Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Reis MiKeZZa: Meedenken over reisschema met 2 kinderen

Vragen over specifieke reizen naar de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
MiKeZZa
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 0

Reis MiKeZZa: Meedenken over reisschema met 2 kinderen

Bericht door MiKeZZa »

Beste mensen met verstand van Amerika reizen.... Ik ben nieuw hier op dit forum (welkom allemaal) en nieuw met het Amerikaanse continent; als grote liefhebber van Afrika overwegen we nu om in de zomer van 2019 (je kan er maar beter vroeg bij zijn qua uitzoeken en boeken :D) naar Zuid-West Amerika te gaan met onze kinderen van (tegen die tijd) net 6 en bijna 4.

We willen veel mooie dingen zien, maar natuurlijk ook leuke dingen doen voor de kinderen. We hebben al flink gegoogled en hier op het forum gelezen.

Ons idee is nu het volgende:
Dag 1: San Diego; dagje rustig aan (stad verkennen en strand) + Sea World
Dag 2: San Diego: Sea World
Dag 3; overnachten ergens op 200 km van Sedona
Dag 4; Sedona bezoeken incl Jerome, met Gold King Mine
Dag 5; vroeg vertrekken uit Sedona naar Grand Canyon en hier rond rijden
Dag 6; helikoptervlucht Grand Canyon en daarna naar Antelope Canyon.
Dag 7; rond het middaguur tour in Antelope Canyon en daarna naar Bryce Canyon
Dag 8; Bryce Canyon naar Springdale
Dag 8; bezoeken van Zion NP
Dag 9; Naar Las Vegas; 1 middagje + avondje ons verwonderen
Dag 10; reisdag naar ergens op beperkte afstand van Yosemite
Dag 11; Yosemite
Dag 12; Yosemite (incl Tiago road)
Dag 13; naar San Francisco; zeeleeuwen + golden gate bridge, met tram door de stad enz.
Dag 14; San Francisco ; zeeleeuwen + golden gate bridge, met tram door de stad enz.
Dag 15; Big Sur; bekende route rijden (oa. naar San Simeon enPoint Lobos).
Dag 16; Pismo Beach; dolfijnen kijken
Dag 17; Los Angeles; Hollywood, Venice Beach enz
Dag 18; Disneyland
Dag 19; Disneyland

We zijn zeer benieuwd of er mensen zijn die ons kunnen helpen met het volgende:
1) Missen we iets in dit schema (uiteraard missen we veel, maar iets wat we echt niet willen missen)
2) Is dit allemaal een beetje te doen met kinderen?
3) Waar kunnen we nog makkelijk iets inplannen wat het leuker maakt voor de kinderen e.d.?
4) Hebben jullie nog specifieke tips voor 1 van de specifieke plaatsen waar we heen gaan (voor ons of de kinderen)

En last but not least; hoe moeten we dit doen? Met de auto van hotel/motel naar hotel/motel rijden of met de camper?
Marcopstal
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 28

Re: Meedenken over reisschema met 2 kinderen

Bericht door Marcopstal »

Aan welke vluchten heb je dan gedacht ? Naar San Diego en terug vanuit LA ?

In San Diego is er best heel wat te beleven, je zal er zeker tijd te kort komen.
Als je de ganse dag neemt voor de rit van San Diego naar Sedona dan is dit op zich wel haalbaar, een alternatief is een overnachting in Phoenix.
Waarom niet de helikoptervlucht als ja naar de Grand Canyon trekt. De helikopters vliegen vanuit Tusayan en daar passeer je. Vliegen in de ochtend is ook het beste.
Voor Las Vegas is de tijd op deze wijze wel erg kort. Hier is heel veel te zien en te doen.
Ik ontbreek hier toch Death Valley in dit verhaal, dat mag je toch niet overslaan.
Op dag 12 zet je Tiago road. Op de eerste plaats, het is Tioga Road ! Maar dit past in de dag dat je van de oostzijde van de Sierra's naar Yosemite rijdt (vanuit Lee Vining)
De kustroute staat nu wat raar, logisch is dag 1 SF - monterey, dag 2 Monterey - Pismo Beach en dag 3 Pismo beach - LA, dolfijnen heb ik er nog nooit gezien....
Let voor LA op: de zaken die je op dag 17 wil zien liggen ver van Disneyland af. Best kies je verschillende hotels.

Al bij al is het een goedgevulde trip. Denk eraan dat less vaak more is. Met een camper is dit zeker veel te druk.
Zuidwesten: 95/96/96/97/98/99/05/06/10/14/15/16/19/20/22/23
Texas: 97/08
Florida: 98/24
Noordoosten: 01/03/04/09/12/13/15/17/18/20
Midwesten: 02
South: 07/11
Vin.cent

Re: Meedenken over reisschema met 2 kinderen

Bericht door Vin.cent »

Wat is je doel van je vakantie? Natuurlijk is het te doen, maar er zit natuurlijk wel een een bepaald tempo in dat je eigenlijk, behalve op het einde en begin, alleen maar aan het rijden bent. Ik ben meestal wel van het principe: less is more.
Weinig tijd, of eigenlijk geen, voor Las Vegas! Wat ook gewoon leuk is met kinderen. Las Vegas naar Yosemite is een eind, zeker met Death Valley ertussen.
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Re: Reis MiKeZZa: Meedenken over reisschema met 2 kinderen

Bericht door Martin & Marianne »

Hoeveel tijd hebben jullie? De dagen van de vluchten ontbreken nog in dit schema. Het is wel zo duidelijk om die ook te vermelden, zeker voor jezelf. Is het mogelijk om nog iets langer te gaan? De voorbeeldroute gaat uit van 21 dage, maar dat is zonder San Diego en Sedona. jullie doen dus meer in minder tijd. En dat met jonge kinderen. Vinden die het leuk om vrijwel elke dag te moeten reizen? En om elke dag ergens anders te slapen? Met een camper is het niet zo erg dat je elke dag ergens anders bent, maar dan moet je weer meer tijd rekenen voor het ophalen en wegbrengen van de camper en met meer reistijd. Met de huidige route zou ik dat niet doen.
Wat betreft auto of camper; die keuze moet je zelf maken, dat is heel persoonlijk. Een mooie tussenweg kan zijn auto en motels + tent voor de parken.
Als je via Jerome en Sedona wilt rijden is starten in Phoenix en eindigen in San Diego (of andersom) ook een mogelijkheid. Scheelt je weet twee reisdagen.
Wij deden in 2002 een rondje zuidwesten met de kinderen; die waren toen 7 en 9; misschien heb je iets aan dat reisverslag. En bekijk ook eens verslagen van mensen die met een camper of tent reizen. Kijk daarvoor eens in het reisverslagen-topic hierboven.

Marianne
Sentinel
Amerikafan

Bericht door Sentinel »

Ik vind de route erg vol met 2 (jonge) kinderen. Kinderen verschillen (gelukkig) maar dit zouden wij niet moeten doen met onze zoon van 4 jaar omdat het iets te druk is. Het is net wat hier boven wordt gezegd "less is more".
Je weet nog niet precies hoe de vluchten zijn en daar kun je het ook vanaf laten hangen wat wel te doen, of niet te doen.

In ieder geval zijn dag 10 t/m 12 wat onlogisch. Vanuit Las Vegas kom je eerst lang Death Valley, wat mist in je route, en rij je dan via de Tioga Pass en kom je dan in Yosemite. Over het algemeen doen mensen onderstaande route
Dag 10: Las Vegas - Death Valley
Dag 11: Death Valley - Mono lake
Dag 12: Mono Lake - Yosemite (over de Tioga Pass)
IngridZw
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 4

Bericht door IngridZw »

Op zich geen verkeerde route. Jullie kunnen denk ik zelf ook het beste inschatten of het voor jullie kinderen een te drukke route is of niet. Kinderen kunnen daarin verschillen.
Keuze tussen auto en camper is ook iets wat jezelf het meeste aanspreekt. Met een camper gaat het wat trager en is het wellicht beter om wat meer rust in te bouwen. Beiden hebben hun voor en nadelen.
De tijd in Las Vegas is inderdaad erg beperkt terwijl juist dat ook leuk is voor de kinderen. Plus Je hebt er hotels met mooie zwembaden, ook fijn voor de kids.

Is dag 1 en dag 19 inclusief de vliegreis, want dat maakt natuurlijk wel een verschil. Bedenk ook dat San Diego veel meer te bieden heeft dan alleen Sea World. Prachtige stad.

In jullie geval is het handig om te starten in Phoenix zodat je het lange saaie stuk tussen San Diego en Sedona niet hoeft te rijden. De tijd die je daarmee bespaart kun je dan ergens anders in plannen.
Met 1 overnachting tussen Las Vegas en Yosemity (via Death Valley als je met een auto reist) kun je denken aan Lone Pine of iets verder Bishop. Als ik het goed zie heb je daarna het voordeel dat je 2 volle dagen in Yosemity bent.
2011: Zuidwesten
2015: Rondje Denver
2017: Zuidwesten
2018: Zuidelijke staten en Florida
MiKeZZa
Amerika-ontdekker

Bericht door MiKeZZa »

Wow, wat een hoop fijne reacties. Hier kan ik zeker wat mee. Bedankt voor alle tips.

Ik reageer hieronder op alles en iedereen wat om toelichting vraagt of om meer info van iemand.

Vluchten
Marcopstal schreef:Aan welke vluchten heb je dan gedacht ? Naar San Diego en terug vanuit LA ?
Vluchten wilde ik pas over nadenken als het reisschema een wat definitievere vorm krijgt. Hoezo? Iets specifieks waar ik aan moet denken?

-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
San Diego
Marcopstal schreef:In San Diego is er best heel wat te beleven, je zal er zeker tijd te kort komen.
IngridZW schreef:Bedenk ook dat San Diego veel meer te bieden heeft dan alleen Sea World. Prachtige stad.
Ok. Point taken. We gaan ons er even in verdiepen; wij hebben nog nooit een stad gezien wat we mooi vonden. Of het nou Kaapstad, Berlijn of Barcelona is; mensen zijn er dol op. Wij gaan na een paar dagen (soms al uur) ons zuchtend afvragen wanneer we weg kunnen; de natuur in of iets leuks doen voor de kinderen....

-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Starten in Phoenix
Marcopstal schreef:Als je de ganse dag neemt voor de rit van San Diego naar Sedona dan is dit op zich wel haalbaar, een alternatief is een overnachting in Phoenix.
Martin & Marianne schreef: Als je via Jerome en Sedona wilt rijden is starten in Phoenix en eindigen in San Diego (of andersom) ook een mogelijkheid. Scheelt je weet twee reisdagen.
IngridZW schreef: In jullie geval is het handig om te starten in Phoenix zodat je het lange saaie stuk tussen San Diego en Sedona niet hoeft te rijden. De tijd die je daarmee bespaart kun je dan ergens anders in plannen.
Daar gaan we eens over nadenken. Ons idee was om juist de kust in 2 stukken te breken, juist vanwege dat daar voor ons idee de hoogtepunten voor de kinderen zitten (mooi weer, strand, disneyland, sea world, (zee)dieren).....

Maar ik moet zeggen dat vliegen naar Phoenix en even 600 km reizen elimineren niet gek klinkt :clap:

Vegas
Marcopstal schreef: Voor Las Vegas is de tijd op deze wijze wel erg kort. Hier is heel veel te zien en te doen.
Vin.cent schreef: Weinig tijd, of eigenlijk geen, voor Las Vegas! Wat ook gewoon leuk is met kinderen.
IngridZW schreef: De tijd in Las Vegas is inderdaad erg beperkt terwijl juist dat ook leuk is voor de kinderen. Plus Je hebt er hotels met mooie zwembaden, ook fijn voor de kids.
Ok... Ons gevoel (ook na inlezen) zegt dat Vegas niet zoveel is voor jonge kinderen, maar dat zien we dus verkeerd?

Death Valley
Marcopstal schreef: Ik ontbreek hier toch Death Valley in dit verhaal, dat mag je toch niet overslaan.
Ok. Uiteraard waren we ons hier bewust van, maar we sloegen dit over omdat ons gevoel zegt; te warm en is het nou zo speciaal? We zijn bijv. ook in Namibië geweest in dit soort bijzondere droge gebieden en uiteraard is het speciaal, maar niet het ultieme voor ons en in onze beleving al helemaal niet voor de kinderen.... Maar overtuig ons gerust :lol:

Druk programma
Marcopstal schreef:
Al bij al is het een goedgevulde trip. Denk eraan dat less vaak more is. Met een camper is dit zeker veel te druk.
Sentinel schreef:Ik vind de route erg vol met 2 (jonge) kinderen. Kinderen verschillen (gelukkig) maar dit zouden wij niet moeten doen met onze zoon van 4 jaar omdat het iets te druk is. Het is net wat hier boven wordt gezegd "less is more".
Vin.cent schreef:Wat is je doel van je vakantie? Natuurlijk is het te doen, maar er zit natuurlijk wel een een bepaald tempo in dat je eigenlijk, behalve op het einde en begin, alleen maar aan het rijden bent. Ik ben meestal wel van het principe: less is more.
Martin & Marianne schreef:Hoeveel tijd hebben jullie? De dagen van de vluchten ontbreken nog in dit schema. Het is wel zo duidelijk om die ook te vermelden, zeker voor jezelf. Is het mogelijk om nog iets langer te gaan? De voorbeeldroute gaat uit van 21 dage, maar dat is zonder San Diego en Sedona. jullie doen dus meer in minder tijd. En dat met jonge kinderen. Vinden die het leuk om vrijwel elke dag te moeten reizen? En om elke dag ergens anders te slapen? Met een camper is het niet zo erg dat je elke dag ergens anders bent, maar dan moet je weer meer tijd rekenen voor het ophalen en wegbrengen van de camper en met meer reistijd. Met de huidige route zou ik dat niet doen.
IngridZW schreef:Is dag 1 en dag 19 inclusief de vliegreis, want dat maakt natuurlijk wel een verschil.
Dit signaal nemen we ook mee. Al verbaasd het ons wel zeg, we dachten echt relatief veel rust ingebouwd te hebben, mede door ervaringen uit het verleden. Onze kinderen kunnen dit op zich prima aan; hebben in Namibië in minder tijd fors meer kilometers gereden over (vermoedelijk fors) slechtere wegen.... Maar toch willen we graag goed kiezen. Iemand een tip qua wat we kunnen laten vervallen o.i.d. zonder iets geweldigs te missen en toch wat meer rust te creeëren?

We hebben an sich prima gelegenheid om iets te verlengen; de max als je het mij vraagt is 3,5 weken van huis. Gezien het prijskaartje wil ik niet langer weg dan 'nodig', maar tegelijkertijd wil ik ook gezien het prijskaartje er wel alles uithalen.

Vervoersmiddel
Martin & Marianne schreef: Wat betreft auto of camper; die keuze moet je zelf maken, dat is heel persoonlijk. Een mooie tussenweg kan zijn auto en motels + tent voor de parken.
IngridZW schreef: Keuze tussen auto en camper is ook iets wat jezelf het meeste aanspreekt. Met een camper gaat het wat trager en is het wellicht beter om wat meer rust in te bouwen. Beiden hebben hun voor en nadelen.
Hoe werkt dat dan? Moet je die tent zelf meenemen? Of is die tent daar aanwezig?

Want ik ben totaal geen campeerder en zie een camper an sich ook eerder als 'obstakel' (langzamer rijden, dingen er in die voor niet campeerders vast even wennen zijn enz. enz.), maar het maakt het ook wel weer heel apart; zowel voor de kinderen als voor de ervaring. Daarnaast heb je dan ook nog eens niet elke keer andere slaap plekken; iets wat gevoelsmatig ook fijn is voor de kids. Al had ik ook wel gehoopt dat een camper goedkoper zou zijn, maar het lijkt eerder duurder....

Verslagen
Martin & Marianne schreef: Wij deden in 2002 een rondje zuidwesten met de kinderen; die waren toen 7 en 9; misschien heb je iets aan dat reisverslag. En bekijk ook eens verslagen van mensen die met een camper of tent reizen. Kijk daarvoor eens in het reisverslagen-topic hierboven.
Daar ben ik nog niet geweest. Dat is een goed idee; ga ik zeker eens doorheen spitten.
MiKeZZa
Amerika-ontdekker

Bericht door MiKeZZa »

Zo maar een nieuw idee o.b.v. wat ik nu zelf gelezen heb in jullie commentaren en o.b.v. Googlen e.d.:

Dag 1: Aankomst Phoenix
Dag 2: rijden richting Sedona, inclusief bezoek aan Jerome, met Gold King Mine
Dag 3: Sedona bezoeken
Dag 4; vroeg vertrekken uit Sedona naar Tusayan voor helikoptervlucht en vervolgens door naar Grand Canyon regio om hier rustig aan te doen (zwemmen e.d.)
Dag 5; Grand Canyon
Dag 6; Naar Antelope Canyon, rond het middaguur tour in Antelope Canyon
Dag 7; Naar Bryce Canyon
Dag 8; Bryce Canyon naar Springdale
Dag 8; bezoeken van Zion NP
Dag 9; Naar Las Vegas; middag + avond daar te besteden
Dag 10; Las Vegas
Dag 11; Death Valley
Dag 12; Mono Lake
Dag 13; Yosemite (incl Tiago road)
Dag 14; Yosemite
Dag 15; naar San Francisco; zeeleeuwen + golden gate bridge, met tram door de stad enz.
Dag 16; San Francisco ; zeeleeuwen + golden gate bridge, met tram door de stad enz.
Dag 17; naar Pismo Beach via Big Sur (oa. Point Lobos)
Dag 18; Pismo Beach naar LA
Dag 17; Los Angeles; Hollywood, Venice Beach enz
Dag 18; Disneyland
Dag 19; Disneyland
Dag 20; naar San Diego; dagje rustig aan (stad verkennen en strand)
Dag 21: Sea World

Voor mijn idee door er 2 dagen langer over te doen en slimmer te plannen qua vluchten wat meer rust in gebouwd (en dingen wat logischer op volgorde gezet)....

Ben benieuwd naar jullie feedback!
Marcopstal
Amerika-expert

Lijkt me al stukken beter.

Wat Death Valley betreft:
- het is er warm, maar dat zal ook op andere plaatsen zo zijn.
- er zijn toch wel een aantal bijzondere plaatsen in Death valley, het uitzicht aan Dante's View, de formaties aan Zabriskie Point, De zoutvlakte aan Badwater, de zoutstructuren aan Devil's Golf Course.
- Leuk (soms wel druk) zwembad in Furnace Creek als je daar zou logeren
- Prachtige sterrenhemel
- Grote kans dat je een coyote tegenkomt (bij de laatste drie bezoeken aan Death Valley zag ik er telkens)
Sentinel
Amerikafan

Bericht door Sentinel »

Zoals ik al aangaf verschilt het per kind m.b.t. de tijd en afstand die je af kan leggen. Als jullie kinderen het niet erg vinden om wat langer in d euato te zitten kan het geen kwaad.

Wat betreft reisschema/vluchten:
Als aankomen of vertrekken van een bepaalde luchthaven goedkoper is zou ik daar het reisschema op aanpassen en niet andersom. Dat kan je veel geld besparen die je kunt gebruiken voor een langere vakantie.

Wat betreft Las Vegas en Death Valley:
Death Valley is inderdaad warm maar dat geldt voor het hele gebied en niet specifiek voor alleen Death Valley.. En dat heeft juist zijn charmes. Verder lijkt mij Death Valley juist heel erg mooi en bijzonder.
En Las Vegas niet voor kinderen? Ik denk serieus dat ze de ogen uitkijken. Venetiën met de gondels, Treasure Island met hun show, Freemont street met het grote scherm en de "gliders.
Bijzondere stad en juist een stad waar kinderen hun ogen uit kunnen kijken.

Camper/auto:
Auto met hotels/cabins heeft mijn voorkeur. Ik heb dit jaar overwogen om met een camper te gaan en uiteindelijk toch gekozen voor de auto.
Ik ben geen kampeerder en met de auto kom je soms op plaatsen die niet bereikbaar zijn met een camper. Andersom, met de camper sta je vaak weer midden in de natuur/parken en dat is vaak niet het geval met een motel/cabin.
IngridZw
Amerika-expert

Bericht door IngridZw »

MiKeZZa schreef:4) Hebben jullie nog specifieke tips voor 1 van de specifieke plaatsen waar we heen gaan (voor ons of de kinderen)
In Sedona:
1) Slide Rock State Park met natuurlijke glijbanen, erg leuk voor de kinderen. Wel vroeg er zijn want het is er erg druk. 2)Tlaquepaque commercial center, gebouwd in koloniale stijl met winkeltjes fonteinen etc. 3)Chapel of the Holy Cross die gedeeltelijk in de rotsen is gebouwd. 4)Red Rock State Park en Oak Creek Canyon om te wandelen. Kortom in Sedona genoeg te zien en te doen.

Wat betreft Death Valley: Er zijn inderdaad gebieden/plaatsen waar het erg warm kan zijn, maar wij vonden Death Valley toch wel heetste gebied op onze reis door het zuidwesten. Temperatuur zo'n 50 graden in hoogzomer. Alsof een hete föhn constant in je gezicht blies. Wij konden de hitte niet goed verdragen (anderen misschien wel) en daardoor zijn we op bepaalde plaatsen maar heel kort de auto uit geweest.
Maar je moet het zelf ervaren om er een oordeel over te vellen. De rit door het park vonden we wel erg mooi.
IngridZw
Amerika-expert

Bericht door IngridZw »

Ik vergat nog Montezuma Castle NM iets ten zuiden van Sedona, afslag op de I 17. Klifwoningen die je alleen van afstand kan zien. Interessant vanwege de geschiedenis maar voor ons achteraf geen must see.
Marcopstal
Amerika-expert

IngridZw schreef:Wat betreft Death Valley: Er zijn inderdaad gebieden/plaatsen waar het erg warm kan zijn, maar wij vonden Death Valley toch wel heetste gebied op onze reis door het zuidwesten. Temperatuur zo'n 50 graden in hoogzomer. Alsof een hete föhn constant in je gezicht blies. Wij konden de hitte niet goed verdragen (anderen misschien wel) en daardoor zijn we op bepaalde plaatsen maar heel kort de auto uit geweest.
Ik wil dit toch wat relativeren.

In augustus hadden wij in Death Valley 118°F, inderdaad warm, maar toch een mooie ervaring.
Een week later waren we in Las Vegas: gedurende 4 dagen temperaturen van 114/115°F op de betonnen straten voelde dat nog wel wat warmer.
IngridZw
Amerika-expert

Bericht door IngridZw »

Ik weet dat jij een voorstander bent van Death Valley, prima maar ik had het over onze ervaring in 2011. Las Vegas was inderdaad ook warm maar niet zo warm als in DV. Het wandelen over de strip was voor ons in ieder geval goed vol te houden. Bovendien kun je daar regelmatig de hitte ontwijken door de hotels binnen te gaan. Maar nogmaals iedereen moet het zelf maar ervaren, de één kan beter met de hitte omgaan dan de ander.
MiKeZZa
Amerika-ontdekker

Bericht door MiKeZZa »

Ik ga het thuis nog eens overleggen. Death Valley klinkt (en ziet o.b.v. Googlen) me nog steeds niet bepaald als een hoogtepunt in de oren/ogen. Maar we plannen het maar in. Jullie zeggen dat niet voor niets massaal... :)

Verder gaan we sowieso nog eens kijken en daarna ons beraden op waar we nu verder gaan; gaan we zelf wat dingen online regelen of gaan we naar een specialistische aanbieder van deze reizen. Ik moet nog even zien wat onze voorkeur heeft; zijn er mensen die speciale ervaringen hebben die ze willen delen zodat we de goede keuze kunnen maken?

En ook qua tijdstippen; zijn we nu nog te vroeg?
Marcopstal
Amerika-expert

IngridZw schreef:Ik weet dat jij een voorstander bent van Death Valley, prima maar ik had het over onze ervaring in 2011.
Daarom dat ik onze ervaring uit 2014 nog even aanhaalde. Je kan het niet voorspellen. Veel kans dat Death Valley de warmste plek zal zijn die je bezoekt, maar ook weer geen 100% zekerheid.
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Wat de temperatuur is, is eigenlijk niet zo relevant. Het zal er in de zomer echt heet zijn. Je zult niet meer doen dan door het park rijden en even uitstappen bij een paar viewpoints. Heel even de hitte ervaren is heel bijzonder! Wij vinden een overnachting in het park prachtig omdat de kleuren van de rotsen bij een laagstaande zon veel mooier zijn.
Bedenk dat een alternatieve route ook heet zal zijn maar minder mooi. En langer! Heb je voor de bezienswaardigheden in de parken al eens gekeken op http://www.ontdek-amerika.nl?
Voor onze ervaringen in het park met de kinderen zie ons 2004-, 2006- en 2008-verslag.

Wat de route betreft : zoet er goed uit zo. Ik zou zelf denk ik San Diego of een dag Anaheim laten vallen en meer tijd uittrekken voor Yosemite. Je kunt daar ook zwemmen, fietsen, sequioa.'s bekijken, een ranger programma bijwonen etc. Als je in het park wilt overnachten kun je dat reserveren via http://www.travelyosemite.com vanaf een jaar voor aankomst.

Waarom zou je niet alles zelf boeken? Wat verwacht je van een reisbureau?

Marianne
MiKeZZa
Amerika-ontdekker

Bericht door MiKeZZa »

Onze ervaring in Afrika is dat een reisbureau soms, ondanks dat die er ook wat op verdienen goedkoper is. Dit omdat ze soms bulkinkopen doen.

En los daarvan misschien nog wat zinvolle tips o.i.d..

Maar an sich doe ik het net zo lief zelf; vandaar de twijfel.
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Ik denk dat je op dit forum de meeste zinvolle tips krijgt.
Het grote nadeel van boeken via een reisbureau is dat je daarna je hotels niet meer kunt annuleren. En dat je meestal vast zit aan het beperkt aanbod. - vaak hebben ze geen accommodatie in de parken. Ik vind het veel leuker om per stad/park zelf te kijken naar de mogelijkheden. En een afwisseling te maken tussen eens een keer iets primitiefs en eens iets meer luxe. Bij een reisorganisatie is er vaak weinig variatie in soort accommodatie.

Marianne
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

MiKeZZa schreef:Hoe werkt dat dan? Moet je die tent zelf meenemen? Of is die tent daar aanwezig?

Want ik ben totaal geen campeerder en zie een camper an sich ook eerder als 'obstakel' (langzamer rijden, dingen er in die voor niet campeerders vast even wennen zijn enz. enz.), maar het maakt het ook wel weer heel apart; zowel voor de kinderen als voor de ervaring. Daarnaast heb je dan ook nog eens niet elke keer andere slaap plekken; iets wat gevoelsmatig ook fijn is voor de kids. Al had ik ook wel gehoopt dat een camper goedkoper zou zijn, maar het lijkt eerder duurder....
Mijn familieleden zijn ook niet echt kampeerders, maar toch hebben we allemaal genoten van het kamperen in de parken de afgelopen zomer.
Je kunt het ook net zo luxe maken als je zelf wilt. Wij hadden 6 overnachtingen met de tent (tent zelf meegenomen, luchtbedden en slaapzakken ter plekke aangeschaft) en we hebben niet zelf gekookt. Met meer nachten is het toch wel fijn om ook in wat kookgerei te investeren; dan hoef je niet elke dag uit eten.
Wij hadden de aanschafkosten er al uit met 2 overnachtingen in Yosemite.
Met een tent heb je niet het voordeel van de camper dat je niet hoeft in- en uit te pakken, maar op zich valt dat ook wel heel erg mee.
Ik ben ook een voorstander van meerdere nachten op dezelfde locatie. Ik heb geen ervaring met Afrika; je geeft aan dat je daar meer gereden hebt, maar in het zuidwesten is in de parken zoveel te zien en te doen dat je voor veel parken prima 3 of 4 nachten kunt uittrekken.

Marianne
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer