Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
FBI rondleiding Washington
FBI rondleiding Washington
Ik zie op de FBI site dat ze rondleidingen aanbieden in het J. Edgar Hoover building. Zijn er mensen die hier ervaring mee hebben en iets kunnen vertellen of dit de moeite is?
-
- Amerika-expert
Re: FBI rondleiding Washington
Ik heb dat jaren geleden gedaan (1971). Toen kwam je niet alleen langs de verschillende laboratoria en kantoortjes, maar we werden ook meegenomen naar de kelder. Waar een James Bond-achtige man even liet zien welke vuurwapens de FBI gebruikte. Inclusief een "Tommy Gun" (die met zo'n rond magazijn, Al Capone stijl). "Die dingen zijn wat oud," zei de man, "maar ze werken nog prima. Kijk maar." En ratelde er kort op los.
Ik betwijfel dat ze dat soort demonstraties nog steeds doen, maar het is natuurlijk wel leuk om gewoon eens rond te kijken in dat gebouw. Ze zullen waarschijnlijk nog wel een paar tentoonstellinkjes hebben over hun grootste successen, met de missers zullen ze nog steeds niet zo te koop lopen. Plus je kunt daar ongetwijfeld officiele petjes en T-shirts kopen. Niet die floddertjes die je bij de kraampjes op straat koopt.
Ik betwijfel dat ze dat soort demonstraties nog steeds doen, maar het is natuurlijk wel leuk om gewoon eens rond te kijken in dat gebouw. Ze zullen waarschijnlijk nog wel een paar tentoonstellinkjes hebben over hun grootste successen, met de missers zullen ze nog steeds niet zo te koop lopen. Plus je kunt daar ongetwijfeld officiele petjes en T-shirts kopen. Niet die floddertjes die je bij de kraampjes op straat koopt.
Nog 1 keer verhuisd, naar Philadelphia.
-
- Amerika-ontdekker
- Aantal x V.S. bezocht: 5
- Contacteer:
Even Petra raadplegen. http://forum.allesamerika.com/viewtopic ... 85#p687677
-
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 28
Er is een "education center" welke open staat voor publiek bezoek. Je moet evenwel een aanvraag indienen via een "Congressional office". Er is zowiezo een background check e.d. en of dit voor buitenlanders überhaupt mogelijk is betwijfel ik.
Zuidwesten: 95/96/96/97/98/99/05/06/10/14/15/16/19/20/22/23
Texas: 97/08
Florida: 98/24
Noordoosten: 01/03/04/09/12/13/15/17/18/20
Midwesten: 02
South: 07/11
- Petra/VS
- Medebeheerder
- Contacteer:
http://www.fbi.gov/contact-us/fbi-headq ... ion_center
Er staat nergens dat het "publiek" Amerikaans moet zijn. Ik zou proberen het via een congressman aan te vragen en zien wat er gebeurt. Laat ons weten wat je te horen krijgt
. Overigens kan ik, als je geinteresseerd bent in de geschiedenis van de criminaliteit e.d. in de VS, het Crime and Punishment Museum op 7th Street van harte aanraden.
Er staat nergens dat het "publiek" Amerikaans moet zijn. Ik zou proberen het via een congressman aan te vragen en zien wat er gebeurt. Laat ons weten wat je te horen krijgt

Boek hier uw Nederlandstalige rondleidingen in en rond Washington DC
Dagboek over ons leven in de VS(reisverslagen rechtse kolom)
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
Dagboek over ons leven in de VS(reisverslagen rechtse kolom)
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
Bedankt voor de tip. Dan ga ik dit proberen via dezelfde persoon als waar we ook de Whitehouse tour (onder voorbehoud) geregeld hebben.Petra/VS schreef:http://www.fbi.gov/contact-us/fbi-headq ... ion_center
Er staat nergens dat het "publiek" Amerikaans moet zijn. Ik zou proberen het via een congressman aan te vragen en zien wat er gebeurt. Laat ons weten wat je te horen krijgt. Overigens kan ik, als je geinteresseerd bent in de geschiedenis van de criminaliteit e.d. in de VS, het Crime and Punishment Museum op 7th Street van harte aanraden.
-
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 28
Ik sluit het niet uit, maar ik heb mijn twijfels. Hoe kan men bvb je geschiedenis gaan natrekken op basis van je "Social security nummer" ?
Ik hoop dat we uiteindelijk feedback krijgen of het al dan niet is gelukt.
Ik hoop dat we uiteindelijk feedback krijgen of het al dan niet is gelukt.
Zuidwesten: 95/96/96/97/98/99/05/06/10/14/15/16/19/20/22/23
-
- Amerika-expert
Hoop wel dat de tour beter is dan het Engels in het bericht waar Petra naar verwees!
Nog 1 keer verhuisd, naar Philadelphia.
-
- Amerika-ontdekker
- Aantal x V.S. bezocht: 7
Ik vraag me af of inmiddels iemand meer weet of er mogelijkheden zijn om als Nederlander de FBI te bezoeken?
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 6 Reacties
- 2776 Weergaves
-
Laatste bericht door ldjzaal
-
- 7 Reacties