Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Reis knor: 35 dagen in juli/aug LAS - LAS.

Vragen over specifieke reizen naar de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Plaats reactie
knor
Amerika-newbie

Reis knor: 35 dagen in juli/aug LAS - LAS.

Bericht door knor »

Dag 1 aankomst Las vegas (13.15) – mogelijk direct de campervan ophalen kan tot 16:00 dus schatten onze kansen hoog in.
Dag 2 Vegas – Laughlin of Kingman ?
Dag 3 Laughlin of Kingman – Grand Canyon (mather campground ligt vast)
Dag 4 Grand Canyon – Page (Via Desert View GC verlaten, Even bij de Glen Canyon Dam kijken, Lake powell en in de avond Horseshoe Bend)
(hotel geboekt)
Dag 5 Page – Monument Valley ( In de ochtend canyon-x, boodschappen aan vullen, 17 miles drive MV evt wild cat trail) (the View ligt vast)
Dag 6 Monument Valley – Dead Horse Point SP (via UT95, natural bridges NM, hite-overlook )
Dag 7 DHPSP – Arches (in elk geval Delicate Arch) (devils garden campground ligt vast)
Dag 8 Arches – Vernal (fiery furnace trail, UT128) (tour ligt vast)
Dag 9 Vernal – Cody (rijdag, Dinosaur NM alleen de Quarry, Flaming Gorge Dam, rodeo misschien haalbaar?) (hotel geboekt)
Dag 10 Cody – Yellowstone (vooral de geisers) (madison campground ligt vast)
Dag 11 Yellowstone – Yellowstone (north loop, canyon gedeelte) (canyon village campground)
Dag 12 Yellowstone – Yellowstone (canyon gedeelte , south loop) (madison campground)
Dag 13 Yellowstone – Price (rijdag) (hotel geboekt)
Dag 14 Price – Capitol Reef Heb nog niet helemaal duidelijk wat we hier gaan doen, (fruita campground ligt vast)
Dag 15 Capitol reef – Bryce (UT 12, mossy cave trail, aan de UT 12 zal vast nog flink veel tussenstops zijn, maar nog niets echt
gepland/uitgezocht) (Ruby’s inn campground ligt vast)
Dag 16 Bryce – Zion (sunrise, queen, navajo loop, iets korts in zion uitzoeken) (watchman campground ligt vast)
Dag 17 Zion – Zion (vind het erg moeilijk om iets uit te zoeken , emerald pools wellicht ?) (watchman campground ligt vast)
Dag 18 Zion – Las Vegas (valley of fire, Fremont street)
Dag 19 Las Vegas – Los Angeles Met een tussenstop in Joshua Tree (airbnb)
Dag 20 LA – LA Griffith observatory/Griffith Park, Warner Bros Studio Tour (airbnb)
Dag 21 LA – LA Universal Studios (airbnb)
Dag 22 LA – ? (misschien walk of fame ?)
Dag 23 ? – santa cruz bij Monterey zouden we nog een stuk terug rijden langs de kust (big sur) einde middag Boardwalk Santa Cruz
Dag 24 Santa Cruz – SF winchester mysterie house ? ( google, facebook ) (hotel geboekt)
Dag 25 SF – SF Alcatraz, sight see-ing (hotel geboekt)
Dag 26 SF – Modesto/Merced) sight see-ing, einde dag naar volgende overnachting
Dag 27 modesto/merced – Wawona ( Mariposa Grove, mocht Wawona niet lukken alternatief ?)
Dag 28 Wawona – Yosemite valley (Glacier point, uitzicht) (half dome village ligt voor de zekerheid voor 1 nacht vast.)
Dag 29 Yosemite – Yosemite (iets wandelen) ?
Dag 30 Yosemite – Mammoth Lakes/june lake (tioga road, Mono Lake)
Dag 31 Mammoth lakes/june lake – Pahrump , (heb nog niets voor onderweg uitgekozen)
Dag 32 Pahrump – Las Vegas (death valley met extra huurauto)
Dag 33 Las Vegas – Las Vegas uitrusten (maar niet heus)
Dag 34 Las Vegas – Las Vegas uitrusten (maar niet heus)
Dag 35 Las Vegas – Las Vegas uitrusten (maar niet heus) (campervan terug brengen)
Dag 36 Las Vegas – thuis

• Dag 2: is het haalbaar om Hooverdam, Nelson Ghosttown en Oatman aan te doen en dan overnachten in Kingman, of wordt het dan teveel/te laat. En als we alles tegen hebben op dag 1 en we dus pas op dag 2 om 13.00 de camper kunnen halen, is dan naast boodschappen doen alsnog Kingman haalbaar? (zonder de stops dan natuurlijk) Of is het verstandig om sowieso voor Laughlin te gaan?

• Dag 3: Ik heb begrepen dat de ezeltjes in Oatman pas 's morgens weer uit de bergen naar beneden komen. Als we toch voor Laughlin kiezen als overnachtingsplaats en we vertrekken ‘vroeg’ zijn we dan niet te vroeg bij Oatman? Oftewel wat is de ideale tijd om daar te zijn, zonder in de problemen te komen met de rest van onze route (via Hackberry, Seligman naar de Grand Canyon).

• Dag 6: we hebben bewust voor de lange route naar Moab gekozen, omdat we graag de UT 95 wilden rijden, is het haalbaar om en nabij 18.00 aan te komen bij Dead Horse Point State Park?

• We hebben in Moab veel te weinig tijd om ‘alles’ te zien, of om ook maar een fractie te zien. We willen overnachten in Dead Horse Point SP (als het reserveren volgende maand lukt) en dan rond het middaguur de dag erop al naar Arches gaan. Arches was het doel van de rit naar Moab en de rest kan altijd later nog een keer hopelijk.

• Dag 9: flinke rijdag, maar willen de oversteek naar Yellowstone gewoon vlot doen, het doel is Yellowstone en niet de rit erheen zeg maar. Alhoewel de rit van vandaag de eerste uren nog best aangenaam zijn volgens mij. Kunnen we de rodeo bij voorbaat al uit ons hoofd zetten, omdat we ergens geen rekening mee hebben gehouden? We willen wel halt houden bij de Quarry, gewoon even voor de jongste een kijkje bij de dinobotten. Bij de dam zouden we dan onze broodjes nog op kunnen eten en de benen strekken.

• Dag 10: hoewel we graag een ommetje hadden gemaakt via Beartooth Highway, vrees ik dat we dan nog veel meer te weinig tijd gaan hebben voor Yellowstone, maar hoor graag het tegendeel.

• Dag 13: we slaan Grand Teton in het geheel over, vast geheel onterecht, of iets waar we misschien wel spijt van krijgen (we rijden er bewust niet doorheen ook, als je niets ziet, weet je nog minder wat je gaat missen en het scheelde gewoon tijd), maar net als in Moab moesten we keuzes maken. En een evt volgende reis (ooit) zou dan GT en Moab prima weer een combi kunnen vormen.

• Dag 14: lange rijdag, iemand nog iets leuks voor onderweg als lunchstop ?

• Dag 18: als we op dag 2 Hooverdam hebben moeten overslaan, is het wellicht een optie om die alsnog hier mee te pakken? Rond 10/11 uur weg uit Zion, Valley Of Fire bekijken, door langs Lake Mead naar de Hooverdam en van daaruit terug naar Fremont Street Experience.

• Dag 22: vanwege het niet door kunnen rijden van de 1 heb ik hier nog niet een keus kunnen maken. Het eerste deel wat we tegenkomen van de kust vinden we eigenlijk totaal niet boeiend (of ik zie wat over het hoofd) maar heb nog geen weet van een goede tussenstop die ook nog boeiend/leuk kan zijn. Hebben gekeken naar Pinnacles NP, maar is dat haalbaar? Het ligt verder weg dan de doorgaans gesuggereerde stops, maar we hoeven dan ook niet tig keer onderweg te stoppen natuurlijk.

• Dag 29: mocht het de 15e niet gelukt zijn fcfs proberen voor de tweede nacht. Anders al via de Tioga Road door en dus korter bezoek Yosemite. Hoe groot is de kans dat fcfs lukt?

• Dag 32: Pahrump hebben we niet gekozen omdat het een enorm toffe plek is, maar puur om alsnog Death Valley te kunnen doen, :) dus auto huren uitstapje Death Valley, en daarna alsnog door naar Las Vegas.

Veel ligt al op basis van annuleren vast, een aantal plekken kan ik nog niet reserveren of weet ik gewoon niet goed waar of welke plek het prettigst is. We hebben een Campervan gehuurd, dus we kunnen gewoon rijden als een auto (geen gemanoeuvreer of verlies van snelheid) , maar toch in alle parken slapen op de campgrounds, die we waar het kon al hebben vast gelegd.
We hadden eerst Sequoia op ons lijstje staan, maar uiteindelijk toch voor de Mariposa Grove gekozen. Denk niet dat we snel California nogmaals aan doen terwijl Utah, Arizona, Colorado, etc wel hoog op het lijstje staan voor een mogelijke sequel, waardoor we dus gemiddeld gezien best veel dagen uittrekken voor deze kant en Yellowstone en Moab te kort aan doen. Maar hopelijk ooit nogmaals een bezoek kunnen brengen.

We zijn geen geoefende wandelaars, maar houden er wel van om lekker stukken te rijden, en hier en daar een tussenstop te doen incl een klein wandelingetje. Deze wandelingen mogen niet te intensief zijn, hoewel onze dochter een doorzetter is, is ze enorm hypermobiel en kost wandelen gewoonweg flink veel energie, zeker als dit op paden zijn die erg oneffen zijn (afhankelijk van de omstandigheden is 5 tot max. 10 km haalbaar). Daarnaast hebben manlief en zoonlief enorme hoogtevrees wat zich niet beperkt tot bv het niet willen wandelen van Angel’s Landing, maar ook bv Uncle Tom’s Trail in Yellowstone kan mogelijk een probleem gaan worden (de trap bestaat uit roosters waardoor je, hoewel we het altijd zeggen, niet na beneden kijken, resulteert in knikkende knieën en een weigering bij zoonlief).

Nog een klein stukje voorgeschiedenis: Mijn man is tot aan 1998 regelmatig op vakantie geweest in Amerika en Canada en heeft veel van bovenstaande parken al meerdere malen bezocht. In 2006 zijn we met z’n tweetjes 2 weken naar Las Vegas en omgeving geweest. De grand Canyon bezochten we al in de eerste dagen die vakantie en heb toen de pech gehad gebeten te zijn door iets. En heb de rest van de vakantie in een rolstoel gezeten, dus de vakantie werd drastisch anders, Zion hebben we per shuttle gezien en hebben dus niet echt het park gezien, Red Rock Canyon en Death Valley hebben we alleen maar gereden met hier en daar een tussenstopje, meer voor een fotomoment dan voor een beleving. Dus hoog tijd dat we die vakantie dit jaar goed gaan maken. Het was ooit de planning om hem in 2015 te doen, toen zou het 2016 worden en nu dus eindelijk in 2018. De kinderen zijn overigens vorig jaar voor het eerst mee geweest naar Amerika, toen hebben we 2 weken Orlando gedaan en daarna nog 2 weken een rondje door het zuiden van Florida.

Zow, een flinke lap tekst ... schiet er maar op. :)
Marcopstal
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 28

Re: Reis knor: 35 dagen in juli/aug LAS - LAS.

Bericht door Marcopstal »

Heb je een tussenlanding in de VS ? Zoniet dan heb je na aankomst immigratie en dan kan het al krap worden. Verder is het zo dat bij camperverhuur je doorgaans direct na aankomst deze niet mag afhalen dus dat check je best ook.

Voor 9 uur heeft het zeker geen zin om in Oatman aan te komen, maar in de late namiddag zijn ze ook al weg. Als je pas die dag de camper kan ophalen lukt het dus zeker niet.

Ik mis in Moab alvast tijd voor Canyonlands, maar dat geef je uiteraard ook zelf al aan.

Vernal - Cody is inderdaad een lange rijdag.

De tijd voor Yelowstone is toch beperkt en Grand Teton mis je al helemaal, eigenlijk is dat toch zonde.

De Hooverdam ligt niet direct op de route van Zion naar Vegas, VOF daarentegen wel.

Joshua Tree ligt ook helemaal niet op de route van Vegas naar LA. Dat wordt een heel drukke dag op die wijze.

Algemeen vind ik dat jullie het heel druk maken en voor mij niet de meest logische route volgen. Zo zou ik vanuit Yellowstone eerder richting Yosemite en zo naar de kust rijden om vervolgens vanuit LA - Joshua Tree naar de Grand Canyon toe te rijden. Een beetje de volgende volgorde dus:

Las Vegas / Bryce / Capitol reef / Moab / Grand Teton / Yellowstone / Yosemite / SF / LA / Joshua Tree / Grand Canyon / MV / Page / Zion / Las Vegas

Volgens mij is er op die wijze zowel in tijd als in kilometers winst te maken.
Zuidwesten: 95/96/96/97/98/99/05/06/10/14/15/16/19/20/22/23
Texas: 97/08
Florida: 98/24
Noordoosten: 01/03/04/09/12/13/15/17/18/20
Midwesten: 02
South: 07/11
knor
Amerika-newbie

Bericht door knor »

we hebben een rechtstreekse vlucht vanuit Duitsland. Dus we hebben inderdaad nog het oponthoud in Las Vegas zelf.
Het ligt dus een beetje aan de drukte en de welwillendheid van de verhuurder als we bellen bij aankomst. Of ze blijven wachten. Omdat het een campervan is en dus gewoon een auto is het direct ophalen verder geen probleem.

Vernal - Cody zagen we vaker voorbij komen in de schema's dus gingen we er stiekem vanuit dat het haalbaar ging zijn (het is weliswaar een lange zit) maar kan de rodeo dus waarschijnlijk wel vergeten als ik het zo lees.

Dat Hooverdam totaal niet op de route ligt vanuit Zion wist ik, maar zocht een wijze waarop ik hem kon toevoegen, zonder gelijk onze einddagen daar voor te gebruiken. Maar we kunnen hem uiteraard ook doen op de laatste dagen in Vegas.

We hadden de route Vegas - Joshua Tree ingevoerd, door mojave National Preserve wat de rit ongeveer 4 uur maakt tot aan Joshua Tree dus 9 uur weg is 13 uur daar vond dat nog niet zo heel erg gek, maar misschien verkijk ik me erop. Na Joshua tree is het nog een kleine 3 uur naar LA

ik ga eens klungelen met bovenlangs vanuit Yellowstone naar Yosemite, die had ik nog niet geprobeerd
knor
Amerika-newbie

Bericht door knor »

ik weet nog niet wat er bovenlangs zoal aan interessants ligt maar kom op het volgende uit als ik je aanwijzingen opvolg

Dag 1 aankomst Las vegas (13.15) – mogelijk direct de campervan ophalen
Dag 2 Vegas – bryce (als we vroeg weg kunnen VOF)
Dag 3 bryce – capitol reef
Dag 4 Capitol Reef – DHPSP
Dag 5 DHPSP – arches
Dag 6 zat arches – moab
Dag 7 zon Moab – rocksprings (ipv vernal gekozen voor Rock Springs, omdat we nu een extra nacht in moab zitten)
Dag 8 Rock Springs – cody
dag 9 cody – yellowstone
dag 10 yellowstone – Yellowstone
dag 11 Yellow stone - yellowstone
dag 12 Yellowstone – ?
dag 13 zat ? - lee vining
dag 14 zon lee vining – yosemite
dag 15 yosemite – yosemite
dag 16 yosemite – wawona
dag 17 wawona – modesto ?
dag 18 modesto - SF
dag 20 SF - SF
dag 21 zat SF – Santa cruz
dag 22 zon Santa Cruz - ?
dag 23 ? - LA
dag 24 LA - LA
dag 25 LA - LA
dag 26 LA – Kingman (Joshua Tree)
dag 27 Kingman – Grand Canyon (route 66)
dag 28 zat Grand Canyon – Monument Valley
dag 29 zon Monument Valley - Page
dag 30 Page - zion
dag 31 Zion - Zion
dag 32 Zion – Las Vegas (evt alsnog VOF als we die dag 2 niet gedaan hebben)
dag 33 Las Vegas – Las Vegas (dag death valley) ipv onderweg
dag 34 Las Vegas – Las vegas (hooverdam) ipv onderweg
dag 35 zat Las Vegas – Las vegas
dag 36 zon Las Vegas – Las vegas
dag 37 Las Vegas - thuis
Sandra71
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 8
Contacteer:

Bericht door Sandra71 »

We zijn geen geoefende wandelaars, maar houden er wel van om lekker stukken te rijden, en hier en daar een tussenstop te doen incl een klein wandelingetje. Deze wandelingen mogen niet te intensief zijn, hoewel onze dochter een doorzetter is, is ze enorm hypermobiel en kost wandelen gewoonweg flink veel energie, zeker als dit op paden zijn die erg oneffen zijn (afhankelijk van de omstandigheden is 5 tot max. 10 km haalbaar). Daarnaast hebben manlief en zoonlief enorme hoogtevrees wat zich niet beperkt tot bv het niet willen wandelen van Angel’s Landing, maar ook bv Uncle Tom’s Trail in Yellowstone kan mogelijk een probleem gaan worden (de trap bestaat uit roosters waardoor je, hoewel we het altijd zeggen, niet na beneden kijken, resulteert in knikkende knieën en een weigering bij zoonlief).
Je gaf zelf al de optie om evt de Emerals Pools Trail in Zion te doen. Kan een prima keuze zijn! Het eerste deel is vrij vlak. Na de eerste "pool" wordt het meer oneffen, maar je kunt dus op elk moment terug natuurlijk als het toch teveel is. Ik heb twee keer deze wandeling gedaan, in 2012 en 2015. Je kunt er evt onze verslagen op nalezen om een beter beeld te krijgen. Vooral in het verslag van 2012 een aantal foto's van het pad zelf.
Groetjes Sandra
http://www.santravel.nl/reisverslagen/
Youtube:https://www.youtube.com/channel/UCS9pDl ... us3dSwWpmw
Instagram: @santravel.nl

Persoonlijk vind ik dit alvast beter, alhoewel het natuurlijk nog veel blijft hoor.

Cody ligt op zich wel wat ongelukkig (oostelijk van Yellowstone). Is dit echt een must. Ik zou er eerder voor kiezen om van Moab direct nar Jackson te rijden en de gewonnen dag voor de Tetons in te zetten. Dit is dan wel een lange reisdag, maar gezien het totale lijstje naar mijn mening wel verantwoord.

Tussen Yellowstone ,Yosemite en SF zou ik iets anders indelen:

Yellowstone - Twin Falls - Elko
Elko - Reno - South Lake Tahoe
Lake Tahoe - Yosemite
Yosemite
Yosemite (dit kan eventueel Wawona zijn)
Yosemite - SF

Tussen Santa Cruz en LA zou ik kiezen voor Morro Bay.
knor
Amerika-newbie

Bericht door knor »

Dag 1 aankomst Las vegas (13.15) – mogelijk direct de campervan ophalen
Dag 2 Vegas – salt lake city als we vandaag de camper pas kunnen ophalen, pech maar dan maar even doorbijten ? kunnen we pas na 14.00 weg
Dag 3 salt lake city - ? als ik naar GT (colter bay village) invoer zou dat weer 6 uur zijn idem voor Madison Campground) een tussenstop anders dan jackson zou dan afton worden ? dan is het de volgende dag nog 4 uur rijden.
Dag 4 ? - yellowstone
Dag 5 yellowstone - yellowstone
Dag 6 zat yellowstone - yellowstone
Dag 7 zon yellowstone - cody
Dag 8 cody - vernal
dag 9 vernal - moab (Dinosaur NM, UT128)
dag 10 moab - moab
dag 11 moab - moab
dag 12 moab - MV
dag 13 zat MV – Capitol reef (ut95)
dag 14 zon capitol reef – bryce (UT12)
dag 15 bryce - zion
dag 16 zion - zion
dag 17 zion – page
dag 18 page - GC
dag 20 GC - Kingman
dag 21 zat Kingman - LA
dag 22 zon LA - LA
dag 23 LA - LA
dag 24 LA - ?
dag 25 ? – Santa Cruz
dag 26 Santa Cruz - SF
dag 27 SF - SF
dag 28 zat SF – Modesto/merced
dag 29 zon Merced - wawona
dag 30 Wawona - yosemite
dag 31 yosemite - yosemite
dag 32 Yosemite – mammoth lakes
dag 33 Mammoth lakes – Pahrump (auto huren voor dagje Death Valley )
dag 34 Pahrump – Las vegas
dag 35 zat Las Vegas – Las vegas
dag 36 zon Las Vegas – Las vegas
dag 37 Las Vegas – thuis

Op deze manier heb ik een extra nacht in moab en meer tijd in Yellowstone. (in vergelijking met het de oorspronkelijke route) Ik ben nu niet bovenlangs naar Yosemite gegaan, op craters of the moon na zag ik daar niet gauw wat bijzonders en maak er wel net zo goed 2 lange rijdagen als in het eerste oorspronkelijke plan vernal - cody en Madison campground (via west Yellowstone) naar Price.
We maken nog een rare knik bij Monument Valley vanwege de UT95 en vanuit Zion terug naar Page)
knor
Amerika-newbie

Bericht door knor »

cody leek ons leuk voor de kinderen en dan met name om er 's avonds de rodeo mee te pakken (vast erg toeristisch, maar zij reizen nu eenmaal ook mee en op Universal, Warner Brothers studio tour en de Santa Cruz Boardwalk zit er niks in speciaal voor hun) (al vermaken ze zich vast ook in vegas en in de parken)
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne »

Ik vind het jammer dat je wel de lange rit naar Yellowstone maakt maar dat je daar dan vervolgens zo weinig tijd voor hebt. En ook jammer dat je Grand Teton mist. Cody ligt wat onhandig; je kunt ook eens kijken hoe het valt als je dat vanuit Yellowstone doet.
Ik zou zelf wat schrappen; het is nu best een volle reis. En je hebt natuurlijk wel aardig wat tijd op de meeste plaatsen, maar met 5 weken heb je toch sneller de behoefte om eens wat meer rust in te bouwen. Dat is althans onze ervaring. Je doet immers heel erg veel indrukken op. En als je toch van plan bent nog eens die kant op te gaan, waarom dan een deel niet wat meer op je gemak doen? Dan kun je bijvoorbeeld in CA ook nog Sequoia en Kings CAnyon NP meenemen.
Wij deden in 2008 de route van Yosemite naar Yellowstone - via Nevada - maar ik zou dat toch niet aanraden. Je laatste route is beter.
Ik begrijp de tussenstop in Merced niet. Ik zou in een keer van SF naar Yosemite rijden en alle nachten in de vallei gaan staan. Je kunt de Mariposa Grove doen als je van SF naar de vallei rijdt; daarvoor hoef je niet in Wawona te staan. Wil je dat stuk wat rustiger doen dan kan dat wel; reserveer Wawona dan als laatste; die zal niet zo snel weg zijn als de campings in de vallei. Ga de komende week (de 15e) oefenen om te zien hoe het werkt en hoe snel het gaat.
Het is ook niet gek om eerst richting Yosemite te gaan; de watervallen zullen dan nog krachtiger zijn en er kan dan wellicht nog geraft worden. Misschien af laten hangen van de mogelijkheid om iets te reserveren in het park? En kan er in Zion etc nog geschoven worden?

Mag je met de campervan niet door DV rijden? Ik zou eerlijk gezegd DV dan vergeten; die tijd kun je weel ergens ander gebruiken. Ik zie ook niet hoe je dat wilt doen: eerst van ML naar Pahrump en dan een auto huren? Dan heb je die dag toch geen tijd meer voor DV?

Voor (eenvoudige) wandelingen kun je eens mijn wandelsite bekijken. Ik ben druk bezig om ook Yellowstone en GT toe te voegen.

Marianne
IngridZw
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 4

Bericht door IngridZw »

Vergeet in Cody ook het Buffalo Bill Museum niet. Dat is nl. erg de moeite waard en interessant, met name ook voor kinderen. Misschien nog wel leuker dan een rodeo. Wij vonden de sfeer rondom de rodeo behoorlijk chauvinistisch en beslist niet diervriendelijk. Maar dat is persoonlijk.
Om speciaal voor Death Valley een auto te huren vanuit Pahrump lijkt mij wel een gedoe. En vanwege de hitte is het er sowieso overdag niet echt aangenaam. Dan liever een extra dag Grant Teton zodat je daar wat meer rust kunt inbouwen.
Wil je de route naar Grant Teton opsplitsen kun je ook denken aan een overnachting bij Bear Lake. Er zijn daar meerdere campings.
2011: Zuidwesten
2015: Rondje Denver
2017: Zuidwesten
2018: Zuidelijke staten en Florida
knor
Amerika-newbie

Bericht door knor »

marianne: Helaas wordt de campervan meer beschouwd als camper door de verhuurder (escape campervans) dan als auto, dus DV mag niet.
Ik heb het in het schema verkeerd gezet, we zouden dan eerst een nacht slapen in Pahrump en dan de volgende dag (dag 34 dus) pas de auto huren en door Death Valley gaan, gewoon puur wat views meenemen, en dan halverwege/einde van de middag auto weer inleveren en laatste stukje rijden naar Las Vegas. Merced/Modesto hadden we puur gekozen om de kosten te drukken in SF. We hielden dan toch vrijwel een hele dag over voor SF zonder er te hoeven slapen.

Ingridzw: Ik zal nog eens cody nader bekijken of we dat dan allemaal wel willen.

ik ga nog even puzzelen in elk geval en kijken waarom GT overslaan als zo'n zonde word beschouwd, ik was niet direct verbluft enkele weken geleden toen ik er naar keek.
knor
Amerika-newbie

Bericht door knor »

Dag 1 aankomst Las vegas
Dag 2 Vegas – salt lake city
Dag 3 salt lake city – Craters of the moon of GT
Dag 4 cotm of GT - yellowstone
Dag 5 yellowstone - yellowstone
Dag 6 zat yellowstone - yellowstone
Dag 7 zon yellowstone - yellowstone
Dag 8 yellowstone - cody
Dag 9 cody - vernal
Dag 10 vernal- moab
Dag 11 moab - moab
Dag 12 moab – moab (of toch al naar mv zodat we twee nachten capitol reef hebben)
Dag 13 zat moab – mv (mv – capitol reef )
Dag 14 zon mv – capitol reef (capitol reef – capitol reef)
Dag 15 capitol reef - bryce
Dag 16 bryce - zion
Dag 17 zion – zion
Dag 18 zion - page
Dag 20 page – gc
Dag 21 zat gc – kingman (of verder)
Dag 22 zon kingman – palm springs
Dag 23 palmsprings - LA
Dag 24 LA – la
Dag 25 la – la
Dag 26 la - morro bay / cambria / san simeon oid
Dag 27 cambria oid - Sc
Dag 28 zat Sc – sf
Dag 29 zon sf - sf
Dag 30 sf - merced (of toch al door naar yosemite, moet even kijken wat we zouden willen doen in SF en wat we kunnen doen in Yosemite)
Dag 31 merced - yosemite
Dag 32 Yosemite – yosemite
Dag 33 yosemite – Mammoth Lakes
Dag 34 Mammoth Lakes – Las vegas
Dag 35 zat Las Vegas – Las vegas
Dag 36 zon Las Vegas – Las vegas
Dag 37 Las Vegas – thuis
Heb nu extra bij moab, extra bij yellowstone, ben uitgegaan van de dagen die we al hebben staan in zion omdat ik nu daar niets anders vrij zag, en een extra stop tussen kingman en Los angeles zodat JT beter haalbaar is. Cody zit er op dit moment nog in omdat ik nog niet verder heb gelezen hoe of wat maar als cody toch afgekeurd word veranderd er volgens mij niet veel aan de rest. Het blijft een rijdag naar de andere kant.
Marcopstal
Amerika-expert

Vergeet niet dat je tussen Nevada en Utah ook een uur tijd verliest. Als je op dag 1 de campervan niet kan afhalen wordt het dus mogelijks wel een probleem om tot SLC te geraken.

Dit gezegd zijnde, is het onmogelijk deze in de voormiddag af te halen ? Doorgaans is afhaling inderdaad pas na de middag omdat ze 's morgens worden ingeleverd en dienen gereinigd te worden, maar als je hem al huurt vanaf de dag van landing dan is hij toch reeds beschikbaar. Ik zou dit met de verhuurder even bekijken. Als je er niet geraakt na aankomst zal je toch moeten zien dat je de verhuurder informeert.
knor
Amerika-newbie

Bericht door knor »

marcopstal : ik ben in mijn nieuwe berekeningen er van uit gegaan dat we dan om 2 uur pas konden vertrekken en het voor lief moeten nemen pas tegen 10 uur aan te komen in SLC (en dan gewoon hotel ipv kamperen) dus dat uur had ik meegenomen. Zelf ga ik er stiekem vanuit dat het ons dag 1 gewoon lukt, als ik wait times van vorig jaar in de zomer bekijk waren deze nooit langer dan de 2 uur die we zelf berekend hadden, de verhuurder zit op een kwartiertje rijden dus voor 4 uur daar aankomen zou dan moeten lukken. (maar het kan natuurlijk helemaal mis lopen)
Wel een erg fijne opmerking om eens te overleggen als we het niet halen om hem alsnog op dag 2 's morgens op te kunnen halen, ga er even achteraan
Marcopstal
Amerika-expert

Inderdaad, als je een regeling hebt met de verhuurder zal dat veel stress wegnemen mocht je het een strijd tegen de tijd zien worden.
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne »

knor schreef: ik ga nog even puzzelen in elk geval en kijken waarom GT overslaan als zo'n zonde word beschouwd, ik was niet direct verbluft enkele weken geleden toen ik er naar keek.
Het is een mooi park, maar ik vond het vooral jammer omdat je er eigenlijk toch al doorheen rijdt. Kijk voor GT en Yellowstone eens in ons 2015-verslag, dan krijg je een indruk.
Je hebt nu 2 volle dagen SF; ik weet niet of je dan de volgende dag nog nodig hebt. Een extra dag Yosemite is altijd wel mooi!
Voor Yosemite tips zie onze reisverslagen, bijvoorbeeld die van 2004, 2006,2008, 2013 etc.

Marianne
knor
Amerika-newbie

Bericht door knor »

marianne: we kregen vooral een zwitserland gevoel :) Niks mis mee hoor. Punt is dat veel parken eigenlijk pas echt leuk zijn als je ook veel gaat wandelen of ver gaat wandelen. Tenminste dat idee krijg ik in ieder geval bij GT

Jouw/Jullie verslagen heb ik hier zelfs voorgelezen aan de kinderen waarbij ze heerlijk hebben kunnen lachen destijds.
Onze kinderen (pubers) zijn overigens erg 'saai' en totaal niet sportief of actief. Raften, klauteren, klimmen, paardrijden, fietsen is allemaal niet aan hun besteed. Ze houden niet van winkelen of om door een winkelstraten heen te lopen (dan kiezen ze liever voor een bos ofzo). Zwemmen alleen als het water niet te koud is en dan hooguit een halfuurtje, ze houden niet van strand en vooral niet van het zand. Oftewel saai in vergelijking met wat we hier vaak lezen in de verslagen.

In SF staat hier op de lijst uiteraard Alcatraz, en dan daarnaast nog de bekende toeristische dingen bekijken (behalve het fietsen over de brug want dat is niet weggelegd voor ons) Dus eigenlijk niet heel veel. We hebben nergens echt veel op ons lijstje staan. Als ik kijk naar Yellowstone, dan willen we uiteraard een dagje langs de geisers, de boardwalks zijn allemaal loopbaar voor ons. (maar we hoeven ook niet alle geisers te zien spuiten) dag 2 bij de mammoth hot springs kijken en hopen op wat grote dieren onderweg, een kijkje bij de watervallen nemen(vooral view punten waarschijnlijk. Zag dat de north rim redelijk wandelbaar is voor ons) dag 3 wat we dan nog maar willen of hebben gemist en zit nu al te bedenken wat we dan nog met dag 4 daar zouden moeten gaan doen. Tuurlijk is het prettig om hem achter de hand te houden want die grote dieren die we hopen te zien zorgen tevens voor het nodige oponthoud.
PSVwally
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Bericht door PSVwally »

marianne: we kregen vooral een zwitserland gevoel :) Niks mis mee hoor. Punt is dat veel parken eigenlijk pas echt leuk zijn als je ook veel gaat wandelen of ver gaat wandelen. Tenminste dat idee krijg ik in ieder geval bij GT
Ik heb dat Zwitserland gevoel juist bij Yosemite....

Bij GT hoef je echt niet persé niet ver te wandelen. Ok, als je echt een beetje een park intrekt en de massa andere toeristen achter je wil laten zal je idd wat verder moeten wandelen. Ik vond GT eerlijk gezegd fantastisch. Alleen de rit al vanuit Jackson met die puntige bergen die je tegemoet rijd is echt schitterend. En in GT heb je ook veel kans om wildlife te zien.

Ik denk dat je je een beetje verkijkt op de tijd dat bv een 'dagje' langs de geisers en een kijkje bij de watervallen kost. De watervallen bij de grand canyon of the yellowstone is trouwens een korte maar pittige wandeling, maar het uitzicht is zeker de moeite waard. De boardwalks zijn echt groot en lang in Yellowstone. Vergeet ook niet tussen Gardiner en Mammoth Hot Springs even naar de boiling river te gaan.

Ik zou het nog wat omgooien.
Dag 3 SLC - Yellowstone (via west yellowstone het park in, wel direct naar Yellowstone rijden dan kan je al iets bekijken)
Dag 4 Yellowstone
Dag 5 Yellowstone
Dag 6 Yellowstone - Cody
Dag 7 Cody - Grand Teton (via de oostkant en zuidingang van Yellowstone)
Dag 8 Grand Teton en evt. al overnachten in Pinedale
Dag 9 naar Vernal
Dag 10 via dinosaur NM naar Moab via Grand Junction en Ut128, daar kan je al de hele dag over doen

En dan dus 1 overnachting bij Capitol Reef.
IngridZw
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 4

Bericht door IngridZw »

Wij vonden vooral het plaatje aan Jackson Lake met die witte bergen weerspiegeld in het water prachtig. Wij hadden die dag het geluk dat het stralend helder weer was. Maar ook het boottochtje over Jenny Lake was mooi. Wij zijn ook meermalen in Zwitserland en Oostenrijk geweest maar toch is het anders, naar mijn gevoel veel weidser. Kortom het is geen zonde als je het overslaat maar het doet de status als zijnde een nationaal park wel eer aan.
2011: Zuidwesten
2015: Rondje Denver
2017: Zuidwesten
2018: Zuidelijke staten en Florida
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer