Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Naar de City of Angels!

Voor algemene vragen over de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Petra/VS
Medebeheerder
Contacteer:

Naar de City of Angels!

Bericht door Petra/VS »

Joepie!! We hebben net geboekt!!! Op 30 maart vliegen we met zijn vijven naar Los Angeles en 7 april terug. Nu ga ik me verdiepen in de dingen, die we willen gaan zien en doen 8) ! De laatste keer, dat we er waren was 11 jaar geleden en de kinderen herinneren zich daar natuurlijk niets van!
Boek hier uw Nederlandstalige rondleidingen in en rond Washington DC
Dagboek over ons leven in de VS(reisverslagen rechtse kolom)
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
mirdj
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 11
Contacteer:

Bericht door mirdj »

Leuk Petra, heel veel plezier (maar dat zal best wel lukken)!!
Website reisverslagen oa New York, New Jersey, Philadelphia, Washington, Rondje Zuid West, Rondje Zuid Oost
jerbia
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 12

Bericht door jerbia »

Geweldig! Ik wens jullie heel veel plezier!
Ik neem aan dat we alles kunnen gaan volgen.

Bianca
Groetjes Bianca

USA: 1995, 1997, 1999, 2001, 2006, 2007, 2008, 2009, 2011, 2012, 2014, 2018, 2020
mrloes
Amerikafan

Bericht door mrloes »

Heel veel plezier alvast!!
Blijven jullie de hele week in de stad of wil je
ook wat dingen in de buurt gaan bezoeken?
Njit
Amerika-expert
Partner van: SpaceAce
Aantal x V.S. bezocht: 11
Contacteer:

Bericht door Njit »

Leuk Petra! Zat leuke dingen te doen in een week.
Ook al een slaapplek op het oog?
Homepage met al onze reis- en fotoverslagen bij elkaar: https://kloenies.nl/
Petra/VS
Medebeheerder
Contacteer:

Bericht door Petra/VS »

mrloes schreef:Heel veel plezier alvast!!
Blijven jullie de hele week in de stad of wil je
ook wat dingen in de buurt gaan bezoeken?
Weet ik nog niet. Ik zou graag wat naar het noorden rijden via Route 1, of naar San Diego, waar ik ooit maar een dag geweest ben of naar Death Valley. Maar we willen ook de studios, Beverly Hills, Hollywood, Santa Monica en Venice Beach bezoeken.
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
Petra/VS
Medebeheerder
Contacteer:

Bericht door Petra/VS »

Njit schreef:Leuk Petra! Zat leuke dingen te doen in een week.
Ook al een slaapplek op het oog?
Nee, nog niet, eerst even een schemaatje opstellen van hoeveel dagen L.A., hoeveel dagen er eventueel buiten.
Girl_2004
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door Girl_2004 »

Hoi Petra

Wij vonden (in 1999) Laguna Beach een heel charmante plaatsje met een leuk strand. Heerlijk relaxed stadje. Kunstenaarswinkeltjes en gezellige eettentjes. Als we meer tijd hadden gehad dan hadden we daar beslist een dag extra gebleven.

Mocht je naar San Diego gaan is het misschien leuk om wat zuidelijker te gaan naar Del Coronado, het bekende schiereiland. Hier vind je het wereldberoemde hotel van de film "Some like it hot" die hier is opgenomen met o.a. Marilyn Monroe en Jack Lemmon.
Groetjes, Nel
Coyote
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 32
Contacteer:

Bericht door Coyote »

Petra,

Wat leuk dat jullie naar Los Angeles en omgeving gaan. Je zult zelf (en de kinderen ook) denk ik al heel wat wensen op papier hebben. :D Misschien heb ik nog een tip voor jullie. Ik ben naar de La Brea Tar Pits geweest in Los Angeles en het daarbij behorende Page Museum. Aangezien jullie nog wel eens een museum bezoeken, lijkt mij dat ook voor jullie heel interessant. Ik vond het in ieder geval erg leuk.

Een bezoek aan de La Brea Pits is makkelijk te combineren als je bijv. naar de Warner Bros. Studio Tour en de NBC Studiotour doet. Dat heb ik in 2004 ook gedaan.

Afbeelding

Roland
Since 1982: 32 visits to the United States!

Lees mijn reisverhalen op www.rschotanus.com en FB.
Marceljesse
Amerikakenner

Bericht door Marceljesse »

Hoi Petra,

Misschien komen we elkaar daar nog tegen. Wij zitten in die regio van 26-3 tot 22-4
Petra/VS
Medebeheerder
Contacteer:

Bericht door Petra/VS »

Dat zou grappig zijn! We hebben inmiddels besloten met Death Valley te beginnen. En Roland, de tar pits staan ook al op het programma, hoewel er zoveel te doen is, dat ik niet weet, of we het allemaal in dat weekje kunnen proppen :D.
Petra/VS
Medebeheerder
Contacteer:

Bericht door Petra/VS »

Ok, de planning vordert en op een nacht na zijn de hotels geboekt:
Nacht 1 -- Holiday Inn Express in Lynnwood, op weg naar Death Valley

Nacht 2 -- Nog open, waarschijnlijk ergens bij Ridgecrest, CA, heeft iemand daar ervaring mee?

Nacht 3 t/m 5 -- Doubletree Suites in Santa Monica, wel aan de dure kant, maar heerlijk dicht bij de Pier en het strand!

Nacht 6 t/m 8 -- Courtyard by Marriott Century City (Orchid Suites zat al vol :()

Dit zijn allemaal suites, heerlijk, want de twee oudsten hebben volwassen grootte bereikt en zo hebben we heerlijk de ruimte. De meeste "gewone" hotels lieten overigens geen familie van vijf toe in een kamer in de buurt van LA, iets, wat ik steeds vaker tegenkom. Vroeger kon je vrijwel overal wel een "rollaway" bijzetten, nu mag dat vaak niet vanwege "fire code".
Gelukkig zijn er tegenwoordig meer dan genoeg betaalbare suite hotels!
Cisca
Amerikakenner

Bericht door Cisca »

Klinkt goed de hotels die jullie geboekt hebben. Wat willen jullie allemaal bezichtigen in LA? wij zijn daarin juni namelijk 5 dagen
Petra/VS
Medebeheerder
Contacteer:

Bericht door Petra/VS »

Hoi Cisca,

Een beetje laat, sorry. Wij hebben de geijkte dingen op het programma staan, of we aan alles toekomen weet ik niet, ik ben er nog niet echt voor gaan zitten. Maar dit staat op ons verlanglijstje:
- Universal Studios
- Disney's California Adventure (nog niet zeker of we ook naar Disneyland willen, dat lijkt zo op de Magic Kingdom in Orlando)
- Warner Brothers Studio
- NBC Studio
- Hollywood Walk of Fame/Mann's Theater
- Malibu
- Beverly Hills (Rodeo Drive)
- Santa Monica Pier
- Venice Beach
- La Brea Tar Pits

Op mijn verlanglijstje, maar niet zeker of ik mijn zin zal krijgen:
- Getty Mansion
- Crystal Cathedral
Manonneke

Bericht door Manonneke »

Hoi Petra!

Ziet er leuk uit hoor!

Wij hebben vorig jaar Beverly Hills/Rodeodrive en Hollywood walk of fame/Manns Theater in 1 dag gedaan, was prima te doen hoor.

(s'morgens Rodeodrive/Beverly Hills (waar overigens maar weinig te zien is; je ziet wat mooie huizen maar alles staat achter giga hekken....) en s'middags Hollywood walk of fame)

Disneyland lijkt inderdaad veel op het magic kingdom en Parijs (ik weet niet of je daar al een keer geweest bent?)
Ik vond het vorig jaar vooral heel leuk omdat het park toen 50 jaar bestond en naar mijn idee waren sommige attracties ook zo oud :wink: maar dat maakte het allemaal wel heel nostalgisch! Vooral Indiana Jones vonden wij geweldig. Het adventure park zijn wij dus niet geweest omdat we de hele dag in Disneyland hebben rondgehobbeld.

Santa Monica Pier en Malibu kun je ook in 1 dag doen, hebben wij ook gedaan, leuke tip: Vanaf Santa Monica Pier loopt een grote loopbrug over highway 1 naar het centrum(pje) hier kun je leuk zitten en gezellig shoppen.
Bij Malibu heb je heel veel huizen langs het strand. Bij die huizen kun je bijna niet wandelen omdat ze met hekken allemaal hun eigen stukje strand hebben afgezet. Ik las dat dit nog steeds wel openbaar is maar ze hebben de hekken zo gezet dat je er dus niet langs kunt....

Veel plezier!

Manon
Bart40
Amerikakenner

Bericht door Bart40 »

Joshua Tree NP. Volgens mij niet al te ver van LA, dat zal prachtig zijn zo eind maart. Waarschijnlijk staat de woestin mooi in bloei.
Rob
Amerika-expert
Partner van: Annie
Aantal x V.S. bezocht: 27
Contacteer:

Bericht door Rob »

Bart40 schreef:Joshua Tree NP. Volgens mij niet al te ver van LA, dat zal prachtig zijn zo eind maart. Waarschijnlijk staat de woestin mooi in bloei.
Klopt, maar is wel afhankelijk van de regen die van de winter gevallen is.
Bij weinig regen is er bijna geen wildflower, de Joshua Tree (Yucca brevifolia) zelf staat wel in bloei en in het lagere deel van het park (bij de zuidingang) zal je ook een deel van de cactusen al in bloei vinden.
Voor de cactussen in het hoge deel (wwar de Joshua Trees groeien) is het iets te vroeg.

Edit: Heb net even op de site van DesertUSA gekeken, de vooruitzichten voor dit jaar zijn slecht er is deze winter (bijna) geen regen gevallen.
Het cijfer voor dit moment (op een schaal van 10) is 1 á 1,5 heel slecht dus.
Je kan een en ander zelf bekijken op http://www.desertusa.com klik op de link "wildflower reports" en dan kan je de betreffende state/regio aanklikken
Cisca
Amerikakenner

Bericht door Cisca »

Ook dat ziet er goed uit! Wij hadden ook ongeveer zoiets in gedachten. Alleen Malibu had ik niet bij stil gestaan. Bedankt voor de tips!
Petra/VS
Medebeheerder
Contacteer:

Bericht door Petra/VS »

Ongeveer tien jaar geleden waren wij voor het laatst in L.A. en ook toen al stonden die hekken op het strand bij Malibu. Ook daar wonen nogal wat bekenden en die hebben waarschijnlijk geen zin in pottenkijkers door hun achterramen.

Toen hebben we ook nog zo'n kaart met zogenaamde adressen van sterren gekocht en zijn door Beverly Hills gereden. Dat was prima, want we hadden kleine kinderen, die zo mooi hun middagdutjes konden doen. Maar, zoals Manon schreef, het is meer het idee, dat die mensen daar wonen, want zien doe je niets.

Rodeo Drive hoeft van mij ook niet zo erg, maar onze 17-jarige vindt dat wel prachtig.

Helaas denk ik niet, dat Joshua Tree Park er voor ons dit keer inzit, ik mag al blij zijn, dat ik naar Death Valley "mag" ;). Mijn zoon en ik zijn de enige natuurliefhebbers hier.
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne »

Petra/VS schreef:
Nacht 2 -- Nog open, waarschijnlijk ergens bij Ridgecrest, CA, heeft iemand daar ervaring mee?
Hallo Petra,
Ridgecrest ken ik niet, het is wel een aardig eind rijden van de bekende bezienswaardigheden in Death Valley. Willen jullie niet in Death Valley zelf overnachten? Ik vond dat wel heel speciaal, zeker in de zomer. In maart/april lijkt het mij heerlijk daar.

Marianne
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer