Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Weer een route...

Voor algemene vragen over de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Plaats reactie
kostersm
Amerika-ontdekker

Weer een route...

Bericht door kostersm »

Allereerst mijn complimenten voor dit forum! Echt alles is hier te vinden, de ideale manier om een reis voor te bereiden! Ik ben zelf dus ook bezig met het plannen van onze reis die in september 2007 gaat plaatsvinden. Daar hoor ik graag jullie advies over! Hier komt ie:

1-9-2007 Zaterdag Amsterdam - San Francisco
2-9-2007 Zondag San Francisco
3-9-2007 Maandag San Francisco - Monterey
4-9-2007 Dinsdag Monterey
5-9-2007 Woensdag Monterey - Los Angeles
6-9-2007 Donderdag Los Angeles
7-9-2007 Vrijdag Los Angeles
8-9-2007 Zaterdag Los Angeles - Joshua Tree - Grand Canyon
9-9-2007 Zondag Grand Canyon
10-9-2007 Maandag Grand Canyon - Kayenta
11-9-2007 Dinsdag Kayenta-Moab
12-9-2007 Woensdag Moab - Bryce
13-9-2007 Donderdag Bryce-Zion
14-9-2007 Vrijdag Zion-Las Vegas
15-9-2007 Zaterdag Las Vegas
16-9-2007 Zondag Las Vegas via Death Valley naar Lone Pine
17-9-2007 Maandag Lone Pine - Yosemite
18-9-2007 Dinsdag Yosemite
19-9-2007 Woensdag Yosemite - San Francisco
20-9-2007 Donderdag San Francisco
21-9-2007 Vrijdag San Francisco - Amsterdam
22-9-2007 Zaterdag Amsterdam

Omdat wij fanatieke duikers zijn, willen we die dag in Monterey gebruiken om er 2 duiken te maken en het aquarium te bezoeken. Verder twijfel ik nog of we wel helemaal tot aan Moab moeten gaan. Het lijkt me heel mooi om de Arches te bezoeken, maar hierdoor maken we wel veel extra kilometers en hebben we een paar lange reisdagen, dus ik vraag me af of het de moeite waard is. Wat vinden jullie??
nieuwenoord
Amerika-expert
Partner van: Albert
Aantal x V.S. bezocht: 11
Contacteer:

Bericht door nieuwenoord »

Ik vind Moab geweldig, maar niet voor één dag. Naast Arches biedt Moab nog veel meer, waaronder Canyonlands National Park. Ik zou Moab deze reis laten schieten en me concentreren op de andere parken.

Na de eerste reis wil je toch een keer terug en dan neem je vaak meer de tijd voor allerlei dingen, zeker voor Moab! Wij waren er vorig jaar twee dagen en dat was té kort, wij hebben Arches niet eens gezien. Dit jaar gaan we dus minimaal drie dagen naar Moab.

Ik vind het stuk Monterey naar Los Angeles ook erg veel voor een dag trouwens, maar vooruit, het kan ...
Rob
Amerika-expert
Partner van: Annie
Aantal x V.S. bezocht: 27
Contacteer:

Bericht door Rob »

Kan je de route niet omdraaien, nu zit je in het weekend in de Grand Canyon (erg druk) en ook in het weekend in Las Vegas (erg duur).
Zoals Monique al aangaf voor Moab heb je veel te weinig tijd daar heb je 2 en nog beter 3 dagen voor nodig
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne »

Hallo,
Ik vind het een mooie route, maar ik vind ook een nacht Moab te weinig voor alle extra kilometers. Je kunt aan de kust nog wel een dag extra gebruiken, bv voor Hearst Castle. Ook een extra dag in Zion of Yosemite is zeker niet te veel.
Zelf zou ik er de voorkeur aan geven om in Death Valley te overnachten, en dan nog een overnachting vlak voor Yosemite. Je kunt dan ook nog Bodie bezoeken, dit is een prachtige ghost town.

Marianne
hekkie
Amerika-expert
Partner van: Jhek
Aantal x V.S. bezocht: 20
Contacteer:

Bericht door hekkie »

Als ik het zo bekijk, is het nog niet eens 1 dag in Moab, alleen maar een nacht.

Voor de volgende dag, de rit naar Bryce zul je ook vroeg uit de veren moeten om al het moois wat je op deze weg tegenkomt te kunnen zien. Dus weinig of geen tijd blijft er over om een park te bezoeken vanuit Moab.

Ik zou in ieder geval adviseren om hier 2 nachten in te plannen, zodat je een volle dag hebt om een combinatie te maken van een bezoek aan Arches en Canyonlands.

Lukt je dit niet om in te plannen, zou ik Moab overslaan en vanaf Kayente via de prachtige Mogi Dukway (SR 261) en de scenic US 95 via Hanksville naar Capitol Reef NP gaan en daar overnachten in bijv. Torrey. Je hebt de volgende dag dan ook wat meer tijd voor de mooiste route van Utah de SR 12 naar Bryce.

Marjan
Gr. Marjan

20 USA-reizen:
kostersm
Amerika-ontdekker

Bericht door kostersm »

Wow, bedankt voor jullie snelle en uitgebreide antwoorden, te gek! Ik had al zo'n voorgevoel dat het niet verstandig was om Moab in deze reis op te nemen, en dit wordt door jullie wel bevestigd. Jammer, maar helaas, we willen ook niet de hele vakantie alleen maar in de auto zitten en weinig tijd hebben om dingen te kunnen bekijken. Ik ga vanavond weer 's even puzzelen aan de route en kom hier bij jullie op terug!
kostersm
Amerika-ontdekker

Bericht door kostersm »

Rob schreef:Kan je de route niet omdraaien, nu zit je in het weekend in de Grand Canyon (erg druk) en ook in het weekend in Las Vegas (erg duur).
Zoals Monique al aangaf voor Moab heb je veel te weinig tijd daar heb je 2 en nog beter 3 dagen voor nodig
Dat zou op zich wel kunnen, maar ik had hem juist zo gepland dat we de kustroute SF-LA van noord naar zuid kunnen doen, omdat ik dacht dat dat het mooiste was. Of maakt dat niets uit?
Rob
Amerika-expert
Partner van: Annie
Aantal x V.S. bezocht: 27
Contacteer:

Bericht door Rob »

kostersm schreef:
Rob schreef:Kan je de route niet omdraaien, nu zit je in het weekend in de Grand Canyon (erg druk) en ook in het weekend in Las Vegas (erg duur).
Dat zou op zich wel kunnen, maar ik had hem juist zo gepland dat we de kustroute SF-LA van noord naar zuid kunnen doen, omdat ik dacht dat dat het mooiste was. Of maakt dat niets uit?
Is inderdaad mooier maar in het weekend in de GC en LV zitten zo ik proberen te vermijden.
Pete.Z
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Pete.Z »

kostersm schreef:
Nog een optie (en volgens mij de beste :wink: ):

denk er eens over om in Phoenix te starten,en in LA te eindigen.
Je zou dan Joshua Tree moeten missen,maar kan bv de Apache Trail en Montezuma's castle "doen", en vanaf de Grand Canyon je oorspronkelijke route (minus Moab dus) nemen.

Vaak is Phoenix nog de goedkoopste bestemming om te vliegen ook, en je betaald geen drop-off kosten voor de auto tussen Az. en Ca. (althans bij Alamo/National)
Yeehaw
Amerika-expert

Bericht door Yeehaw »

Ik rijd liever van zuid naar noord, dus van LA naar SF. Ik heb liever de zon in de rug bij scenic routes.
kostersm
Amerika-ontdekker

Bericht door kostersm »

Pete.Z schreef:
kostersm schreef: Dat zou op zich wel kunnen, maar ik had hem juist zo gepland dat we de kustroute SF-LA van noord naar zuid kunnen doen, omdat ik dacht dat dat het mooiste was. Of maakt dat niets uit?
Nog een optie (en volgens mij de beste :wink: ):

denk er eens over om in Phoenix te starten,en in LA te eindigen.
Je zou dan Joshua Tree moeten missen,maar kan bv de Apache Trail en Montezuma's castle "doen", en vanaf de Grand Canyon je oorspronkelijke route (minus Moab dus) nemen.

Vaak is Phoenix nog de goedkoopste bestemming om te vliegen ook, en je betaald geen drop-off kosten voor de auto tussen Az. en Ca. (althans bij Alamo/National)
De tickets zijn al geboekt, dus we zitten er al aan vast...
kostersm
Amerika-ontdekker

Bericht door kostersm »

Ik heb de route toch maar omgedraaid, omdat ik het wel met jullie eens ben dat het niet verstandig is om in de weekenden in LV en de GC te zitten. Hier en daar heb ik nog wat kleine aanpassingen gedaan, zoals:
- direct de volgende dag na aankomst in SF te vertrekken naar Yosemite (of is dat niet verstandig, gezien de jetlag? Hierdoor zitten we niet in het weekend in LV)
- Moab eruit te laten en via Page naar de Grand Canyon te gaan (helaas kunnen we hierdoor ook niet die route van Torrey naar Bryce doen, maar het is niet anders). Zien jullie nog mogelijkheden om Monument Valley op te nemen in deze route?
- extra stop tussen LA en SF in San Luis Obispo (of hebben jullie een beter idee?)

Komt ie weer:

1-9-2007 Zaterdag Amsterdam - San Francisco
2-9-2007 Zondag SF - Yosemite
3-9-2007 Maandag Yosemite
4-9-2007 Dinsdag Yosemite - Lone Pine
5-9-2007 Woensdag Lone Pine via Death Valley naar Las Vegas
6-9-2007 Donderdag Las Vegas
7-9-2007 Vrijdag Las Vegas - Zion
8-9-2007 Zaterdag Zion-Bryce
9-9-2007 Zondag Bryce - Page
10-9-2007 Maandag Page - Grand Canyon
11-9-2007 Dinsdag Grand Canyon
12-9-2007 Woensdag Grand Canyon - route 66 - Joshua Tree - LA
13-9-2007 Donderdag LA
14-9-2007 Vrijdag LA
15-9-2007 Zaterdag LA - San Luis Obispo
16-9-2007 Zondag San Luis Obispo - Monterey
17-9-2007 Maandag Monterey
18-9-2007 Dinsdag Monterey - SF
19-9-2007 Woensdag SF
20-9-2007 Donderdag SF
21-9-2007 Vrijdag San Francisco - Amsterdam
22-9-2007 Zaterdag Amsterdam
Yeehaw
Amerika-expert

Bericht door Yeehaw »

Hi
Wij hebben het nooit een probleem gevonden de volgende dag meteen te vertrekken. Hit the road!
Als je heel vroeg uit Page weggaat zou je Monument Valley eerst kunnen bezoeken en dan naar kunnen GCSR rijden.
In plaats van SLO zou ik Pismo Beach of Morro Bay verkiezen. Als je tegen het einde van je reis nog lekker wat wilt winkelen blijf dan in SLO.
Wellicht dat een dag minder LA je wat meer tijd geeft om ook Monument Valley te bezoeken. Ook GCSR naar LA via R66 en Joshua Tree is een erg lange dag.
Yeehaw
Marloes
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 4

Bericht door Marloes »

Vorig jaar hebben wij onze overnachtingen zo gedaan:

Bryce
Capitol Reef (torrey)
Monument Valley
Grand Canyon

Als je nog dagen over hebt, is het misschien een idee.
hekkie
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door hekkie »

kostersm schreef:-helaas kunnen we hierdoor ook niet die route van Torrey naar Bryce doen, maar het is niet anders). Zien jullie nog mogelijkheden om Monument Valley op te nemen in deze route?

Wellicht is dit een idee:
7/9 Las Vegas - route 66 - Grand Canyon
8/9 GC - MV
9/9 MV - moki Dugway - Torrey
10/9 Torrey - Bryce
11/9 Bryce - Zion
12/9 Zion - LA

Je maakt zo wat meer mijlen, hebt wat minder tijd voor de parken, maar hebt wel een prachtige route met Monument Valley en de scenic SR 12 en SR 95 erin.

Met zulke vakantie moet je toch steeds weer keuzes maken. Een probleem waar we allemaal mee worstelen...... :wink:

Marjan
Gr. Marjan

20 USA-reizen:
kostersm
Amerika-ontdekker

Bericht door kostersm »

We hebben de route inmiddels iets aangepast, een dagje minder LA omdat ik begreep dat deze stad ook prima in 1 dag te bezoeken is, en we bij nader inzien ook niet per se een of ander funpark hoeven te bezoeken. Hierdoor kunnen we de moki Dugway ook doen:

1-9-2007 Amsterdam - San Francisco
2-9-2007 SF - Yosemite
3-9-2007 Yosemite
4-9-2007 Yosemite - Lone Pine
5-9-2007 Lone Pine via Death Valley naar Las Vegas
6-9-2007 Las Vegas
7-9-2007 Las Vegas - Zion
8-9-2007 Zion-Bryce
9-9-2007 Bryce - Torrey
10-9-2007 Torrey - Monument Valley
11-9-2007 Monument Valley - Grand Canyon
12-9-2007 Grand Canyon
13-9-2007 Grand Canyon - route 66 - Joshua Tree - LA
14-9-2007 LA
15-9-2007 LA - Morro Bay
16-9-2007 Morro Bay - Monterey
17-9-2007 Monterey
18-9-2007 Monterey - SF
19-9-2007 SF
20-9-2007 SF
21-9-2007 San Francisco - Amsterdam
22-9-2007 Amsterdam
hekkie schreef:
kostersm schreef:-helaas kunnen we hierdoor ook niet die route van Torrey naar Bryce doen, maar het is niet anders). Zien jullie nog mogelijkheden om Monument Valley op te nemen in deze route?

Wellicht is dit een idee:
7/9 Las Vegas - route 66 - Grand Canyon
8/9 GC - MV
9/9 MV - moki Dugway - Torrey
10/9 Torrey - Bryce
11/9 Bryce - Zion
12/9 Zion - LA

Je maakt zo wat meer mijlen, hebt wat minder tijd voor de parken, maar hebt wel een prachtige route met Monument Valley en de scenic SR 12 en SR 95 erin.

Met zulke vakantie moet je toch steeds weer keuzes maken. Een probleem waar we allemaal mee worstelen...... :wink:

Marjan
Yeehaw
Amerika-expert

Bericht door Yeehaw »

Hi Marjan
Dag 13 is erg lang (GC-R66-Joshua Tree-LA). Te lang denk ik. Overweeg om Joshua Tree over te slaan. Verder vind ik het een prachtroute.
Yeehaw
hekkie
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door hekkie »

Yeehaw schreef:Hi Marjan
Dag 13 is erg lang (GC-R66-Joshua Tree-LA). Te lang denk ik. Overweeg om Joshua Tree over te slaan. Verder vind ik het een prachtroute.
Yeehaw
YH,

Ik denk dat je je vergist, het is niet mijn route....... :wink:

In mijn voorstel naar Kostersm heb ik Joshua Tree ook al weggelaten. Ik ben het met je eens dat dit te veel wordt op één dag.

Voor de rest begint de route al aardig wat te lijken naar mijn mening..... :lol:

Groet Marjan
Gr. Marjan

20 USA-reizen:
kostersm
Amerika-ontdekker

Bericht door kostersm »

Dank weer voor jullie adviezen. Joshua Tree is wat mij betreft ook geen 'must'. Kunnen we dan wel nog een stuk van de route 66 meepikken, of wordt dat ook te lang?
hekkie schreef:
Yeehaw schreef:Hi Marjan
Yeehaw
YH,

Ik denk dat je je vergist, het is niet mijn route....... :wink:

In mijn voorstel naar Kostersm heb ik Joshua Tree ook al weggelaten. Ik ben het met je eens dat dit te veel wordt op één dag.

Voor de rest begint de route al aardig wat te lijken naar mijn mening..... :lol:

Groet Marjan
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer