in april ga ik met mijn neefje van 13 naar NY voor 5 dagen. (Nu ja neefje, hij is een kop groter dan ik
mijn eerste idee:
donderdag: landen rond 13u30 - in LIC Hotel tegen uiterlijk 15u? daarna? Al eens naar Times Sq, lijkt mij wel leuk om met hem direct daarnaartoe te gaan, M&M's winkel, ... we zullen wel moe zijn door de lange vlucht maar ik zou zo lang mogelijk wakker willen blijven.
vrijdag: Ellis Island (must voor mij, was vorige keer gesloten door Sandy) + dan varen we langs het vrijheidsbeeld (vindt hij leuk) + wandelen in de financial disctrict, freedom tower, .... + highline park
zaterdag tickets om 11u voor TotR, daarna de omgeving, nog eens naar Times Sq, Grand central, Bryant park, Library,... zuidelijk tot aan Union Sq. (Is Union Sq op zaterdag ook zo levendig? ik herinner mij van mijn eerste bezoek dat daar "na schooltijd" veel jongeren rondhingen, breakdancen enzo) - en dan richting Chinatown om te eten (te voet of subway)
zondag fietsen huren! we fietsen allebei dolgraag en we hebben allebei een goeie conditie. Ik zou fietsen huren bij ons in LIC, over de queensboro Br, naar Central Park, daar een rondje, dan richting Hudson river en langs het fietspad tot Battery PArk, uiteraard over Brooklyn Bridge, terug over een Manhattan of Williamsburg Bridge, en langs East river park terug omhoog
maandag onze vlucht is om 10u 's avonds, dus we hebben nog een hele dag. Harlem? Brooklyn? Lower East side? vorige keer logeerden wij in de LES en ik vond dit een heel leuke buurt om naar mensen in alle vormen en kleuren te kijken! In elk geval, 's avonds terug langs LIC Hotel om onze bagage op te pikken.
Mijn neefje wil ook heel graag straat artiesten bezig zien: graffiti, hip hop, breakdance, skating,... baseball en basketballers bezig zien zal hij ook wel tof vinden
alvast bedankt voor alle tips!