Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
New York Houston met trein
- rokit
- Amerika-ontdekker
- Aantal x V.S. bezocht: 10
- Contacteer:
New York Houston met trein
Hallo,
We gaan dit jaar voor de 10e keer naar de USA. We vliegen naar New York hier blijven we 6 dagen, hebben al een hotel in Manhattan geboekt ( vlakbij Time Square). Hierna willen we met een binnenlandse vlucht naar Houston in Texas om daar nog drie weken rond te toeren. Maar het leek ons ook wel eens leuk om met de trein te gaan, is er een fatsoenlijke verbinding tussen deze twee steden zonder al te vaak moeten overstappen....wie heeft tips hiervoor, of is het toch verstandiger om het vliegtuig te nemen.
b.v.d. voor de info
Rokit
We gaan dit jaar voor de 10e keer naar de USA. We vliegen naar New York hier blijven we 6 dagen, hebben al een hotel in Manhattan geboekt ( vlakbij Time Square). Hierna willen we met een binnenlandse vlucht naar Houston in Texas om daar nog drie weken rond te toeren. Maar het leek ons ook wel eens leuk om met de trein te gaan, is er een fatsoenlijke verbinding tussen deze twee steden zonder al te vaak moeten overstappen....wie heeft tips hiervoor, of is het toch verstandiger om het vliegtuig te nemen.
b.v.d. voor de info
Rokit
-
- Amerika-expert
Re: New York Houston met trein
Als je zeeen van tijd hebt, zou ik zeker met de trein gaan. Gezellig (vooral de restuarant wagon, 's avonds na het eten), rustig en je ziet nog eens wat. Maar je moet dan niet op een dagje of wat hoeven te kijken, vertragingen zijn bepaald geen uitzondering, een reisje dat theoretisch een dag of vier (schat ik) zou moeten duren, kan best uitlopen tot een week.
Ik ben zelf eens met de trein van New York naar Detroit geweest (rond 1980) en zag op de dienstregelingen dat de treinreis in de jaren 1930 korter was dan in 1980. Onze zoon is een keer met de trein van Pittsburgh naar Minneapolis gegaan. Moest overstappen in Chicago waar hij een uur of 8 tijd zou hebben om over te stappen. Uiteindelijk hebben ze de trein naar Minneapolis in Chicago vast moeten houden, anders had hij die gemist.
Maar dit is natuurlijk annecdotisch, misschien dat ze nu wat betrouwbaarder rijden. Hoewel ik zo mijn twijfels heb. Maar het blijft natuurlijk een mooie reis.
Ik ben zelf eens met de trein van New York naar Detroit geweest (rond 1980) en zag op de dienstregelingen dat de treinreis in de jaren 1930 korter was dan in 1980. Onze zoon is een keer met de trein van Pittsburgh naar Minneapolis gegaan. Moest overstappen in Chicago waar hij een uur of 8 tijd zou hebben om over te stappen. Uiteindelijk hebben ze de trein naar Minneapolis in Chicago vast moeten houden, anders had hij die gemist.
Maar dit is natuurlijk annecdotisch, misschien dat ze nu wat betrouwbaarder rijden. Hoewel ik zo mijn twijfels heb. Maar het blijft natuurlijk een mooie reis.
Nog 1 keer verhuisd, naar Philadelphia.
Het kan met één overstap in New Orleans (de Crescent en de Sunset Limited treinen). Totale reisduur: 53 uur (incl. overnachting in New Orleans).
Je bent wel drie dagen onderweg. Eerst New York-New Orleans: vertrek rond 14.15, aankomst volgende dag rond 19.30. Daarna de volgende dag rond 9.00 vertrekken uit New Orleans en rond 18.15 aankomen in Houston. New Orleans-Houston rijdt alleen op maandag, woensdag en zaterdag. Niet echt een goede verbinding.
- rokit
- Amerika-ontdekker
- Contacteer:
Bedankt voor de snelle reacties........We zijn in totaal 4 weken in de USA, dus tijd genoeg heb al even op de site van Crescent train gekeken, gaan we tot New Orleans en huur ik daar wel een auto i.p.v Houston.....Volgens het trein schema ben je iets meer dan 30 uur onderweg, en is het verstandig om dit vroeg te boeken ?
Vroeg boeken is altijd verstandig bij Amtrak. Hoe later hoe duurder.
- rokit
- Amerika-ontdekker
- Contacteer:
Tickets zijn geboektVroeg boeken is altijd verstandig bij Amtrak. Hoe later hoe duurder.

-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 5 Reacties
- 6017 Weergaves
-
Laatste bericht door Minkie1974
-
- 18 Reacties