Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Reis irmal: Help! meivakantie naar Californië.
Re: Reis irmal: Help! meivakantie naar Californië.
Kamers met drie bedden ben ik nog niet tegen gekomen maar dat zou natuurlijk ook mooi zijn.
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Nee, dat zie je niet veel. De tenten in Half Dome Village hebben soms meerdere bedden (1 double met 2 of 3 singles).
Marianne
Marianne
Phx (of ietsje verder)
GC
Page
Bryce (in de buurt van)
Zion (ws.springdale 2nachten)
Zion
LV
LV
Ridgecrest (of open laten ivm welke route)
Yosemite (in de buurt van...)
Yosemite
SF
SF
Leuk ook van dit forum dat je er al zo van geniet!! Door jullie hulp en tips krijg je er al helemaal zin in. tips voor overnachting yosemite Zijn welkom..
En in ons schema zijn we precies het weekend in las vegas. Hoe nadelig is dat?
- chippie777
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 21
- Contacteer:
Wij zaten in Page in het best western. Prachtige kamer met 3 twee persoons bedden.
Voor onze reisverslagen ga je naar:
http://chippie777.wordpress.com
http://chippie777.wordpress.com
hallo amerika kenners, we schieten al aardig op met onze voorbereidingen dankzij het forum! Toch nog even een vraag. We hebben hier gelezen dat er over het algemeen geen dropoff zijn tussen californie, nevada en Arizona. Wij halen de auto op in phoenix en afleveren is in SFO. Maar ik vind eigenlijk alleen maar incl. dropoff kosten (of hele hoge prijzen). dropoff kosten zijn tussen de 200 en 250 dollar.Ik heb o.a. gekeken bij drive-usa.de . hebben jullie nog tips voor een goede site waarbij ook alle verzekeringen incl. zijn?
Lieve amerikakenners,
Onze reis komt steeds dichter bij!! En we hebben er een zin in. Het is meeste is al gepland/vastgelegd, ik ben een map met de gehele route/tips etc. aan het maken om mee te nemen. Een hoop werk allemaal, maar wat leuk, geweldige voorpret.
Ik zit toch nog met een twijfel, wij hebben de volgende route waarbij eigenlijk alle hotels al vastgelegd maar de meeste nog kosteloos te annuleren/wijzigen.
za 28/4 vliegen ams phx (overstap minneapolis) overnachting in phoenix
zo 29/4 phoenix naar grand canyon , overnachting maswik logde
ma 30/4 grand canyon naar page, overnachting in BW view of lake powel hotel
di 01/05 page naar bryce, overnachting bryce pioneer village
wo 02/05 bryce naar zion, 2x overnachting in springdale (quality inn &suites montclair)
vr 04/05 zion naar las vegas 2x overnachting in Desert rose resort
zo 06/05 las vegas via death valley naar ridgecrest, overnachting BW China lake inn
ma 07/05 ridgecrest naar el portal, 2x overnachting in Cedar lodge
wo 09/05 el portal naar SFO , 2x overnachting Travel inn (twijfelen wij ong erg over..)
vr 11/5 vlucht terug
Wij willen wat weten over het stuk van las vegas naar yosemite. Wij gaan er van uit dat wij onderlangs moeten. De website die ik via jullie heb geeft nu al aan dat in ieder geval de tioga pass dicht zal zijn.
Als wij dus onderlangs gaan is het dan een idee om niet te overnachten in ridgecrest maar in bakersfield zodat we sequoia mee kunnen pakken, of zijn de afstanden dan echt te gek. Of zouden we een overnachting in las vegas moeten opofferen om dan het volgende te doen;
5/5 las vegas naar death valley, overnachting in stovepipe wells
6/5 stovepipe wells naar three rivers , overnachting in three rivers (voor bezoek sequoia)
7/5 three river naar el portal..........
Onze dank is weer groot!!
Onze reis komt steeds dichter bij!! En we hebben er een zin in. Het is meeste is al gepland/vastgelegd, ik ben een map met de gehele route/tips etc. aan het maken om mee te nemen. Een hoop werk allemaal, maar wat leuk, geweldige voorpret.
Ik zit toch nog met een twijfel, wij hebben de volgende route waarbij eigenlijk alle hotels al vastgelegd maar de meeste nog kosteloos te annuleren/wijzigen.
za 28/4 vliegen ams phx (overstap minneapolis) overnachting in phoenix
zo 29/4 phoenix naar grand canyon , overnachting maswik logde
ma 30/4 grand canyon naar page, overnachting in BW view of lake powel hotel
di 01/05 page naar bryce, overnachting bryce pioneer village
wo 02/05 bryce naar zion, 2x overnachting in springdale (quality inn &suites montclair)
vr 04/05 zion naar las vegas 2x overnachting in Desert rose resort
zo 06/05 las vegas via death valley naar ridgecrest, overnachting BW China lake inn
ma 07/05 ridgecrest naar el portal, 2x overnachting in Cedar lodge
wo 09/05 el portal naar SFO , 2x overnachting Travel inn (twijfelen wij ong erg over..)
vr 11/5 vlucht terug
Wij willen wat weten over het stuk van las vegas naar yosemite. Wij gaan er van uit dat wij onderlangs moeten. De website die ik via jullie heb geeft nu al aan dat in ieder geval de tioga pass dicht zal zijn.
Als wij dus onderlangs gaan is het dan een idee om niet te overnachten in ridgecrest maar in bakersfield zodat we sequoia mee kunnen pakken, of zijn de afstanden dan echt te gek. Of zouden we een overnachting in las vegas moeten opofferen om dan het volgende te doen;
5/5 las vegas naar death valley, overnachting in stovepipe wells
6/5 stovepipe wells naar three rivers , overnachting in three rivers (voor bezoek sequoia)
7/5 three river naar el portal..........
Onze dank is weer groot!!
De route onderlangs kan prima zo. Je kunt nog "binnendoor" rijden via Kernville.
De overnachting in Three rivers en dan de berg over is een optie. Maar let op dat de berg in Sequia/Kings Canyon ook hoog is en je dus nog wel eens wat sneeuw tegen kunt komen boven. Als je geen tijd inbouwt voor hikes oid dan voegt het m.i. niet veel toe. Wel grote bomen
Je hoeft niet terug naar Three Rivers, maar kunt de berg over en aan de andere kant weer er uit richting Fresno. Waarom dan trouwens El Portal? Als je vanuit deze hoek komt kun je ook aan Wawona (of Fish Camp oid) denken.
Misschien een tipje: je zegt dat je een "map" maakt met alle tips. Misschien is het sneller/lichter om alles in een Onenote notebook te stoppen. Je kunt websites copy-pasten, bevestigingen printen, etc. Je kunt het op 1, 2, 3 of 10 devices gebruiken, je ziet overal dezelfde notities en wijzigingen worden direct overal naartoe gesynchroniseerd.
Het weegt niets: je telefoon heb je toch bij. Alles is offline te raadplegen, je hebt dus geen internet verbinding nodig (behalve natuurlijk als je wijzigingen die op een andere device zijn gedaan wilt terugzien of andersom).
De overnachting in Three rivers en dan de berg over is een optie. Maar let op dat de berg in Sequia/Kings Canyon ook hoog is en je dus nog wel eens wat sneeuw tegen kunt komen boven. Als je geen tijd inbouwt voor hikes oid dan voegt het m.i. niet veel toe. Wel grote bomen
Misschien een tipje: je zegt dat je een "map" maakt met alle tips. Misschien is het sneller/lichter om alles in een Onenote notebook te stoppen. Je kunt websites copy-pasten, bevestigingen printen, etc. Je kunt het op 1, 2, 3 of 10 devices gebruiken, je ziet overal dezelfde notities en wijzigingen worden direct overal naartoe gesynchroniseerd.
Het weegt niets: je telefoon heb je toch bij. Alles is offline te raadplegen, je hebt dus geen internet verbinding nodig (behalve natuurlijk als je wijzigingen die op een andere device zijn gedaan wilt terugzien of andersom).
Wat ben ik toch blij met dit forum!!
Dus eigenijlk is het niet eens de moeite om sequoia park aan te doen ivm te weinig tijd? (geen hikes) Bedoel je dan route onderlangs prima zo de eerste die ik vermeld had, met overnachting in ridgecrest?
En denk je dat we de berg bij sequoia niet overkomen ivm de sneeuw?
Ja daar heb je nog een goeie, waarom el portal ...... moest even graven waarom wij hiervoor ook weer gekozen hadden, ik heb zeker ook gekeken in fish camp, maar de afstand naar yosemite is dan een uur? en vanaf el portal een half uur? En wellicht el portal makkelijker als we daarna naar SFO gaan?
Ik twijfel nu wel.
Dus eigenijlk is het niet eens de moeite om sequoia park aan te doen ivm te weinig tijd? (geen hikes) Bedoel je dan route onderlangs prima zo de eerste die ik vermeld had, met overnachting in ridgecrest?
En denk je dat we de berg bij sequoia niet overkomen ivm de sneeuw?
Ja daar heb je nog een goeie, waarom el portal ...... moest even graven waarom wij hiervoor ook weer gekozen hadden, ik heb zeker ook gekeken in fish camp, maar de afstand naar yosemite is dan een uur? en vanaf el portal een half uur? En wellicht el portal makkelijker als we daarna naar SFO gaan?
Ik twijfel nu wel.
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Waar heb je dat gelezen? Ik ben daar wel benieuwd naar. Ik zou zelf de optie om via de Tioga Pass of Sonora Pass te rijden open houden.irmal schreef:Wij willen wat weten over het stuk van las vegas naar Yosemite. Wij gaan er van uit dat wij onderlangs moeten. De website die ik via jullie heb geeft nu al aan dat in ieder geval de tioga pass dicht zal zijn.
Als je dit doet bezoek je Sequoia dus op 7/5; op de 6e heb je daar geen tijd voor.irmal schreef:6/5 stovepipe wells naar three rivers , overnachting in three rivers (voor bezoek sequoia)
7/5 three river naar el portal........
Je kunt nog sneeuw hebben, maar dat is in mei toch niet heel waarschijnlijk. Hou de NPS-sites goed in de gaten.
El Portal ligt prima voor Yosemite, maar als je vanuit het zuiden komt is voor de eerste nacht Oakhurst niet gek. Dan is het meer een afweging tussen elke nacht ergens anders overnachten of twee nachten op dezelfde plek.
Marianne
zou het dan beter zijn om een nacht in bijvoorbeeld fish camp te overnachten en een nacht in el portal? IK vind het erg moeilijk om uit te zoeken waar en wat we in yosemite allemaal kunnen bekijken. De mariposa grove is voor renovatie afgesloten tot ergens in juni? En het is maar de vraag of we glacier point kunnen bekijken? Dit lijken mij toch de twee highlights.....En ja marianne ik heb helemaal verkeerd gelezen. Dacht dat de tioga pass in ieder geval dicht was maar klopt niet....moeten we dus gewoon daar in de gaten houden.
De natuur begint natuurlijk niet pas bij de parkgrens. In fish camp zit bijvoorbeeld een bedrijfje dat trail rides doet. En het is vanaf daar zo'n 45 minuten rijden tot in de valley. Leuke weg ook. Oakhurst is ook een optie, vermoedelijk goedkoper, maar wel weer iets verder weg. Ik ben zelf fan van de Narrow Gauge Inn in fish camp, erg leuk hotel, maar niet heel goedkoop. Fantastisch om daar op je balkon te zitten met uitzicht over de bossen. In een schommelstoel!
en ze hebben een erg goede keuken.
El portal is iets dichterbij voor een tweede nacht. Je zou ook kunnen kijken of er in de valley iets vrij is/komt.
El portal is iets dichterbij voor een tweede nacht. Je zou ook kunnen kijken of er in de valley iets vrij is/komt.
Lieve Amerika kenners, wij zitten nu in springdale (Zion canyon) . We zijn bijma halverwege onze reis. Wat fantastisch zeg!! Jullie onzettend bedankt. Dankzij jullie konden wij deze geweldige reis zelf regelen. Nog even een vraag voor onze reis. Wij gaan straks naar las vegas en daarna naar Yosemite. We hadden via het zuiden gepland na een stop door death valley om te overnachten in ridgecrest. Deze nacht kunnen wij nog annuleren... Zoals nu lijkt is de sonora pass open. Is dit qua reistijd niet veeel langer? Wat is een aan te raden plek voor de overnachting? Wij hebben voor yosemite de 2 overnachtingen staan in el portal. Welke route, wegen mooiste, beste? We gaan hier zelf nog naar kijken hoor, maar tips van jullie zijn meer dan welkom. Nogmaals dank.
Help nog even, Google Maps geeft de route via sonora pass nog niet aan. Wat zijn de reisafstanden? Las vegas- death valley- overnachting onderweg(lone pine??)- via sonora pass - el portal... Thanks
Help nog even, Google Maps geeft de route via sonora pass nog niet aan. Wat zijn de reisafstanden? Las vegas- death valley- overnachting onderweg(lone pine??)- via sonora pass - el portal... Thanks
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Het is via de Sonora Pass wel langer. Ik zou dan zeker tot Lone Pine rijden maar liever nog iets verder. Vanaf Bishop via de Sonora pas naar El Portal is het 5.30 uur rijden dus dat is te doen.
Wij reden in 2013 de Sonora pas, zie ons verslag daarvoor. We kwamen toen van Mammoth Lakes. Het is een mooie route.
Voor de Tioga Pass zul je waarschijnlijk net te vroeg zijn. Je weet dat de Glacier Point Road al wel open is?
Marianne
Wij reden in 2013 de Sonora pas, zie ons verslag daarvoor. We kwamen toen van Mammoth Lakes. Het is een mooie route.
Voor de Tioga Pass zul je waarschijnlijk net te vroeg zijn. Je weet dat de Glacier Point Road al wel open is?
Marianne
-
Marcopstal
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 28
De Sonora pass is momenteel nog steeds gesloten. Als je deze intikt op google vind je wel sites die aangeven wat de toestand is van de bergwegen met o.m. de Sonora Pass. Langsheen de 395 zijn er ook borden die aangeven wat open is en wat niet.
Zuidwesten: 95/96/96/97/98/99/05/06/10/14/15/16/19/20/22/23
Texas: 97/08
Florida: 98/24
Noordoosten: 01/03/04/09/12/13/15/17/18/20
Midwesten: 02
South: 07/11
Texas: 97/08
Florida: 98/24
Noordoosten: 01/03/04/09/12/13/15/17/18/20
Midwesten: 02
South: 07/11
De zuidelijke route is het snelst. De noordelijke routes zijn het mooist.
Ik zou overigens niet in Ridgecrest overnachten. Ligt natuurlijk een beetje aan je dagplanning, maar dit is precies zo'n stuk waar ik lekker een avond zou doorrijden en ergens rond Bakersfield of Fresno een hotel in zou wandelen (nouja, in de auto zou reserveren zo een uurtje voordat ik er echt genoeg van heb). Er zitten meer dan genoeg hotels langs de 99. Dan ben je de volgende dag al een stuk dichterbij Yosemite.
Ik zou overigens niet in Ridgecrest overnachten. Ligt natuurlijk een beetje aan je dagplanning, maar dit is precies zo'n stuk waar ik lekker een avond zou doorrijden en ergens rond Bakersfield of Fresno een hotel in zou wandelen (nouja, in de auto zou reserveren zo een uurtje voordat ik er echt genoeg van heb). Er zitten meer dan genoeg hotels langs de 99. Dan ben je de volgende dag al een stuk dichterbij Yosemite.
Je hebt eigenlijk de volgende opties:
1. Kortste en snelste route:
Las Vegas -> El Portal via I15/CA58/CA99/CA41/CA49/CA140.
Afstand een kleine 500 mijl, ca 8 uur waarvan de eerste 6 uur voornamelijk snelweg. Vanaf Fresno naar het oosten wordt het 2-lane highway.
Naar wens op te breken in Barstow, Mojave, Tehachapi, Bakersfield, Visalia, Fresno (met ruim voldoende hotelkeuze).
2. Via Death Valley, onderlangs (a)
Las Vegas -> Death Valley (ik zou rijden via DV junction en dan vanaf het zuiden het park in. Dan kom je vanzelf langs de bekende punten.
Death Valley - Yosemite via CA190/US395 en daarna verder via dezelfde route als hierboven (CA58/CA99/CA198).
Afstand een kleine 600 mijl (100 mijl meer dan direct via de I15). Tel zeker 2 uur op bij route (1) voor de omweg via DV, plus de tijd die je gaat stoppen.
Je komt in DV langs Zabriskie point. Als je daarna links gaat rij je richting Badwater. Vanaf daar weer terug en dan einde weg links richting Stovepipe Wells. Daarna de route naar de 395 volgen.
Ook dit is op dezelfde plekken op te breken, vanaf Mojave, je komt zo niet door Barstow. Vele tientallen hotelopties onderweg.
3. Via Death Valley, bovenlangs (b)
Las-Vegas -> Death Valley is exact dezelfde route.
Vanaf daar rij je het park uit naar de US395 en dan naar het noorden.
Je komt nu door een hoop kleine stadjes. Je volgt de US395 totdat je linksaf kunt richting Sonora. Dat wordt een kronkelige bergweg tot aan Sonora. Daar ga je de 120 op richting Yosemite NP en je rijdt via het park naar El Portal.
Afstand ca 580 mijl, reistijd totaal ca 10.5 uur, voornamelijk 2 lane highway + een bergpas met weinig inhaalmogelijkheden.
Op te breken in Lone Pine (direct buiten DVNP), Big Pine (alleen het Starlight motel denk ik), Bishop, Mammoth Lakes, Lee Vining en Bridgeport. Hotelprijzen zullen vermoedelijk hoger liggen aan deze kant van de bergen (schaarser en vooral op toerisme gericht).
Tot Bishop is het ongeveer 300 mijl. Uurtje of 4,5 rijden zonder stoppen. Tel daar dus je tijd die je in DV wil stoppen bij op. Daarna volgen de stopmogelijkheden elkaar snel op. Mammoth Lakes is maar een mijl of 40 verder. Lee Vining daarna 20, Bridgeport daarna nog ca 30.
1. Kortste en snelste route:
Las Vegas -> El Portal via I15/CA58/CA99/CA41/CA49/CA140.
Afstand een kleine 500 mijl, ca 8 uur waarvan de eerste 6 uur voornamelijk snelweg. Vanaf Fresno naar het oosten wordt het 2-lane highway.
Naar wens op te breken in Barstow, Mojave, Tehachapi, Bakersfield, Visalia, Fresno (met ruim voldoende hotelkeuze).
2. Via Death Valley, onderlangs (a)
Las Vegas -> Death Valley (ik zou rijden via DV junction en dan vanaf het zuiden het park in. Dan kom je vanzelf langs de bekende punten.
Death Valley - Yosemite via CA190/US395 en daarna verder via dezelfde route als hierboven (CA58/CA99/CA198).
Afstand een kleine 600 mijl (100 mijl meer dan direct via de I15). Tel zeker 2 uur op bij route (1) voor de omweg via DV, plus de tijd die je gaat stoppen.
Je komt in DV langs Zabriskie point. Als je daarna links gaat rij je richting Badwater. Vanaf daar weer terug en dan einde weg links richting Stovepipe Wells. Daarna de route naar de 395 volgen.
Ook dit is op dezelfde plekken op te breken, vanaf Mojave, je komt zo niet door Barstow. Vele tientallen hotelopties onderweg.
3. Via Death Valley, bovenlangs (b)
Las-Vegas -> Death Valley is exact dezelfde route.
Vanaf daar rij je het park uit naar de US395 en dan naar het noorden.
Je komt nu door een hoop kleine stadjes. Je volgt de US395 totdat je linksaf kunt richting Sonora. Dat wordt een kronkelige bergweg tot aan Sonora. Daar ga je de 120 op richting Yosemite NP en je rijdt via het park naar El Portal.
Afstand ca 580 mijl, reistijd totaal ca 10.5 uur, voornamelijk 2 lane highway + een bergpas met weinig inhaalmogelijkheden.
Op te breken in Lone Pine (direct buiten DVNP), Big Pine (alleen het Starlight motel denk ik), Bishop, Mammoth Lakes, Lee Vining en Bridgeport. Hotelprijzen zullen vermoedelijk hoger liggen aan deze kant van de bergen (schaarser en vooral op toerisme gericht).
Tot Bishop is het ongeveer 300 mijl. Uurtje of 4,5 rijden zonder stoppen. Tel daar dus je tijd die je in DV wil stoppen bij op. Daarna volgen de stopmogelijkheden elkaar snel op. Mammoth Lakes is maar een mijl of 40 verder. Lee Vining daarna 20, Bridgeport daarna nog ca 30.
Super fijn dit. Dank!!!
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Zie hier voor het al dan niet open zijn van de Sonora Pass: http://dot.ca.gov/hq/roadinfo/sr108
Op dit moment staat er:
SR 108
[IN THE CENTRAL CALIFORNIA AREA & SIERRA NEVADA]
NO TRAFFIC RESTRICTIONS ARE REPORTED FOR THIS AREA.
Zie hier de kaart en reistijden voor beide routes, gerekend vanaf Death Valley.
Marianne
Op dit moment staat er:
SR 108
[IN THE CENTRAL CALIFORNIA AREA & SIERRA NEVADA]
NO TRAFFIC RESTRICTIONS ARE REPORTED FOR THIS AREA.
Zie hier de kaart en reistijden voor beide routes, gerekend vanaf Death Valley.
Marianne
We willen toch bovenlangs gaan omdat de route mooier is. (sonora pass)Maar nog even een vraag, we lazen dat je ook sneeuwkettingen nodig zou kunnen, wat is jullie ervaring hiermee? Of als de pass open is is de weg geheel schoon?
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 17 Reacties
- 3691 Weergaves
-
Laatste bericht door ruleen
-
- 9 Reacties