Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

I-94 niet ingeleverd, maar wil snel weer terug

Als je een vraag hebt over non-immigratievisa (tijdelijk verblijf in de VS), kun je die hier stellen.
Plaats reactie
Forgeron
Amerikafan

I-94 niet ingeleverd, maar wil snel weer terug

Bericht door Forgeron »

Hallo allemaal, ik hoop van harte dat jullie me kunnen helpen of dat er iemand een vergelijkbaar probleem heeft gehad.

Ik heb de VS verlaten na een maand reizen in California op 10 oktober 2006. Mijn I-94 form is toen niet ingenomen en ik heb er niet aan gedacht dat dat moest.
Om te bewijzen dat ik wel degelijk vertrokken ben dien ik naar adres London,Kentucky bankafschriften en bewijs van school gevolgd te sturen (boarding pass is helaas weg).

Nu wil ik 6 april a.s. weer naar de states. Ik vermoed dat de papieren dan precies een maand in Kentucky liggen. Is dit genoeg? Want pas na 4 maanden kan ik om bevestiging vragen.

Op de website van het consulaat staat hetvolgende:
"Wanneer u spoedig weer naar de VS reist en u vermoedt dat uw vertrekformulier I-94 per post te laat zal aankomen en dat het een probleem kan opleveren bij binnenkomst in de VS, kunt u het vertrekformulier I-94 meenemen en het persoonlijk aan de immigratiebeambte overhandigen met bewijs van wanneer u de VS verliet."

http://thehague.usembassy.gov/i-94_dutch.html

Betekent dit dat de post er op tijd moet zijn (een weekje) of dat die 4 maanden nodig zijn? En kan ik nu beter dat formulier met bewijzen meenemen naar het vliegveld of alsnog opsturen naar Kentucky en kopietjes meenemen?

En als het nog niet verwerkt is en ik kom binnen, word ik dan gearresteerd?

HELP! (Alstublieft)
Knabbeltje
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 23

Bericht door Knabbeltje »

Ik zou gewoon je bewijzen meenemen maar vooral niet te druk maken .Ik zelf en anderen hebben ook al meegemaakt dat dit papier blijven zitten is en geen haan die er heeft om gekraaid.Maar voor het geval er wel een vraag over wordt gesteld kun je je bewijzen boven halen. :wink:
Coyote
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 33
Contacteer:

Bericht door Coyote »

Forgeron,

we hebben een prachtige zoekfunctie op het forum. Als je zoekt op "I-94" vind je veel informatie over mensen die iets soortgelijks meegemaakt hebben. Er zijn al veel topics over dit onderwerp gestart, ook recent.

Roland
Since 1982: 33 visits to the United States!

Lees mijn reisverhalen op www.rschotanus.com en FB.
Forgeron
Amerikafan

Bericht door Forgeron »

Beste Roland,

Ik heb op je aanraden zojuist een uur lang alle I94 topics doorgespit. En ik concludeer hetvolgende:

A Of mensen sturen hem op naar het beroemde adres in Kentucky en hebben een jaar (of nog langer) later nergens problemen mee.

B Of mensen wandelen zonder argwaan richting douane met het ding nog in hun paspoort, worden goed banggemaakt maar mogen doorlopen.

C In 1 geval heeft iemand hem op aanraden van een stewardess nog vlak voor entry uit het paspoort verwijderd en had vervolgens ook geen problemen. En iemand heeft hem meermaals weggegooid zonder problemen.

Als ik besluit het kaartje met bewijzen op te sturen val ik qua categorie

- niet in A (ik ga over een maand alweer!)
- niet in B (geen kaartje meer, want opgestuurd).
- voor C moet je toch wat geluk hebben ben ik bang. Bovendien was het niet duidelijk of dit voor of na 9/11 plaats vond. Wellicht zijn ze nu strenger.

Dus ik ben op zoek naar mensen die er net als ik ongeveer een maand voor vertrek achter zijn gekomen het kaartje nog te hebben en hem vervolgens hebben opgestuurd.

Mijn huidige plan is zsm kaartje/bewijzen op te sturen en kopietjes van kaartje/bewijzen mee te sturen. Maar wellicht is er iemand met een beter plan?
jerbia
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 12

Bericht door jerbia »

Mijn huidige plan is zsm kaartje/bewijzen op te sturen en kopietjes van kaartje/bewijzen mee te sturen. Maar wellicht is er iemand met een beter plan?
Dit is inderdaad het beste plan.

Bianca
Groetjes Bianca

USA: 1995, 1997, 1999, 2001, 2006, 2007, 2008, 2009, 2011, 2012, 2014, 2018, 2020
Forgeron
Amerikafan

Bericht door Forgeron »

jerbia schreef:
Dit is inderdaad het beste plan.

Bianca
Is dit een intuitie? Of uit ervaring?
jerbia
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 12

Bericht door jerbia »

Is dit een intuitie? Of uit ervaring?
Ik val onder 'categorie A'. Ik heb dus ruim vantevoren de benodigde papieren opgestuurd. Bij aankomst in de VS vorig jaar ondervonden wij geen enkel probleem om door de douane te komen (ik had wel voor de zekerheid alle papieren meegenomen).

Als ik in jouw schoenen stond, zou ik nu de brief sturen met de benodigde bewijzen (aangetekend) en als je volgende maand vertrekt naar de VS neem je alle originele bewijzen mee. Ook al vertrek je al op korte termijn, de kans dat je gegevens gecorrigeerd zijn is groter als je er nu al iets aan doet.

Bianca
Groetjes Bianca

USA: 1995, 1997, 1999, 2001, 2006, 2007, 2008, 2009, 2011, 2012, 2014, 2018, 2020
USA2004
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door USA2004 »

Lijkt me goed advies van Bianca -- papierwerk aangetekend opsturen en in je handbagage een kopie van je brief etc meenemen.
Forgeron
Amerikafan

Bericht door Forgeron »

Gelukt!

Geen probleem op Detroit Airport. Wel wat vragen over wanneer ik hier voor het laatst was (groen strookje met nietje zat nog in mijn paspoort) en waarom ik er nou ALWEER was (2e keer sinds september), maar kon zonder problemen doorlopen.

Het kaartje is inmiddels wel aangepast, er staat iets duidelijker op dat je hem aan je vluchtmaatschappij kan geven.

NWA (deze keer vloog ik daar mee) is wel beter qua instructies dan US airways die simpelweg alleen de papiertjes uitdelen.
StageNYCfall2007
Amerikafan

Bericht door StageNYCfall2007 »

Ze hebben het adres veranderd voor het terugsturen van I-94W.... Niet meer London, Kentucky, maar

U.S. Customs and Border Protection
Office of Field Operations, Customer Satisfactions Unit
Attention FOIA Officer
Room 5.5C
1300 Pennsylvania Avenue, N.W.
Washington DC 20229,
United States of America

Ik heb mijnes naar ACS-SBU in London, KY gestuurd. Begin januari 2007. geen probleem toch?
GOD BLESS AMERICA
Land Of The Free, Home Of The Brave

USA Trips
05/06 Twee weken Kerstvakantie NYC
07/08 Vijf maanden stage NYC (Visits to Chicago, Boston, Philly, Washington (2x), reis naar Mid-West, en meer kleine dorpjes/steden).
tinyWaves
Amerika-newbie

Bericht door tinyWaves »

Even een first hand experience; Op 12 juni is het formulier ontvangen bij US C&BP en op 18 juni is het departure record aangepast en werd de bevestiging verstuurd. Het formulier is begin juni, aangetekend, naar de US verstuurd.

Het verstuurde dossier was wel erg compleet; eigen brief samen verklaring partner en werkgever, copie bank en creditcard afschrift en salarisstrook. En de I-94 natuurlijk, het beruchte groene kaartje.

Kortom, een hele nette afhandeling binnen een tijd die ik zeker niet had verwacht.
StageNYCfall2007
Amerikafan

Bericht door StageNYCfall2007 »

Oke. Maar heb jij gevraagd om bevestiging?
GOD BLESS AMERICA
Land Of The Free, Home Of The Brave

USA Trips
05/06 Twee weken Kerstvakantie NYC
07/08 Vijf maanden stage NYC (Visits to Chicago, Boston, Philly, Washington (2x), reis naar Mid-West, en meer kleine dorpjes/steden).
tinyWaves
Amerika-newbie

Bericht door tinyWaves »

Nee, de bevestiging kwam simpel weg per omgaande terug.
paulmadejong
Amerika-ontdekker

Bericht door paulmadejong »

tinyWaves schreef:Nee, de bevestiging kwam simpel weg per omgaande terug.
Hmm appart. Ik heb mijn spullen op 6 maart verstuurd. Kreeg twee weken later mn ontvangst bevestiging (van TPG en niet ingevuld door de Amerikanen). Heb tot op heden nog niets vernomen. Ga binnekort maar eens om bevestiging vragen.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer