Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

1 uur overstap London Gatwick, doen of niet doen?

Hier kun je alles bedicussiëren over vervoer in en naar Amerika: vliegtickets, auto- en camperhuur, en openbaar vervoer.
Harry
Amerika-expert
Partner van: jaha
Aantal x V.S. bezocht: 26
Contacteer:

Re: 1 uur overstap London Gatwick, doen of niet doen?

Bericht door Harry »

Misschien niet helemaal vergelijkbaar, maar wij hadden vorige maand 50 minuten overstap in München. Het duurde 5 minuten van aankomstgate naar vertrekgate, inclusief de (automatische) paspoort controle, we hadden dus nog ruim tijd om een koffie te drinken. :D
jetusa
Amerikakenner

Bericht door jetusa »

a) Zoals je al aangaf is het ene vliegveld het andere vliegveld niet.
b) Daarnaast ligt het er ook aan of je overstap in dezelfde terminal is of dat je van terminal moet wisselen.
Ik had een overstap op München en ben zeker 1,5 uur bezig geweest om van Lufthansa naar Condor te komen. Daarbij had ik nog geluk dat het bij security niet druk meer was, ik had nog slechts de laatste paar mensen van een A-380 voor me.......
Zomaar roepen dat je op Munchen maar 5 minuten nodig had, kan totaal verkeerde verwachtingen scheppen.
roelb
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 25

Bericht door roelb »

jetusa schreef: Zomaar roepen dat je op Munchen maar 5 minuten nodig had, kan totaal verkeerde verwachtingen scheppen.
En daarom zijn er MCT's. Minimale connectietijden die zijn afgestemd op de luchthaven en combinatie van binnenkomende en uitgaande vlucht. Als een combinatie van 2 vluchten op een ticket staat dan voldoet de tijd voor die connectie per definitie aan de MCT en dan is het gewoon haalbaar. Een ticket kan niet geissued worden als een connectie niet voldoet aan de MCT.
mtl
Amerika-expert

Bericht door mtl »

Harry beschrijft gewoon zijn eigen ervaring. Niks mis mee. Hij zegt dat ze er 5 minuten over deden om van de ene naar de andere gate te komen. Dat kan, mij is ook wel eens overkomen dat het veel sneller ging dan verwacht. Maar ieder weldenkend mens kan wel inschatten dat je meer tijd nodig hebt. En dat de omstandigheden per luchthaven verschillen.
jetusa
Amerikakenner

Bericht door jetusa »

Is ook niets mis mee met het delen van je eigen ervaring, doen we allemaal, maar het is dan wel handig om de situatie erbij te vermelden.
Harry vloog waarschijnlijk Lufthansa en verder met Lufthansa en hoefde niet van terminal te wisselen. Die Lufthansa terminal is super overzichtelijk, daar overstappen is echt super easy. Als je daar 15 minuten over zou doen heb je de hele terminal al 2x rondgelopen, bij wijze van spreken.
Almere vak V
Amerika-expert

Bericht door Almere vak V »

Voordat we hier een welles/nietes spelletje gaan krijgen. We blijven uiteindelijk wel op de centjes letten. En dan houden we twee groepen over:

groep 1: Wil voor zo weinig mogelijk geld naar de andere kant vliegen. Boekt bij brokers, vliegt via creatieve routes en exotische vliegvelden. Daar is niks mis mee als alles klopt. Zo gauw het niet klopt weet je dat er stront aan de knikker is. Maar, dan moet je ook niet zeuren. Zeker als je een regelmatig bezoeker bent van deze site. Dan zijn hier al talloze voorbeelden van bekend. En dat je dan uiteindelijk ook met je huurauto wellicht in de knoop komt. Dat lijkt me een gevalletje oorzaak gevolg nietwaar??

groep 2: Heeft geen zin in al het bovenstaande geneuzel en betaalt dus meer. En zelfs als je ruim vantevoren weet waar je wat wilt gaan doen. Zijn er genoeg mogelijkheden om voor hele acceptabele prijzen te vliegen. Vind je die paar tientjes verschil uiteindelijk toch te veel. Moet je dan ook niet over gaan lopen zaniken. Dan pak je de route als hierboven beschreven.
Heeft groep 2 altijd geluk? Gaat dit dan wel altijd goed? Nee, zeker niet! Maar ik heb nog nooit met Delta, KLM, Lufthansa of United (of iets wat in die beide groepen zit...) een dusdanige vertraging gehad die zij niet binnen enkele uren hebben kunnen oplossen. Afgezien van sneeuwstormen en meer van dat soort natuurgeweld.

Als de MCT aangeeft dat het kan, dan kan het. Anders wordt simpelweg het ticket niet uitgegeven. Makkelijker kan ik het niet maken. Geeft dat garantie?? Totaal niet. Vertraging kan op elk moment op elke plek toeslaan. En dan hoor ik toch liever bij groep 2.
jetusa
Amerikakenner

Bericht door jetusa »

Jouw tekst zou ook zomaar in het topic van 6foot6 kunnen passen......
Van mijn kant overigens geen welles/nietes, maar wel even aangeven dat in dit topic Harry een overstap wel heel rooskleurig voorstel, voordat straks iedereen via Munchen gaat vliegen en bedrogen uitkomt. In het andere topic omdat Roelb de zaken wat KLM prijzen betreft wat rooskleurig voorstelt als je gebonden bent aan hoogtij e/o bestemming.
Je groepsverding is een mooie weergave, ik denk dat het prijsverschil ook meer uitmaakt of je alleen, met 2 per of meer bent. Tikt toch net effe harder door. Helemaal eens dat als je voor een exoot kiest dat je dan niet moet piepen als het misgaat. Daar is een mooi gezegde voor “voor een dubbeltje op de eerste rang willen zitten”. Helaas kan ik je wel vertellen dat je ook bij KLM/Delta pech kunt hebben met vertraging.
Almere vak V
Amerika-expert

Bericht door Almere vak V »

Denk dat dit voor heel veel discussie hier geldt. Zoveel mensen, zoveel wensen. Maar ik vind het altijd wel vermakelijk.

Ik heb inmiddels zoveel vliegvelden gezien tussen Europa en Amerika dat ik over elk vliegveld wel een "geweldig" verhaal kan vertellen. En over elk vliegveld zeg maar een "minder" verhaal. Ik heb wel is gedacht dat ik mn aansluiting zou missen en zoiets had van laat maar. Stonden ze al klaar met een karretje om met me het vliegveld over te scheuren. Ook wel is gehad dat ik dacht meer dan tijd genoeg te hebben voor de overstap. En moet je aan het eind toch nog uiteindelijk rennen. Soms voor mn gevoel kilometers gelopen van de ene naar de andere gate. Soms ook letterlijk de ene gate uitgelopen, 3 keer gestruikeld en al weer bij de volgende gate liggen.

Vertraging kun je met elke maatschappij hebben. Alleen dan is het vaak wel een stuk "makkelijker" als je in een team vliegt via de grotere vliegvelden. Die nog een paar andere maatschappijen achter de hand heeft met allerlei mogelijkheden. Ipv als je dan met One Way Travel vliegt en ergens op een verlaten landweggetje staat, dan wordt het lastig.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer