Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Reis moon29: van Yellowstone naar Las Vegas (2019).

Vragen over specifieke reizen naar de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Hans B
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 25
Contacteer:

Re: Reis moon29: advies gevraagd, route incl Las Vegas met bekende, maar zeker ook minder bekende pareltjes.

Bericht door Hans B »

Route 1 Albuquerque is niet zo heel bijzonder, dan zou ik kiezen voor Santa Fé.
Maar er is meer te zien in New Mexico, dus zou ik daarvoor de tijd nemen en niet even 'gehaast' zoals in deze route.

Route 2 idem + in Tucson is ook wel iets meer te beleven dan deze stad op doorreis even aan te doen.

Route 3 eigenlijk hetzelfde, je gaat voor 2 dingetjes naar NM, maar ik denk baseer dan je hele vakantie rondom en in die staat NM is fantastisch en veelal onderschat.

Route 4 Zou mij het meeste aanspreken

Route 5 Ik mis Yellowstone e.o. waar je toch redelijk in de buurt zit.

Als je toch vaker naar Amerika gaat, houd je routes wat compacter, spit het gebied dat je wilt bezoeken goed uit. Less is more.
In 29x
1685
dagen en
151.800
mile gereisd door Amerika

1988 campervan
1998 en 2000 auto
2001 tm 2004 Fleetwood Pace Arrow
2004 tm 2016 Fleetwood Bounder
2016 tm heden Fleetwood Discovery + Honda

Home is were we park it.
Tucson AZ
elles
Amerika-ontdekker

Re: Reis moon29: advies gevraagd, route incl Las Vegas met bekende, maar zeker ook minder bekende pareltjes.

Bericht door elles »

Ik wou dat ik je kon helpen. Heb erg veel aan je reisverslag van 2015 gehad voor komende zomer.
Persoonlijk zou ik voor route 4 gaan, alhoewel San Diego natuurlijk ook leuk is. Route 1 is meer misschien iets voor in een meivakantie?
moon29
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Bericht door moon29 »

Bedankt voor het meedenken zover!
Felicitas schreef:Route 4 (noordwesten) lijkt me heerlijk in de zomer. De Steens Mountain Loop die je noemt op dag 10 is alleen niet te doen vanuit Bend. Deze loop (60 mijl gravel road) begint bij het plaatsje Frenchglen in het zuidoosten van Oregon.
Oh, stom ja, heb ik gewoon niet goed ingetikt op google maps zie ik.
Felicitas schreef:Misschien is het handig om eerst een lijstje te maken met bezienswaardighden die hoog op je verlanglijstje staan? En dan puzzelen of je ze in een route kunt passen en welke luchthaven vervolgens het handigste is om op te vliegen? Het gaat nu een beetje alle kanten op.
Zoals ik al een beetje in de openingspost heb aangegeven zijn de wensen:
- Las Vegas (eigenlijk een must, willen graag kamers kopen van onze vegas punten die we hebben staan, en onze 'schoonzoon' die meegaat en voor het eerst kennis maakt met Amerika dit laten beleven)
- 1 nieuwe leuke stad, waardoor we dachten aan Seattle of San Diego (LA, SF, Denver, SLC hebben we al gezien)
- graag wel minstens iets van rode rotsen (wij zijn er dol op en willen dit ook graag laten zien)
- North rim GC staat nog op verlanglijstje dus als het te combineren valt....
- afwisseling (vorig jaar heeeeel veel rode rotsen gezien, en blijft voor ons iets magisch hebben, maar willen nu ook wat anders erbij)
- niet alleen hele drukke parken, maar ook wat onbekendere pareltjes
- wat ik er nu nog niet in heb zitten, maar wat me geweldig mooi lijkt en nieuw voor ons is is bijvoorbeeld: Painted Hills en Leslie Gulch. Maar hoe ik die dan ook nog in kan passen...
Martin & Marianne schreef:et zijn beide mooie routes. En omdat ze zo verschillend zijn is het heel lastig te adviseren wat het mooiste zou zijn, dat is meer een persoonlijke voorkeur. De vele relatief onbekende plaatsen en trails maken het ook lastiger om er iets van te zeggen.In de zomer zou ik zelf eerder voor de route met Seattle gaan; dan zou je de warmere gebieden kunnen bewaren voor een reis buiten het hoogseizoen.Ik weet niet in hoeverre San Diego een must is in route 1? Als je graag de bergen in wil is het wel mooi om in Denver te eindigen (of beginnen).
Ja ik snap dat het niet te vergelijken is, maar zou graag bijvoorbeeld ook weten welke de mooiste wegen heeft en minste saaie stukken.
Vorig jaar hebben we in juli op heel veel plaatsen temperaturen boven de 40 graden gehad. We staan dan super vroeg op en gaan heel vroeg hiken en dan vinden we dat best prima te doen. Voor ons is dat in ieder geval geen reden om er nu niet heen te gaan. In Denver (en Estes park etc) zijn we al geweest, dus niet perse een must daarheen te rijden.
Hans B schreef:Route 1 Albuquerque is niet zo heel bijzonder, dan zou ik kiezen voor Santa Fé.Maar er is meer te zien in New Mexico, dus zou ik daarvoor de tijd nemen en niet even 'gehaast' zoals in deze route.
Route 2 idem + in Tucson is ook wel iets meer te beleven dan deze stad op doorreis even aan te doen.
Route 3 eigenlijk hetzelfde, je gaat voor 2 dingetjes naar NM, maar ik denk baseer dan je hele vakantie rondom en in die staat NM is fantastisch en veelal onderschat.
Dankjewel voor het advies om New Mexico uitgebreider te bezoeken als we die kant op gaan. Zou het in dat geval beter zijn om bijvoorbeeld heen te vliegen op Albuquerque of andere stad in NM, en dan terug vanaf San Diego? Dan hebben we meer tijd voor NM. Maar zo te zien zitten we dan wel met erg dure vluchten.
En wellicht ook erg hoge drop-off voor de auto (al is dat wellicht in mijn andere opties ook)
Hans B schreef:Route 5 Ik mis Yellowstone e.o. waar je toch redelijk in de buurt zit.
Dat komt omdat we Grand Teton en Yellowstone in 2015 al hebben gedaan. We willen er graag nog eens terug, maar liever gezien de enorme drukte niet in het hoogseizoen en deze parken 'kosten' toch al snel 5 dagen, dus dan wordt het nog lastiger.
elles schreef:Heb erg veel aan je reisverslag van 2015 gehad voor komende zomer.
Leuk te horen :thumbup:
gastxyz

Bericht door gastxyz »

Ik word plaatsververvangend moe als ik alle routes bekijk.
Route 1 is de mooiste, maar ik zou inderdaad geen dag in ABQ doorbrengen. Net zoals niet in Santa Fe.
Er is zoveel historie en natuur in New Mexico dat ik dat zonde zou vinden.
Mrvanilla
Moderator
Aantal x V.S. bezocht: 15

Bericht door Mrvanilla »

moon29 schreef: Ja ik snap dat het niet te vergelijken is, maar zou graag bijvoorbeeld ook weten welke de mooiste wegen heeft en minste saaie stukken.
Je zegt het eigenlijk zelf al; het is niet te vergelijken en daarom kan ook niemand hier zeggen welke de mooiste wegen heeft of de meest minst saaie stukken. Het is zó afhankelijk van je voorkeur dat je zomaar een heleboel verschillende antwoorden zou krijgen bij deze vraag.

Mijn advies zou zijn: kies echt één gebied en geef dat de tijd die het verdiend. Wil je graag New Mexico ontdekken? Ontdek het dan ook goed, zodat je die 'pareltjes' ook kunt bezoeken en de tijd kunt nemen voor die mooie wegen.

Persoonlijk zou ik voor een variatie op route vier gaan, aangezien je aangeeft vorig jaar zoveel rode rotsen gezien te hebben en wat anders wilt. Wel race je nu langs een heel aantal plekken en ik zou persoonlijk dan niet in Las Vegas starten, maar het kan op zich in jouw route wel.

Er zijn daar (het Noordwesten) genoeg scenic byways en rustige(re) plaatsen te bezoeken.

Succes!
Groetjes,
Daniel
Hans B
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Hans B »

Voor uitgebreider bezoek aan New Mexico zou je (goedkoop) kunnen vliegen op Phoenix.
Je kunt dan in je rit ook zuid-Arizona (o.a. Tucson, Petrified Forest)en wellicht zuid-west Colorado (Durango, Mesa Verde) mee kunnen plannen.
In 29x
1685
dagen en
151.800

1988 campervan
1998 en 2000 auto

Home is were we park it.
Tucson AZ
moon29
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door moon29 »

Bedankt weer voor jullie hulp en mening, dat waardeer ik zeer :thumbup:
Arno schreef:Ik word plaatsververvangend moe als ik alle routes bekijk.
:lol: Als het reistempo in deze routes vergelijkbaar is met onze eerdere reizen (en zo heb ik het wel ingeschat) dan worden wij daar niet moe van, maar krijgen we daar juist energie van :wink:
Maar ik besef me dat dat voor iedereen anders is.
Arno schreef:Route 1 is de mooiste, maar ik zou inderdaad geen dag in ABQ doorbrengen. Net zoals niet in Santa Fe.Er is zoveel historie en natuur in New Mexico dat ik dat zonde zou vinden.
Onze voorkeur gaat ook altijd uit naar natuur, maar wel afgewisseld door af en toe een leuke stad of stadje. Wat is die omgeving dan een leuke stad of stadje om te verblijven / bekijken?
Mrvanilla schreef:Mijn advies zou zijn: kies echt één gebied en geef dat de tijd die het verdiend. Wil je graag New Mexico ontdekken? Ontdek het dan ook goed, zodat je die 'pareltjes' ook kunt bezoeken en de tijd kunt nemen voor die mooie wegen.
Ik snap wat je bedoelt. Dat het beter is (zeker omdat we wellicht nog wel vaker gaan) om iedere keer 1 gebied goed te doen, in plaats van iedere keer door te veel gebieden en allemaal maar half. Maar de vriend van onze dochter gaat nu mee. Hij is nog nooit in Amerika geweest, en het is natuurlijk maar de vraag of ze samen al snel weer daar zullen komen. En wij blijven ze natuurlijk niet eindeloos meenemen :lol:
En daarom willen we daar ook wat rekening mee houden en hem ook een mooie variatie van gave plekken laten zien. Om (nagenoeg) alleen maar New Mexico of Oregon te doen in je eerste reis lijkt me best zonde.
Mrvanilla schreef:
Persoonlijk zou ik voor een variatie op route vier gaan
Welke variatie zou je aanbrengen?
Hans B schreef:Voor uitgebreider bezoek aan New Mexico zou je (goedkoop) kunnen vliegen op Phoenix.Je kunt dan in je rit ook zuid-Arizona (o.a. Tucson, Petrified Forest)en wellicht zuid-west Colorado (Durango, Mesa Verde) mee kunnen plannen.
Dankjewel voor deze tips! Ik ga het wat nader bekijken. En bedoel je dan dus een one-way van Phoenix naar Las Vegas?
Hans B
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Hans B »

moon29 schreef:
Hans B schreef:Voor uitgebreider bezoek aan New Mexico zou je (goedkoop) kunnen vliegen op Phoenix.Je kunt dan in je rit ook zuid-Arizona (o.a. Tucson, Petrified Forest)en wellicht zuid-west Colorado (Durango, Mesa Verde) mee kunnen plannen.
Dankjewel voor deze tips! Ik ga het wat nader bekijken. En bedoel je dan dus een one-way van Phoenix naar Las Vegas?
Nee, nee van Phoenix eerst naar het oosten (NM) en dan naar Las Vegas zou ik niet doen.
Dan Phoenix v.v. lijkt mij, tenzij je plenty tijd hebt, maar ik lees maar 21 dagen uit en thuis.
In 29x
1685
dagen en
151.800

1988 campervan
1998 en 2000 auto

Home is were we park it.
Tucson AZ
Mrvanilla
Moderator
Aantal x V.S. bezocht: 15

Bericht door Mrvanilla »

Welke variatie zou je aanbrengen?
Meer rust :wink:

Ik zou niet starten in Las Vegas als je het noordwesten wilt verkennen. Valley of Fire schrappen. Ik zou meer tijd voor Lake Tahoe vrijmaken, Columbia River Gorge toevoegen, Olympic NP toevoegen, misschien Redwood NP.

Maar goed, je geeft zelf aan vooral veel te willen zien, dus zoals gezegd: jouw route 4 kan ook.
Groetjes,
Daniel
moon29
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door moon29 »

Nog heel wat aan het puzzelen geweest de afgelopen weken.

En ik denk dat dit ook wel een hele mooie afwisselende route voor ons zou kunnen zijn.
Maar eigenlijk 2 dagen te lang.
Wat vinden jullie van onderstaande route en waar zouden we eventueel het beste 2 dagen weg kunnen snijden?

huis Denver
Denver Denver
Denver colorado springs
colorado springs colorado springs - garden of the gods, pikes peak
colorado springs great sand dunes
great sand dunes Gunnison - black canyon of the gunnison
Gunnison Montrose
Montrose Montrose
Montrose Aspen
Aspen Aspen
Aspen Moab - Hanging Lake, via 70 en 128
Moab Hanksville - Arches of Canyonlands
Hanksville Torrey - Cathedral Valley
Torrey escalante
Escalante Kanab
Kanab Kanab - coyotes butte en/of white pocket
Kanab North Rim
North Rim Springdale
Springdale Springdale - narrows
Springdale Springdale -observation point
Springdale Las Vegas
Las Vegas Las Vegas
Las Vegas huis
thuis
Felicitas
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Felicitas »

Ik zou in deze route een dag weghalen bij Denver en Montrose. De route vind ik mooi. Weinig tijd voor Moab (of ben je daar al eerder geweest). Misschien zou ik zelf Aspen direct na de Sand Dunes doen. Dan kan je de mooie Independence Pass nog meenemen en een bezoek aan het leuke plaatsje Leadville.
IngridZw
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 4

Bericht door IngridZw »

De volgorde Great Sand Dunes - Aspen - Montrose is logischer. Anders moet je weer een stuk terug rijden.
Voor de viewpoints in BCofG bij Montrose heb je niet zoveel tijd voor nodig. Zeker geen 2 volle dagen. Je zou dit eventueel ook nog op een ochtend kunnen bekijken en dan doorrijden via de schitterende Million Dollar Hgy naar Durango, met onderweg een stop in het westernstadje Silverton. En vanaf Durango, wat ook een leuke plaats is, naar Moab. Je zou dan zelfs nog Mesa Verde NP kunnen toevoegen wat op de route ligt.
Wij vonden Denver als stad persoonlijk niet echt interessant. Ik zou dan eerder kiezen voor een extra dag Moab.
2011: Zuidwesten
2015: Rondje Denver
2017: Zuidwesten
2018: Zuidelijke staten en Florida
moon29
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door moon29 »

Dank voor jullie reacties!
Denver zouden we idd een dag kunnen skippen. 3 van de 4 (voor onze schoonzoon is alles nieuw) zijn daar a en keer een volle dag geweest.
In Moab zijn we afgelopen jaar 3 nachten geweest. Dus is geen must maar komen er nu toch langs en vinden de plaats leuk en het leek ons leuk om iets van de omgeving aan onze schoonzoon te laten zien.

Van montrose had ik ergens gelezen dat veel mensen dat te kort inplannen, maar dat ga ik dan nog eens opzoeken en wellicht 1 nacht schrappen.

Ik vond de volgorde bij great sand Dunes - aspen idd lastig en ga dat opnieuw bekijken en omdraaien.

Ook jullie andere tips neem ik mee :thumbup:
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne »

Wij reden in 2013 van Great Sand Dunes naar de Black Canyon via de Million Dollar Hwy, maar met Aspen erbij lijkt een andere route inderdaad meer voor de hand te liggen. Wij vonden Leadville ook leuk (zie ons 2017-verslag). Voor de Black Canyon of the Gunnison hadden wij een halve dag en dat vonden we genoeg. Meer kan natuurlijk, dan doe je andere dingen, maar jullie hebben er nu twee volle dagen staan; dat lijkt me wel erg veel.

Marianne
IngridZw
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 4

Bericht door IngridZw »

Van Great Sand Dunes naar Aspen kan prima toch?. Is een rit van nog geen 300 km. Voor een hotel in de buurt van Aspen kun je eens kijken naar Snowmass Village waar de hotels veel voordeliger zijn.
2011: Zuidwesten
2015: Rondje Denver
2017: Zuidwesten
2018: Zuidelijke staten en Florida
moon29
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door moon29 »

Na met zijn vieren nog veel gelezen te hebben, hebben we een lijst gemaakt van zaken die we graag allemaal zouden willen doen:
Garden of the Gods, Pikes Peak
Leadville, Indepencence Pass
Maroon Bells, Crater Lake
hanging lake
Colorado National Monument
black canyon of the gunnison
U128
Chesler Park Trail incl Joint Trail
Cathedral Valley rijden (Capitol Reef)
Smokey Mountain Road
dag varen op Lake Powell
Edmaiers Secret (Big Water)
89a , zonsondergang North Rim GC
zonsopkomst North Rim GC
observation point (Zion)
narrows (Zion)
Yant Flat
Canaan Mountain / White Domes
Las Vegas

Dit is net te veel voor 3 weken vrees ik.
De bedoeling is om op de 22e dag weer thuis te komen. 1 dag meer zou te overwegen zijn.

Wat zouden jullie laten vervallen (in de maand juli, 2019)? Zelf denk ik dat we sws maar moeten kiezen tussen Yant Flat of Canaan Mountain/White Domes, maar wellicht kunnen we beter iets anders laten vervallen.

Las Vegas zouden we liever nog een dag langer doen. Het blijkt toch iedere keer maar weer dat het lastig is om keuzes te maken :wink:

De route heb ik sws wat aangepast omdat Great Sand Dunes er bijvoorbeeld nu uitvalt. En deze is 23 dagen, dus eigenlijk 1 meer dan onze voorkeur heeft.
huis naar Denver
Denver naar Colorado springs
colorado springs
colorado springs naar Aspen (snowmass village)
Aspen
Aspen naar Grand Junction
Grand Junction
Grand Junction naar Montrose
Montrose naar Moab
Moab
Moab naar Hanksville
Hanksville naar Torrey
Torrey naar Page
Page
Page
Page naar North Rim
North Rim naar Springdale
Springdale naar Springdale
Springdale naar Springdale
Springdale naar Las Vegas
Las Vegas
Las Vegas naar huis
thuis

Kunnen jullie me wellicht adviseren?

Groetjes,
Monique
gastxyz

Bericht door gastxyz »

01. reis naar Denver
02. Denver - Pikes Peak - Garden of the Gods - Colorado Springs
03. Colorado Springs - Leadville - Independence Pass - Aspen
04. Aspen - Maroon Bells - Hanging Lake - Grand Junction
05. Grand Junction - Colorado NM - UT-128 - Moab
06. Moab - Chesler Park - Moab
07. Moab - Goblin Valley - Capitol Reef - Torrey
08. Torrey - Cathedral Valley - Torrey
09. Torrey - UT-12 - Cottonwood Canyon Rd - Page
10. Page (Smokey mountain Rd)
11. Page (Lake Powell)
12. Page - Edmaiers Secret - Kanab
13. Kanab - Grand Canyon NR
14. Grand Canyon NR - Springdale
15. Springdale (Observation Point)
16. Springdale - Narrows - Hurricane / La Verkin
17. Hurricane - White Domes - Hurricane
18. Hurricane - Yant Flat - Las Vegas
19. Las Vegas
20. Las Vegas - Thuis
21. Thuis
22.
23.

Dit is het minimum, waarbij Black Canyon ot Gunnisson eruit gesloopt heb. Die krijg ik er niet tussen. Toch het minste natuurverschijnsel dat je deze vakantie gaat zien ;-)
Crater Lake heb ik er ook uit gehaald, dat ligt in Noord Californie.
Je zou kunnen overwegen Chesler Park vanuit Monticello te doen. Goedkoper en veel minder autorijden.
Je zou Dag 12 kunnen doorrijden naar de North Rim. De dagen zijn nog vrij lang. Maar 't zou teveel voor mij iig zijn qua energie.
Overnachting zo dicht mogelijk bij White Domes.

Dus nog 2 dagen over. Dagje Colorado Springs, zodat je wat kan spelen met wanneer je wat daar doet + dagje Moab? Of toch extra dag Las Vegas?
Trails
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 19
Contacteer:

Bericht door Trails »

Black Canyon of the Gunnisson het minste natuurverschijnsel dat je deze vakantie gaat zien?????
Wij vonden het een van de mooiste parken die we vorig jaar hebben bezocht!!!
Lekker rustig en zó apart. We vonden het mooier dan menig "groot en bekend" park.
Hier onze dag in dit park: http://www.schoutenjanssen.nl/nl/westen ... 20okt.html
Harry
Amerika-expert
Partner van: jaha
Aantal x V.S. bezocht: 26
Contacteer:

Bericht door Harry »

Hier nog een fan van Black canyon of the Gunnisson, we hadden er weinig van verwacht, maar vonden het prachtig. :D
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne »

Ik vind het voorstel van Arno mooi; voor mij zou ook the Black Canyon of the Gunnison als eerste afvallen in deze route. Het is er niet voor niets zo rustig. :wink: Nee, grapje, smaken verschillen natuurlijk. Maar het ligt wat minder handig op de route.
Ik ben dan wel benieuwd wat voor de BCotG liefhebbers in de route van Monique af zou vallen.

Deze Crater Lake is bij de Maroon Bells. In Aspen zou 1 nacht voldoende kunnen zijn. Wij hadden vorig jaar 1 nacht in Snowmass Village.
En voor Colorado Springs zou 1 nacht ook wel voldoende kunnen zijn.
Met iets andere overnachtingsplaatsen zou je op het stuk van Aspen naar Moab toch wel zowel de Black Canyon als Grand Junction mee kunnen nemen denk ik.

Marianne
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer