Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Yosemite Glacier Point tour.
Yosemite Glacier Point tour.
Een vraagje: is het aan te raden om zo'n dagtour te boeken of is het prima te doen om zelf de hoogtepunten te bezoeken?
Wij hebben 3 dagen te besteden in Yosemite, wat zou een mooie planning zijn, willen wandelen en genieten van de omgeving.
Alvast bedankt voor het meedenken.
Wij hebben 3 dagen te besteden in Yosemite, wat zou een mooie planning zijn, willen wandelen en genieten van de omgeving.
Alvast bedankt voor het meedenken.
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Re: yosemite glacier point tour
Ik zou niet die tour doen, tenzij je naar beneden gaat wandelen (via de Panorama Trail of de 4 Mile Trail). Als je alleen naar Glacier Point wilt kun je dat beter met de eigen auto doen. Je kunt dan ook de wandeling naar Taft Point of Sentinel Dome doen. Je kunt eens in onze verslagen kijken voor wat mogelijkheden in het park. En heb je de NPS-site al bekeken (http://www.nps.gov/yose) of http://www.ontdek-amerika.nl?
Voor wandelingen kun je op mijn wandelsite kijken.
In welke tijd van het jaar ben je er?
En rij je ook de Tioga Pass?
Marianne
Voor wandelingen kun je op mijn wandelsite kijken.
In welke tijd van het jaar ben je er?
En rij je ook de Tioga Pass?
Marianne
- Hans B
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 25
- Contacteer:
Heb je netto 3 volle dagen in de Valley te besteden??
Of kom je ergens vandaan en ga je weer weg tijdens deze dagen.
Dat maakt een heel verschil.
Of kom je ergens vandaan en ga je weer weg tijdens deze dagen.
Dat maakt een heel verschil.
In 29x
1685 dagen en
151.800 mile gereisd door Amerika
1988 campervan
1998 en 2000 auto
2001 tm 2004 Fleetwood Pace Arrow
2004 tm 2016 Fleetwood Bounder
2016 tm heden Fleetwood Discovery + Honda
Home is were we park it.
Tucson AZ
1685 dagen en
1988 campervan
1998 en 2000 auto
Home is were we park it.
Tucson AZ
Marianne wij zijn er 6 juni hopen dat de pass open is.
ik zal inspiratie opdoen uit je verslagen, er is zoveel dat ik door de bomen het bos niet meer zie
ik zal inspiratie opdoen uit je verslagen, er is zoveel dat ik door de bomen het bos niet meer zie

Hans wij zijn er 3 nachten dus zeker 2 volle dagen en nog een beetje 

- Hans B
- Amerika-expert
- Contacteer:
Dag 01 kom je vanaf de Tioga Pass? Dan zou ik daar alle tijd voor nemen.
Dag 02 1e Valley dag rondje maken en langs alle interessante punten gaan.
Dag 03 een lange wandeling maken? Panorama trail bv.
Vergeet dan niet vooraf de shuttle ($25pp of zoiets) te reserveren.
Dag 04 stijve en stramme spieren van de wandeling. In de auto op weg naar ??? Wellicht via Mariposa Grove met zn vele reuzenbomen.
Dag 02 1e Valley dag rondje maken en langs alle interessante punten gaan.
Dag 03 een lange wandeling maken? Panorama trail bv.
Vergeet dan niet vooraf de shuttle ($25pp of zoiets) te reserveren.
Dag 04 stijve en stramme spieren van de wandeling. In de auto op weg naar ??? Wellicht via Mariposa Grove met zn vele reuzenbomen.
In 29x
1685 dagen en
1988 campervan
1998 en 2000 auto
Home is were we park it.
Tucson AZ
1685 dagen en
1988 campervan
1998 en 2000 auto
Home is were we park it.
Tucson AZ
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
De indeling van Hans lijkt me mooi. Kijk eens of de Panorama Trail iets is voor jullie. Je ziet met die wandeling een heel groot deel van het park omdat je van Glacier Point naar de vallei loopt. Vind je die wandeling te ver, dan zou ik vanuit de vallei de Mist Trail lopen, bijvoorbeeld tot aan de brug, of tot boven aan de Vernal Fall. Zeker in juni is dat ene must. En dan kun je met de auto naar glacier Point en daar het uitzicht bekijken, en nog de wandeling naar bijvoorbeeld Taft Poinnt doen (zie ons 2015-verslag, eerste dag Yosemite daarvoor.
In juni zal ook de Yosemite Falls nog lopen; dus de wandeling naar de Lower Yosemite Fall is ook een must. Dit is een korte en drukke wandeling, maar toch mooi om even mee te nemen. Net als die naar de Bridalveil Fall.
In de vallie kun je ook naar Mirror Lake lopen. Kijk hiervoor eens in ons 2013-verlag; wij waren er toen ook in juni.
Wanneer rij je de Tioga Pass? Is dat het begin van je bezoek aan Yosemite of vertrek je via de pas? En hoever rij je die dag, heb je tijd voor wandelingen langs de Tioga Road? Voor de mogelijkheden daar kun je eens ons 2015-verslag bekijken. Of kijk op mijn wandelsite.
Je bent net te vroeg voor de Mariposa Grove. Als je graag sequoia's wilt zien zou je dat in de Merced Grove kunnen doen. Zie hier voor ons verslag van die wandeling.
De aparte kaart van de vallei is ook handig. Zorg er ook voor dat je een idee hebt van de shuttlebusroute en wat er bij welke stop is. Bij de ingang van het park krijg je een kaart en een krantje waarom allerlei praktische informatie staat, zoals de shuttlebusroute en -tijden en openingstijden van de winkels, etc.
In dit topic had je ook al wat tips gekregen over Yosemite. Waar overnacht je nu? Als je buiten het park overnacht kun je het beste voor een bezoek aan de vallei de auto parkeren en dan met de shuttlebus naar de trailheads en bezienswaardigheden rijden. Hou er rekening mee dat dat allemaal best wel veel tijd kost.
Marianne
In juni zal ook de Yosemite Falls nog lopen; dus de wandeling naar de Lower Yosemite Fall is ook een must. Dit is een korte en drukke wandeling, maar toch mooi om even mee te nemen. Net als die naar de Bridalveil Fall.
In de vallie kun je ook naar Mirror Lake lopen. Kijk hiervoor eens in ons 2013-verlag; wij waren er toen ook in juni.
Wanneer rij je de Tioga Pass? Is dat het begin van je bezoek aan Yosemite of vertrek je via de pas? En hoever rij je die dag, heb je tijd voor wandelingen langs de Tioga Road? Voor de mogelijkheden daar kun je eens ons 2015-verslag bekijken. Of kijk op mijn wandelsite.
Je bent net te vroeg voor de Mariposa Grove. Als je graag sequoia's wilt zien zou je dat in de Merced Grove kunnen doen. Zie hier voor ons verslag van die wandeling.
De aparte kaart van de vallei is ook handig. Zorg er ook voor dat je een idee hebt van de shuttlebusroute en wat er bij welke stop is. Bij de ingang van het park krijg je een kaart en een krantje waarom allerlei praktische informatie staat, zoals de shuttlebusroute en -tijden en openingstijden van de winkels, etc.
In dit topic had je ook al wat tips gekregen over Yosemite. Waar overnacht je nu? Als je buiten het park overnacht kun je het beste voor een bezoek aan de vallei de auto parkeren en dan met de shuttlebus naar de trailheads en bezienswaardigheden rijden. Hou er rekening mee dat dat allemaal best wel veel tijd kost.
Marianne
Hoe lang op voorhand is het nodig om de bus te reserveren ?
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Dat zal een beetje afhangen van wanneer je er bent. Het gaat niet heel snel, maar een paar weken voordat je er bent zullen de meeste plaatsen wel weg zijn.
Wij hadden vorig jaar lang getwijfeld of we wel of niet de PT (weer) gingen lopen; uiteindelijk gingen alleen de dochters, maar toen konden we nog maar 1 plaats reserveren (dat was op een zaterdag in augustus, een paar weken voor aankomst). Uiteindelijk lukte het ter plekke nog om een tweede plek te krijgen omdat niet iedereen op kwam dagen.
Je kunt op de site zien hoeveel plaatsen er nog vrij zijn; als het snel gaat zou ik reserveren. A;s je zeker weet dat je de PT wilt lopen en op welke dag, zou ik op tijd reserveren.
Marianne
Wij hadden vorig jaar lang getwijfeld of we wel of niet de PT (weer) gingen lopen; uiteindelijk gingen alleen de dochters, maar toen konden we nog maar 1 plaats reserveren (dat was op een zaterdag in augustus, een paar weken voor aankomst). Uiteindelijk lukte het ter plekke nog om een tweede plek te krijgen omdat niet iedereen op kwam dagen.
Je kunt op de site zien hoeveel plaatsen er nog vrij zijn; als het snel gaat zou ik reserveren. A;s je zeker weet dat je de PT wilt lopen en op welke dag, zou ik op tijd reserveren.
Marianne
Wij zijn daar in juli en jammer genoeg net in een weekend.
Op welke site kan ik dat checken ?
Op welke site kan ik dat checken ?
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Zijn er ervaringen met deze tour en wandeling begin mei?
Dan zijn wij er en het is dus maar de vraag of GP road dan open is, alhoewel we als we naar de laatste 5 jaar kijken, de kans redelijk is.
Dan zijn wij er en het is dus maar de vraag of GP road dan open is, alhoewel we als we naar de laatste 5 jaar kijken, de kans redelijk is.
Op naar de twaalfde keer, het blijft leuk! Familiebezoek met Kerst en de jaarwisseling in LA
@Marianne
Ik heb even op je link van de wandelingen gezocht naar de Panoramic Trail en doorgeklikt naar de busregeling en tarieven. Klopt het dat die 27 dollar de prijs is voor de rit van Yosemite Valley naar Flacier Point of houdt dit nog meer in ?
Groetjes,
Heather
Ik heb even op je link van de wandelingen gezocht naar de Panoramic Trail en doorgeklikt naar de busregeling en tarieven. Klopt het dat die 27 dollar de prijs is voor de rit van Yosemite Valley naar Flacier Point of houdt dit nog meer in ?
Groetjes,
Heather
- Hans B
- Amerika-expert
- Contacteer:
De prijs klopt. Taroef ik ook al aangegeven. Je zit 2u in de bus.
In 29x
1685 dagen en
1988 campervan
1998 en 2000 auto
Home is were we park it.
Tucson AZ
1685 dagen en
1988 campervan
1998 en 2000 auto
Home is were we park it.
Tucson AZ
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Ja, voor een enkele reis is het nu 27 dollar. De rit duurt ongeveer 1,5 uur. Het is een tour, de chauffeur vertelt het een en ander onderweg.
Er is soms een aparte bus voor degenen die een enkele reis hebben en voor de mensen die heen en terug gaan. Het kan zijn dat voor die laatste groep er onderweg op meer plaatsen gestopt wordt.
Je kunt ook omhoog lopen via de Four Mile trail, dat scheelt weer 27 dollar pp.
Marianne
Er is soms een aparte bus voor degenen die een enkele reis hebben en voor de mensen die heen en terug gaan. Het kan zijn dat voor die laatste groep er onderweg op meer plaatsen gestopt wordt.
Je kunt ook omhoog lopen via de Four Mile trail, dat scheelt weer 27 dollar pp.

Marianne
Hallo,
Ik ga een bustour naar Glacier Point boeken op zondag 22 juli 2018.
Ik krijg de keuze tussen 8u30, 10u30 of 13u30.
Kunnen jullie mij hier advies over geven aub ?
Heather.
Ik ga een bustour naar Glacier Point boeken op zondag 22 juli 2018.
Ik krijg de keuze tussen 8u30, 10u30 of 13u30.
Heather.
Ik ben dan weliswaar geen Amerika-kenner, maar de zoekfunctie van dit forum en de wandelsite van Marianne doen wonderenIk krijg de keuze tussen 8u30, 10u30 of 13u30.

Zo heb ik mij er ook in verdiept om me voor te bereiden op onze aanstaande Amerika trip.
Qua starttijd van de bus ben je afhankelijk van je persoonlijke voorkeuren en je verblijfplaats. Ieder tijdstip is namelijk een prima optie, maar over het algemeen wordt aangeraden om de bus van 08:30 te nemen (indien dit voor jou/jullie haalbaar is). Ik ga er van uit dat jullie de Panorama-Trail naar beneden willen lopen, en hier moet je toch al gauw 5-6 uur voor rekenen. Daarom zou 08:30 de beste optie zijn, en 10:30 ook nog een prima alternatief.
- avsboz
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 5
- Contacteer:
Ik heb de kaartjes voor de hikers bus van 8.30 uur naar Glacier Point ook al besteld voor juni. Denk er over om voor Panorama Trail eerst naar Taft Point en Sentinel Dome te lopen. Stopt de bus ook bij die trailhead of kan je alleen maar bij Glacier Point uitstappen ? Ik weet dat het geen hop on hop off bus is. Heeft Taft Point wel meerwaarde als je toch de Panorama Trail doet?
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Re: Yosemite Glacier Point tour.
@Andries, ik denk dat het niet de bedoeling is om mensen onderweg uit te laten stappen, maar wellicht kan het als de chauffeur daar gene bezwaar tegen heeft. Je zult dan echter wel niet alleen de Taft Point Trail doen, maar je moet dan ook nog via en deel van de Phono Trail naar Glacier Point lopen; dat is nog eens een uur extra.
Sentinel Dome is vergelijkbaar met Glacier Point, maar het uitzicht is mooier; je hebt een uitzicht van 360 graden. Taft Point is prachtig, het uitzicht is anders dan bij Sentinel Dome en GP.
@Heather; ik zou inderdaad de eerste of tweede bus nemen; de laatste bus betekent dat je pas tegen een uur of 9 weer terug bent in de vallei.
Marianne
Sentinel Dome is vergelijkbaar met Glacier Point, maar het uitzicht is mooier; je hebt een uitzicht van 360 graden. Taft Point is prachtig, het uitzicht is anders dan bij Sentinel Dome en GP.
@Heather; ik zou inderdaad de eerste of tweede bus nemen; de laatste bus betekent dat je pas tegen een uur of 9 weer terug bent in de vallei.
Marianne
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 3 Reacties
- 2920 Weergaves
-
Laatste bericht door Martin & Marianne
-