Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Tijdzones
-
- Amerika-newbie
- Aantal x V.S. bezocht: 0
Tijdzones
Hoi allemaal,
Ik begrijp dat in Californie en Nevada 9 uur tijdsverschil is en in Arizona en Uthah 8 uur. Ik merk dat ik het lastig vind hoe dat dan in de praktijk werkt. Kan iemand mij vertellen wanneer ik de klok moet plussen en minnen? We gaan eind april dus het gaat om de zomertijd.
dag 1 x aankomst San Francisco
Dag 5 San Francisco - Yosemite
Dag 7 Yosemite - Fresno / SEKI
Dag 8 Fresno / SEKI - richting Death Valley (in de buurt overnachten)
Dag 9 Death Valley - Las Vegas
Dag 11 Las Vegas - Zion
Dag 12 Zion / Bryce
Dag 13 Zion / Bryce - Page
Dag 14 Page - Monument Valley
Dag 15 Monument Valley - Grand Canyon
Dag 17 Grand Canyon - Route 66 (waarschijnlijk Kingman of Needles)
Dag 18 Route 66 - San Diego
Dag 21 San Diego - Los Angeles
Dag 25 x naar huis
Alvast super bedankt,
Groetjes Kylie
Ik begrijp dat in Californie en Nevada 9 uur tijdsverschil is en in Arizona en Uthah 8 uur. Ik merk dat ik het lastig vind hoe dat dan in de praktijk werkt. Kan iemand mij vertellen wanneer ik de klok moet plussen en minnen? We gaan eind april dus het gaat om de zomertijd.
dag 1 x aankomst San Francisco
Dag 5 San Francisco - Yosemite
Dag 7 Yosemite - Fresno / SEKI
Dag 8 Fresno / SEKI - richting Death Valley (in de buurt overnachten)
Dag 9 Death Valley - Las Vegas
Dag 11 Las Vegas - Zion
Dag 12 Zion / Bryce
Dag 13 Zion / Bryce - Page
Dag 14 Page - Monument Valley
Dag 15 Monument Valley - Grand Canyon
Dag 17 Grand Canyon - Route 66 (waarschijnlijk Kingman of Needles)
Dag 18 Route 66 - San Diego
Dag 21 San Diego - Los Angeles
Dag 25 x naar huis
Alvast super bedankt,
Groetjes Kylie
Re: Tijdzones
Heb je een i-phone? Dan bij instellingen ergens de tijd op automatisch zetten, doet ie het vanzelf. En bij de klok/wekker kan je buj wereldklok verschillende steden kiezen en zie je zo hoe laat het waar is. Kies bv Amsterdam en de steden die je aandoet in de verschillende zones, heb je meteen een overzucht en geen gereken. Gemak dient de mens.
- jojostravelusa
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 15
- Contacteer:
En als je geen afspraken hebt, laat je het gewoon over je heen komen. Dan zie je ter plekke wel hoe laat het is 

- PSVwally
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 5
- Contacteer:
Dag 11 als je Utah binnengaat bij St George een uur later. Dag 13 bij Page een uur vroeger (let op, hier zit je op een tijdzonegrens en kan je telefoon soms de verkeerde tijd aangeven. Vanaf zeg Kanab rij je op de tijdzonegrens)
Dag 14 een uur extra (monument valley doet met dr tijdzone van utah mee)
Dag 15 een uur vroeger bij de grand canyon
Dag 14 een uur extra (monument valley doet met dr tijdzone van utah mee)
Dag 15 een uur vroeger bij de grand canyon
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Daar heeft Paul al rekening mee gehouden.eoms schreef:Let op, Arizona doet niet aan zomertijd.
Misschien niet gek om je route ook even voor te leggen in het betreffende forum? Ik zou Sequoia niet bezoeken tussen Yosemite en Fresno. Er is sowieso geen tijd voor Sequoia in jouw route.
Ik zie heel veel tijd voor de steden en maar weinig voor de parken.
Marianne
- ingrid14
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 15
Misschien wel handig:
http://www.timetemperature.com/tzus/time_zone.shtml
http://www.timeanddate.com/worldclock/converter.html (met converter)
Groetjes,
Ingrid
http://www.timetemperature.com/tzus/time_zone.shtml
http://www.timeanddate.com/worldclock/converter.html (met converter)
Groetjes,
Ingrid
Ingrid's Travels&Trails :
NO+Nova Scotia?, winters Lapland, Europe 20-21-22-23, NW+V.I. 18, Chicago-Seattle 17, Seattle-SF 16, AK 19+15+14, CA 13+10, AZ+UT 12, NW Denver+CO UT WY SD 11
Tips reizen met tieners: AK AZ CA CO ID NE NV SD UT WY
NO+Nova Scotia?, winters Lapland, Europe 20-21-22-23, NW+V.I. 18, Chicago-Seattle 17, Seattle-SF 16, AK 19+15+14, CA 13+10, AZ+UT 12, NW Denver+CO UT WY SD 11
Tips reizen met tieners: AK AZ CA CO ID NE NV SD UT WY
- Almere vak V
- Amerika-expert
Ken het probleem...
Wat mij het beste helpt is een horloge met Nederlandse tijd. En een telefoon die de lokale tijd aangeeft. Van dat schroeven aan je horloge word je horendol. En op een bepaald moment weet je echt niet meer of dat ding nou vooruit of achteruit moet. Bespaar je de moeite zou ik willen zeggen.
Wat mij het beste helpt is een horloge met Nederlandse tijd. En een telefoon die de lokale tijd aangeeft. Van dat schroeven aan je horloge word je horendol. En op een bepaald moment weet je echt niet meer of dat ding nou vooruit of achteruit moet. Bespaar je de moeite zou ik willen zeggen.
-
- Amerika-newbie
- Aantal x V.S. bezocht: 0
Bedankt allemaal voor jullie reacties, tips en de websites! Weer een puntje in de voorbereiding wat ik af kan vinken.

-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 5 Reacties
- 1048 Weergaves
-
Laatste bericht door pumi1000