Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Tips West Amerika met kids

Voor algemene vragen over de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Plaats reactie
AnoukD
Amerika-newbie

Tips West Amerika met kids

Bericht door AnoukD »

Na verschillende keren in Amerika te zijn geweest voor werk, gaan we dit jaar voor het eerst op vakantie met onze twee kinderen van 8 en 10 jaar. Starten en eindigen in Vegas en gaan Nevada, Utah, Arizona en California doen met huurauto en afwisselend tent/motel in 4 weken tijd.

Ik heb een aantal vragen:
- Iemand tips voor hiken met kinderen in Zion, Bryce, grand canyon, Yosemite, Sequioa, Moab. Gezien de hitte in juli niet meer dan 5-6 kilometer per hike. Dino sporen of watervallen zijn een bonus :thumbup:
- Universal studios in LA. Doen in juli? Ik wil een doordeweekse dag maar misschien dan nog te druk in het hoogseizoen?! En is het echt de moeite waard gezien de heftige entree prijs van 120 $.
- Ervaringen met KOA campings. Heb eens zitten snuffelen in de KOA app en er is genoeg keus en goed reserveringssysteem. Eventuele aanpassingen en annuleringen geeft dat problemen?

Hoor het graag!
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Re: Tips West Amerika met kids

Bericht door Martin & Marianne »

Hallo, welkom op het forum!
Voor wandelingen kun je eens op mijn wandelsite kijken. Vrijwel alle wandelingen hebben we met onze kinderen gedaan.
In Arches is de Fiery Furnace hike een aanrader, zie daarvoor ons 2008-verslag. De wandeling moet gereserveerd worden, dat kan via http://www.recreation.gov. Via die site boek je ook de campings in de parken. Voor informatie over de Fiery Furnace zie https://www.nps.gov/arch/planyourvisit/ ... MP_2689431.
In zion is de Narrows een aanrader; je loopt dan door de Virgin River.
Hebben jullie nog geen campings vastgelegd? En waarom KOA's, willen jullie niet in de parken kamperen? De KOA's liggen vaak een eind van de parken vandaan. Voor een aantal parken ben je al te laat om iets te reserveren denk ik.
Wat het annuleren betreft kun je het beste op de reserveringssites kijken, daar zullen de voorwaarden wel staan.
Hebben jullie al een route uitgewekt?

Marianne
Hest
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 5

Re: Tips West Amerika met kids

Bericht door Hest »

Wat een heerlijk vooruitzicht. In 2014 zijn wij met de kinderen, toen 10 en 13 jaar, vier weken in het zuidwesten geweest. Auto gehuurd en voornamelijk gekampeerd met de tent. Alleen in de steden in een hotel. De campings in de parken zijn prachtig. Wij hebben niet op KOA campgrounds gestaan. Bestudeer wanneer je kunt boeken en welke plekjes je voorkeur hebben, dan kom je op de prachtigste plekjes te staan. Wij hebben veel gewandeld met de kinderen en dat natuurlijk afgewisseld met andere activiteiten zoals paardrijden, zwemmen en een keer naar een winkelcentrum. Ze hebben de vakantie van hun leven gehad. En wij ook. Komende zomer gaan we weer!
In ons reisverslag heb ik uitgebreid verslag gedaan van onze planning, route, kosten, campings, wandelingen en overige belevenissen. Wellicht heb je er wat aan. Veel plezier met voorbereiden.Eén tip, neem de tijd,
Iever een park minder dan overal doorheen racen! En de ranger programma's in de parken vonden de kinderen erg leuk.ze kunnen dan junior ranger boekjes ophalen en opdrachten doen. Bij inleveren krijgen ze een batch. Super leuk!
Onze website: https://jefhesbasjanna.wordpress.com
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer