intussen zijn we al bijna 2 weken terug thuis en het was een geweldig reisje
Mijn neefje had het behoorlijk lastig met de jetlag en was elke dag echt wel moe. Dit vond hij het leukst:
- Top of the Rock! we hadden tickets voor op zaterdag maar het was bewolkt. We konden zonder probleem via een e-mailtje de tickets verschuiven naar zondag (ik had gezien dat het dan helder weer zou zijn).
- Times Sq: de drukte, de TV-schermen, "zoals in de film"
- fietsen! We zijn van Central park via de Hudson Greenway tot aan de freedom tower gefietst, dan naar Brooklyn Bridge (druk maar te doen) lunchen in Brooklyn, in BB Park naar de overdekte sportplaatsen waar je zo'n fitnesstoestellen hebt. Via de Manhattan Bridge terug, gestopt in Lower East Side voor taart en warme choco. En dan helemaal langs 1ste Ave terug tot 58st. Het stuk tussen 1ste Ave en 6th Ave langs 58th hebben we te voet gedaan. Daar was geen fietspad en we waren beiden niet op ons gemak met het fietsen op straat.
- pizza bestellen op hotel en op je bed kunnen opeten
- Microsoft winkel op 5th Ave: virtual reality kunnen uittesten! We waren er 's morgens vroeg als 1ste (toevallig) en hij kon zich helemaal uitleven.
Zelf heb ik heel erg genoten van gewoon rond te lopen en te genieten van alle uitzichten, de energie van zo'n stad,... ik had iets meer tijd willen doorbrengen in Lower East Side en ook LIC waar we verbleven maar ik heb mij aangepast aan mijn neef uiteraard. Het was ook behoorlijk koud, gelukkig regende het niet, maar wel koud genoeg om vaak te stoppen voor een warme chocomelk.
Het kussengevecht in Washington Sq Park was ook erg leuk, neefje heeft op Union Sq ook geschaakt met een man die daar zat. Ik heb mij kunnen uitleven in mijn favoriete boekenwinkel (The Strand). Fietsen is voor mij ook altijd een topmoment
LIC Hotel beviel ons heel erg. Nette kamers, comfortabele bedden, ruim genoeg. Net wat je verwacht van hotels in deze prijsklasse. 200m van de subway (E, M , G en ook de 7 in de buurt), supergoeie verbindingen dus. Het beste aan dit hotel: ontbijt inbegrepen, perfect met zo'n tiener er bij. Op je kamer krijg je ook elke dag 2 flesjes water, handig om mee te nemen. Of je kan je waterfles bijvullen aan de fontein in de receptie. Ook een dikke bonus: het dakterras met fantastisch uitzicht! Na een lange vlucht was dit ons eerste WAW-moment! Ik kan mij inbeelden dat bij mooi weer, het daar heerlijk zitten is na een lange dag in de stad. In de buurt van het hotel zelf is wel weinig aanbod aan restaurants enzo. 10-15 min lopen richting water heb je wel wat. Ik denk wel dat deze wijk de komende jaren echt gaat boomen.
Het is toch echt een geweldige stad he, ik ga zeker nog eens terug