Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Highway 1 de kustweg tussen LA en SF
- Hans B
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 25
- Contacteer:
Highway 1 de kustweg tussen LA en SF
Omdat velen de kustweg rijden, even een update over de HIghway-1
De California Departement of Transport zegt er nu het volgende van
[IN THE CENTRAL CALIFORNIA AREA]
IS CLOSED FROM 4.6 MI NORTH OF RAGGED POINT TO 10.3 MI NORTH OF RAGGED POINT /AT MUD CREEK/ (MONTEREY CO) 24 HRS A DAY 7 DAYS A WEEK THRU 9/30/18 - DUE TO MUDSLIDE REMOVAL - MOTORISTS ARE ADVISED TO USE AN ALTERNATE ROUTE
IS CLOSED FROM 4.2 MI NORTH OF MUIR BEACH /AT ROCKY POINT RD/ TO 0.2 MI SOUTH OF STINSON BEACH (MARIN CO) 24 HRS A DAY 7 DAYS A WEEK THRU 2359 HRS ON 2/1/18 - DUE TO MUDSLIDE REMOVAL - MOTORISTS ARE ADVISED TO USE AN ALTERNATE ROUTE - LOCAL RESIDENTS WITH PROPER IDENTIFICATION WILL BE ALLOWED ACCESS
Zo te lezen punt 1 zal er deze zomer GEEN kans zijn de Highway-1 volledig te volgen.
Als je op Google het traject Ragget Point - Plaskett in geeft, zie je meteen een rood 'bord' verschijnen iets ten noorden van Ragget Point.
Alternatieve routes worden dan aangeboden.
San Simeon bv is geen probleem, maar dan zal je toch een stukje terug moeten.
Men hoopt zo te lezen op 01 oktober klaar te zijn.
Punt 2 : Muir Point ligt net ten noorden van de Golden Gate bridge en zal de meest reizigers niet raken.
De California Departement of Transport zegt er nu het volgende van
[IN THE CENTRAL CALIFORNIA AREA]
IS CLOSED FROM 4.6 MI NORTH OF RAGGED POINT TO 10.3 MI NORTH OF RAGGED POINT /AT MUD CREEK/ (MONTEREY CO) 24 HRS A DAY 7 DAYS A WEEK THRU 9/30/18 - DUE TO MUDSLIDE REMOVAL - MOTORISTS ARE ADVISED TO USE AN ALTERNATE ROUTE
IS CLOSED FROM 4.2 MI NORTH OF MUIR BEACH /AT ROCKY POINT RD/ TO 0.2 MI SOUTH OF STINSON BEACH (MARIN CO) 24 HRS A DAY 7 DAYS A WEEK THRU 2359 HRS ON 2/1/18 - DUE TO MUDSLIDE REMOVAL - MOTORISTS ARE ADVISED TO USE AN ALTERNATE ROUTE - LOCAL RESIDENTS WITH PROPER IDENTIFICATION WILL BE ALLOWED ACCESS
Zo te lezen punt 1 zal er deze zomer GEEN kans zijn de Highway-1 volledig te volgen.
Als je op Google het traject Ragget Point - Plaskett in geeft, zie je meteen een rood 'bord' verschijnen iets ten noorden van Ragget Point.
Alternatieve routes worden dan aangeboden.
San Simeon bv is geen probleem, maar dan zal je toch een stukje terug moeten.
Men hoopt zo te lezen op 01 oktober klaar te zijn.
Punt 2 : Muir Point ligt net ten noorden van de Golden Gate bridge en zal de meest reizigers niet raken.
In 29x
1685 dagen en
151.800 mile gereisd door Amerika
1988 campervan
1998 en 2000 auto
2001 tm 2004 Fleetwood Pace Arrow
2004 tm 2016 Fleetwood Bounder
2016 tm heden Fleetwood Discovery + Honda
Home is were we park it.
Tucson AZ
1685 dagen en
151.800 mile gereisd door Amerika
1988 campervan
1998 en 2000 auto
2001 tm 2004 Fleetwood Pace Arrow
2004 tm 2016 Fleetwood Bounder
2016 tm heden Fleetwood Discovery + Honda
Home is were we park it.
Tucson AZ
Re: Highway 1 de kustweg tussen LA en SF
Bedankt voor de update.
Dat wordt omrijden voor ons. t.z.t. de website van caltrans goed in de gaten houden.
Dat wordt omrijden voor ons. t.z.t. de website van caltrans goed in de gaten houden.
Hoop dat ze eind dit jaar toch wel klaar zijn, wil rond de jaarwisseling de kustroute rijden.
- MarjoleinW
- Amerikafan
- Aantal x V.S. bezocht: 8
- Contacteer:
Ik zat net op Google maps te kijken naar de route van Morro Bay naar Monterey. We zouden dan het binnenland in moeten en binnendoor via de Namiciento Fergusson road naar Lucia en dan verder langs de kust. Vorige keren gaf Google dat ook zo aan maar nu krijg ik ineens weer de hele route langs de kust te zien en zonder bordjes.
De weg zou pas in het najaar weer open gaan toch? Uit dit bericht begrijp ik ook dat het nog dicht is : http://www.thebigsurblog.com/
Is Google maps in de war of is er toch iets veranderd? (zou fijn zijn, wij gaan over 4 weken die kant op!)
Is Google maps in de war of is er toch iets veranderd? (zou fijn zijn, wij gaan over 4 weken die kant op!)
Zuidwesten 2009/Florida 2010/Zuidwesten 2013/New York+Oost USA 2015
Florida mei + december 2017/ West USA april 2018 / Florida nov/dec 2018
Georgia,Carolina's en Florida nov/dec 2022
http://www.marjoleinw.com/wordpress
-
Marcopstal
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 28
De weg is gesloten en blijft voorlopig gesloten.
Zuidwesten: 95/96/96/97/98/99/05/06/10/14/15/16/19/20/22/23
Texas: 97/08
Florida: 98/24
Noordoosten: 01/03/04/09/12/13/15/17/18/20
Midwesten: 02
South: 07/11
-
vinceG
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 10
Wat betreft wegafsluitingen moet je niet altijd op google maps vertrouwen.MarjoleinW schreef:Ik zat net op Google maps te kijken naar de route van Morro Bay naar Monterey. We zouden dan het binnenland in moeten en binnendoor via de Namiciento Fergusson road naar Lucia en dan verder langs de kust. Vorige keren gaf Google dat ook zo aan maar nu krijg ik ineens weer de hele route langs de kust te zien en zonder bordjes.De weg zou pas in het najaar weer open gaan toch? Uit dit bericht begrijp ik ook dat het nog dicht is : http://www.thebigsurblog.com/
Ik zie het hier rondom amsterdam waar aardig aan de weg gewerkt wordt dat google maps vaak onterecht of juist weer niet een wegafsluiting aangeeft. Wat dat betreft is maps niet zo handig helaas.
- MarjoleinW
- Amerikafan
- Contacteer:
Bedankt voor de reacties!
Jammer maar helaas.... Ik vond het alleen zo raar omdat Maps eerst wel aangaf dat je om moest rijden en nu ineens niet meer. Dan gaan we toch maar de bochtige omweg nemen.
Jammer maar helaas.... Ik vond het alleen zo raar omdat Maps eerst wel aangaf dat je om moest rijden en nu ineens niet meer. Dan gaan we toch maar de bochtige omweg nemen.
-
Ivo1976
- Amerika-ontdekker
- Aantal x V.S. bezocht: 2
Bedankt voor de update.
Wij willen de Highway 1 ook gaan doen in april/mei. Het hotel in Morro Bay was al geboekt.
Nu maar eens kijken wat de alternatieven zijn.
Een stukje omrijden is geen drama maar het moet geen uren kosten.
Wij willen de Highway 1 ook gaan doen in april/mei. Het hotel in Morro Bay was al geboekt.
Nu maar eens kijken wat de alternatieven zijn.
Een stukje omrijden is geen drama maar het moet geen uren kosten.
Blijf de website van Caltrans in de gaten houden. Daar staat alle (actuele) informatie op. Best een fijne website met een map. Dan zie je in één opslag of er een weg dicht is.
Wat betreft Morro Bay mag dat volgens mij geen problemen geven naar of van Monterey kun je volgens mij goed omrijden zonder al te veel tijd.
Wat betreft Morro Bay mag dat volgens mij geen problemen geven naar of van Monterey kun je volgens mij goed omrijden zonder al te veel tijd.
- MarjoleinW
- Amerikafan
- Contacteer:
Dank je wel Sentinel! Nee we wisten het al toen we de reis gingen plannen, alleen leek het nu ineens anders... 
We nemen de tussendoor route hoewel ik 'm er op Google maps met streetview erg eng uit vind zien. Het is maar iets van 15 mijl langs bochtige wegen en vlak langs afgronden, hopelijk overleven we het. Ik doe mijn ogen wel dicht terwijl ik ondertussen tegen mijn man gil dat hij niet zo hard moet gaan.
Heeft iemand deze route al gereden en viel het mee?
We nemen de tussendoor route hoewel ik 'm er op Google maps met streetview erg eng uit vind zien. Het is maar iets van 15 mijl langs bochtige wegen en vlak langs afgronden, hopelijk overleven we het. Ik doe mijn ogen wel dicht terwijl ik ondertussen tegen mijn man gil dat hij niet zo hard moet gaan.
Heeft iemand deze route al gereden en viel het mee?
Ik lees net op de caltran website dat highway 1 net ten noorden van de Namiciento Fergusson road afgesloten is i.v.m. een mudslide.
Northbound / Southbound 1 Full Closure
From Kirk Creek Camp to Just South of Lucia Lodge
Due to Slide - Mud/Dirt/Rock
No estimated time for reopening of closure.
Information courtesy of Caltrans.
Northbound / Southbound 1 Full Closure
From Kirk Creek Camp to Just South of Lucia Lodge
Due to Slide - Mud/Dirt/Rock
No estimated time for reopening of closure.
Information courtesy of Caltrans.
-
Vanessa007
- Amerikafan
- Contacteer:
Hopelijk niet zo groot deze keer en is het tegen de zomer opgelost! 
http://www.sanluisobispo.com/latest-new ... 88599.html
het lijkt niet zo'n heel grote te zijn gelukkig
het lijkt niet zo'n heel grote te zijn gelukkig
- MarjoleinW
- Amerikafan
- Contacteer:
Nee hé!!!
Over 3 weken wil ik daar rijden! Hopelijk is het dan opgelost en klaar met de hoeveelheid regen.
Anders moeten we toch de route wat omleggen en hotel(s) cancellen.
Anders moeten we toch de route wat omleggen en hotel(s) cancellen.
Check de map van ca.gov: http://quickmap.dot.ca.gov/
Klik linksboven de kaart op "Options" en selecteer wat je wil zien. Bijvoorbeeld "Full Closures". Ik las dat er vorig jaar een aantal bruggen beschadigd waren "beyond repair". Als dat het geval is, kan het wel een tijdje gaan duren.
Klik linksboven de kaart op "Options" en selecteer wat je wil zien. Bijvoorbeeld "Full Closures". Ik las dat er vorig jaar een aantal bruggen beschadigd waren "beyond repair". Als dat het geval is, kan het wel een tijdje gaan duren.
-
Marcopstal
- Amerika-expert
Waar halen jullie het toch allemaal. De brug in kwestie is al lang hersteld, er ligt reeds een nieuwe.Fair Arie schreef:Check de map van ca.gov: http://quickmap.dot.ca.gov/
Laatst gewijzigd door Marcopstal op 19 mar 2018, 06:24, 1 keer totaal gewijzigd.
Waarom ga je nu gelijk met koeienpoep gooien?Marcopstal schreef:Er wordt hier in dit topic weer een hoop bullshit verkondigd !!!!!!!!!!!!
...
Waar halen jullie het toch allemaal. De brug in kwestie is al lang hersteld, er ligt reeds een nieuwe.Fair Arie schreef:Check de map van ca.gov: http://quickmap.dot.ca.gov/
-
Marcopstal
- Amerika-expert
Er was vorig jaar 1 brug beschadigd, niet een "aantal" bruggen. Nu is er geen enkele brug beschadigd en dient er ook geen enkel hersteld te worden. Er is enkel nog een afsluiting van de weg tussen Kirk Creek en Raggd Point wegens de "Mud slide" en dat zal nog tot einde van de zomer duren.Fair Arie schreef:Er staat toch duidelijk dat er vorig jaar een aantal bruggen beschadigd was.
Als je wil dat er niet met "stront" gegooid wordt, beperk je dan tot de reële feiten en zet mensen niet op het verkeerde spoor.
Wanneer ik op de kaart die je aangeeft kijkt dan vind ik net dezelfde informatie als dewelke ik hierboven weergeef, daar wordt over één of meerdere beschadigde en/of afgesloten bruggen niet gesproken. Er is slechts één afsluiting op de highway 1, althans tussen LA en SF.
Oh jee, ik schreef bruggen en het was er maar één. Hulde dat je die grote "leugen" ontdekt heb
Maar als je dan spijkers op laag water zoekt;
Maar als je dan spijkers op laag water zoekt;
Waar geef jij informatie voordat ik de link naar de kaart plaatste? Ik geef een link naar een gov website die bijgewerkt wordt. Jouw bijdrage in dit topic lijkt tot dat moment beperkt totMarcopstal schreef:Wanneer ik op de kaart die je aangeeft kijkt dan vind ik net dezelfde informatie als dewelke ik hierboven weergeef,
Of post je ook onder een andere naam in dit topic?Marcopstal schreef:De weg is gesloten en blijft voorlopig gesloten.
-
Marcopstal
- Amerika-expert
Je hoeft helemaal niet cynisch te gaan doen. Je geeft foute informatie, punt. Je doet het uitschijnen alsof er nu nog meerdere problemen zijn met verschillende bruggen terwijl dit niet het geval is. Anderen die de situatie niet kennen lezen dit en trekken dan foute conclusies.Fair Arie schreef:Bericht door Fair Arie
Voor de rest blijkt lezen toch echt niet je sterkste kant te zijn, in mijn vorig antwoord schreef ik:
Helemaal aan het begin van dit topic staat de correcte informatie. Mochten mensen zoals jij zich daar bij beperken dan moeten we het zelfs niet herhalen. In het topic van vorig jaar over de highway 1 is er geregeld info gegeven.Marcopstal schreef:Er is enkel nog een afsluiting van de weg tussen Kirk Creek en Raggd Point wegens de "Mud slide" en dat zal nog tot einde van de zomer duren.
-