Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Auto kopen J-1 visum

Als je een vraag hebt over non-immigratievisa (tijdelijk verblijf in de VS), kun je die hier stellen.
Plaats reactie
Coen1994
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 0

Auto kopen J-1 visum

Bericht door Coen1994 »

Hallo lezers,

Na mijn fantastische reis in het zuidwesten afgelopen zomer wil ik graag weer naar de VS. Via mijn studie heb ik de mogelijkheid om een semester in Boston te studeren. Omdat de semesters korter zijn dan in Nederland, hou ik na mijn studie 2 maanden over waarin ik graag familie en kennissen wil bezoeken. Mijn minor gaat via een exchange regeling en ik zal naar Amerika gaan onder een J-1 visum.

Ik heb al rondgekeken op het forum maar kon niet een specifiek antwoord vinden op de volgende vraag; Is het mogelijk om een auto te kopen met een J-1 visum? Ik zal staan ingeschreven op de campus maar is dit voldoende om een auto en verzekering af te sluiten. Is het daarnaast het geval dat ik na 30 dagen de VS moet verlaten?

Alvast bedankt
goldenhills
Amerika-expert

Re: Auto kopen J-1 visum

Bericht door goldenhills »

Je mag na het aflopen van je J-1 (of als je niet meer aan de voorwaarden voldoet) uiterlijk 30 dagen blijven, en als je in die grace period de VS verlaat kun je niet meer op je J-1 binnenkomen.

Hoe het met rijbewijs/auto kopen/DMV/verzekering voor een J-1 zit weet ik niet. Regels verschillen ook per staat. De International Student Office van de universiteit weet vast meer.
SemJes
Amerika-expert

Bericht door SemJes »

De grace period is inderdaad 30 dagen. Overigens mag je 30 dagen voor je stage begint naar de VS dus in principe zou je op die manier alsnog ongeveer 2 maanden hebben.

Met een J-1 visum kun je een SSN aanvragen. Een auto kopen, registreren en verzekeren is dus geen enkel probleem. Let er wel op dat de verzekering duur kan zijn.
JanouGeraats
Amerika-newbie
Aantal x V.S. bezocht: 1

Bericht door JanouGeraats »

Goedenavond,

Ik wil graag een auto kopen. Als ik naar de DMV ga om het te registreren, wat moet ik dan meenemen?
Ik hoop dat iemand mij hiermee kan helpen. Wordt erg gewaardeerd

Kind Regards,
Janou Geraaats
Max Kool
Amerikakenner

Bericht door Max Kool »

Staat allemaal op de DMV site.

In het kort: paspoort, visum en uitgeprint I-94 voorzover ik onthouden heb.
LA, LA, LA....
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer