
26/7: Las Vegas - Big Pine
27/7: Big Pine - Bodie - Mono Lake
28/7: Mono Lake - Tioga Pas - Yosemite
29/7: Yosemite
30/7: Yosemite
31/7: Yosemite richting S.F. (leuke tussenstop?)
1/8: San Fransisco
Graag tips over de route, leuke kampeerplaatsen langs de route. Voorlopig is enkel de camping in G.C. en het hotel in L.V. gereserveerd, maar alles kan nog gewijzigd worden. Wat vinden jullie van Kings Canyon? Is dit eventueel een goed alternatief voor overbevolkt Yosemite?
Ik ben benieuwd!
Deze zomer (juli/aug) huren we (gezin met 2 kinderen) 2 weken een camper in San Fransisco. We zouden onmiddellijk vertrekken, want we vliegen vanuit NY, waar we in vijf dagen waarschijnlijk wel aangepast zijn aan de lokale tijd. We hebben geen zin om al te veel kilometers per dag te doen en gaan ons daarom beperken tot een paar parken. Wat we zeker willen zien is Grand Canyon en Yosemite. Helaas hebben we geen plaatsje kunnen bemachtigen op de camping, dus tips voor alternatieven zijn zeker welkom. Het is ook niet toegelaten om met de camper door Death Valley te rijden, dus graag ook tips voor de beste alternatieve route.
Voorlopig ziet ons reisschema er zo uit:
17/7: San Fransisco - Montery
18/7: Monterey - Big Sur
19/7: Big Sur - Moro Bay/ Pismo Beach
20/7: Moro Bay - L.A.
21/7: L.A.
22/7: L.A. - Barstow - Oatman
23/7: Oatman -Grand Canyon Mather Campground
24/7: G.C.
25/7: G.C. - Las Vegas
26/7: Las Vegas - Big Pine
27/7: Big Pine - Bodie - Mono Lake
28/7: Mono Lake - Tioga Pas - Yosemite
29/7: Yosemite
30/7: Yosemite
31/7: Yosemite richting S.F. (leuke tussenstop?)
1/8: San Fransisco
Graag tips over de route, leuke kampeerplaatsen langs de route. Voorlopig is enkel de camping in G.C. en het hotel in L.V. gereserveerd, maar alles kan nog gewijzigd worden. Wat vinden jullie van Kings Canyon? Is dit eventueel een goed alternatief voor overbevolkt Yosemite?
Ik ben benieuwd!
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Re: Reis met camper en 2 kids door ZW USA
Op zich wel een prima route met de tijd die je hebt. Jammer dat je geen camping in Yosemite hebt, heb je al gekeken naar alternatieven buiten het park? Kijk eens in dit topic daarvoor. En heb je de camping in Lee Vining al vastgelegd? En Big Pine? Hoe wil je precies rijden daarheen?
Bedenk ook dat het bij de kust druk kan zijn, hier zou ik ook zo snel mogelijk iets vastleggen.
Kings Canyon kan een alternatief zijn. Je zou dan via Yosemite (met misschien een bezoek aan de vallei of aan Glacier Point) door kunnen rijden naar Grant Grove Village. Of doe nog een stop halverwege.
Wanneer lever je de camper in? Een tussenstop tussen Yosemite (of Kings Canyon) en SF lijkt me niet nodig, dus dan heb je eigenlijk nog een extra dag?
Marianne
Bedenk ook dat het bij de kust druk kan zijn, hier zou ik ook zo snel mogelijk iets vastleggen.
Kings Canyon kan een alternatief zijn. Je zou dan via Yosemite (met misschien een bezoek aan de vallei of aan Glacier Point) door kunnen rijden naar Grant Grove Village. Of doe nog een stop halverwege.
Wanneer lever je de camper in? Een tussenstop tussen Yosemite (of Kings Canyon) en SF lijkt me niet nodig, dus dan heb je eigenlijk nog een extra dag?
Marianne
-
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 28
Re: Reis met camper en 2 kids door ZW USA
Oatman lijkt me nu ook niet echt geschikt om te overnachten.
Zuidwesten: 95/96/96/97/98/99/05/06/10/14/15/16/19/20/22/23
Texas: 97/08
Florida: 98/24
Noordoosten: 01/03/04/09/12/13/15/17/18/20
Midwesten: 02
South: 07/11
Re: Reis somwerels: met camper en 2 kids door ZW USA.
Ik vond Kings Cayon erg mooi en absoluut de moeite waard. Maar ook totaal anders dan Yosemite. Dus echt een alternatief zou ik het niet willen noemen.
In Morro Bay stonden we op Morro Dunes RV Park. De camping zelf is niet echt bijzonder, maar je zit pal naast het strand en je loopt zo naar het dorpje.
Voor de laatste nacht is een camping vlakbij SF wellicht handig. Wij vonden zowel Anthony Chabot Campground als Lake Del Valle Campground prachtig.
In Morro Bay stonden we op Morro Dunes RV Park. De camping zelf is niet echt bijzonder, maar je zit pal naast het strand en je loopt zo naar het dorpje.
Voor de laatste nacht is een camping vlakbij SF wellicht handig. Wij vonden zowel Anthony Chabot Campground als Lake Del Valle Campground prachtig.
Bedankt voor de concrete tips! Ondertussen hebben we onze route omgekeerd, zodat we niet op een druk weekend in Yosemite aankomen en zo dan toch nog een kampeerplaatsje gevonden hebben.
Voorlopig ziet het plan er zo uit:
17/7: S.F.(landen om 12u) - Sonora (overnachten op parking Walmart na inkopen)
18/7: Sonora - Yosemite, kamperen in Crane Flat
19/7: Yosemite Crane flat
20/7: Tioga pass- Mono Lake- Lee Vinning: overnachten in Oh Ridge, June Lake
21/7:richting Death Valley: Furnace Creek (overnachten?)
22/7: Furnace Creek - Las Vegas: Stratosphere Hotel geboekt voor 1 nacht
=>????Dit traject via Death Valley is nog twijfelachtig, want volgens de huurvoorwaarden kunnen we niet door D.V., maar andere reizigers zeiden ons om het toch te doen met voldoende water.??????6
23/7: L.V.- Grand Canyon, wij slapen er drie nachten op de Mather campground
25/7: G.C. richting L.A. ??????wat is een goeie route, terug via Flagstaff of de route 66,
26/7: ???Palm Springs of Joshua??? naar Santa Monica
27/7: Santa Monica, Holywood, Venice Beach. Wij zoeken nog een leuke kampeerplek
28/7: Santa Monica
29/7: Big Sur
30/7: Monterey
31/7: S.F.
Wij hadden gedacht om HWY1 te rijden en onderweg een leuke slaapplaats te zoeken, maar blijkbaar is dit niet mogelijk?? Is alles inderdaad zo overbevolkt? Tips voor mooie idyllische, rustige kampeerplaatsen langs HWY1 zijn altijd welkom

Voorlopig ziet het plan er zo uit:
17/7: S.F.(landen om 12u) - Sonora (overnachten op parking Walmart na inkopen)
18/7: Sonora - Yosemite, kamperen in Crane Flat
19/7: Yosemite Crane flat
20/7: Tioga pass- Mono Lake- Lee Vinning: overnachten in Oh Ridge, June Lake
21/7:richting Death Valley: Furnace Creek (overnachten?)
=>????Dit traject via Death Valley is nog twijfelachtig, want volgens de huurvoorwaarden kunnen we niet door D.V., maar andere reizigers zeiden ons om het toch te doen met voldoende water.??????6
23/7: L.V.- Grand Canyon, wij slapen er drie nachten op de Mather campground
25/7: G.C. richting L.A. ??????wat is een goeie route, terug via Flagstaff of de route 66,
26/7: ???Palm Springs of Joshua??? naar Santa Monica
27/7: Santa Monica, Holywood, Venice Beach. Wij zoeken nog een leuke kampeerplek
28/7: Santa Monica
29/7: Big Sur
30/7: Monterey
31/7: S.F.
Wij hadden gedacht om HWY1 te rijden en onderweg een leuke slaapplaats te zoeken, maar blijkbaar is dit niet mogelijk?? Is alles inderdaad zo overbevolkt? Tips voor mooie idyllische, rustige kampeerplaatsen langs HWY1 zijn altijd welkom

- PSVwally
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 5
- Contacteer:
Het is meer dat ALS er iets gebeurt je echt gedoe kunt krijgen met je verzekering. Het is een beetje zo als met een huurauto over het onverhard rijden. Dat mag ook niet, maar velen doen het toch. Wat gebeurt er als je panne krijgt? Dat is meer het grote onduidelijke punt.21/7:richting Death Valley: Furnace Creek (overnachten?)
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Het is niet een kwestie van niet kunnen maar van niet mogen.
Ik zou het niet doen. Doe in plaats daarvan een extra nacht June Lake. Je kunt daar in de omgeving ook prachtig wandelen. En dan rij je de volgende dag via Tonopah naar LV. Je kunt ook een extra dag LV doen.
Wat is de bedoeling bij de GC?
Misschien is het leuker om ook nog een nacht Sedona te doen.
Langs de kust iets vinden zal erg lastig worden. Ik zou kijken via recreation.gov wat er beschikbaar is.
En anders naar een commerciële camping kijken. Bij Monterey kom ik vaak Saddle Mountain tegen.
Voor Joshua Tree kun je in het park kijken. Of kijk eens naar Twentynine Palms als je meer voorzieningen wilt.
Marianne
Ik zou het niet doen. Doe in plaats daarvan een extra nacht June Lake. Je kunt daar in de omgeving ook prachtig wandelen. En dan rij je de volgende dag via Tonopah naar LV. Je kunt ook een extra dag LV doen.
Wat is de bedoeling bij de GC?
Misschien is het leuker om ook nog een nacht Sedona te doen.
Langs de kust iets vinden zal erg lastig worden. Ik zou kijken via recreation.gov wat er beschikbaar is.
En anders naar een commerciële camping kijken. Bij Monterey kom ik vaak Saddle Mountain tegen.
Voor Joshua Tree kun je in het park kijken. Of kijk eens naar Twentynine Palms als je meer voorzieningen wilt.
Marianne
Bedankt voor de tips. Ik bekijk het eens.
grtjs
grtjs
In G.C. willen we de zonsondergang zien, de volgende dag een wandeltocht maken, kijken wat het rangerprogramma is. De derde morgen de zonsopgang meemaken en dan rustig opruimen en de reis verder zetten.
Sedona klinkt idd. ook aantrekkelijk, Montezuma ook, maar ik vrees dat we dan weer heel wat om gaan rijden.
Sedona klinkt idd. ook aantrekkelijk, Montezuma ook, maar ik vrees dat we dan weer heel wat om gaan rijden.
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Je schreef dat je drie nachten had op Mather maar ik begrijp nu dat het er maar twee zijn. Dan zou ik het zo laten.
Marianne
Marianne
Dag Marianne,
We hebben een dagje extra geboekt in June lake. Het is er mooi en rustig en blijkbaar door de hoogte niet te warm. Een dagje extra LV bijboeken was ook een optie, maar nogal duur op een zaterdag. Je stelt voor om langs Tonopah, naar LV te rijden. Waarom? Is dit een betere route dan over Lone Pine en dan de 95 naar LV?
Grt Els
We hebben een dagje extra geboekt in June lake. Het is er mooi en rustig en blijkbaar door de hoogte niet te warm. Een dagje extra LV bijboeken was ook een optie, maar nogal duur op een zaterdag. Je stelt voor om langs Tonopah, naar LV te rijden. Waarom? Is dit een betere route dan over Lone Pine en dan de 95 naar LV?
Grt Els
-
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 28
Over Lone Pine is niet de beste optie, je moet via Barstow omrijden (iets meer dan een uur extra)want de directe verbindingen lopen via Death Valley.
Als dat uur langer in de auto je niet geeft kan het natuurlijk.
Als dat uur langer in de auto je niet geeft kan het natuurlijk.
Zuidwesten: 95/96/96/97/98/99/05/06/10/14/15/16/19/20/22/23
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Bovenlangs is inderdaad het snelste. De route tot aan Lone Pine is wel mooier. En er is meer te doen, maar daar heb je dan niet veel tijd voor.
Marianne
Marianne
Aha! Dank je. Dit zijn handige tips, want op kaart lijkt alles mogelijk, maar het is moeilijk om in te schatten hoe het echt rijden is.
Grtjs
Els
Grtjs
Els
Ik ben op zoek om te overnachten in de buurt van Venice Beach en Santa Monica. Kent er iemand goeie campings daar? Op google zie ik dat er daar veel grote parkeerplaatsen zijn. Gezien Venice nogal "loose" is, zou het daar dan toegestaan zijn om op de parking te overnachten?
Ik hoor graag alle tips;)
Ik hoor graag alle tips;)
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Misschien heb je iets aan dit topic.
Je kunt ook altijd de zoekfunctie op het forum proberen. Of kijk naar de beoordelingen.
Marianne
Je kunt ook altijd de zoekfunctie op het forum proberen. Of kijk naar de beoordelingen.
Marianne
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 28 Reacties
- 2798 Weergaves
-
Laatste bericht door paulr
-