Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 6

Hier kun je alles bedicussiëren over vervoer in en naar Amerika: vliegtickets, auto- en camperhuur, en openbaar vervoer.
roelb
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 25

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 6

Bericht door roelb »

MattRob schreef: Overigens helaas geen huisjes, het is Delta, zou wel leuk zijn :mrgreen: !
Ach, goed in de gaten houden of er een schedule change voorbij komt van 1 uur of meer. En als er een alternatieve route is met een KL vlucht (al zul je dan wel via ATL, JFK of MIA moeten vliegen denk ik) dan kun je gratis wijzigen. In economy vlieg ik liever DL dan KL (dat heeft ook te maken met status en daardoor gratis upgrades), maar in business is het echt andersom. Upgraden kan dan toch niet meer, en een KL vlucht voorin voelt toch altijd als "thuis" komen. De huisjes wegen ook mee in de beslissing :-) Tot slot zijn de KL lie-flats seats iets langer dan bij de meeste andere airlines (meer dan 2 meter, terwijl het vaak 1.90 oid is). Maar goed, dat zal alleen voor lange mensen een argument zijn.
SuzieQ
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 4

Bericht door SuzieQ »

Echt. Er komt een tijd dat wij ook huisjes gaan sparen!
Suzie

2023- Alaska cruise & Oregon
2020- Oregon & Washington *Geannuleerd *
2019- Noord-Zuidwesten
2018- Florida
2017- Zuidwesten
2016- Zuidwesten
MattRob
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 65
Contacteer:

Bericht door MattRob »

Hahaha Suzie, vind ik de goede instelling !!
roelb schreef: Ach, goed in de gaten houden of er een schedule change voorbij komt van 1 uur of meer. En als er een alternatieve route is met een KL vlucht (al zul je dan wel via ATL, JFK of MIA moeten vliegen denk ik) dan kun je gratis wijzigen. In economy vlieg ik liever DL dan KL (dat heeft ook te maken met status en daardoor gratis upgrades), maar in business is het echt andersom. Upgraden kan dan toch niet meer, en een KL vlucht voorin voelt toch altijd als "thuis" komen. De huisjes wegen ook mee in de beslissing :-) Tot slot zijn de KL lie-flats seats iets langer dan bij de meeste andere airlines (meer dan 2 meter, terwijl het vaak 1.90 oid is). Maar goed, dat zal alleen voor lange mensen een argument zijn.
Ik zou inderdaad ook liever KLM vliegen, en in het verleden (zakelijk) alles mee gevlogen (en dus ook al leuke verzameling), maar tegenwoordig woon ik in het zuiden van het land, dus is Dusseldorf (of eventueel Brussel) mijn standaard uitvalsbasis; en dat betekent toch vooral Delta vluchten richting de US ! Maar klagen doen we niet ;-) ! En we vliegen in de zomer en in november, naar ons eigen huis in Florida. We moeten voor onze toekomstige huurders het een beetje onderhouden natuurlijk :mrgreen: :mrgreen:
Blog over aankoop villa Florida nov 2017: http://www.mattrob.nl/CaRo/VillaOrlandoNov2017
Al onze USA reizen: http://www.mattrob.nl
roelb
Amerika-expert

Bericht door roelb »

Voor de meeste bestemming heb je vanaf DUS ook wel een goede route via AMS met een KL vlucht op het intercontinentale stuk, vaak ook direct terwijl je vanaf DUS altijd via ATL vliegt.
dejong89
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 13

Bericht door dejong89 »

wij kunnen voor onze vlucht van Frankfurt naar Tampa voor 80 euro totaal,enkele reis, upgraden naar Premium economy. Is dit met Lufthansa een beetje de moeite waard? Vind de prijs best meevallen .
https://jiltkrista89.wordpress.com/
https://www.polarsteps.com/Jdejong89
Amerika-expert
Partner van: jaha
Aantal x V.S. bezocht: 26
Contacteer:

Bericht door Harry »

Dat is zeer de moeite waard, je vliegt met een A340-300, sowieso al een fijn toestel. Bij Lufthansa krijg je in premium niet alleen meer beenruimte, maar ook meer breedte, er staan maar 7 stoelen op een rij i.p.v. 8, erg prettig.
noname4
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 3

aanpassing vluchtschema

Bericht door noname4 »

Ik kreeg vandaag email van schipholtickets dat ons vluchtschema is gewijzigd. Nu opeens is er in Philadelphia 4,5 uur overstaptijd ipv ruim 2 uur. Mag dat zo maar dwz moet ik hiermee altijd akkoord gaan of kan ikzelf nog iets doen hiertegen?

Nu komen we ook pas in de avond in Las Vegas aan en ik had voor het donker in mijn hotel willen zijn dus ik baal enorm.
roelb
Amerika-expert

Bericht door roelb »

Ja, dat mag en is vrij normaal. Ingeplande vluchten veranderen nog wel eens van tijdstip. Dat kan een wijziging zijn omdat er handmatig geschoven is met de planning, maar het kan ook het gevolg zijn van een herberekening van reistijd op basis van seizoenen/weertypes.

Als door zo'n wijziging een connectie opeens niet meer haalbaar is zal het systeem van de airline automatisch een nieuwe route plannen, die wel voldoet aan alle eisen. Als je het niet eens bent met het nieuwe voorstel kun je bij de meeste airlines kostenloos wijzigen, of zelfs annuleren. Maar daar zijn per airline andere voorwaarden aan verbonden, dus de vraag is allereerst: welke airline. Om te kijken of er ook een alternatief beschikbaar is kun je misschien ook even de datum, vertrek- en aankomstluchthaven melden, anders blijft het ook maar gissen.

Dan heb je vervolgens nog de situatie dat je niet direct bij de airline je tickets hebt gekocht, maar via een travel agent, in dit geval schipholtickets. Dat betekent dat je niet terecht kunt bij de airline, maar alle wijzigingen aan je ticket zullen door die travel agent moeten worden uitgevoerd. Je bent dus ook afhankelijk van de medewerking van de travel agent, in jouw geval schipholtickets.
Division
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 11

Bericht door Division »

Schipholtickets bellen, vragen naar de reden van wijziging en dat checken bij de luchtvaartmaatschappij. Ik heb het ook weleens met ze meegemaakt dat een vlucht maanden voor vertrek uit het systeem was gehaald 'vanwege technische redenen'. Schipholtickets voert dan automatisch die wijziging door en geeft een nieuw ticket met nieuwe vluchten uit. Navraag bij Swiss leerde dat de vlucht gewoon doorgaat en binnen een uur zat ik weer op mijn 'oude schema'.
Afbeelding
winterpark
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 50

Bericht door winterpark »

Kijk of je er nog een voordeeltje uit kunt slepen. Afgelopen oktober hadden wij de vluchten Amsterdam-Houston-Pensacola, oorspronkelijk overstap 1,5 uur, maar door een geschrapte vlucht werd de overstap opeens 6,5 uur. Wij hadden geboekt bij Cheaptickets.nl - boeken normaal ALTIJD bij de airline, maar het ticket was nu wel errug goedkoop.... - en zij boden ons aan dat we een dag eerder konden vliegen. Prima optie, want dat was eerst geloof ik duurder.
noname4
Amerikafan

Bericht door noname4 »

Hieronder de oude vlucht zoals geboekt en daarna de nieuwe vlucht.
oude en nieuwe vlucht.png
Het is me nu niet duidelijk waar ik nu moet checken of de oude vlucht nog wel bestaat. Doe ik dat bij Finnair of bij American Airlines?
winterpark
Amerikakenner

Je kunt ook ff kijken via flights.google.nl (en dan bij luchtvaartmaatschappijen 'Oneworld' selecteren). Als je op donderdag 12 juli vliegt, bestaat die vlucht via Philly met ruim 2 uur overstaptijd wel.
Ik zie wel een vergelijkbare vlucht via Dalles op 13 juli. Mischien is dat een optie die je kunt voorleggen aan schipholtickets?

Luchthaven Schiphol AMS
Reistijd: 10 u 40 m
14:00
Dallas/Fort Worth International Airport DFW
American
Economy
Boeing 777
AA 221
Overstap van 2 u 35 m
Dallas DFW
16:35
Dallas/Fort Worth International Airport DFW
Reistijd: 2 u 49 m
17:24
McCarran International Airport LAS
Division
Amerikakenner

Bericht door Division »

Finnair?

Ik zie hier gewoon AA-vluchtnummers dus ik zou AA bellen. Het nummer is 0900-0401666, €1,00 per gesprek, plus standaardbelkosten, maar aangezien dat niet mag zou ik ze via Twitter eens benaderen: https://twitter.com/americanair

Ik zie de vlucht niet meer op de AA-website. Dat kan tijdelijk zijn, maar dat zou ik dus navragen.
Afbeelding
roelb
Amerika-expert

Bericht door roelb »

Airline bellen heeft geen zin als het geboekt is via een travel agent. De travel agent is de enige die het ticket kan wijzigen tot het moment dat je ingecheckt bent voor het eerste segment.
winterpark
Amerikakenner

Precies, daarom dus: bel schipholtickets, vraag naar een alternatief en zorg dat je zelf een alternatief kunt voorstellen (dus zoals ik al noemde: bijv die vlucht via Dallas waarbij je ook vroeg aan bent in Vegas)
noname4
Amerikafan

Bericht door noname4 »

Ik heb AA benaderd via Twitter (dank voor de suggestie) en hun reactie was:
Yes, the flight at 3:45p is no longer operating.

Morgen maar eens Schipholtickets bellen en hopen op een medewerker die mee wil denken en open staat voor andere opties. Die vlucht via Dallas is idd erg gunstig.
Division
Amerikakenner

Bericht door Division »

roelb schreef:Airline bellen heeft geen zin als het geboekt is via een travel agent. De travel agent is de enige die het ticket kan wijzigen tot het moment dat je ingecheckt bent voor het eerste segment.
Gaat niet om het wijzigen. Gaat om de informatie die je krijgt en of die klopt. Die klopt bij Schipholtickets niet altijd.
Afbeelding
roelb
Amerika-expert

Bericht door roelb »

Je alternatief kun je zelf zoeken op flights.google.com. Eerst bepalen wat je wilt, daarna bellen met een concreet verzoek wat je precies gewijzigd wilt hebben.

Wat je mag vragen is: andere route uitgevoerd door dezelfde airline of codeshare, zelfde dag of een dag eerder of later. Als er geen alternatief is op eigen vluchten of codeshare dan eventueel andere vluchten binnen oneworld, maar daarvoor zal de travel agent moeten escaleren naar de airline.

Bepaal eerst bij welke airline je gebt geboekt. Dwz: wat zijn de eerste drie cijfers van het ticketnummer? 001 is American Airlines.

Maar belangrijk: bepaal eerst precies wat je wilt, houd die vluchtnummers en tijden bij de hand en ga pas daarna bellen. En je vraag is dan heel simpel: je zag een schedule change voorbij komen in je reservering waardoor je niet op tijd op je bestemming zult zijn. Daarom wil je dat wijzigen in vlucht x en y zodat je er wel op tijd bent. Meer niet.
noname4
Amerikafan

Bericht door noname4 »

Nou ik heb het geprobeerd en schipholtickets medewerker zette me telkens in de wacht om navraag te kunnen doen, maar omboeken naar de Dallas vlucht kon niet omdat het een ander traject is dan oorspronkelijk geboekt via Philadelphia

Mijn oorspronkelijke vluchten bestaan trouwens ook niet meer inmiddels op 12 juli dus dat kon ook niet. Ik had geen recht op een andere vlucht werd me gezegd omdat vluchtschema wijzigingen er nu gewoon bij horen (zei die mevrouw van schipholtickets).

Omdat de vlucht AMS-PHL door Finnair wordt uitgevoerd zou ik daar moeten zijn, maar ik weet niet of het zin heeft om Finnair nog te bellen.
winterpark
Amerikakenner

Die zullen je ook weer naar de broker (=Schipholtickets) doorverwijzen, ben ik bang.
Is het een idee om bij Schipholtickets te vragen of jullie een dag later kunnen terugvliegen?
Gesloten
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer