Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Met eigen auto naar Amerika.
Met eigen auto naar Amerika.
Wij zouden graag met onze eigen nieuwe auto door het continent Amerika gaan trekken. We hebben een offerte om hem te verschepen naar New York voor ca 700 Euro. Zijn er mensen die hier ervaring mee hebben?
Kunnen we de auto makkelijk van de container op de openbare weg krijgen, of lopen we dan tegen allerlei invoerproblemen aan?
Is de benzine daar geschikt voor onze nieuwe auto?
Heb je misschien een beter idee? We hebben ook gekeken om daar een auto te kopen, maar dat geeft problemen omdat we geen adres hebben, of is er iemand in USA waarvan we het ades kunnen gebruiken.
We willen door naar Mexico, kunnen we dat eenvoudig doen of geeft dat weer problemen met uitvoer of invoer in Mexico?
Waar zouden we de auto het best kunnen verzekeren?
Kunnen we de auto makkelijk van de container op de openbare weg krijgen, of lopen we dan tegen allerlei invoerproblemen aan?
Is de benzine daar geschikt voor onze nieuwe auto?
Heb je misschien een beter idee? We hebben ook gekeken om daar een auto te kopen, maar dat geeft problemen omdat we geen adres hebben, of is er iemand in USA waarvan we het ades kunnen gebruiken.
We willen door naar Mexico, kunnen we dat eenvoudig doen of geeft dat weer problemen met uitvoer of invoer in Mexico?
Waar zouden we de auto het best kunnen verzekeren?
Re: Met eigen auto naar Amerika.
Hoe lang wil je gaan? Voor alles tot zeg maar een maand of drie zal huren over het algemeen goedkoper zijn. Ik huur in de US vaak voor een tarief waar ik thuis mijn eigen auto nog niet eens voor kan rijden. Laat staan dat je ook nog een aparte verzekering voor Noord Amerika moet sluiten en het transport moet betalen. Plus dat je zelf verantwoordelijk bent bij pech, want je zult niet kunnen terugvallen op garantie van de producent of importeur als je daar bent.
Dit stel is van juni tot afgelopen december met eigen camper op reis in Canada/USA. Camper staat nu gestald en zelf zijn ze voor paar maanden terug in Nederland. Binnenkort gaan ze weer terug naar de USA.
http://www.siaenroelopreis.nl/sia-en-ro ... d-amerika/
En hier is nog een verslag van iemand die afgelopen van maart tot september met eigen camper een rondreis heeft gemaakt. Er staan alleen weinig details in hoe en bij wie hij de overvaart en visa geregeld heeft, maar wie weet kan je hem contacten daarover.
http://peterincanadaenamerika.blogspot. ... chive.html
Dit betrof trouwens verschepen van eigen campers naar Canada.
Via google vond ik al heel snel heel wat berichten over dit onderwerp, van wat ouder tot recent, veel lezen, maar dan moet je toch een heel eind aan info kunnen komen.
Er wordt volgens mij overigens ook wel onderscheid gemaakt aan invoer-toestanden of het invoer voor tijdelijk betreft als toerist of invoer voor tijdelijk/permanent inwoner.
http://www.siaenroelopreis.nl/sia-en-ro ... d-amerika/
En hier is nog een verslag van iemand die afgelopen van maart tot september met eigen camper een rondreis heeft gemaakt. Er staan alleen weinig details in hoe en bij wie hij de overvaart en visa geregeld heeft, maar wie weet kan je hem contacten daarover.
http://peterincanadaenamerika.blogspot. ... chive.html
Dit betrof trouwens verschepen van eigen campers naar Canada.
Via google vond ik al heel snel heel wat berichten over dit onderwerp, van wat ouder tot recent, veel lezen, maar dan moet je toch een heel eind aan info kunnen komen.
Er wordt volgens mij overigens ook wel onderscheid gemaakt aan invoer-toestanden of het invoer voor tijdelijk betreft als toerist of invoer voor tijdelijk/permanent inwoner.
Hoe lang wil je gaan? Want als naar NY 700 euro kost, ben je natuurlijk ook zo iets kwijt om hem terug te sturen.
Daar denk ik dat het verzekeren ook best lastig zal zijn, of veel te duur(neem in ieder geval bewijs mee van je schadevrije jaren, misschien helpt dat de kosten nog wat te drukken).
Maar volgens mij is een auto huren, waar een verzekering bijzit eigenlijk altijd goedkoper, maar ook zeker handiger! Wat nou als er iets gebeurt met je auto? Moet je hem laten maken, gaan regelen en stel nou dat dat in de laatste week van je vakantie is??
Verhuurbedrijf is gewoon bellen, omruilen en weer gaan!
Daar denk ik dat het verzekeren ook best lastig zal zijn, of veel te duur(neem in ieder geval bewijs mee van je schadevrije jaren, misschien helpt dat de kosten nog wat te drukken).
Maar volgens mij is een auto huren, waar een verzekering bijzit eigenlijk altijd goedkoper, maar ook zeker handiger! Wat nou als er iets gebeurt met je auto? Moet je hem laten maken, gaan regelen en stel nou dat dat in de laatste week van je vakantie is??
Verhuurbedrijf is gewoon bellen, omruilen en weer gaan!
We willen een paar jaar gaan met onderbrekingen. Huren kan alleen per land en wij willen het hele continent door. We willen niet met een camper omdat dat veel duurder is. Met google kan ik niet zo veel vinden, de meeste gaan met een camper en dat is toch anders. Ik heb hier wel al verhalen gelezen maar die gaan vaak juist niet over details. Bijv war gebeurt er als de auto aankomt in de haven, wel over invoeren maar dat willen we niet we willen gewoon met onze eigen auto rijden. Zover ik lees zie ik niet veel problemen maar wil dat graag zeker weten.
Bedankt, hier heb ik wat aan.
Canada/US is geen probleem. MX is lastiger. Maar vaak is het ook te regelen om back-to-back rentals te doen waarbij je de grens dus passeert zonder huurauto. Als je verder Midden- en Zuid Amerika in gaat zul je dezelfde truc moeten uithalen met huurauto's. Met een eigen auto is het eenvoudiger, maar zul je wel telkens weer andere verzekeringen moeten regelen. Het kan, maar het is niet eenvoudig.idaahvlug schreef:We willen een paar jaar gaan met onderbrekingen. Huren kan alleen per land en wij willen het hele continent door.
Maar ik werd getriggered door "een paar jaar gaat met onderbrekingen". Houd er rekening mee dat je niet zo lang mag verblijven in de USA met een non-resident visa. Op een B1/B2 visum mag je maximaal 180 dagen in het land zijn. Een verblijf in Canada of Mexico telt mee in die periode. Als je na zo'n lang verblijf terug gaat naar Europa maar weer snel terugkomt dan is de kans aanwezig dat je geweigerd wordt of dat je volgende bezoek beperkt wordt in lengte (en je dus niet opnieuw voor 180 dagen toegelaten wordt).
Let ook op belastingen. Als je in een kalenderjaar meer dan 180 dagen in de USA verblijft kan het zijn dat je daarmee ook belastingplichtig wordt in de USA, zelfs als je nonresident alien bent.
Lijkt mij dat het regelwerk voor camper of eigen auto in de basis niet veel van elkaar verschilt. In beide gevallen moet het ding over zee, moet je ermee rond mogen rijden, moet je verzekerd zijn.
Als je verhalen gelezen hebt maar de details staan er niet in, kan je mss de persoon in kwestie (proberen) contacten.
Zal puur vracht zijn, komen kosten lossen bij, zal snel 400 USD zijn.idaahvlug schreef:Wij zouden graag met onze eigen nieuwe auto door het continent Amerika gaan trekken. We hebben een offerte om hem te verschepen naar New York voor ca 700 Euro.
Maar je zit ook goed met het visum? Wat een paar jaar gaan met wat onderbrekingen, zal vast niet met alleen een ESTA(voor in US) gaan werken.
-
- Amerikafan
- Aantal x V.S. bezocht: 8
Plus dounane afhandeling, brandstoftoeslag, verzekering en transport naar de haven. Een oplegger kost per dag rond de duizend Euro. Houd er rekening mee dat er niet zachtzinnig met de container omgegaan wordt. De begeleid papieren gaan naar kantoor. De stackers rossen ermee over het terrein en de kraanmeester zal het een zorg zijn of hij kleding, kunsmest, kolen of een auto moet optillen.Hondo schreef:Zal puur vracht zijn, komen kosten lossen bij, zal snel 400 USD zijn.idaahvlug schreef:Wij zouden graag met onze eigen nieuwe auto door het continent Amerika gaan trekken. We hebben een offerte om hem te verschepen naar New York voor ca 700 Euro.
Je hebt het over continent Amerika, bedoel je dan Noord Amerika of ook Zuid Amerika?
Welke landen ga je allemaal aandoen? Als het naast de VS, Canada en Mexico nog meer landen zijn denk ik dat je qua verzekeringen op je eigen auto een nog enormere uitdaging gaat krijgen, dan alleen in de US.
Welke landen ga je allemaal aandoen? Als het naast de VS, Canada en Mexico nog meer landen zijn denk ik dat je qua verzekeringen op je eigen auto een nog enormere uitdaging gaat krijgen, dan alleen in de US.
dat dacht ik ook maar ik kan wel bedrijven vinden die campers verzekeren maar geen die auto's verzekeren.jetusa schreef:Lijkt mij dat het regelwerk voor camper of eigen auto in de basis niet veel van elkaar verschilt. In beide gevallen moet het ding over zee, moet je ermee rond mogen rijden, moet je verzekerd zijn.
Daarmee bedoel ik in principe alle landen behalve probleemgebieden zoals nu Venezuela.Terpies schreef:Je hebt het over continent Amerika, bedoel je dan Noord Amerika of ook Zuid Amerika?
Met die esta zie ik niet veel problemen. In eerste instantie is 90 dagen USA genoeg (eventueel één keer een paar maanden terug naar NL) en als je dan na 2 jaar weer terug wilt is (1 of 2 keer ) 90 dagen ook genoeg. Vervolgens kan je weer door naar Canada.
Dat het een uitdaging is weet ik vandaar dus mijn vraag.
- Bushmaster
- Amerika-expert
Ik moest gelijk aan dit filmpje denkenDe stackers rossen ermee over het terrein en de kraanmeester zal het een zorg zijn of hij kleding, kunsmest, kolen of een auto moet optillen.

[youtube]MtZz2OsqIMY[/youtube]
Laatst gewijzigd door Bushmaster op 20 mar 2018, 17:55, 1 keer totaal gewijzigd.
En je wilt niet weten hoeveel containers er in zee drijven......
De mensen van mijn eerste link troffen hun camper op de kade van Halifax ook met een deuk in de overhang-cabin aan. Ik zou dus zeker overwegen een transportverzekering af te sluiten, zeker als je auto nieuw is.
De mensen van mijn eerste link troffen hun camper op de kade van Halifax ook met een deuk in de overhang-cabin aan. Ik zou dus zeker overwegen een transportverzekering af te sluiten, zeker als je auto nieuw is.
- Loek
- Amerika-expert
- Contacteer:
Een auto moet je niet in een container vervoeren. Zijn er geen RoRo oplossingen voor EU naar US? Trouwens je zult je moeten beperken tot Noord en midden Amerika, want om in Zuid Amerika te komen moet je weer je auto via zee transport verder vervoeren. Er is geen doorgaande weg van Panama naar het Zuid Amerikaanse continent (Darrien Gap).
- Hans B
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 25
- Contacteer:
En een auto kopen in Amerika en daarmee gaan rijden ?
Dochter heeft een auto In Australië gekocht en daarmee 6mnd rondgereden.
Dochter heeft een auto In Australië gekocht en daarmee 6mnd rondgereden.
In 29x
1685 dagen en
151.800 mile gereisd door Amerika
1988 campervan
1998 en 2000 auto
2001 tm 2004 Fleetwood Pace Arrow
2004 tm 2016 Fleetwood Bounder
2016 tm heden Fleetwood Discovery + Honda
Home is were we park it.
Tucson AZ
1685 dagen en
151.800 mile gereisd door Amerika