Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Reis sabmar: camperreis met 4 kids, tips welkom.

Vragen over specifieke reizen naar de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Plaats reactie
sabmar
Amerika-newbie

Reis sabmar: camperreis met 4 kids, tips welkom.

Bericht door sabmar »

Beste allemaal,
Wat een geweldig forum! Ik lees al een tijdje mee en heb her en der heel wat tips al kunnen gebruiken.
Eind juli gaan we met onze vier kinderen van 17, 15, 13 en 7 op pad en hopelijk een mooie camperreis tegemoet. Ook spannend, voor ons de eerste keer Amerika! Kamperen doen we vaker. De campings zijn geboekt (maar ook te veranderen :wink: ).

Mijn vragen aan jullie:
Is de route een beetje logisch? Haalbaar? Moeten we nog iets veranderen?
Welke tips hebben jullie voor ons? Vooral routetips en tips voor onderweg (waar stop je/uitzichtpunten/activiteiten etc) zijn erg welkom!

Omdat we vanaf het ophalen van de camper doorrijden naar Yosemite: kun je daar je tank met water vullen? Ik kan dit nergens vinden.

De route:
Dag 1 (di 24 juli) vlucht van Schiphol via Ijsland naar SAn Fransisico (overnachting hotel)
Dag 2 (wo 25 juli) ophalen camper rond 12.00 (San Leandro)en doorrijden naar Yosemeti (overnachting Upper pines)
Dag 3 (do 26 juli) Panoramatrail (bus is geboekt) (overnachting Upper pines)
Dag 4 (vr 27 juli) via Tioga Pass naar Mammoth Mountain (overnachting Mammoth Mountain RV park)
Dag 5 (za 28 juli) reis naar Las Vegas (overnachting Las Vegas KOA at Sam's Town Journey)
Dag 6 (zo 29 juli) Las Vegas (overnachting Las Vegas KOA at Sam's Town Journey)
Dag 7 (ma 30 juli) reis naar Zion (overnachting Watchman campground)
Dag 8 (di 31 juli) wandelen in Zion (overnachting Watchman campground)
Dag 9 (wo 1 aug) reis naar Bryce canyon (overnachting Ruby's Inn RV park en campground)
Dag 10 (do 2 aug) activiteit in Bryce Canyon) (overnachting Ruby's inn RV park en campground)
Dag 11 (vr 3 aug) reis naar Page (overnachting Page Lake Powell campground)
Dag 12 (za 4 aug) Activiteit Antelope Canyon (overnachting Page Lake Powell campground)
Dag 13 (zo 5 aug) reis naar Grand Canyon (overnachting trailer village RV park)
Dag 14 (ma 6 aug) Activiteit Grand Canyon (overnachting trailer village RV park)
Dag 15 (di 7 aug) reis naar Needles KOA (overnachting Needles KOA)
Dag 16 (wo 8 aug)reis naar san simeon (overnachting Creek campground)
Dag 17 (do 9 aug) reis langs kust verder (overnachting Kirk creek Campground)
Dag 18 (vr 10 aug) reis langs kust verder (overnachting Half Moon Bay RV park)
Dag 19 (za 11 aug) inleveren camper 10.00 uur San Leandro san fransisico) (overnachting hotel)
Dag 20 (zo 12 aug) bezoek aan San Fransisco (overnachting hotel Embassy suites by hilton airport waterfront)
Dag 21 (ma 13 aug )vlucht naar huis
Dag 22 (di 14 aug) Aankomst Schiphol)

Alle tips zijn van harte welkom!
Markstaal
Moderator
Aantal x V.S. bezocht: 7

Re: camper reis met 4 kids TIPS WELKOM

Bericht door Markstaal »

Mooie rustige route!

Ik denk alleen niet dat dag 2 erg haalbaar is, camper halen, boodschappen doen en nog naar Yosemite.
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Re: Reis sabmar: camperreis met 4 kids, tips welkom.

Bericht door Martin & Marianne »

Je zult laat aankomen in Yosemite, maar eerder overnachten is eigenlijk geen optie als je de volgende dag al de PT gaat lopen. Probeer wel voor het donker aan te komen. Je zult zelf je plaats moeten zoeken (een zaklantaarn is handig om bij de hand te hebben).
Voor de Grand Canyon zou ik kijken of er op Mather plaats is, dat is ene mooiere camping dan Trailer Village.

Marianne
Marenko
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 13
Contacteer:

Bericht door Marenko »

In Las Vegas zou ik bij Circus Circus gaan staan, zoveel leuker voor de kinderen, ook al stelt de camping niets voor. Voor een beetje extra hebben ze daar ook nog eens een heel leuk zwembad met glijbanen.
Page Lake Powell campground, ondanks dat de naam anders doet vermoeden ligt deze camping niet aan Lake Powell. Ook deze zou ik omruilen voor Wahweap rv park. Aan lake powell, je kunt zo naar het strand lopen.
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Je vraagt naar routes: ik denk dat je weinig keus hebt, meestal zijn er niet veel alternatieve routes. Ik neem aan dat je niet door death Valley rijdt? Dus bovenlangs? Misschien is Lee Vining dat wat handiger gelegen. Vergeet in elk geval niet om even een kijkje t nemen bij Mono Lake (aan de zuidkant, langs de 120).
Ik zit te kijken of je niet nog een dag aan Yosemite kunt toevoegen (mocht je daar nog een plaats kunnen vinden); je zou bijvoorbeeld een dag minder Bryce of Page kunnen doen. Maar Watchman aanpassen zal wel niet meer lukken. Wel jammer, Yosemite is zo groot, en je komt er zo laat aan dat je daar toch wel een extra dag goed zou kunnen gebruiken (voor de sequoia's, om te fietsen, zwemmen, raften, etc). Voor wandelingen etc daar kun je eens ons 2015- en 2017-verslag bekijken (ook voor Page).
In Zion is het leuk om de Narrows te lopen. Bij Page is Wahweap inderdaad een aanrader qua ligging; wij hebben daar vorig jaar aan het strand gezeten (en meteen gebruik gemaakt van de laundry van de camping :wink: ).

Bij de Grand Canyon is het leuk om een stuk naar beneden te lopen, bijvoorbeeld via de South Kaibab Trail. Kijk ook eens naar rangerprogramma's et. Ook de busrit (of huur fietsen) naar Hermits Rest met zo nu en dan even uit- of afstappen is leuk om te doen.

Marianne
sabmar
Amerika-newbie

Bericht door sabmar »

We zullen inderdaad laat aankomen in Yosemite. Dat is niet anders. Achteraf was een dag ervoor en een dag extra in Yosemite beter geweest! Gewapend met zaklamp hopen we dan maar dat dat goed gaat en we onze eerste overnachtingsplek vinden. Van tevoren maak ik maar een boodschappenlijst zodat dat vlotter verloopt.
We reizen met een RV 33ft Weet iemand of de watertank gevuld is bij afhalen? Is deze in Yosemite te vullen en zo ja waar? We staan op Upper Pines.

Ik heb naar de campingsuggesties (Mather en Circus circus)gekeken. Dank daarvoor. Helaas zitten ze allemaal al vol. Wahweap ga ik nog na, is nu niet te zien op de site.

We mogen inderdaad niet door Death Valley. We rijden bovenlangs. Waar is het leuk/mooi om te stoppen?

Dank voor de tips voor de activiteiten. Ik ga ze opnemen in het ''wat gaan we doen'' lijstje :wink:
Ook de verslagen eens lezen voor mooie wandeltips. Nog een hoop te doen! :thumbup:
Marcopstal
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 28

Bericht door Marcopstal »

Op zich is de route wel vrij logisch, alleen de indeling kon inderdaad iets beter.

Heb je voor de camper een "early bird" ? Anders is het vaak ophalen rond 13 uur. Vooraleer je weg bent en inkopen gedaan hebt is het zo 17 uur en je hebt dan nog een flinke rit voor de boeg. Reken toch op een 4,5 tot 5 uur rijden met een camper. Vermoedelijk zal je onderweg ook nog wel eens stoppen dus verwacht ik dat je toch al snel na 22 uur pas op bestemming zal zijn.

De rit naar Las Vegas heeft helaas niet zoveel te bieden. De beperkte zaken die er eventueel te zien zijn kosten je al gauw een hoop tijd dus zou ik hier even doorbijten en zo snel mogelijk in Vegas proberen te zijn.

Voor het stukje Bryce - Page - GC neem je heel ruim de tijd. Van Needles tot San Simeon is dan wel weer een hele flinke trip. dit is toch een 8 uur rijden via een niet zo aantrekkelijke weg. Waarom rijd je niet verder dan Needles op dag 15 ? Je hebt er immers een volle dag GC opzitten dus je kan wel vrij vroeg vertrekken. Je zou bvb tot Barstow kunnen rijden. Dat is ook al een flinke eind, maar iets makkelijker opdeelbaar. Je kan onderweg immers stops maken in Seligman, Kingman en Oatman.

Vanuit Barstow naar San Simeon is het dan een stuk korter en zou je voor een interressantere route via net noorden van LA kunnen kiezen. Je kan eventuele via Malibu en Santa Barbara rijden, grotendeels langs de kust in plaats van door het binnenland. Het kost je ongeveer een uur extra, maar ook hier wordt de route makkelijker opdeelbaar.
Zuidwesten: 95/96/96/97/98/99/05/06/10/14/15/16/19/20/22/23
Texas: 97/08
Florida: 98/24
Noordoosten: 01/03/04/09/12/13/15/17/18/20
Midwesten: 02
South: 07/11
Jongejeugd
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 1

Bericht door Jongejeugd »

Ik heb helaas geen tips voor je, aangezien bij ook voor het eerst gaan dit jaar. Maar ik zie wel dat we op dezelfde dag de Panoramtrail gaan lopen. Wij met twee kids van 15 en 10!

Veel succes met de laatste loodjes regelen.

Annemarie
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Wat Marcopstal zegt over Needles is niet zo gek; probeer wat verder te rijden. Je kunt bijvoorbeeld tot Barstow rijden. Ik dacht dat er bij Calico een camping is, maar er zullen er wel meer zijn.

Als ik jullie was zou ik proberen een early bird te regelen. Het is wel duur, maar het geeft je veel meer rust. Zeker met de PT de volgende dag heb je je tijd wel nodig. Gaan jullie met de eerste bus naar Glacier Point? Verkijk je dan niet op de tijd die je nodig hebt om naar de bushalte (bij de Lodge) te gaan. Wij vinden het altijd handig om de eerste shuttlebus naar de lodge te nemen en daar te ontbijten. Dan weet je zeker dat je op tijd bent voor de bus.

Marianne
sabmar
Amerika-newbie

Bericht door sabmar »

DANK jullie voor alle tips!
We zullen de route gaan aanpassen en dan stuk verder gaan doorrijden tot Barstow. Betere verdeling en mooiere route! Thanx! Morgen op zoek naar een camping in die buurt.

Op de site van Apollo lees ik niks over een early bird helaas. Ik vrees dat het niet mogelijk is, maar ga het ook nog even navragen. We kunnen hem vanaf 12.00 uur ophalen. Misschien zorgen dat we er anders maar vroeg zijn en hopelijk als eerste aan de beurt.. Er ligt wel een supermarkt (pak ''n save of zoiets) op een minuut rijden, dat scheelt weer..

We hebben de eerste (ik denk tenminste dat het de eerste is)bus om 8.30 uur naar Glacier Point geboekt. Goeie tip om dan daar te ontbijten. Hoe laat de shuttlebussen rijden moet ik nog uitzoeken. Op tijd vertrekken begrijp ik! Het worden drukke dagen de eerste dagen.. :!:

Annemarie, wie weet zien we elkaar daar. :D Ik twijfel nog of de jongste van 7 de tocht aankan ...we zijn in training :wink:
Succes jullie ook met de voorbereiding!
sabmar
Amerika-newbie

Bericht door sabmar »

Ik heb nog een route vraag. Welke route rijden we het best om zo snel mogelijk van Mammoth Mountain naar Las Vegas te komen met een camper (33ft)?

395- via Big Pine -168-266-95 of......

6- 95 via Tonopah

De eerste is sneller vlgs Maps. Maar is het te doen met een camper? Iemand ervaring?
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Ik denk dat de route via Tonopah met een camper makkelijker is.
Kijk eens in dit topic voor wat ervaringen.

Marianne
sabmar
Amerika-newbie

Bericht door sabmar »

Dank je wel Marianne, het wordt de weg via Tonopah! Ook veel andere tips in dit topic gevonden.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer