Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Water in kleine flesjes of thermos?
Water in kleine flesjes of thermos?
Hallo,
Ik lees zowat overal dat we een heel veel water moeten voorzien voor de rondreis in de nationale parken.
We gaan zeker een koelbox aankopen.
Toch nog een vraag.
Nemen we tijdens stevige wandelingen water mee in kleine flesjes of zijn thermossen of drinkbussen echt een must?
Ik lees zowat overal dat we een heel veel water moeten voorzien voor de rondreis in de nationale parken.
We gaan zeker een koelbox aankopen.
Toch nog een vraag.
Nemen we tijdens stevige wandelingen water mee in kleine flesjes of zijn thermossen of drinkbussen echt een must?
Re: water in kleine flesjes of thermos ?
Persoonlijk vind ik het veel prettiger om een paar degelijke literflessen bij me te hebben dan van die kleine flesjes. Zowel omdat dat veel fijner drinkt als dat het een enorme hoeveelheid (zwerf)vuil bespaart. (En als je niet houdt van een eventuele chloorsmaak van leidingwater kun je dat ook makkelijk filteren.) Een CamelBak is ook nog een oplossing als je water en rugzak in één zou willen.
-
Laura&Edwin
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 6
Eerste jaren gebruikten we kleine flesjes die we in de rugzak stopten. De keren erop hadden we Camelbaks. Iedereen had (meer) water en dronk ook eerder dan met de losse flesjes. Werkt voor ons erg goed.
Onze vakantie in 2019 (Orlando)
Onze reis in 2018 (AZ - UT - NV - CA)
Onze reis in 2016 (AZ-NM-TX)
De blog van onze reis in 2014
Als je droomt over een donut is dat een droom, geen donut. Als je droomt over reizen, dan reis je al
Onze reis in 2018 (AZ - UT - NV - CA)
Onze reis in 2016 (AZ-NM-TX)
De blog van onze reis in 2014
Als je droomt over een donut is dat een droom, geen donut. Als je droomt over reizen, dan reis je al
- PSVwally
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 5
- Contacteer:
Ik vind kleine flesjes dan weer veel makkelijker dan een grote fles of flessen.
Wij zorgen dat we altijd een flinke voorraad 16.9 oz (halve liter) flesjes water in de auto hebben (een deel gekoeld in de koelbox). Deze gaan ook mee in de rugzak. We rekenen een flesje per persoon per uur wandelen (of meer als het extreem warm is).
-
swissdutchie
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 8
- Contacteer:
Re: Water in kleine flesjes of thermos?
Wij kopen altijd in het begin van de vakantie een aantal kleine flesjes water om mee te nemen in de rugzak, als we gaan wandelen. In het vervolg kopen we dan grote watertanks van een gallon, om de lege flesjes weer mee op te vullen. Op die manier heb je kleine, handige flesjes om in de rugzak te stoppen en produceer je toch niet al te veel afval. Bovendien kun je de kleine flesjes in het hotel eventueel in het vriesvak stoppen en ze de volgende dag als koelelementen voor in de koelbox gebruiken.
- Galapogos
- Amerika-expert
- Contacteer:
Ik vind wegwerpflesjes het makkelijkst. Stop er een heel aantal in de koelbox, en je hebt altijd koud water bij de hand. Voor lange wandelingen gebruiken we soms een waterzak/camelbag. Die vullen we dan meestal met behulp van een grote jerrycan water uit de supermarkt.
De wegwerpflesjes van een halve liter kun je overigens in grootverpakkingen (32 flesjes) kopen bij de supermarkt. Niet duur, ik gok iets van 4 a 5 dollar voor 32 stuks.
Leidingwater in Amerika was op de meeste plekken waar ik ben geweest niet lekker (chloorsmaak).
De wegwerpflesjes van een halve liter kun je overigens in grootverpakkingen (32 flesjes) kopen bij de supermarkt. Niet duur, ik gok iets van 4 a 5 dollar voor 32 stuks.
Leidingwater in Amerika was op de meeste plekken waar ik ben geweest niet lekker (chloorsmaak).
- Tipsy_1
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 20
Wij zijn ook fan van de wegwerpflesjes, zeker voor op wandeling.
Voor kortere wandelingen (wij nemen meestal geen rugzak mee) steken we elke twee flesjes in de achterzakken van onze broek. Wij vinden dat top. (dat is uiteraard niet voldoende voor day hikes
).
Onze truc om meer te drinken is de volgende geworden: wij kopen van die grote rode (meestal zijn ze toch rood, ze bestaan ook in purper en blauw) stevige rode drinkbekers van plastiek. Die zijn erg tof en stevig om uit te drinken. Die gebruiken we tijdens het autorijden. Vaak ook een beetje sap aanlengen en zo. Door die bekers steeds gevuld te houden drinken we veel meer.
Voor kortere wandelingen (wij nemen meestal geen rugzak mee) steken we elke twee flesjes in de achterzakken van onze broek. Wij vinden dat top. (dat is uiteraard niet voldoende voor day hikes
Onze truc om meer te drinken is de volgende geworden: wij kopen van die grote rode (meestal zijn ze toch rood, ze bestaan ook in purper en blauw) stevige rode drinkbekers van plastiek. Die zijn erg tof en stevig om uit te drinken. Die gebruiken we tijdens het autorijden. Vaak ook een beetje sap aanlengen en zo. Door die bekers steeds gevuld te houden drinken we veel meer.
Ik ben nu een paar keer in het warmere zuidwesten geweest, en begin altijd met een gallon in de achterbak te zetten voor noodgevallen, mochten we stranden met de auto in Death Valley of zo. Deze gallon is daar tot nu toe blijven staan tot aan de laatste paar dagen, dan drinken we hem natuurlijk leeg. Verder koop ik een tray met 32 van die kleine flesjes, die je in de koelbox kunt stoppen en makkelijk kunt pakken voor een kleine hike. Daarnaast heb ik twee 1 liter flessen (harde, bij de walmart voor een paar euro) die ik zoveel mogelijk bijvul bij de tappunten in de Nationale parken, daar is vaak water te krijgen. Zo doe ik zo lang mogelijk met mijn plastic flesjes en stel ik bijkopen uit. Bij een langere hike neem ik die harde en wat plastic flesjes mee afhankelijk van de warmte.
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Wij kopen eenmalig een tray met kleine flessen (halve liters denk ik). Die worden daarna bijgevuld; op sommige plekken is het water wat minder lekker, maar vaak is het wel goed te doen. Als we een koelkast heben gaan er flesjes in het vriesvak. We hebben meestal ook wat grotere flessen mee.
Een thermosfles gaat alleen mee voor de koffie, maar die gaat niet mee op een wandeling.
Marianne
Een thermosfles gaat alleen mee voor de koffie, maar die gaat niet mee op een wandeling.
Marianne
Voor (langere) wandelingen camelbacks. Omdat ik gewoon water wat muffig vind worden in die camelbacks en sowieso flauw wordt van alleen maar gewoon water, doe ik er een heel klein beetje limonadesiroop bij.
Voor in de auto/koelbox: flesjes/literflessen vullen met kraanwater of als dat niet te drinken is kopen we van die ”tanks” met zo’n kraantje (eerder genoemde Polar Springs (edit: was in een ander topic zie ik nu, maar er zijn dus soort tankjes te koop in supermarkt).
Ik koop zo min mogelijk kleine wegwerpflesjes en herbruik hetgeen ik toch al aan flesjes/flessen heb als je bv eens een fles(je) icetea of cola koopt; begint al met vanaf huis een leeg flesje mee te nemen om na security op Schiphol te vullen met kraanwater.
Mijn dochters zweren trouwens bij hun Dopplers.
Voor in de auto/koelbox: flesjes/literflessen vullen met kraanwater of als dat niet te drinken is kopen we van die ”tanks” met zo’n kraantje (eerder genoemde Polar Springs (edit: was in een ander topic zie ik nu, maar er zijn dus soort tankjes te koop in supermarkt).
Ik koop zo min mogelijk kleine wegwerpflesjes en herbruik hetgeen ik toch al aan flesjes/flessen heb als je bv eens een fles(je) icetea of cola koopt; begint al met vanaf huis een leeg flesje mee te nemen om na security op Schiphol te vullen met kraanwater.
Mijn dochters zweren trouwens bij hun Dopplers.
Laatst gewijzigd door jetusa op 14 mar 2018, 14:24, 1 keer totaal gewijzigd.
-
Gast
Voor de serieuze hikers/survivors die nooit zonder schoon drinkwater willen zitten is dit een van de beste oplossingen die je kunt kopen:
Goeie tip dit! Zelf doen wij dit al, maar goede tip voor anderen, het moet je meestal eerst overkomen om er aan te denken dat dat soort dingen kan gebeuren. En dat hoeft niet eens in Death Valley om iets extreem te noemen te gebeuren, een (uren)lange roadclosure, pech of lekke band kan overal gebeuren.Ik ben nu een paar keer in het warmere zuidwesten geweest, en begin altijd met een gallon in de achterbak te zetten voor noodgevallen, mochten we stranden met de auto in Death Valley of zo
-
Gast
Aanbevolen door rangers in de droge gebieden is overigens om minimaal voor twee/drie dagen water in je auto te hebben. Dit betekent per persoon 1 gallon per dag. Bovendien heb je dan ook altijd water genoeg om bv als koelvloeistof te gebruiken als je motor kookt. Dan ga je het zeker niet redden met maar 1 gallon..... In Death Valley in juni hadden wij 6 gallon water bij ons, en genoeg eten in de koelbox....jetusa schreef:Goeie tip dit! (Zelf doen wij dit al, maar goede tip voor anderen, het moet je meestal eerst overkomen om er aan te denken dat dat soort dingen kan gebeuren.Ik ben nu een paar keer in het warmere zuidwesten geweest, en begin altijd met een gallon in de achterbak te zetten voor noodgevallen, mochten we stranden met de auto in Death Valley of zo
Even better Terpies!
-
Chi Sin X
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 6
Als je strandt in Death Valley ga je echt geen paar dagen op hulp moeten wachten. De normale wegen zijn best druk. Het is uiteraard een heel ander verhaal als je off road gaat.
Wij proberen altijd 2 van die trays van flesjes water bij te hebben. 1 hebben we als reserve, het ander wordt gebruikt en wordt vervangen door een nieuwe tray als die bijna op is, zodat we altijd voldoende reserve bijhebben.
Bij wandelingen hebben we ons al een paar keer vergist met de hoeveelheid water die we meenamen tijdens een wandeling. Ik ben nochtans een persoon die liever te veel dan te weinig bij heeft. Maar soms duurt een wandeling toch langer dan verwacht (bv, 5 km ingeschat als anderhalf uur, maar omdat we blijven hangen en terrein soms nogal lastig is, toch veel langer over doen)
Wij proberen altijd 2 van die trays van flesjes water bij te hebben. 1 hebben we als reserve, het ander wordt gebruikt en wordt vervangen door een nieuwe tray als die bijna op is, zodat we altijd voldoende reserve bijhebben.
Bij wandelingen hebben we ons al een paar keer vergist met de hoeveelheid water die we meenamen tijdens een wandeling. Ik ben nochtans een persoon die liever te veel dan te weinig bij heeft. Maar soms duurt een wandeling toch langer dan verwacht (bv, 5 km ingeschat als anderhalf uur, maar omdat we blijven hangen en terrein soms nogal lastig is, toch veel langer over doen)
- pumi1000
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 16
Wij kopen meteen bij de Walmart een tray kleine flesjes en een koelbox en hebben altijd gekoelde kleine flesjes bij in de auto. Zorgen altijd voor dat we ze aanvullen. Bij wandelingen in de parken nemen we de kleine flesjes mee in de rugzak en bij terugkomen is er ook weer koel water in de auto.
1998-2010-2011-2019-2023 Florida
2012 west usa / 2013 oost usa / 2014 noordwest usa / 2015 rondje NY / 2016 west usa / 2017 Florida / 2018 west usa / 2019 west usa / 2022 noordwest usa / 2023 oost + zuid usa / 2024 west usa / 2025 midwest / 2026 Texas en midwest
2012 west usa / 2013 oost usa / 2014 noordwest usa / 2015 rondje NY / 2016 west usa / 2017 Florida / 2018 west usa / 2019 west usa / 2022 noordwest usa / 2023 oost + zuid usa / 2024 west usa / 2025 midwest / 2026 Texas en midwest
Allen,
Heel erg bedankt voor de talrijke reacties.
Hier kan ik zeker mee verder
Groetjes,
Heather.
Heel erg bedankt voor de talrijke reacties.
Hier kan ik zeker mee verder
Groetjes,
Heather.
- avsboz
- Amerikakenner
- Contacteer:
Zo heb ik mij ook één keer vergist en was met twee flesjes veel langer/verder weg dan dat ik gepland had. Als gevolg daarvan heb ik 2 dagen lang dorst gehad. Toen heb ik van mijn vrouw een camelback gekregen en daarmee drik je automatisch meer kleine beetjes. Juist op de momenten dat je nog geen dorst hebt. Naast camel back ook altijd een paar flesjes in de rugzak om even wat grote slokken weg te klokken of over je hoofd te gooien.Chi Sin X schreef:A
In de auto hebben altijd een tray flesjes klaarliggen.
- Bushmaster
- Amerika-expert
Als je off-road wil in bv Death Valley, huur/koop je beter een GPS emergency beaconAls je strandt in Death Valley ga je echt geen paar dagen op hulp moeten wachten. De normale wegen zijn best druk. Het is uiteraard een heel ander verhaal als je off road gaat.

-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht