Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 6

Hier kun je alles bedicussiëren over vervoer in en naar Amerika: vliegtickets, auto- en camperhuur, en openbaar vervoer.
harryh
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 69

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 6

Bericht door harryh »

Wij vlogen afgelopen zomer terug van Hawaii via IAD naar AMS, die laatste vlucht was ook met een 767-300 en dat viel erg mee, was een nieuwere versie. Voor foto's zie https://seatguru.com/photos/view.php?sg ... fig_id=766. 777-200 heb ik bij United nog niet mee gevlogen.
Annet1992
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 0

Bericht door Annet1992 »

Wij vliegen in september ook met een 767-300,van american airlines. Is erg oud volgens mij, mini tvs hangen aan het plafond haha. Ik ben heel bang om te vliegen en dat we dan met zon oud toestel gaan stelt me niet gerust:p maar heb hier al gehoord dat de leeftijd van een vliegtuig niks te maken heeft met de veiligheid.. Alleen qua entertainment is het slecht:p
sanook
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 6

Bericht door sanook »

ina schreef:Wij vliegen met United naar Chicago met een 767-300 Is dit een oude dame onder de United vliegtuigen of valt het mee?
Terug vanaf Houston met een 777-200, what about that one :roll:
Dat kun je checken op www.seatguru.com mbv vluchtnummer en vlucht datum ?
ina
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 16
Contacteer:

Bericht door ina »

Heb ik gedaan maar je ziet zoveel verschillende reviews daar en bij seatguru zelf staat volgens mij niet of het een oude is?
ina
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door ina »

harryh schreef:Wij vlogen afgelopen zomer terug van Hawaii via IAD naar AMS, die laatste vlucht was ook met een 767-300 en dat viel erg mee, was een nieuwere versie. Voor foto's zie https://seatguru.com/photos/view.php?sg ... fig_id=766. 777-200 heb ik bij United nog niet mee gevlogen.
Dat ziet er prima uit :thumbup: was dat ook met 3-2-3 neem aan van wel.
mtl
Amerika-expert

Bericht door mtl »

Ik maak er in ieder geval op uit dat het een hopeloos verouderd toestel is. De rest kan je dan zelf invullen.
ina
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door ina »

Ben ik ook een beetje bang voor :wink:
roelb
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 25

Bericht door roelb »

De leeftijd van een toestel of een model heeft niets te maken met de inrichting en het entertainment. Sommige airlines kiezen er voor om een toestel na X jaar van een nieuw interieur te voorzien, andere kiezen er voor om ze dan te verkopen, en weer andere airlines blijven doorvliegen met een verouderd interieur.

En vergeet ook niet dat nieuwere toestellen vaak een hogere seat-density hebben, met vaak smallere stoelen. Ik denk aan de vreselijke 3-3-3 indeling in een 787 bijvoorbeeld.
sanook
Amerika-expert

Bericht door sanook »

of de 3-4-3 in een 777
sanook
Amerika-expert

Bericht door sanook »

ina schreef:Heb ik gedaan maar je ziet zoveel verschillende reviews daar en bij seatguru zelf staat volgens mij niet of het een oude is?
vaak is er toch wel vermeld of je een eigen schermpje hebt of niet (onder in-flight amenities)
ina
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door ina »

Er staat bij dat het afhankelijk is van het vliegtuig maar bij de meeste foto's die ik zie zit er wel een, dus denk het haast wel, alleen staat bij de reviews dat het slecht beeld is en dat iedereen de gordijntjes dicht moet doen om iets te kunnen zien. Dit heb ik trouwens ook wel bij KLM gehad. Lufthansa daarentegen had wel heel duidelijke schermpjes dus zal er van afhangen wanneer het vliegtuig geupdate/grade is. We zijn ook eens door vertraging van Lufthansa naar United gegaan(balen) op een terugvlucht vanaf Washington en dat was uiteindelijk echt een heel mooi vliegtuig, wel met 3-4-3. We zullen het zien, zolang we maar naar de ander kant komen en liefst een beetje op tijd :)
MattRob
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 65
Contacteer:

Bericht door MattRob »

ina schreef:Wij vliegen met United naar Chicago met een 767-300 Is dit een oude dame onder de United vliegtuigen of valt het mee?
Terug vanaf Houston met een 777-200, what about that one :roll:
Er is al een en ander gezegd, maar mijn kennis hiervan: Chicago is eigenlijk altijd oud, er zijn wel al enkele nieuwere toestellen, maar over algemeen heb je de oude toestellen ... Van te voren weet je dat eigenlijk niet. Dit is enige route waarop nog First Class verkocht wordt door United. Zit je in toestel met First Class, dan is het een oud toestel ... Dus ja, echte oude dame. De routes over EWR (Newark) en IAD (Washington) zijn altijd nieuwe toestellen (ook allemaal 767-300); dat is echt prima. Dus misschien kan je nog ergens wat regelen als je ze belt ;-) !

De 777-200 via Houston zijn altijd prima. Ook daar heb je wel verschil, de nieuwere hebben mooie nieuwe leren bekleding, de oudere stof. Maar altijd prima schermpjes, eigenlijk altijd wel prima. Ik denk zo 50 / 50 kans !
Blog over aankoop villa Florida nov 2017: http://www.mattrob.nl/CaRo/VillaOrlandoNov2017
Al onze USA reizen: http://www.mattrob.nl
harryh
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 69

Bericht door harryh »

ina schreef:Dat ziet er prima uit :thumbup: was dat ook met 3-2-3 neem aan van wel.
Yep 3-2-3, ik twijfelde wel wat toen ik boekte maar voor ruim 500,- pp naar Hawaii met z'n vieren half juli gingen we het wel zien. Deze 767 viel erg mee, was inderdaad de moderne versie met leer, behoorlijke persoonlijke schermen etc. Maar was vanaf Washington, niet Chicago.
:offtopic:
Zou zo weer met United boeken, ik vlieg vaak zakelijk naar de USA met Delta, dit viel erg mee. Op de heenweg vertraging en laat op LAX geland voor de overstap naar HNL. Keurig netjes door iemand bij de gate opgevangen en snel door immigrations geloodst, in minder dan 30min onze overstap naar HNL gehaald.
sanook
Amerika-expert

Bericht door sanook »

MattRob schreef: Er is al een en ander gezegd, maar mijn kennis hiervan: Chicago is eigenlijk altijd oud
Op flightradar24.com kun je zien welk toestel(len) er de laatste dagen ingezet is/zijn voor jouw vlucht, met registratie nummer erbij dus dan kun je de rest er wel bij googlen. Maar dat is geen garantie voor toekomstige vluchten natuurlijk.
MattRob
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door MattRob »

Op flightradar24.com kun je zien welk toestel(len) er de laatste dagen ingezet is/zijn voor jouw vlucht, met registratie nummer erbij dus dan kun je de rest er wel bij googlen. Maar dat is geen garantie voor toekomstige vluchten natuurlijk.
Klopt, je kunt een eind komen. Maar zeker weten is lastig ...
Blog over aankoop villa Florida nov 2017: http://www.mattrob.nl/CaRo/VillaOrlandoNov2017
Ing
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 19

Bericht door Ing »

Vorige week donderdag AMS - ORD gevlogen met dit vliegtuig, was echt een enorm oud bakbeest. Vliegtuig maakte veel herrie, stoelen waren niet zo comfortabel en het schermpje in de stoel was zo groot als een postzegel en zonder bediening (kanalen kon je kiezen, meer niet).
Voordeel: De 2-3-2 indeling is prettig voor mensen die samen reizen.

Dus nee, ik vond het niet meevallen. Oudste en slechtste vliegtuig waar ik in jaren mee heb gevlogen.

Vorig jaar vanuit Houston met United een stuk comfortabeler vliegtuig!
45 states done, 5 to go (HI, KS, NE, ND, IA)!
Coyote
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 32
Contacteer:

Bericht door Coyote »

In mei vlieg ik ook naar Chicago met United dus had me al voorbereid op een oud toestel.

Ach, wat films van Netflix downloaden en de iPad mee. Kom ik die 9 uur wel door. :P

Roland
Since 1982: 32 visits to the United States!

Lees mijn reisverhalen op www.rschotanus.com en FB.
MattRob
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door MattRob »

Ina, in de zomer zie ik dat het toestel naar Chicago geen First Class heeft, dus dat is goed nieuws als je dan vliegt. En Roland, kijk eens naar de indeling als je stoel gaat kiezen, zie je ook First Class in de indeling ? Dan is het een oude ... En anders, heb je wsl de vernieuwde !
ina
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door ina »

Wij vliegen 20 maart dus niet in de zomer, ik bereid me op het ergste voor dan valt het misschien mee :wink:
Er is trouwens Polaris first en Polaris business zag ik.
MattRob
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door MattRob »

Er is trouwens Polaris first
Oh, helaas ... Dan moet je uitgaan van het oude toestel idd ... :sadcry:
Gesloten
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer