Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Reis Fam Slomp: Een paar vragen.
-
- Amerika-ontdekker
- Aantal x V.S. bezocht: 1
Re: 2 weken voldoende voor Westkust?
Vliegen op Los Angeles is het goedkoopst wat ik kan vinden. De afstand van LA naar Las Vegas is volgens google maps ongeveer 3.5 uur rijden.
Van daar uit zouden we omhoog kunnen door een aantal natuurparken en via de kust terug.
Hoe is LA, is dat de moeite waard om een paar nachten door te brengen?
Van daar uit zouden we omhoog kunnen door een aantal natuurparken en via de kust terug.
Hoe is LA, is dat de moeite waard om een paar nachten door te brengen?
- PSVwally
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 5
- Contacteer:
Over LA ga je heel veel verschillende meningen vinden. Ik vind het een ondergewaardeerde stad, waar je echt zaken moet plannen omdat alles ver uit elkaar ligt. Maar velen vinden het druk (zeker het verkeer), grauw en ongezellig. Dus mijne inziens is het erg afhankelijk van wat je er wilt doen. Puur voor de walk of Fame/Hollywood heb je aan een paar uur wel genoeg. Wil je de kust, mulholland drive, griffith park en een attractiepark of filmstudio bezoeken dan zou ik minimaa 3 nachten nemen. Tussen LA en San diego heb je evt ook nog legoland ipv de bekende parken als Disney en Universal.
San Francisco zullen de meesten als een gezelligere en fijnere stad zien dan Los Angeles.
Je zou misschien LA - Grand Canyon - Page - Bryce - Zion - Las Vegas kunnen doen als je met auto of camper gaat.
San Francisco zullen de meesten als een gezelligere en fijnere stad zien dan Los Angeles.
Je zou misschien LA - Grand Canyon - Page - Bryce - Zion - Las Vegas kunnen doen als je met auto of camper gaat.
-
- Amerika-ontdekker
Wat (vooral mij
) mooi lijkt is om even door Beverly Hills, Hollywood en omgeving te rijden.
Ik heb geen idee of die studio's leuk zijn om naar toe te gaan...?
En om het reizen af te wisselen met relaxen, lijkt het ons mooi om af en toe ff naar het strand te gaan.
Als het langs de kust ongeveer 4 uur rijden is in totaal, kunnen we daar ongeveer 3 dagen voor uittrekken en dan relaxed elke dag een stukje rijden. Tussendoor een boottocht maken om walvissen/dolfijnen te zien.
En de rest van de vakantie, zeg 1.5 week voor Las Vegas en een paar parken.

Ik heb geen idee of die studio's leuk zijn om naar toe te gaan...?
En om het reizen af te wisselen met relaxen, lijkt het ons mooi om af en toe ff naar het strand te gaan.
Als het langs de kust ongeveer 4 uur rijden is in totaal, kunnen we daar ongeveer 3 dagen voor uittrekken en dan relaxed elke dag een stukje rijden. Tussendoor een boottocht maken om walvissen/dolfijnen te zien.
En de rest van de vakantie, zeg 1.5 week voor Las Vegas en een paar parken.
- PSVwally
- Amerika-expert
- Contacteer:
Zou je het dan niet beter omdraaien? Eerst 1.5e week reizen en dan nog een week relaxen langs de kust?
01 naar Las Vegas
02 Las Vegas
03 Las Vegas
04 Las Vegas - Zion
05 Zion
06 Zion - Bryce
07 Bryce - Page
08 Page - Grand Canyon
09 Grand Canyon - Lake Havasu City (ook een groot meer)
10 LHC - Joshua Tree NP - omgeving Palm Springs
11 omgeving PS - San Diego
12 San Diego
13 San Diego (seaworld en of zoo)
14 kust tussen San Diego en LA
15 kust tussen San Diego en LA
16 Hollywood bekijken (walk of fame - Beverly hills - mullholland drive - Griffith observatory)
17 LA - naar huis
18 aankomst thuis
Multicity hoeft niet persé (veel) duurder te zijn dan een retour. Maar het geeft je sowieso al een dag extra om je route net iets rustiger te maken natuurlijk. Tussen Vegas en LA heb je geen dropoffkosten en volgens mij is de spouse in beide staten altijd gratis als 2e bestuurder, dus ook daar geen extra kosten voor.
Hou wel rekening met de afstanden. Stel je gaat aan de stranden van Newport/Costa Mesa of Huntington zitten, dan is dat niet de beste plek om Hollywood uit te gaan verkennen. Ik heb het zelf na 3x LA nog nooit erg meegemaakt, maar de files in LA kunnen zeer irritant zijn. Hou er rekening mee dat je door een plek gaat waar heel Nederland woont op een oppervlakte van de gemeente Noord Brabant, Noord- en Zuid-Holland samen en dat iedereen met de auto gaat. In Vegas zou je ook nog zaken met de deucebus kunnen doen en de auto laten staan.
Ik ben in 2012 in April/Mei geweest en in 2013 in Mei en eigenlijk had ik steeds overal korte broeken weer. Alleen in Bryce was het zeiknat en de ochtend en avond bij de Grand Canyon waren erg fris.
01 naar Las Vegas
02 Las Vegas
03 Las Vegas
04 Las Vegas - Zion
05 Zion
06 Zion - Bryce
07 Bryce - Page
08 Page - Grand Canyon
09 Grand Canyon - Lake Havasu City (ook een groot meer)
10 LHC - Joshua Tree NP - omgeving Palm Springs
11 omgeving PS - San Diego
12 San Diego
13 San Diego (seaworld en of zoo)
14 kust tussen San Diego en LA
15 kust tussen San Diego en LA
16 Hollywood bekijken (walk of fame - Beverly hills - mullholland drive - Griffith observatory)
17 LA - naar huis
18 aankomst thuis
Multicity hoeft niet persé (veel) duurder te zijn dan een retour. Maar het geeft je sowieso al een dag extra om je route net iets rustiger te maken natuurlijk. Tussen Vegas en LA heb je geen dropoffkosten en volgens mij is de spouse in beide staten altijd gratis als 2e bestuurder, dus ook daar geen extra kosten voor.
Hou wel rekening met de afstanden. Stel je gaat aan de stranden van Newport/Costa Mesa of Huntington zitten, dan is dat niet de beste plek om Hollywood uit te gaan verkennen. Ik heb het zelf na 3x LA nog nooit erg meegemaakt, maar de files in LA kunnen zeer irritant zijn. Hou er rekening mee dat je door een plek gaat waar heel Nederland woont op een oppervlakte van de gemeente Noord Brabant, Noord- en Zuid-Holland samen en dat iedereen met de auto gaat. In Vegas zou je ook nog zaken met de deucebus kunnen doen en de auto laten staan.
Ik ben in 2012 in April/Mei geweest en in 2013 in Mei en eigenlijk had ik steeds overal korte broeken weer. Alleen in Bryce was het zeiknat en de ochtend en avond bij de Grand Canyon waren erg fris.
-
- Amerika-ontdekker
Hey Psv Wally, we gaan deze route zeker even bekijken.
Ik ben nog niet thuis in alle termijn, maar wat bedoel je met dropoffkosten en spouse?
Ik ben nog niet thuis in alle termijn, maar wat bedoel je met dropoffkosten en spouse?

- PSVwally
- Amerika-expert
- Contacteer:
Als je beide wilt rijden betaal je niet een 2e bestuurder.
Dropoffkosten worden gerekend als je de auto op de ene plek ophaald en in een andere stad inleverd. Stel je zou van New York naar LA rijden dan heb je dropoffkosten. Op de vliegvelden tussen Californië, Arizona en Nevada is dit niet van toepassing
Dropoffkosten worden gerekend als je de auto op de ene plek ophaald en in een andere stad inleverd. Stel je zou van New York naar LA rijden dan heb je dropoffkosten. Op de vliegvelden tussen Californië, Arizona en Nevada is dit niet van toepassing
Dropoff kosten zijn de extra kosten die je betaalt als je je auto huurt in de ene plaats en hem op een andere plaats inlevert. Tussen Las Vegas en Los Angeles heb je die kosten niet.
Over de definitie van "spouce" verschillen de meningen hier nog wel eens. Maar over het algemeen kun je stellen dat in zowel Nevada als California de partner gratis als 2e bestuurder kan worden geregistreerd.
Wij zijn overigens 2 weken geleden terug gekomen van 3 weken USA. Daarvan hebben we 18 dagen in California doorgebracht. En nog vonden we die 18 dagen te weinig
Zelf ben ik meer een SoCa girl (South California). Zes nachten Greater LA (Ventura-Malibu-Santa Monica-Downtown LA-Universal Studios & 2 dagen Disney bezocht) en twee nachten San Diego waren wat mij betreft nog te weinig. Daarentegen heb ik niet heel veel met SF. Maar dat is echt een persoonlijke smaak.
Over de definitie van "spouce" verschillen de meningen hier nog wel eens. Maar over het algemeen kun je stellen dat in zowel Nevada als California de partner gratis als 2e bestuurder kan worden geregistreerd.
Wij zijn overigens 2 weken geleden terug gekomen van 3 weken USA. Daarvan hebben we 18 dagen in California doorgebracht. En nog vonden we die 18 dagen te weinig

Dat klopt inderdaad, minder zelfs. Maar, de grote wildcard is hoe laat je bij LAX weg kunt rijden. Ik reed afgelopen vrijdag om 15.00u weg op LAX en was uiteindelijk pas om 20.15u de valley uit. Het was een grote chaos op de weg.Fam Slomp schreef:Vliegen op Los Angeles is het goedkoopst wat ik kan vinden. De afstand van LA naar Las Vegas is volgens google maps ongeveer 3.5 uur rijden.
-
- Amerika-ontdekker
Oh??? Is dat zo erg daar?
Maar zie geen andere oplossing.
Maar zie geen andere oplossing.
Ik kan je de san diego zoo echt aanraden. Heel mooi en alle inkomsten gaan naar de dieren. Verder hangt eea ook af wat voor auto je wil en wat je met eten doet. Dennys is hier favoriet.
Suzie
2023- Alaska cruise & Oregon
2020- Oregon & Washington *Geannuleerd *
2019- Noord-Zuidwesten
2018- Florida
2017- Zuidwesten
2016- Zuidwesten
2023- Alaska cruise & Oregon
2020- Oregon & Washington *Geannuleerd *
2019- Noord-Zuidwesten
2018- Florida
2017- Zuidwesten
2016- Zuidwesten
-
- Amerika-ontdekker
Reis Fam Slomp: nog 2 maandjes ... wat is jullie advies? Een paar vragen.
Hallo allemaal,
Eind april vliegen wij naar Los Angeles en we zijn dus druk met de voorbereidingen voor onze 2 weken California.
Aangezien het onze eerste familie reis is naar Amerika, hebben we een paar vragen. Onze kids zijn dan 8+bijna 10 jaar.
*We zijn er nog niet helemaal uit welke route we gaan rijden. Eerst naar San Fransisco en dan via de national parken terug. Of andersom?
Wat raden jullie aan?
* Ook twijfelen we erg over Universal Studio's. Ik vind de tickets namelijk erg duur. Wat zijn jullie ervaringen ermee? Wel of niet doen? En waar vind je goedkope tickets?
* We willen een boottocht maken om walvissen te spotten. Hebben jullie daar nog tips voor?
* Welke national parken raden jullie sowieso aan? Ik weet het, het is heel persoonlijk. Maar we hebben 'maar' 2 weken en willen sowieso naar San Fransisco en dan via parken terug.
* Extra advies is zeker welkom. We vliegen vanaf Dusseldorf met een tussenstop in Londen naar LA.
* Welk hotel raden jullie aan na aankomst in LA? We komen daar begin van de avond aan.
Groetjes!!!!
* Note mod (Marco):
Berichten over dezelfde route samengevoegd om overzicht te houden en dubbele antwoorden te voorkomen. Tevens topictitel aangepast.
Eind april vliegen wij naar Los Angeles en we zijn dus druk met de voorbereidingen voor onze 2 weken California.
Aangezien het onze eerste familie reis is naar Amerika, hebben we een paar vragen. Onze kids zijn dan 8+bijna 10 jaar.
*We zijn er nog niet helemaal uit welke route we gaan rijden. Eerst naar San Fransisco en dan via de national parken terug. Of andersom?
Wat raden jullie aan?
* Ook twijfelen we erg over Universal Studio's. Ik vind de tickets namelijk erg duur. Wat zijn jullie ervaringen ermee? Wel of niet doen? En waar vind je goedkope tickets?
* We willen een boottocht maken om walvissen te spotten. Hebben jullie daar nog tips voor?
* Welke national parken raden jullie sowieso aan? Ik weet het, het is heel persoonlijk. Maar we hebben 'maar' 2 weken en willen sowieso naar San Fransisco en dan via parken terug.
* Extra advies is zeker welkom. We vliegen vanaf Dusseldorf met een tussenstop in Londen naar LA.
* Welk hotel raden jullie aan na aankomst in LA? We komen daar begin van de avond aan.
Groetjes!!!!
* Note mod (Marco):
Berichten over dezelfde route samengevoegd om overzicht te houden en dubbele antwoorden te voorkomen. Tevens topictitel aangepast.
Fam Slomp schreef:Het idee is om te vliegen naar LA en van daaruit langs de kust omhoog te gaan. En dan ergens rechtsom via de parken weer terug. Weet niet precies hoe groot we het rondje kunnen maken om het op een relaxte manier te doen. Maar het moet wel een goede afwisseling hebben voor de kids. Dus niet dagelijks uren rijden.
Google Maps al een keer opengegooid met de plekken waar je heen wilt? Dan zie je toch heel duidelijk hoeveel uur het rijden zou zijn?(reken met een camper wel iets langer dan GM aangeeft met auto)
Hou er rekening mee dat eind april de Tioga pass vast nog niet open is en je dus niet via die weg door Yosemite heen kan, wegens sneeuwval.
- Hans B
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 25
- Contacteer:
Re: Reis Fam Slomp: Een paar vragen.
April is al heel snel.
Wat zijn de zekerheden: heb je al tickets, ben je er al uit wat betreft je route.
Wat zijn de zekerheden: heb je al tickets, ben je er al uit wat betreft je route.
In 29x
1685 dagen en
151.800 mile gereisd door Amerika
1988 campervan
1998 en 2000 auto
2001 tm 2004 Fleetwood Pace Arrow
2004 tm 2016 Fleetwood Bounder
2016 tm heden Fleetwood Discovery + Honda
Home is were we park it.
Tucson AZ
1685 dagen en
151.800 mile gereisd door Amerika
1988 campervan
1998 en 2000 auto
2001 tm 2004 Fleetwood Pace Arrow
2004 tm 2016 Fleetwood Bounder
2016 tm heden Fleetwood Discovery + Honda
Home is were we park it.
Tucson AZ
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Je bent wel wat laat inmiddels om nog iets uit te stippelen en te vast te leggen. In 2 weken kun je zoiets doen:
Dag 1 naar LA
Dag 2 LA
Dag 3 LA
Dag 4 LA - Pismo Beach
Dag 5 Pismo Beach - Monterey
Dag 6 Monterey - SF
Dag 7 SF
Dag 8 SF
Dag 9 SF - Yosemite
Dag 10 Yosemite
Dag 11 Yosemite - Sequoia
Dag 12 Sequoia
Dag 13 Sequoia - LA
Dag 14 LA
Of wil je ook naar Las Vegas? Death Valley is ook mooi. Je kunt ook het stuk naar SF vergeten en het wat oostelijker gaan zoeken.
Kijk voor de parken eens op www.ontdek-amerika.nl. En bekijk eens wat reisverslagen.
Marianne
Dag 1 naar LA
Dag 2 LA
Dag 3 LA
Dag 4 LA - Pismo Beach
Dag 6 Monterey - SF
Dag 7 SF
Dag 8 SF
Dag 9 SF - Yosemite
Dag 10 Yosemite
Dag 12 Sequoia
Dag 13 Sequoia - LA
Dag 14 LA
Of wil je ook naar Las Vegas? Death Valley is ook mooi. Je kunt ook het stuk naar SF vergeten en het wat oostelijker gaan zoeken.
Kijk voor de parken eens op www.ontdek-amerika.nl. En bekijk eens wat reisverslagen.
Marianne
Hans B: Familie Slomp heeft al tickets als ik voorgaande postings lees.
-
- Amerika-ontdekker
Laat?
We hebben inderdaad al tickets, die hebben we in augustus al geboekt. Huurauto is geregeld en nu kijken we welke route we willen.
Wat zijn jullie tips voor de eerste overnachting in LA? We willen iets wat heel dicht bij het vliegveld ligt.
We hebben inderdaad al tickets, die hebben we in augustus al geboekt. Huurauto is geregeld en nu kijken we welke route we willen.
Wat zijn jullie tips voor de eerste overnachting in LA? We willen iets wat heel dicht bij het vliegveld ligt.
Laatst gewijzigd door Fam Slomp op 16 feb 2018, 14:33, 1 keer totaal gewijzigd.
-
- Amerika-ontdekker
Dit spreekt me wel aan. Ik zag op tioga tours een soortgelijke route. Daar hebben ze San Diego ook erbij.Martin & Marianne schreef:Je bent wel wat laat inmiddels om nog iets uit te stippelen en te vast te leggen. In 2 weken kun je zoiets doen:
Dag 1 naar LA
Dag 2 LA
Dag 3 LA
Dag 4 LA - Pismo Beach
Dag 6 Monterey - SF
Dag 7 SF
Dag 8 SF
Dag 9 SF - Yosemite
Dag 10 Yosemite
Dag 12 Sequoia
Dag 13 Sequoia - LA
Dag 14 LA
Kijk voor de parken eens op http://www.ontdek-amerika.nl. En bekijk eens wat reisverslagen.
Marianne
Las Vegas lijkt ons ook heel mooi, maar een beetje te ver om in 2 weken er bij te doen. We willen namelijk sowieso naar SF.
Ik zou San Diego er zeker niet bij doen. Dat die op Tioga Tours er wel bijstaat zegt meer over het feit dat een 'reisbureau' graag een reis veel te vol zet.
-
- Amerika-ontdekker
Ik vind de reizen van reisbureaus ook veel te vol. Bij aankomst moet je de volgende dag alweer honderden kilometers rijden. Dat gaan wij sowieso niet doen. We willen een paar dagen in LA blijven voor Hollywood, Beverly Hills en misschien Universal Studio's (twijfel nog steeds). En daarna rustig richting SF.
San Diego lijkt ons wel heel mooi.
San Diego lijkt ons wel heel mooi.
-
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 4
San Diego vonden wij prachtig, eigenlijk mooier dan LA en een stuk rustiger. Maar als je naast de steden ook nog een paar parken wilt bezoeken heb je tijd tekort. Of je moet iets anders laten vallen.
2011: Zuidwesten
2015: Rondje Denver
2017: Zuidwesten
2018: Zuidelijke staten en Florida
2015: Rondje Denver
2017: Zuidwesten
2018: Zuidelijke staten en Florida
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht